تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه گرفتن در گرما، جهاد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818864981




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرکت های ایرانی در عراق برای ادامه فعالیت باید به ثبت برسند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق: شرکت های ایرانی در عراق برای ادامه فعالیت باید به ثبت برسند تهران - ایرنا - دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با تاکید بر ضرورت ثبت شرکت های ایرانی در عراق، گفت: صورت نگرفتن این کار برخی از شرکت های ایرانی را دچار مشکل و حتی ادامه فعالیت آنها را غیرممکن می سازد.


جهانبخش سنجابی شیرازی روز یکشنبه در حاشیه سمینار اصول ثبت شرکت، نمایندگی، نشان و علائم تجاری (برند) در کشور عراق در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: برخی از تجار و شرکت های ایرانی به دلیل نبود آگاهی و آشنا نبودن به ضرورت ثبت قانونی در عراق، شرکت خود را ثبت نکردند که در نهایت مشابه محصولات آنها با کیفیت پایین تر و قیمت نازل وارد بازار شده که این موضوع بازار آن محصول را با چالش روبرو ساخته و امکان ادامه فعالیت این شرکت ایرانی را نیز سلب کرده است.
وی ادامه داد: تاکنون بیش از 25 شرکت بزرگ ایرانی که به طور عمده صادرات سیمان، مواد غذایی، مصالح، شیرآلات، کلید و پریز، کاشی و سرامیک به عراق دارند، با مشکل یاد شده مواجه شدند.
سنجابی سپس با بیان این که سازمان های متولی ثبت شرکت در عراق متعدد هستند، هدف از برگزاری این نشست را آشنایی اعضای اتاق مشترک ایران و عراق و فعالان تجاری حوزه عراق با اصول و مبانی ثبت شرکت و چگونگی احراز مالکیت مادی و معنوی علائم و نشان های تجاری عنوان کرد.
وی با بیان این که سمینار یاد شده در راستای تسهیل ثبت شرکت های ایرانی در عراق برگزار شده است، گفت: مجموع شرکت هایی که ثبت ملی و به موجب قانون 127 و قانون ثبت شرکت ها در عراق ثبت شده اند حدود 600 شرکت ایرانی است.
سنجابی افزود: از این تعداد ثبت شده 324 شرکت درحوزه کردستان عراق و حدود 300 شرکت در بخش جنوبی و مرکزی عراق حضور دارند که بیش از 90 درصد آنها هم اکنون فعال هستند.
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در ادامه تراز تجاری دو کشور را حدود 11.7 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: از این میزان 98.5 درصد مربوط به صادرات ایران به عراق و 1.5 درصد مربوط به واردات ایران از عراق است.
به گفته سنجابی از مجموع صادرات ایران به عراق 6.7 میلیارد دلار کالا و مابقی خدمات فنی مهندسی و صادرات برق است.
وی با بیان این که چشم انداز صادرات به عراق حدود 15 میلیارد دلار است، گفت: براساس آمار 9 ماهه سال جاری، صادرات ایران به عراق نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد افزایش یافته است.
سنجابی افزود: در 9 ماه نخست سال جاری صادرات کالا 4.7 میلیارد دلار و صادرات خدمات فنی مهندسی به عراق حدود 400 میلیون دلار رشد داشتیم.
کنفرانس یک روزه اصول ثبت شرکت، نمایندگی، نشان و علائم تجاری (برند) در کشور عراق روز جاری با حضور رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، نمایندگان اداره ثبت شرکت عراق و جمعی از اعضای اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق برگزار شد.
اقتصام (4) ** 1574 **1561
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن