تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه يكى از شما به خانه خود وارد مى‏شود، سلام كند، چرا كه سلام بركت مى‏آورد و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801627910




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش از 10 هزار نفر در آزمون طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم شرکت می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران: بیش از 10 هزار نفر در آزمون طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم شرکت می کنند ساری- ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفـت: در آزمون طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم این استان ، بیش از 10 هزار نفر از علاقه مندان شرکت و با یکدیگر رقابت می کنند.


حجت الاسلام ˈ ستار علیزاده ˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آزمون شفاهی طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم از 23 بهمن تا هشت ماه اسفند در شهرهای مختلف مازندران برگزار می شود.
وی با بیان اینکه این آزمون در دو رشته حفظ موضوعی و حفظ ترتیبی برگزار می شود ، گفت:
برای آزمون شفاهی 80 نمره مربوط به حسن حفظ و 20 نمره نیز مربوط به تجوید، صوت و لحن است و افرادی که از 100 نمره ، 70 نمره را کسب کنند به آزمون کتبی راه خواهند یافت.
او در ارتباط با آزمون کتبی این دوره نیز اظهار داشت : این آزمون در 10رشته و به صورت سراسری و متمرکز در ساعت 9 صبح روز جمعه 9 اسفند در دو هزار و 500 پایگاه برگزار خواهد شد.
علیزاده با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 10 هزار نفر در بقاع متبرکه و امامزادگان ، مساجد، هیات های مذهبی و موسسات قرآنی در طرح ملی تربیت حافظان قرآن ثبت نام کردند ، گفت : به افرادی که در آزمون مرحله نخست این طرح موفق به کسب حد نصاب نمره شدند، گواهینامه حفظ قرآن کریم اهدا شد.
وی افزود : سازمان اوقاف برای تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اجرای طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم ، نسبت به برگزاری مسابقه قرآن کریم در سه مقطع سنی 7 تا 12 سال، 12 تا 18 سال و 18 سال به بالا ، برنامه ریزی و اقدام لازم را انجام داده است.
او ادامه داد : از دو سال پیش تاکنون بیش از 20 هزار نفر در مقاطع سنی هفت تا 12 سال ، 12 تا 18 سال و 18 سال به بالا در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم استان شرکت کردند.
علیزاده گفت : در سال جاری برای نخستین بار طرح حفظ موضوعی قرآن کریم شامل 300 آیه موضوعی قرآن به عنوان یکی از رشته ها در حال اجراست.
وی با اشاره به راه اندازی مرکز راهبردی حفظ قرآن کریم با هدف استاندارد سازی جریان حفظ قرآن با حضور استادان و کارشناسان برجسته در استان های تهران و قم ، افزود: در راستای تربیت مربیان حفظ قرآن کریم ، یکصد مربی از مازندران به مدت یک هفته ، درحال فراگیری آموزش های لازم هستند.
او ادامه داد : به افرادی که در این دوره آموزشی امتیاز لازم را کسب کنند ،گواهینامه تربیت مربی اهدا می شود.
علیزاده با بیان اینکه آموزش مجازی حفظ قرآن کریم نیز در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد، گفت : همسو با اجرای این طرح ، پایگاه جامع این طرح به صورت همزمان (آنلاین) و تلفنی ، آموزش های لازم برای حفظ قرآن کریم به علاقه مندان ارائه می دهد و کیفیت کار آنان نیز از سوی سازمان اوقاف بررسی می شود.ک/3
2501/1654
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن