تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رحم نكند به او رحم نشود، هر كس نبخشد بخشيده نشود و هر كس پوزش را نپذيرد، خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819041383




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رضا عطاران: هنوز از چراغ قرمز رد می شوم/ خودمان ممیزی هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رضا عطاران: هنوز از چراغ قرمز رد می شوم/ خودمان ممیزی هستیم تهران- ایرنا- نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی رد کارپت با بیان اینکه قصد تمسخر فرهنگ ایرانی را در این فیلم نداشته است، گفت: هنوز هم از چراغ قرمز رد می شوم .


به گزارش ایرنا، فیلم سینمایی ردکارپت امشب (جمعه) درسالن اصلی مرکز همایش های برج میلاد برای اهالی رسانه در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر به نمایش درآمد.
نشست پرسش و پاسخ این فیلم پس از نمایش در سالن سعدی برگزار شد که شوخی های پی در پی رضا عطاران باعث شد حاضران در این نشست هم مانند زمان تماشای فیلم به شدت بخندند.
عطاران گفت: ایده اولیه این فیلم از حدود دو سال پیش شکل گرفت که احمد احمدی آن را مطرح کرد و مربوط به فردی علاقه مند به سینما بود که روی فرش قرمز حاضر می شود. به تدریج به این ایده علاقه مند شدم و تصمیم گرفتم که آن را بسازم.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا خودتان نقش نخست این فیلم را بازی کردید؟ به شوخی گفت: چون امیر نوری درگیر کار بود مجبور شدم خودم این کار را انجام بدهم.
عطاران خاطرنشان کرد: خودم مراحلی را که شخصیت اصلی این داستان طی کرده است گذرانده ام و مدت ها به دنبال امضا گرفتن از خسرو شکیبایی یا پیدا کردن راهی برای ورود به سینما تلاش می کردم. از سوی دیگر در پشت صحنه کارهایم با هنروران ارتباط زیادی برقرار می کنم و درد دل های آنان را می شنوم به این دلیل با شخصیت اصلی ردکارپت ارتباط برقرار کردم.
وی در پاسخ به این سوال که ارسال ردکارپت به جشنواره کن باعث تمسخر فرهنگ ایرانی نمی شود؟ گفت: چون فیلم در حاشیه این جشنواره ساخته شده است آن را برای کن ارسال کردیم اما به نظر در فیلم فرهنگ ایرانی مسخره نمی شود چون فرانسوی ها هم رفتاری مانند شخصیت اصلی داستان داشتند.
کارگردان ردکارپت درباره عدم ملاقات با افرادی مانند استیون اسپیلبرگ و اصغر فرهادی در فیلم گفت: شرایط دیدن ستاره های بزرگ را داشتیم اما دوست نداشتیم این اتفاق رخ دهد. یکی از ویژگی های کار این است که حدود 200 بازیگر در آن حضور داشتند اما فقط شش نفر از آنها می دانند که در فیلم بازی کرده اند.
نویسنده درباره فیلمنامه ردکارپت گفت: ماجرای کلی فیلم را در نظر داشتیم اما زمانی که قصد نوشتن متن را داشتم به این نتیجه رسیدم که در فرانسه گرفتار فراهم کردن پروداکشن می شویم. به این دلیل بدون داشتن متن کامل صحنه ها گرفته می شد و داستان را به صورت زنجیروار می نوشتیم. این مسئله کار سختی بود چون باید جذابیت حفظ می شد و بازی ها به صورت یک دست پیش می رفت چون برخی افراد بازیگر بودند و برخی دیگر نمی دانستند در فیلم حضور دارند.
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به این شرایط نگران عدم انسجام داستان نبودید؟ گفت: این فیلم نیازی به فیلمنامه نداشت و در حال حاضر هم زیادی منسجم است. فقط به دلیل اینکه نگران چنین سوالاتی بودیم به این شکل آن را منسجم کردیم.
عطاران در پاسخ به این سوال که اگر فرد دیگری در این فیلم بازی می کرد به چه نتیجه ای می رسیدید؟ گفت: این پرسش، پرسش جالبی نیست اما اگر این اتفاق رخ می داد تلاش خود را می کردیم تا ببینیم به چه نتیجه ای می رسیم.
وی درباره احتمال ممیزی این فیلم گفت: پس از گذشت این همه سال خودمان تبدیل به ممیزی شده ایم و می دانیم چه چیزی در فیلم وجود داشته باشد یا نه. این فیلم دچار ممیزی نمی شود مگر اینکه خبرنگاران یا یک سری افراد دیگر سوسه بیایند.
عطاران درباره سکانس پایانی فیلم که پرچم ایران به روی شخصیت اصلی داستان کشیده می شود، گفت: دوست ندارم درباره این بخش صحبت کنم و هر تعبیری در ذهن دارید، درست است.
کارگردان فیلم ردکارپت درباره کوتاه بودن زمان این فیلم گفت: این فیلم به زمانی بیش از این نیاز نداشت و صحنه ای از آن نیز حذف نشده است.
در ادامه نشست یکی از خبرنگاران به عطاران گفت که صحنه رد شدن از چراغ قرمز بی جهت است چون مردم در ایران هم این کار را انجام نمی دهند که عطاران در پاسخ گفت: این مسئله درست نیست چون خود من از چراغ قرمز رد می شوم .
کارگردان ردکارپت درباره وجود صحنه های مربوط به توالت در فیلم هایش گفت: شاید باور نکنید اما این مسئله ارادی نیست و شاید به دلیل زنده بودن کودک درونم باشد.
احمد احمدی فیلمبردار و تهیه کننده رد کارپت نیز در این نشست پرسش و پاسخ گفت: چند سال پیش در جشنواره کن حضور داشتم و به ذهنم رسید که اگر شخصیتی داشته باشیم که تمام دغدغه اش سینما باشد در کنار کسانی که روی فرش قرمز به پوشش و ظاهر خود توجه می کنند، چه اتفاقی می افتد. این ایده را به عطاران گفتم که نتیجه اش ردکارپت شد. این فیلم بدون حضور عطاران هیچ ارزشی ندارد و به دنیای دیگری وارد می شود.
وی درباره مشکلاتی که در ساختن این فیلم وجود داشت، گفت: در سفرهایی که به کن داشتم با جغرافیا و موقعیت این شهر آشنا بودم و درباره کاخ جشنواره تحقیق کردم. برای بخشی از فیلم مجوز دریافت کرده بودیم و بخش دیگری مستند بود.
احمدی درباره فیلمبرداری ردکارپت گفت: بیشتر بخش های فیلم با یک دوربین تصویربرداری شده است و فقط یک یا دو سکانس داخلی را با دو دوربین فیلمبرداری کرده ایم. تمام سعی من این بود که وجه مستند فیلم به درستی انجام شود. کل ابزار من یک دوربین مارک 3 و دو عدد لامپ 100 بود.
وی درباره زمان ساخته شدن و هزینه فیلم گفت: حدود 14 یا 15 روز در فرانسه فیلمبرداری کردیم و هفت یا هشت روز در تهران. هزینه این فیلم بسیار کم بود و به اندازه غذای عوامل فیلم های فاخر هم نمی رسد.
فراهنگ (3) ** 2024** 1983**1601**
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن