تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه به چیزی [نافرمانی خدا] که برآن جرات یافته اید بنگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802704074




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش دانشگاه ها درباره اجرای منشور توسعه قرآنی کشور ارائه می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

گزارش دانشگاه ها درباره اجرای منشور توسعه قرآنی کشور ارائه می شود تهران- ایرنا- در دومین جلسه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور تصویب شد دانشگاه ها گزارش عملکرد خود را درباره هزینه بودجه اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی سال 1390 ارائه کنند.


به گزارش روز یکشنبه وزارت علوم، دومین جلسه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور از زمان استقرار دولت یازدهم، به رضا فرجی دانا ریاست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و حضور قائم مقام رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی، معاونان آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اداری مالی و مدیریت منابع و قائم مقام وزیر در امور بین الملل این وزارتخانه، معاونان آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه قم، معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی و سایر اعضا برگزار شد.
در این جلسه در مورد تعیین تکلیف اعتبارات اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی سال 1390 مصوب شد که دانشگاهها گزارش عملکردشان در خصوص هزینه بودجه و همچنین برنامه های آینده خود را ارائه کرده تا پس از تأیید در کارگروههای تخصصی بتوانند نسبت به هزینه اعتبارات باقیمانده اقدام کنند.
طبق مصوبه این جلسه وزارت علوم مصمم است باقیمانده این بودجه و بودجه های آینده صرفاً در حوزه پژوهش و آموزش عالی قرآنی هزینه شود و دانشگاه ها باید با پرهیز از هزینه در امور غیر مرتبط در قبال آن پاسخگو باشند.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور در این جلسه با تأکید بر وجود نیت خالص برای مشارکت در ارتقای پژوهش و آموزش عالی قرآنی در اعضای کمیسیون، عزم آنها و فعالیت در این مسیر به خصوص در تدوین اسناد راهبردی توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور را، که به منزله نقشه راه رسیدن به اهداف متعالی انقلاب اسلامی و حاکمیت قرآن در تمام شئون فردی و اجتماعی است، موجب نزول برکات دنیوی و اخروی دانست.
در ادامه جلسه، شرح وظایف و ترکیب پیشنهادی کارگروه توسعه پژوهش قرآنی و کمیته های تخصصی وابسته که در دو جلسه این کارگروه مورد بررسی قرار گرفته بود توسط معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم و رئیس این کارگروه تبیین و در صحن کمیسیون به تصویب رسید.
فرجی دانا، در بررسی دستور دیگر این جلسه با عنوان نحوه تکمیل و اصلاح پیش نویس اسناد راهبردی پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور (موضوع ماده چهارم قانون برنامه پنجم توسعه کشور)، با تأکید بر تسریع در تولید این اسناد خواستار تدوین آنها با دیدگاه راهبردی و کلان در حوزه داخل و بین الملل شده و افزود: این اسناد نقشه راه این وزارتخانه و سایر بخش های علمی در ارتقای پژوهش و آموزش عالی قرآنی در داخل و خارج از کشور خواهد بود و می تواند در تدوین برنامه ششم توسعه نیز مورد استفاده قرار گیرد لذا باید به دور از دیدگاه جزئی نگری و حداقلی، تهیه تا از آسیب های نگاه ناقص جلوگیری شود.
بر این اساس کارگروه توسعه پژوهش قرآنی موظف شد تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده پیش نویس اسناد را با هماهنگی دیگر کارگروه ها تهیه و به صحن کمیسیون ارائه دهد.
در پایان این جلسه مقرر شد جلسات کمیسیون هر سه ماه یک بار و جلسات کارگروه ها و کمیته های تخصصی به صورت ماهانه برگزار شود.
در ابتدای این نشست حجت الاسلام و المسلمین حمید محمدی قائم مقام دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور از توجه جدی و اهتمام مسوولان وزارت علوم در دوره جدید برای تشکیل منظم جلسات کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور قدردانی کرد.
وی با اعلام به حمایت و پشتیبانی همه جانبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی از فعالیت این کمیسیون افزود: این شورا با حضور 5 وزیر و عالی ترین مقامات مرتبط با حوزه قرآن به منزله یک مجلس قانونگذار قرآنی در دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی تشکیل شده و مصوبات آن با امضای دبیر این شورا به عنوان قانون رسمی کشور به دستگاه های ذیربط ابلاغ می شود.
فراهنگ(1)**9129**1588
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن