تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802886766




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانشگاه ها برای تکمیل پروژه های نیمه تمام به 2.7 هزارمیلیارد تومان اعتبار نیاز دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری : دانشگاه ها برای تکمیل پروژه های نیمه تمام به 2.7 هزارمیلیارد تومان اعتبار نیاز دارند تهران- ایرنا- معاون مالی و اداری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ورود خیرین به آموزش عالی رشد خوبی یافته است، گفت: طرحی داریم که براساس آن هر دانشگاه یک بنیاد خیریه حامی خواهد داشت.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمدحسین امید عصر شنبه در نشست خبری در وزارت علوم گفت: آیین نامه طرح حمایت بنیادهای خیریه از دانشگاه ها تدوین شده است؛ این بنیادها کاملا خیریه و به شکل سمن (NGO) خواهد بود و دانشگاه ها حداکثر یک نماینده در آنها خواهند داشت.
وی با بیان اینکه دانشگاه کرمان توسط یک خیّر تفرشی ساخته شده است، گفت: در سال های اخیر در مشهد، کاشان و رفسنجان اتفاقات خوبی افتاده و در سیرجان نیز خیّری تقبل کرده است که 6 هزار متر مربع فضای آموزشی که هزینه آن بالغ بر 10 میلیارد تومان می شود، بسازد.
معاون وزیر علوم تصریح کرد آیین نامه بنیاد خیرین دانشگاه ها در تمامی دانشگاه های کشور شکل خواهد گرفت.

** آورده خیرین به آموزش عالی بیش از 190 میلیارد تومان است
امید آورده خیرین به آموزش عالی را بیش از 190 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در سال های اخیر 17 پروژه آموزشی در سراسر کشور با مساحت 57 هکتار، چندین طرح رفاهی با مساحت بیش از 50 هکتار ساخته شده و 4 پروژه دیگر نیز در حال ساخت است.
وی افزود: خیرین در بخش های حمایت از پژوهش، تجهیز آزمایشگاه ها و حمایت از نخبگان نیز وارد شده اند.
معاون مالی و اداری وزیر علوم با بیان اینکه فرهنگ وقف در تمامی ادیان و مذاهب کشور وجود دارد، تصریح کرد: بخشی از دانشگاه یزد توسط افراد خیّر زرتشتی وقف و ساخته شده است.

*** 2 هزار و 700 میلیارد تومان پروژه روی زمین مانده
معاون وزیر علوم در ادامه نشست خبری خود گفت: در مجموع پروژه های بر زمین مانده دانشگاه ها در سراسر کشور نیاز به 2 هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در بخشی از آنها 95 درصد کار انجام شده و در بخش دیگری تنها 5 درصد است.
امید تاکید کرد: اگر تورمی نباشد، طرح های نیمه تمام دانشگاه ها در عرض پنج سال به اتمام خواهد رسید اما با نرخ امروز تورم این رقم به 20 سال افزایش خواهد یافت و همزمان نمی توان پروژه های جدیدی را نیز آغاز یا افتتاح کرد.
وی افزود: دولت در بودجه سال های 92 و 93 تصویب کرده است که خیرین می توانند پروژه های نیمه تمام دانشگاه ها را با نام خود به اتمام برسانند.
معاون مالی و اداری وزیر علوم اظهار داشت: در سالهای اخیر اعتباری به طور متمرکز در وزارت علوم برای طرح های با 50 درصد پیشرفت فیزیکی پیش بینی شده است؛ به این معنا که اگر پروژه ای 50 درصد پیشرفت داشت مابقی آن را وزارت علوم پرداخت خواهد کرد.
امید خطاب به خیرین آموزش عالی گفت: خیرین دو امکان خواهند داشت؛ اولین امکان این است که پروژه ای را آغاز و به 50 درصد برسانند و 50 درصد دیگر را ما به اتمام خواهیم رساند.
وی درباره امکان دوم نیز تصریح کرد: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، خیرین می توانند مبلغ مورد نیاز برای اتمام پروژه ها را از بانک ها وام بگیرند ، تنها اصل مبلغ مورد نیاز پروژه را بازگردانند و سود و مابقی آن را وزارت علوم پرداخت خواهد کرد.

** اجازه برخی از مراجع برای صرف خمس در آموزش عالی
معاون مالی و اداری وزیر علوم گفت: اخیرا برخی مراجع معظم تقلید اجازه داده اند کسانی که می خواهند ˈسهمینˈ (خمس) خود را پرداخت کنند، می توانند بخشی از آن را به آموزش عالی بدهند.
امید اضافه کرد: آیت الله العظمی صافی گلپایگانی اجازه صرف تا 30 درصد خمس در آموزش عالی را داده اند و چند مرجع تقلید دیگر نیز چنین اجازه هایی را صادر کرده اند.

** کمک دولت به دانشگاه ها براساس سرانه دانشجو باشد
معاون وزیر علوم درباره قانون بودجه سال آینده کل کشور گفت: تلاش ما این بود که در قانون بودجه کمک دولت به دانشگاه ها براساس سرانه دانشجو باشد.
وی در این رابطه توضیح داد براساس برنامه چهارم و پنجم توسعه دانشگاه ها تابع هیات های امنای خود هستند ، دولت به آنها در حد توان ˈکمکˈ می کند و دانشگاه ها باید از منابع درآمدی شان از جمله خیرین، ارتباط با صنعت و مراکز رشد علم و فناوری بودجه شان را تامین کنند.
امید تصریح کرد: امسال به دلیل آنکه دولت مصمم به ارسال به موقع لایحه بودجه به مجلس بود امکان عملی شدن اختصاص بودجه به دانشگاه ها براساس سرانه دانشجوی آنها عملی نشده اما پایه آن برای بودجه سال آینده گذاشته شد و سال آینده به سمت اجرای کامل بودجه ریزی عملیاتی خواهیم رفت.

** جذب اعضای هیات علمی ادامه خواهد داشت
معاون وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در ادامه نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوالی درباره جذب اعضای هیات علمی، گفت: جذب اعضای هیات علمی هم به لحاظ کمی و لحاظ کیفی ادامه خواهد یافت.
وی انتقاد متناسب نبودن برخی از افراد جذب شده در هیات های علمی در سال های گذشته را پذیرفت و گفت: این انتقاد وارد است و تلاش داریم در جذب اعضای هیات های علمی کیفیت و استاندارد بیشتری لحاظ شود.
معاون وزیر علوم تصریح کرد: در حال حاضر مرحله دوم جذب اعضای هیات علمی در سال جرای در حال انجام است.
معاون مالی و اداری وزیر علوم در پاسخ به سوال دیگری درباره استخدام افراد جدید در این وزارتخانه با یادآوری ملغی شدن طرح مهرآفرین گفت: ما منتظر تصمیم دولت هستیم؛ در طرح مهرآفرین سهم آموزش عالی مشخص بود ولی برای استخدام نیروهای جدید هنوز ابلاغی به ما نشده است.
امید تاکید کرد: برای جذب نیرو به ازای سهمیه خود آزمون برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم تخصص های مورد نیاز خود را در رقابتی منطقی و سالم و با انجام آزمون کتبی و مصاحبه استخدام کنیم.
وی اضافه کرد کارکنان فعلی قراردادی و روزمزد مشغول به کار در وزارت علوم و دانشگاه ها در شرایط مساوی با سایر شرکت کنندگان و با توجه به سوابق و تجربیاتشان در اولویت استخدام خواهند بود.

*** 65 درصد بودجه دانشگاه ها در سال جاری به آنها تخصیص یافته است
معاون وزیر علوم در پاسخ به سوال دیگری گفت: هم اکنون در بهمن ماه هستیم و باید 95 درصد بودجه به دانشگاه ها تخصیص می یافت اما تنها 65 درصد به آنها تخصیص داده شده است.
امید درباره خالی ماندن 60 درصد از ظرفیت دانشگاه ها نیز گفت: تعداد رشته کد محل های خالی مانده در دانشگاه ها چند هزار می شود که عمده آنها مربوط به رشته های علوم انسانی است.
وی افزود: بیشترین ظرفیت خالی مانده در دانشگاه ها متعلق به دانشگاه های پیام نور، آزاد اسلامی و دانشگاه های غیرانتفاعی است.
معاون وزیر علوم همچنین درباره استفاده از استادان بازنشسته شده در دانشگاه ها گفت: این مساله هم در قانون برنامه توسعه است و هم مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی.
معاون مالی و اداری وزیر علوم با بیان اینکه دو راه برای بازگشت استادان بازنشسته شده به کار وجود دارد، تصریح کرد: راه اول این است که از این استادان در تدریس، تحقیق و پایان نامه با قرارداد مشخص استفاده کرد.
وی درباره راه دوم توضیح داد: اگر استادی خارج از نُرم های (روال ) معمول بازنشسته شده باشد، در قانون پیش بینی شده که وی در ابتدا باید تقاضا دهد، تقاضای او از سوی گروه مورد پذیرش واقع شود، دانشکده آن استاد بازنشسته شده را بخواهد و هیات امنای دانشگاه نیز بازگشت وی را مصوب کند؛ در آن زمان وزارت علوم به دنبال اخذ مجوز و برقراری حقوق خواهد رفت.
معاون وزیر علوم در پایان توضیح داد : این قانون شامل حال استادان اخراج شده از دانشگاه نمی شود و قانون برای بازگشت آنها راه دیگری را قرار داده است.
فراهنگ(3)**9129**1601**
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن