تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803192239




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حاتمی کیا: شیار 143 فراتر از سیمرغ است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

انتقاد سازنده ˈچˈ از هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر حاتمی کیا: شیار 143 فراتر از سیمرغ است تهران - ایرنا - کارگردان فیلم سینمایی ˈچˈ با انتقاد از هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر به دلیل بی توجهی به فیلم شیار 143، این اثر سینمایی را فراتر از سیمرغ عنوان کرد.


به گزارش ایرنا، ابراهیم حاتمی کیا در حاشیه نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی شیار 143 در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این مسئله باید آسیب شناسی شود که چرا هیات انتخاب جشنواره قصد پذیرش فیلم شیار 143 در این جشنواره را نداشت. افرادی که این قصد را داشتند باید پاسخگو باشند. می دانم که این عزیزان هر کدام تجربیات زیادی در زمینه سینما دارند اما مسئول سینمای کشور و جشنواره باید پاسخ دهند که چه ترکیبی وجود دارد که این اتفاق رخ می دهد؟
وی ادامه داد: این موضوع برای من مسئله است که چه خوابی برای این دوستان به وجود آمده است که نتوانستند شیار 143 را در جشنواره تحمل کنند و کار باید به جایی برسد که برای حضور این فیلم در جشنواره به لابی کردن رو بیاورند.
کارگردان فیلم ارتفاع پست گفت: این مسئله باید آسیب شناسی شود تا در دوره های آینده تکرار نشود تا خدای نکرده چنین فیلم هایی مظلوم واقع نشوند. جوانانی که این فیلم ها را می سازند به تازگی وارد سینما شده اند و پشتوانه بزرگی ندارند. اگر از این افراد حمایت نشود پس از چه چیزی باید حمایت کنیم؟
وی خاطرنشان کرد: واقعا نمی فهمم که این فیلم باید چگونه می بود تا شایسته حضور در جشنواره تشخیص می دادند؟ کسانی که مخالف این مسئله بودند یا باید خواب بوده باشند و یا زمانی که فیلم را تماشا می کردند در احوالات دیگری بوده اند.
حاتمی کیا تصریح کرد: اگر این افراد چنین انتخاب هایی دارند پس وای به حال سینمایی که داریم. قصد توهین به کسی را ندارم اما حق دارم از فیلمی که درباره بچه های جنگ و مادران شهدا ساخته شده است، دفاع کنم.
کارگردان فیلم خاکستر سبز گفت: شیار 143 مظلومانه و به این زیبایی ساخته شد و همه ما را متاثر کرد. احوال همه ما پس از تماشای فیلم خوب بود اما زمانی که فیلم های دیگر را می بینیم احساس می کنیم حال بدی داریم و می خواهیم به خلوتی برویم و خفه شویم.
وی افزود: هنگام تماشای این فیلم خیلی گریه کردم اما پس از بیرون آمدن از سالن حس شادابی دارم و حس کردم که باید فیلم ˈچˈ را به شیار 143 تقدیم کنم.
کارگردان فیلم بوی پیراهن یوسف تاکید کرد: این فیلم نمونه ای از سینمایی است که از فضای نا امیدانه حرف می زند اما امیدواری را وارد می کند و باید مورد حمایت قرار بگیرد، نه فیلم هایی که رحمانی نیستند و شیطانی اند و احوالات ایرانی و مخاطب خود را منکوب می کند و برای آنها یاس می آورد.
وی گفت: زمانی که فیلم از کرخه تا راین را می ساختم به من می گفتند که دوران بزم و سازندگی است و نباید چنین حرف هایی زده شود اما مردم از عمق جان خود با فیلم ارتباط برقرار کردند چون این حس را داشتند که حرف خود آنهاست. شیار 143 هم از غصه مادری که در انتظار فرزند خود است حرف می زند اما در نهایت به بیننده قدرت می دهد.
حاتمی کیا اظهار داشت: پیش از این یک بار در پرده کوچک و کیفیت پایین فیلم شیار 143 را تماشا کرده بودم اما امروز که دوباره آن را دیدم، آن را بسیار پر قدرت یافتم. البته من هم ایراداتی به برخی جزئیات آن دارم و اگر جای کارگردان و نویسنده بودم فلاش بک ها را حذف نمی کردم.
وی در پاسخ به این سوال که اگر عضو هیات داوران جشنواره فیلم فجر بودید به شیار 143 سیمرغ می دادید؟ گفت: این فیلم فراتر از سیمرغ های ماست و باید مرغ های زیادی کنار هم چید تا به پرواز درآیند.
کارگردان فیلم آژانس شیشه ای درباره فیلم هایی که صرفا به دنبال سرگرمی مخاطب هستند، اظهار داشت: طبع من به سینمای سرگرمی سازگار نیست اما معتقدم این نوع سینما هم باید وجود داشته باشد. توجه به سرگرمی باعث شده است برخی فیلم های شونه تخم مرغی در سینمای ایران تولید شود.
فراهنگ (3) ** 2024 ** 1597
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن