تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه در هر كس باشد منافق است اگر چه روزه دارد و نماز بخواند و حج و عمر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803842283




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فریدون جیرانی با یک کمدی رمانتیک در جشنواره /9 ماه ایستادم تا پروانه بگیرم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فریدون جیرانی با یک کمدی رمانتیک در جشنواره /9 ماه ایستادم تا پروانه بگیرم تهران- ایرنا- کارگردان فیلم سینمایی خواب زده ها گفت که این اثر بر اساس قواعد ژانر ساخته شد و یک کمدی رمانتیک است.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، نشست خبری فیلم سینمایی خواب زده ها امشب (یکشنبه )در نهمین روز از سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.
فریدون جیرانی در این نشست افزود: بعد از ˈمن مادر هستم ˈ به من مجوز نمی دادند یک ملودارم زنانه داشتم 9 ماه ایستادم تا پروانه بگیرم اما به من نداند. آقایی که در برنامه هفت با صدای لزران گله کرد که در زمان نمایش اثرش دوستان سالن را ترک کردند از جمله افرادی بود که مانع از صدور مجوز به ملودرام مورد نظر من بود.
وی با یادآوری اینکه قصد اکران فیلم خواب زده ها را داشتم افزود: فیلم سینمایی خواب زده ها یک کمدی رمانتیک است که مخاطب را می خنداند. به دلیل تلاش بازیگران و عوامل این اثر سینمایی، آن را به جشنواره ارائه کردیم.
کارگردان فیلم سینمایی خواب زده ها توضیح داد: یکی از معدود کارگردانانی هستم که به قواعد ژانر فکر می کنم و فیلمنامه را نیز بر این اساس تنظیم می کنم. قصه این اثر اقتباسی از فیلم 52 ساعت فرصت است که در سال 61 در اولین فیلم جشنواره فیلم فجر دیدم.
جیرانی ادامه داد: سه بار این فیلمنامه را نوشته بودم و هربار هم بین کمدی اجتماعی و کمدی رمانتیک مانده بودم. یک بار قرار بود پرویز پرستویی و یک بار هم امیر جعفری نقش اول این اثر سینمایی را بازی کند اما نشد تا در نهایت خواب زده ها ساخته شد.
وی اظهار کرد: تغییر لحن در کمدی رمانتیک وجود دارد و چیز عجیبی نیست. فانتزی موجود که وارد کمدی رمانتیک خواب زده ها شده بود کار ما را دشوارتر کرده است. من نخواستم کمدی هجو بسازم و به قواعد ژانر پایبند بودم.
کارگردان این اثر سینمایی گفت: من شاید اولین فیلمسازی باشم که فیلم خودم را نقد کردم. زمانی که من نقد صعود را نوشتم خیلی ها به من اعتراض کردند. کارگردانی این اثر سینمایی خیلی دشوار بود. من شاید نقدهایی به فیلم خواب زده ها نیز داشته باشم اما قرار است که این اثر سینمایی را شما نقد کنید.
جیرانی درباره حضور اکبر عبدی در نقش زن توضیح داد: اکبر عبدی این قدر توانایی دارد که از پس نقش بر آید. تصور می کردم اگر از این توانایی در شکل دیگری استفاده کنم اتفاق خوبی رخ می دهد از این رو اصلا نگران نبودم که این کار کلیشه شود.
به گفته وی، بسیاری از بازیگران تحت تاثیر موضوع کلیشه ای شدن، سال ها است که خانه نشین شده اند.
فرهاد اصلانی همچنین گفت : روز گذشته به دلیل اینکه سر صحنه فیلمبرداری بودم نتوانستم در نشست فیلم سینمایی کلاشینکف حضور یابم.
وی ادامه داد: دوست داشتم اثری بی دردسر را بازی کنم زیرا فیلم های قبلی من یا توقیف شد یا از اکران پایین کشیده شد. از طرفی دوست داشتم شانس خود را در نقش طنز امتحان کنم.
ساره بیات بازیگر این فیلم نیز افزود: در این جشنواره سه کار متفاوت داشتم و در رسالت بازیگری ام هرجایی که لازم باشد حضور می یابم.
وی ادامه داد: رسالت حضورم در فیلم خواب زده ها این بود که بتوانم لبخندی روی صورت مخاطبان بنشانم و با کمک جیرانی و عوامل کار امیدوارم این امر محقق شده باشد.
سیفی آزاد تهیه کننده این فیلم نیز اظهار کرد: تلاش کردیم خواب زده ها در ژانر خود درست روایت شود. این اثر تلاشی بود تا مخاطبان دوباره به سینما آیند.
لاریجانی از نویسندگان فیلم خواب زده ها نیز افزود: امیدوارم ریسکی که در این اثر کردیم مورد توجه قرارگیرد.
مهرداد مصلح تدوین گر این فیلم نیز اظهار امیدواری کرد که خوب زده ها با مخاطب ارتباط موثری برقرار کند.
نیما حسنی نسب در این نشست گفت: بعضی دوستان فیلمساز دوست دارند هاله امنیتی از انتقاد و اشکال دور خودشان ایجاد کنند و حواشی اطراف فیلم را مدیریت کنند.دلیل واگذاری اداره جلسات نقد و بررسی به انجمن منتقدان این است که اداره کننده جلسه صرفا یک مجری نباشد و در جایگاه منتقد نیز در این جلسات حضور یابند.
جیرانی نیز در این باره گفت: نکته نیما حسنی نسب کاملا درست است اما یادمان باشد اینجا جشنواره است و قرار است در مصاحبه مطبوعاتی، سوالات مختلف از فیلمسازان مطرح شود.
سعید قطبی زاده نیزگفت : به نظر من در نشست فیلم سینمایی امروز در قامت مجری منتقد اشتباه کرد. من همه نقدها را می خوانم بنابراین با احترام به حسنی نسب تاکید دارم که قرار است در آن درباره برخی ابهاماتی باز شود.
وی در ادامه تصریح کرد برگزاری این جلسات ارتباطی به انجمن منتقدان و نویسندگان سینما ندارد.
فیلم سینمای خواب زده ها از فریدون جیرانی در بخش سودای سیمرغ سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.
این رویداد سینمایی 22 بهمن ماه در مراسمی به کار خود پایان می دهد.
فراهنگ(3)**1983**9303**1601**
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن