محبوبترینها
آشنایی با سایت قو ایران بهترین سایت آگهی و تبلیغات در کشور
بهترین شرکتهای مهندسی در آلمان
صفر تا صد حق بیمه 1403! فرمول محاسبه حق بیمه
نقش هدایای سازمانی در افزایش انگیزه و تعهد کارکنان
کلینیک پروتز و ساخت اندام مصنوعی دکتر اجرائی
چگونه میتوانیم با ترانسفر وایز پول جابجا کنیم؟
بهترین مدلهای [صندلی گیمینگ] براساس نقد و بررسی کاربران
مشاوره حقوقی تلفنی با کمترین هزینه
مشاوره حقوقی تلفنی با کمترین هزینه
مشاوره حقوقی تلفنی با کمترین هزینه
دکتر عرفان فدایی وکیل پایه یک دادگستری
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1802424400
پرسشهای علی اصغر دشتی از قادرآشنا پس از جشنوارهی تئاتر فجر
واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۹
علی اصغر دشتی با ارزیابی جشنواره تئاتر فجر، این پرسش را مطرح کرد که دلیل انتخاب و تغییر دبیر جشنواره چه بود. کارگردان و مدرس تئاتر در گفتوگویی با خبرنگار بخش تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، خواستار دلایل انتخاب و تغییر دبیر جشنوارهی تئاتر فجر شد و گفت: حال که از جشنواره عبور کردهایم، از چند نفر توضیح میخواهم اول اینکه، آقای آشنا دلایل انتخاب آقای عالیزاد را توضیح دهند چون الان حق جامعه تئاتر است که از ایشان بپرسد، پارامترهای انتخاب آقای عالیزاد چه بود و من این را به عنوان مخالف یا موافق نمیگویم. او ادامه داد: پرسش بعدی این است که دلایل برکناری عالی زاد چه بود؟ ما توضیحات مبهمی را در نامهی عالیزاد خواندیم ولی هیچ مسئولی دیگری در این زمینه توضیحی نداد. دشتی پرسشهای دیگرش را خطاب به معاون هنری وزارت ارشاد مطرح و اضافه کرد: از آقای مرادخانی هم میپرسم آیا نمیشد با تصمیم فوریتر گرفتن، جشنوارهای را که پشت سرگذاشتیم به جشنواره بهتری تبدیل کرد؟ آیا نمیشد درباره جشنواره زودتر تصمیم گرفت و در بخشهایی به داد جشنواره میرسیدیم؟! با این حال تلاش میکنیم جشنواره این دوره را به حساب سیستم مدیریتی جدید نگذاریم. او در ادامه به برخی نکات درباره شیوه برخورد قادر آشنا مدیر پیشین اداره کل هنرهای نمایشی در دو مقطع زمانی اشاره کرد و یادآور شد: ایشان مدتی رئیس مرکز بودند و بعد هم دبیر جشنواره تئاتر فجر شدند. شنیدهام ایشان به مدلی از اخلاقگرایی شهرت داشتند ولی در دو مقطع، رفتاری از ایشان دیدم که شایسته شأن مدیریت نبود و رفتار تهدیدآمیز ایشان با هنرمندان تاثیری سوالبرانگیز از وی در ذهن من باقی گذاشت. کارگردان «دنکیشوت» توضیح داد: اول، زمانی که در واکنش به بیانیه کانون کارگردانان خانه تئاتر، بخشی از مبالغ دستمزدها را اعلام کردند.ایشان میتوانستند مبالغ قراردادها و فروش همه گروهها در آن سال را اعلام کنند تا نکات بیشتری روشن شود و ببینیم آیا مدیریت هم ضعفی داشته است یا نه! اما ایشان به شکل گزینشی این کار را انجام دادند که گویی برخوردی شخصی بود که شایسته رفتار یک مدیر نیست. او با اشاره به گفتگوی قادر آشنا در مورد همایون غنیزاده اضافه کرد: ایشان به عنوان یک مدیر، در واکنش به حرفهای همایون غنیزاده، رفتار تهدید آمیزی داشتند در حالیکه با استناد به مستنداتشان میتوانستند توضیحی بدهند، چون من که مخاطب سخنان هر دو طرف بودم، بیشتر درباره سخنان ایشان تامل کردم. کارگردان نمایش «دن کیشوت» که حضور پررنگی در بخشهای مختلف این دوره از جشنواره داشت،در ارزیابی این دوره از جشنواره گفت: اولین ویژگی جشنواره امسال، گسترده شدن آن به لحاظ زمان و حجم بود و حال باید دید ضرورت این گستردگی از کجا میآید. او اضافه کرد: آیا این ضرورت به دلیل این است که تعداد آثار با کیفیت بالا آن قدر زیاد است که به ناچار باید جشنواره را بزرگ کرد؟ یا اینکه بزرگتر شدن جشنواره به این دلیل است که تعداد بیشتری از گروههای تئاتر را راضی نگه دارد یا به شکلی در پی اضافه کردن فرصتهای بیشتر به هنرمندان هستیم؟ دشتی با بیان اینکه نمیداند این تصمیم از سوی کدام یک از دبیران جشنواره گرفته شده، افزود: به هر حال این پرسش پیش میآید گسترش جشنواره ناشی از ضرورتی درونی یا بیرونی است، چرا که پدیده تئاتر در ایران روز به روز چاقتر و بزرگتر میشود اما درون بیماری دارد و متاسفانه هرچه بزرگتر میشود، گنجایش خود را برای بیماری بیشتر میکند. سرپرست گروه تئاتر «دنکیشوت» با اشاره به جای خالی بسیاری از هنرمندان شناخته شده تئاتر در دورههای اخیر جشنواره تئاتر فجر ادامه داد: همچنان برایم پرسش است آدمهایی که ده، پانزده سال گذشته به عنوان چهرههای تئاتر مطرح هستند، چرا برای شرکت تمایل اندکی دارند و حتی جزء تماشاگران آثار جشنواره هم نیستند. او یادآور شد: خود من هم نسبت به تماشای آثار جشنواره کم میل بودم ولی کوشیدم بر این حس چیره شوم تا بتوانم با واقعیت رو به رو شوم. دشتی در ادامه این گفتگو به طرح این پرسشها پرداخت که آیا حضور کمرنگ تئاتریها در جشنواره فجر به این دلیل است که دیگر با تئاتر سروکار ندارند؟ به خاطر این است که خودشان کار نمیکنند،در جدول جشنواره ، اسامی آشنا نمیبینند یا از کیفیت کارها مطمئن نیستند؟ اینها پرسشهایی است که باید به آنها فکر کنیم. کارگردان نمایش«تلضحاک» سپس به گسترش بخشهای مسابقه این دوره از جشنوارهی فیلم فجر اشاره کرد و افزود: چه ضرورتی دارد این همه بخش مسابقه داشته باشیم و برای هر اثری، راهی برای ورود به مسابقه بیابیم؟! همچنانکه این پرسش مطرح است که این همه جایزه برای چیست؟! او یادآور شد:اهدای جوایز بخشهای گوناگون، بیش از90 درصد زمان اختتامیه جشنواره را به خود اختصاص داد. آیا این گسترش به این معناست که این قدر برگزیده در تئاتر داریم که این همه جایزه میدهیم؟! یعنی این حجم، نشانگر کیفیت بالای آثار است؟! فراموش نکنیم جایزه دادن یک مسئولیت دارد اما وقتی اهدای جایزه این قدر گسترده میشود، لوث میشود. کارگردان نمایش «ملا نصرالدین» با ابراز شگفتی از برخی داوریهای این دوره از جشنواره تصریح کرد: از داوریهای یک بخش خیلی متحیرم. چگونه میشود برخی از بخشها 14 کاندیدا داشته باشند,در حالی که همان بخش 26 نمایش شرکت کننده دارد؟! یعنی واقعا این همه کیفیت نزدیک به هم داشتهایم؟!متوجه مفهوم گسترده این کاندیداهای نمیشوم!از سوی دیگر، وقتی این همه کاندیدا اعلام میکنیم، به این معناست که بین آنها برندهای وجود دارد و پرسش را از داوران دارم چرا برخی بخشها با وجود این همه کاندیداها،هیچ برگزیدهای نداشتند؟! این مدرس تئاتر تاکید کرد: قبل از انتخاب دبیر بعدی جشنواره، یک بار باید مرور جدی بر دورههای گذشته انجام شود ضمن اینکه جشنواره به تدوین آییننامه و مقررات جدید و تعریف حرفهای تازه نیاز دارد. اصولا در سیستم مدیریتی تئاتر نقطه ضعفی هست که با بزرگ کردن جشنواره تئاتر فجر ، خود را پنهان میکند. او با تاکید برلزوم آسیب شناسی جدی جشنواره خاطرنشان کرد: از سیستم مدیریتی جدید انتظار یک آسیب شناسی جدی داریم که سطح جشنواره را به سطحی معقول و حرفهای برساند به جای اینکه از طریق گسترده کردنش، آدمهای بیشتری را راضی نگه دارد. کارگردان «شازده کوچولو» گفت: برای اجرای این امر، نیازمند قوانین و آییننامه جدید هستیم؛ قوانینی که با تغییر هیچ مدیری عوض نشود. اگر این سخن درست باشد که امسال به دلیل کمبود بودجه، حضور بسیاری از کارهای مدعو را منتفی کردهاند، سطح بینالمللی جشنواره را پایین آوردهاند. دشتی متذکر شد: اگر خواهان حضور گروههای خوب هستیم، باید دست به انتخاب دبیر دائمی و دبیرخانه دایمی و برنامهریزی سه ساله بزنیم. در این صورت است که میتوان گفت جشنواره در سطح بینالمللی عمل میکند. جشنوارهای که چند ماه قبل از شروعش برنامهریزی میکند، جشنواره درجه چندمی است که لاجرم ناچار است آثار درجه چندم را هم دعوت کند. علی اصغر دشتی گفت: امسال شاهد حضور استانیفسکی بودیم که هنرمند مهمی در دنیاست. حضور این هنرمند در بخش مسابقه بینالملل، جای تامل بسیار دارد. او در بخش دیگری از صحبتش با تقدیری ویژه از گروه تئاتر «آو»برای دعوت از استانیفسکی در این دوره از جشنواره تئاتر فجر، افزود:با آن اقدام، توانستیم شاهد حضور کارگردانی باشیم که فقط اسمش را شنیده بودیم، بویژه اینکه برای حضور او پکیج کاملی شامل اجرای نمایش، برگزاری کارگاه و سمینار برنامهریزی شد و این همان چیزی است که به آن نیاز داریم. علی اصغر دشتی در پایان به انتقاد از شیوه برپایی کارگاهها و سمینارهای آموزشی جشنواره پرداخت و توضیح داد: امسال چند متخصص در جشنواره حضور داشتند که پکیجهای کاملی هم برای حضور آنها تدارک دیده شده بود اما متاسفانه چون برای این پکیجها،مخاطبان درستی تعریف نمیکنیم، بخش مهمی از محتوای این برنامهها هدر میرود. ضمن اینکه بخشهای آموزشی نیازمند بدنه علمی درست و مترجمان متخصص است اما درچند تا از سخنرانیها اگر خانم دکتر زاهدی نبود، ترجمه مطالب با مشکل روبرو میشد. انتهای پیام
کد خبرنگار:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]
صفحات پیشنهادی
حضور «اصغر فرهادی» در بازار فیلم جشنوارهی فجر
حضور اصغر فرهادی در بازار فیلم جشنوارهی فجر هفدهمین دورهی بازار فیلم جشنوارهی فجر در برج میلاد در سومین روزش میزبان سینماگران بود آفتاب در سومین روز برپایی جشنواره فجر سینماگرانی چون اصغر فرهادی رضا میرکریمی منوچهر محمدی امیرشهاب رضویان مهدی کریمی امیرحسین ثقفی و منچرا جنتی در روزهای برگزاری جشنوارهی تئاتر فجر نیامد؟
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳ ۱۳ جشنواره تئاتر فجر با تمام فراز و نشیبهایش به پایان رسید اما وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سری به این جشنواره نزد به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی معمولا کمتر درباره تئاتر سخنی میگویند یا به دیدن نمایشهاحمید پورآذری: جشنوارهی تئاتر فجر امسال متوسط بود
سهشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲ ۵۲ حمید پورآذری در ارزیابی خود از سیودومین جشنوارهی تئاتر فجر گفت ضرورتی برای وجود آثار زیاد صحنهای در جشنوارهی تئاتر فجر نیست این کارگردان تئاتر در گفتوگویی با خبرنگار تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا گفت جشنواره تئاتر فجر امسال را میتواستقبال هنرمندان تئاتر از نمایشهای خارجی/ سرایت درد یخ جشنوارهی تئاتر فجر را آب کرد
حاشیههای هشتمین روز تئاتر فجر استقبال هنرمندان تئاتر از نمایشهای خارجی سرایت درد یخ جشنوارهی تئاتر فجر را آب کرد هشتمین روز از جشنوارهی تئاتر فجر همراه با حاشیههایی چون تاخیر در نمایش هملت و استقبال هنرمندان تئاتر از نمایشهای خارجی بود به گزارش خبرنگار حوزهی تئاترکارگردان نمایش «سقراط» و ارزیابی جشنوارهی تئاتر فجر
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲ ۰۱ حمیدرضا نعیمی درباره ارزیابی خود از سیودومین جشنواره تئاتر فجر مطرح کرد قرار نیست جشنواره تئاتر فجر در سرنوشت تئاتر ایران نقش داشته باشد بلکه تنها جشنوارهای است که تمام اهالی تئاتر در زمان برگزاری آن باید لذت ببرند این کارگردان و نمایشنامهنویس درامیرحسین مدرس مجری اختتامیهی جشنوارهی تئاتر فجر
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱ ۳۱ سی و دومین جشنواره بینالمللی تئاتر روز شنبه 12 بهمن طی مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت به کار خود پایان خواهد داد به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا آخرین پرده از سیودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر ساعت 18 در تالار وحدت برگزار وبرگزیدگان سی و دومین جشنوارهی تئاتر فجر معرفی شدند
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱ ۵۰ برگزیدگان سیودومین جشنوارهی بینالمللی تئاتر فجر شامگاه 12 بهمن ماه در تالار وحدت معرفی شدند به گزارش خبرنگار بخش تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا لیست برگزیدگان جشنوارهی تئاتر فجر بدین شرح اعلام شدند آرای هیات داوران مسابقه بینالملل موسیقیچرا بازار تئاتر فجر کم رونق است؟ + توضیحات دبیر اجرایی جشنوارهی تئاتر فجر
شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲ ۵۸ دبیر اجرایی جشنوارهی تئاتر فجر گفت برگزاری بازار تئاتر به روال سابق برای گروههای تئاتری جذابیتی ندارد و باید در این زمینه بازنگری جدی انجام دهیم مهدی شفیعی در گفتوگویی با خبرنگار بخش تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا درباره کم رونقبودن بازاراصغر فرهادی برای تماشای «خانه پدری» به کاخ جشنوارهی فجر رفت
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹ ۴۵ فیلم سینمایی خانه پدری کیانوش عیاری با حضور اصغر فرهادی کارگردان برگزیدهی اسکار در کاخ جشنوارهی فیلم فجر به نمایش درآمد به گزارش خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا فیلم خانه پدری با بیش از 30 دقیقه تاخیر شامگاه 19 بهمن ماه درنامزدهای بخش بینالملل جشنوارهی تئاتر فجر
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴ ۰۵ نامزدهای بخش مسابقه تئاتر بینالملل سی و دومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر معرفی شدند به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا نامزدهای این بخش به شرح زیر اعلام شدند موسیقی 1- ولادیمیر استانیفسکی برای موسیقی نمایش Pythian Oratorio از لهستاندر جشنوارهی تئاتر فجر جایزه بهترین بازیگر مرد به مشهد رسید
در جشنوارهی تئاتر فجرجایزه بهترین بازیگر مرد به مشهد رسیددر سی و دومین جشنوارهی بینالمللی تئاتر فجر جایزه بهترین بازیگر مرد به مشهد رسید به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد عصر امروز در بخش مرور تئاتر ایران سروش طاهری برای بازی در نمایش سنگ بست از مشهد به عنوان بهترین بازیگر نانگار در همه چیز جشنوارهی تئاتر فجر تعجیل وجود دارد
یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱ ۰۱ کارگردان فلان و چنان حکومت خان جان نسبت به تغییرات دقیقهای نودی در جشنوارهی تئاتر فجر گلایه کرد مهدی محمدی در گفتوگویی با خبرنگار بخش تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا درباره جشنواره تئاتر فجر بیان کرد اتفاقاتی در دبیرخانه جشنواره بوجود آاثری از نیل سایمون در جشنوارهی تئاتر فجر به صحنه رفت
یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰ ۵۴ نمایش گمشده در یانکرز اثر نیل سایمون در تماشاخانهی ایرانشهر به صحنه رفت به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا این نمایش به کارگردانی مرتضی برزگر زادگان 5 بهمنماه در هشتمین روز سیودومین جشنواره تئاتر فجر در بخش تئاتر نسل نو و«در باب تفریح سالم و غیرسالم» در جشنوارهی تئاتر فجر
سهشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲ ۰۷ نمایش در باب تفریحات سالم و غیر سالم در حالی در سومین شب از سی و دومین جشنواره تئاتر فجر به صحنه رفت که تعداد زیادی از تماشاگران مجبور شدن روی زمین این نمایش را ببینند به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا این نمایش به کارگردانی فرجزییات اختتامیهی جشنوارهی تئاتر فجر/یک نفر طراح دکور افتتاحیه فیلم و اختتامیه تئاتر فجر
یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱ ۱۱ دبیر اجرایی جشنوارهی تئاتر فجر گفت مبالغ جوایز مادی این دوره از جشنواره کمتر از سالهای گذشته نیست و ما در مورد جایزهها اصلا صرفهجویی نکردهایم مهدی شفیعی در گفتوگویی با خبرنگار تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ادامه داد هر چند مشکلات مادیانتقادات همایون غنیزاده از جشنوارهی تئاتر فجر / نیاز دارم یک عذرخواهی بشنوم
سهشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴ ۰۶ همایون غنیزاده نویسنده و کارگردان نمایش 1313 تبصره 8 که کاری مشترک میان گروه تئاتر مونگو و کمپانی رام استونی است در آستانه اجرای این نمایش در جشنوارهی تئاتر فجر انتقاداتی را نسبت به شرایط اجرای این اثر و دعوت از گروه اجرایی آن مطرح و اعلام کرداگر من با نام کشور دیگری در جشنوارهی تئاتر فجر شرکت میکردم!
یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱ ۳۰ کارگردان سمفونی استخوانهای ترک خورده گفت اگر با نام یک کشور دیگر در جشنواره شرکت میکردم سالن پر از جمعیت میشد سعید خیراللهی در گفتوگویی با خبرنگار بخش تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا درباره استقبال تماشاگران از اجرای سمفونی استخوانها-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها