تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نصيحت كردن در حضور ديگران، خُرد كردن شخصيت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818779275




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یگان حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در شهرستان طرقبه شاندیز راه اندازی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یگان حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در شهرستان طرقبه شاندیز راه اندازی شد مشهد - ایرنا - یگان حفاظت کاربری اراضی زراعی و باغی برای نخستین بار در کشور روز دوشنبه طی مراسمی در شهرستان طرقبه شاندیز راه اندازی شد.


مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی خراسان رضوی در این مراسم گفت: با توجه به اهمیت حفاظت از اراضی کشاورزی در تامین امنیت غذایی و منابع پایه اعم از آب و خاک و افزایش تغییر کاربری اراضی در استان بویژه طرقبه شاندیز که از شهرستان های توریستی استان است، این یگان های گشتی فعال شده اند.
محمود بهزادی افزود: میل به تغییر کاربری اراضی شهرستان افزایش یافته و به همین سبب بر اساس تصمیم رئیس سازمان امور اراضی کشور، طرح ایجاد یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در سه شهرستان کشور شامل طرقبه شاندیز، نوشهر و دماوند که تغییر کاربری های غیر مجاز زیاد است، به صورت آزمایشی اجر می شود.
وی اظهار داشت: این طرح برای نخستین بار در کشور در طرقبه شاندیز اجرایی شده و هم اکنون چهار گروه گشت حفاظتی برای حفاظت از اراضی کشاورزی فعال شده است.
وی با بیان اینکه گروه های گشتی پیش از این هم وجود داشته، گفت: اما چون ضابط قضایی نداشتند اجرای تبصره دو ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی با حضور نماینده دادسرا انجام می شد و اینک با وجود ضابط قضایی در گروههای مزبور، می توان ساخت و سازهای غیر مجاز را در محل قلع و قمع کرد.
وی افزود: این گروههای گشتی در روزهای تعطیل نیز فعال هستند و می توانند در محل با متخلف برخورد کنند.
وی ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح جلوی تغییر کاربری های غیر مجاز در همان ابتدای کار گرفته شود.
وی اظهار داشت: وسعت این شهرستان یک هزار و 250 کیلومتر مربع با مساحت 125 هزار هکتار است که از این سطح، وسعت اراضی کشاورزی 12 هزار و 500 هکتارمی باشد.
وی ادامه داد :گشت زنی ها در مناطق بحرانی و حساس که به چهار منطقه تقسیم شده انجام می گیرد و گروهها موظف شده اند گزارش تغییر کاربری را به شهرستان ارائه کنند.
بهزادی گفت: گروههای گشتی پس از دادن اخطار، در صورت تداوم تخلف می توانند تبصره دو ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی را اجرا کرده و ساخت و ساز انجام شده را تخریب کنند.
وی افزود: با اجرای این طرح دیگر متخلفان در تغییر کاربری ها در امان نخواهند بود.
فرماندار طرقبه شاندیز هم در این زمینه گفت: اجرای این طرح در این شهرستان با توجه به وضعیت گردشگری و ییلاقی منطقه که تنفس گاه کلانشهر مشهد محسوب می شود، ضرورت دارد.
حسین امیرکلالی افزود: نیازمند تعریف رفتاری منطبق با قانون و قدرت برخورد بیشتری در زمینه مقابله با تغییر غیر مجاز کاربری اراضی منطقه احساس می شد.
وی گفت: بخشی از اراضی متعلق به اشخاص و مالکین خصوصی و بخشی نیز انفال و منابع طبیعی است که هر یک باید بر طبق ضوابط فرادستی مورد حفاظت و حراست قرار گیرد و این طرح به تحقق این موضوع کمک بسیار می کند.
وی اظهار داشت: این اقدام جهاد کشاورزی استان راه سودجویی سوداگران و دلالان و افرادی را که قصد سوء استفاده از این اراضی دارند، می بندد.
فرمانده انتظامی طرقبه شاندیز هم در این زمینه گفت: طی سال های گذشته این خلاء محسوس بود که با ایجاد این گشت ها بخشی از آن رفع شد.
سرهنگ عباس صارمی ساداتی افزود: نیروی انتظامی هم در اجرای این طرح تلاش و کمک می کند با هماهنگی مسوولان جلو افراد سودجو و فرصت طلب گرفته شود./2
2713 /664
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن