تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از توبه بنده اش بیش از عقیمی که صاحب فرزند شود و گم کرده ای که گمشده اش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819167139




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار: نوسازی ماشین آلات و تجهیزات گیلان ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار: نوسازی ماشین آلات و تجهیزات گیلان ضروری است رشت - ایرنا - نماینده عالی دولت در گیلان در نشست بررسی آخرین وضعیت مناطق برفی استان ، نوسازی ماشین آلات و تجهیزات گیلان را ضروری خواند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈمحمدعلی نجفیˈ جمعه شب در این نشست افزود: هرآنچیزی که تاکنون برای مردم انجام داده ایم کم است چراکه حق مردم ما بیشتر از اینهاست و همانطوری که امام راحل ومقام معظم رهبری فرمودند؛ مردم ولی نعمتان ما هستند.
وی به بازدیدهای میدانی خود از مناطق برف زده اشاره کرد و گفت: خدا را شاکریم که می توانیم به مردم عزیزمان خدمت بی منتی را انجام دهیم.
نجفی تاکید کرد : ماشین آلات استان فرسوده است و اگربار دیگر شاهد چنین شرایطی باشیم، امکانات ما جوابگو نیست و نیازمند نوسازی فوری ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین و موتوری هستیم.
وی ادامه داد : خسارات زیادی هم به بخش های زیربنایی ، مسکونی و کشاورزی وارد شد که برای جبران این خسارات، باید اعتبار کافی اختصاص یابد.
استاندار گیلان افزود : نقاط ضعف و قوت ستاد بحران باید ارزیابی شود و با برنامه ریزی و آمادگی کامل دستگاه های اجرایی، مسائل و مشکلات موجود در اینگونه موارد از میان برداشته شود زیرا مردم از مسئولان انتظار دارند هیچ گونه کم کاری انجام نشود .
وی با بیان اینکه حجم بارش برفی که تمامی شهرستان های استان درگیر آن باشند بی سابقه است، اظهار داشت: شهرستان های انزلی، صومعه سرا و فومن بیشترین خسارات و صدمات را در بحران برف اخیر دیده اند.
استاندار گیلان با اشاره به تماس های معاون اول و رییس دفتر رییس جمهوری از سوی دکتر روحانی در ایام بارش برف گفت: ریاست جمهور در ایامی که شاهد بحران برف بودیم، بارها پیگیر مشکلات استان بودند و ابراز نگرانی از وضعیت بوجود آمده داشتند.
نجفی ادامه داد: معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری هم با تماس های مکرر خود و ائمه جمعه و نمایندگان استان در مجلس نیز با تماس های تلفنی با بنده پیگیر مسائل و مشکلات بودند و به ما دلگرمی می دادند.
وی با اشاره به بارش شدید برف در مرکز استان اظهار داشت: با وجود حجم وسیع برفی که در رشت داشتیم، اما با مدیریت خوبی که صورت گرفت ، در همان روز نخست شاهد بازشدن معابر اصلی بودیم .
استاندار گیلان با تقدیر از همراهی و همدلی مدیران و فرماندران در مدیریت بحران گفت : کمتر ساعاتی در شبانه روز بود که با مدیران و فرمانداران استان تماس بگیرم و پای کار و در میدان کار نباشد.
معاون عمرانی استاندار گیلان نیز گفت: برای مقابله با بحران ها، ناوگان سنگین و نیمه سنگین در حال فرسوده گیلان نیازمند بازسازی است.
ˈمحمد آقاجانزادهˈ ادامه داد: میانگین عمر مفید ماشین آلات در کشور 23 سال است که پس از آن باید از رده خارج شوند ولی این میانگین در گیلان 25 سال است.
وی همچنین میانگین عمر مفید وسایل نقلیه سنگنین و نیمه سنگین در کشور را 17 سال و در استان را 23 سال ذکر و اظهار کرد: اگر 30درصد این وسایل سنگین و نیمه سنگین بازسازی شوند، به دوهزارمیلیارد ریال اعتبار نیاز است.
آقاجانزاده یادآور شد: بحران برف سال جاری با برف سال های گذشته تفاوت اساسی داشت و دراین استان پنج روز بطور مداوم برف بارید درحالی که در سال 83 سه روز برف بارید و آنهم گستردگی و در برگیری فعلی را نداشت.
وی خاطرنشان کرد: دو شهر انزلی و صومعه سرا بیشتر از بقیه شهرهای استان با برف سنگین مواجه شدند و در روزهای آخر بیشترین امکانات در این مناطق متمرکز شد و مردم نیز همکاری خوبی داشتند.
وی تاکید کرد: باید ماشین آلات راه سازی جدید بازسازی و فراهم شوند تا در هنگام حوادث، این وسایل بکار گیری شوند.
افشین عزیزی مدیرکل ستاد حوادث غیرمترقبه استانداری گیلان نیز در این جلسه گفت: هم اکنون 750دستگاه سنگین و نیمه سنگین در مناطق برف زده استان درحال انجام اقدامات اضطراری هستند و در بحران برف نیز علاوه بر این امکانات، سه دستگاه زرهی ارتش ، پنج بالگرد و تمامی امکانات دولتی و بخش خصوصی بطور کامل برای اقدامات بحران برف بکار گرفته شد.
وی با اشاره به اینکه 250 روستا در بحران چند روز گذشته درگیر برف بودند و امدادرسانی همزمان بسیار سخت و دشوار بود، یادآور شد: 10 هزارکیلومتر راه استان گرفتار برف شده و 40درصد روستاهای گیلان در بحران برف گرفتار شده بودند.
وی گفت: تمام تلاش ها بر این بود که مردم در این بحران کمترین آسیب را ببینند و همکاری و همدلی خوبی بین همه دستگاه های استان بوجود آمد و در روزهای اول سعی شد تا این بحران کنترل شده و از گسترش آن جلوگیری شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان نیز گفت: دو هزارکیلومتر از جاده های گیلان بطور جدی درگیر برف شده بود.
شعبان پور افزود: در هنگام برف روبی بر اثر تردد بولدوزرها روکش آسفالت جاده های گیلان خسارت وارد شده که این جاده ها نیاز به مرمت و بازسازی دارند و از سویی نیز ناوگان راهسازی استان گیلان معیوب است.
وی اظهار داشت: تقاضا و انتظار ما از دولت اختصاص 50 میلیارد ریال تنخواه گردان برای خرید و بازسازی ناوگان می باشد.
پنجمین جلسه ستاد مدیریت بحران استان گیلان با حضور محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری و نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم شهرستان ساری در مجلس، جمعی از مدیران عالی کشوری، مدیران کل، فرماندهان انتظامی و نظامی استان گیلان و جمعی از مدیران استان مازندران عصر جمعه در استانداری گیلان تشکیل شد.ک/2
619/695
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن