تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان، در روز قيامت، قدم از قدم برنمى‏دارد، مگر آن كه از چهار چيز پرسيده مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803734671




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منتقدان دولت به جای تخریب به نقد منصفانه روی آورند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

منتقدان دولت به جای تخریب به نقد منصفانه روی آورند شهرکرد - ایرنا- کارشناس مسائل سیاسی و مدرس مراکز آموزش عالی گفت:منتقدان دولت یازدهم به جای تخریب به نقد منصفانه روی آورند.


به گزارش ایرنا، رییس دولت تدبیر و امید در سخنرانی خود در جمع اساتید دانشگاه، سخنانی را در باب نقد بیان کرد که به مذاق برخی خوش نیامد و این امر، سبب شد موجی از انتقادها علیه آقای روحانی آغاز شود.
هجمه های جدید با اشاره به این بخش از سخنان رییس جمهوری مبنی بر ˈمی خواهم یک نقد هم نسبت به دانشگاه بکنم، البته شما باید نقد کنید. اما من می خواهم بگویم چرا دانشگاه خاموش است؟ چرا یک عده بی سواد که از بخش هایی خاص پول می گیرند باید حرف بزنند اما بزرگان، دانشگاهیان و اساتید ما سکوت می کنند؟ˈبر این محور شکل گرفته است که رییس جمهوری که تا پیش از این آغوش خود را به روی نقد گشوده بود، چگونه تغییر موضع داده و نه تنها دیگر طالب شنیدن نقد نیست بلکه منتقدان خود را بی سواد نیز خطاب می کند!ˈ
ˈمریم جمشیدیˈ از کارشناسان مسائل سیاسی نیز شامگاه شنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص اتفاقات اخیر در صحنه رسانه ای کشور به ایرنا،گفت:آنچه ازسوی منتقدان در فحوای سخنان روحانی، نادیده گرفته شده است و به نظر می رسد عامدانه نیز باشد، تاکید رییس جمهوری بر داشتن دانش درباره موضوعی است که مورد نقد قرار می گیرد.
این مدرس دانشگاه با بیان نظریان جامعه شناسی در خصوص نقد منصفانه، از دانش انتقادی به عنوان ˈرهایی بخشˈ یاد کرد و افزود:همگان از برکات نقد آگاهند ولی نکته ای که در جامعه ایرانی کمتر به آن توجه شده، این است که اگر می خواهیم شان و اعتبار نقد خود را حفظ کنیم، باید قبل از بیان هر سخنی، این سوال را از خود بپرسیم که آیا از دانش کافی درخصوص موضوع قابل نقد برخوردار هستم یا نه!
جمشیدی با بیان اینکه در جهان امروز، تخصص گرایی در همه عرصه ها حتی نقد ورود پیدا کرده است، گفت:به عنوان مثال، فردی که در اقتصاد سررشته دارد، به خود اجازه نمی دهد که در حوزه روانشناسی اظهار نظر کند.
این مدرس دانشگاه تاکید کرد:تخصص گرایی تا جایی پیشرفته است که گرایش های متعددی را حتی در یک رشته به وجود آورده است و این تمایزها باعث شده به عنوان مثال، فردی که جامعه شناسی سیاسی خوانده است در حوزه جامعه شناسی خانواده، اظهار نظر نکند یا پزشک متخصص پوست به مداوای بیماری که مشکل چشم دارد، نمی پردازد.
وی داشتن اطلاعات کافی نسبت به موضوع قابل نقد را از مهم ترین ویژگی های نقد عنوان کرد و نبود این شاخص مهم را موجب برجسته شدن نقاط ضعف برشمرد.
این مدرس درس جامعه شناسی سیاسی دانشگاه با بیان اینکه این روند تاکنون در کشور نمود نیافته است، افزود:دردآور آن است که برخی که به خاطر شغل و مسوولیت سیاسی و اجتماعی باید اطلاعاتی اندکی از موضوعات مختلف داشته باشند نیز، خود را ملزم به مطالعه و کسب دانش معمولی هم نمی کنند که اگر اینگونه بود، به جای واژه ˈان. پی. تیˈ که یک واژه شناخته شده در فعالیت های هسته ای است، کلمه ˈام. پی. تیˈ را به کار نمی بردند.
جمشیدی تصریح کرد:به نظر می رسد،عطش شدید تخریب دولت از سوی برخی رقیبان سیاسی بازنده در انتخابات که هنوز پیام انتخابات 24 خرداد را درک نکرده اند، باعث شده تا از میزان دقت آنان در نقدهاکاسته شود و از سویی نیز، برای افزایش هجمه
علیه دولت، درباره مواردی اظهار نظر کنند که دانش اندکی درباره آن دارند و در عین حال، درصدد افزایش سطح معلومات علمی و عمومی خود نیستند.
این مدرس دانشگاه با بیان سخنان ائمه اطهار علیهم السلام در خصوص خودداری از اظهار نظر، بدون داشتن علم و دانش کافی در مورد آن، گفت:امید است منتقدانی که سخنان آقای روحانی را به خود گرفته اند و در این خصوص شاکی شده اند، در ابتدا به افزایش سطح دانش تخصصی خود بپردازند که جمیع خیرها را با خود به همراه خواهد داشت و از آن مهم تر، باعث می شود منزلت و اعتبار نقدهای آنان نیز افزایش یابد.
547/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




19/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن