تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798361866




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همایون غنی‌زاده: برای تئاتر، اندازه رب گوجه فرنگی هم تبلیغ نمی‌کنند/ پیمان معادی: تئاتر و سینما تفاوتی باهم ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در نشست مطبوعاتی نمایش "در انتظار گودو"؛
"همایون غنی‌زاده": برای تئاتر، اندازه رب گوجه فرنگی هم تبلیغ نمی‌کنند/ پیمان معادی: تئاتر و سینما تفاوتی باهم ندارند
"پیمان معادی" گفت: تئاتر و سینما تفاوتی برای بازیگر ندارد زیرا بازیگر باید در هر دو معقوله به کاراکترش برسد.


به گزارش خبرنگار حوزه‌ تئاتر باشگاه خبرنگاران؛ ظهر امروز نشست مطبوعاتی نمایش "در انتظار گودو" با حضور "پیمان معادی" بازیگر سینما و تئاتر، "همایون غنی‌زاده" کارگردان نمایش "در انتظار گودو"، "علی  سرابی"، "رامین سیار دشتی" بازیگر و "رضا بهبودی" بازیگر و باران معادی بازیگر خردسال در سالن کنفرانس مجموعه‌ی تئاتر شهر برگزار شد.
 
همایون غنی‌زاده کارگردان نمایش "در انتظار گودو" ابتدا در این نشست درخصوص نمایشنامه عنوان کرد: "درانتظار گودو" نوشته‌ی ساموئل ویکتل از نظر بسیاری، بهترین نمایشنامه‌ی قرن محسوب می‌شود و حتی انگیزه‌ی من از کارگردانی اجرای این نمایش بوده است.
 
وی ادامه داد: از آروزهای من اجرای نمایشنامه‌ی "در انتظار گودو" در یک سالن بزرگ با شرایط مناسب بود و فکر می‌کنم به آرزوهایم رسیدم.
 
غنی‌زاده با اشاره به داستان این نمایش تصریح کرد: نمایش "درانتظار گودو" شرح حال دو نفر را روایت می‌کند که زیر درخت به انتظار نشسته‌اند و این نمایشنامه کنکاش عجیب غریب و پیچیده‌ای دارد.
 
وی درخصوص طراحی و دکور نمایش عنوان کرد: کلاه ملون و یک درخت در متن خود نمایشنامه بود و من نمی‌توانم در اصل نوشته شده دخل و تصرف کنم و اگر بخواهم تغییراتی ایجاد کنم یعنی در آن متن دخل و تصرف کردم.
 
غنی‌زاده افزود: ما سعی کردیم خطوط نانوشته‌ی ساموئل را بخوانیم اما دخل و تصرفی در متن نکنیم.
 
وی با اشاره به تمرینات سختی که در طول 5 ماه برای نمایش "در انتظار گودو" داشتند اظهار داشت: من با بازیگرانی روبرو شدم که غول تنبلی را شکست دادند چرا که آنها علاوه بر اینکه بر روی صحنه تمرین می‌کردند در بیرون هم با من تماس می‌گرفتند و در مورد نقش خود می‌پرسیدند.
 
غنی‌زاده دلیل اصلی حضور خود را در تئاتر نمایشنامه‌ی "درانتظار گودو" دانست و گفت: اولین کار من نیز با این نمایشنامه شروع شد و بدون هیچ تجربه‌ای درخواست داشتم در یکی از تالارهای تئاتر شهر این کار را به اجرا ببرم که متأسفانه این امکان تا به امروز به وجود نیامد.
 
وی درخصوص اجرای دو کار همزمان در تئاتر شهر بیان کرد: علاوه بر اینکه می‌خواستم "در انتظار گودو" را در تئاتر شهر اجرا ببرم تمایل داشتم "ملکه‌ی زیبای لینین" را هم در این مجموعه اجرا کنم اما من به یک اندازه برای هر دو نمایش وقت گذاشتم به طوری کیفیت هر دوکار بالا است.
 
غنی‌زاده در صحبت‌های پایانی خود در مورد پایین‌ آمدن اجر و احترام تئاتر گفت: ما همه نگران احترام و اجر تئاتر هستیم و تلاش می‌کنیم که اجر و احترام تئاتر را برگردانیم.
 
وی خاطر نشان کرد: از حامی و تهیه‌کننده‌ی این نمایش که تبلیغات کار را برعهده گرفته تشکر می‌کنم و از آنها می‌خواهم که بازهم تئاتر را حمایت کنند زیرا تئاتر مهجور مانده است و به اندازه رب گوجه فرنگی هم برایش تبلیغ نمی‌شود.
 
پیمان معادی بازیگر نمایش "در انتظار گودو" ادامه‌ی نشست عنوان کرد: هر پروژه‌ی که باید هدف مشخصی پیش رود تجربه خوبی برای من است البته نمایش "درانتظار گودو" روز به روز من را به هدف مشخص کار نزدیک کرد و باعث شد تجربه‌های خوبی را کسب کنم.
 
وی ادامه داد: من آدم تمرین هستم چه در سینما و چه در تئاتر و در این 5 ماه روزی 5 ساعت برای نمایش "درانتظار گودو" تمرین کردیم و هنوزم با وجود آنکه دو روز به اجرا باقی مانده بازهم احساس می‌کنم که به تمرین نیاز داریم.
 
معادی تصریح کرد: 6 ماه سال درکارهای سینمایی متعددی بازی کردم و می‌خواستم در 6 ماه دوم سال از سینما فاصله بگیرم که خوشبختانه همایون غنی‌زاده به من پیشنهاد این کار را داد و با وجود پیشنهادات سینمایی که داشتم ترجیح دادم در نمایش "در انتظار گودو" بازی کنم.
 
وی گفت: هنوز تئاتر را خوب نمی‌شناسم ولی عوامل کار محک بسیار به من کردند و فضایی لذت بخش برایم ایجاد شد به طوری که حجمی از بازیگری را تجربه می‌کنم که در آینده به کار می‌آید.
 
معادی افزود: من تفاوت زیادی در کار تئاتر و سینما نمی‌بینم چرا که معتقدم بازیگر باید کاراکتر خودش را بشناسد و به نقش برسد و هردو مقوله سختی‌های خود را دارد.
 
رضا بهبودی بازیگر نقش در این نشست مطبوعان بیان کرد: هر متنی ناشناخته است و نیاز به تمرین طولانی و هدایت کارگردان دارد اما متن نمایشنامه‌ی "در انتظار گودو" با وجود آنکه بارها کار شده برایم تازگی داشت.
 
وی در ادامه درخصوص حضور بازیگران به تئاتر عنوان کرد: پیمان معادی بسیار عالی در تئاتر بازی می‌کند و با وجود پیشنهادات خوبی که داشت در تئاتر ماند.
 
"علی سرابی" بازیگر نقش درخصوص همکاری خود با همایون غنی‌زاده گفت: چندماه پیش به دلیل حضور در سریال تلویزیونی نتوانستم با همایون غنی‌زاده همکاری کنم اما وقتی قراردادم با تلویزیون لغو شد و دوباره دستیار همایون غنی‌زاده با من تماس گرفت با علاقه‌ی بسیار قبول کردم.
 
وی ادامه داد: بازی در معروفترین نمایشنامه‌ی قرن تجربه‌ی خوبی برای هر بازیگری است اما من این کار را به دلیل همایون غنی‌زاده، رضا بهبودی قبول کردم.
 
سرابی گفت: تئاتر امروز به پژوپلرستیر تبدیل شده و این موضوع به جامعه‌ی سینمایی هم کشیده شده و سینماگران وارد تئاتر می‌شوند تا یاد بگیرد خدا ما پیمان معادی بازیگر توانایی روی پرده‌ی سینماست و وقتی من در اولین روز تمرین کارش را دیدم به کارگردان گفتم او همانند بازیگر باتجربه و کار کرده در تئاتر است.
 
گفتنی است باران معادی دختر کوچک پیمان معادی به همراه دو کودک دیگر در این نمایش بازی می‌کنند.
 
همچنین نمایش "در انتظار گودو" از 18 بهمن هر شب در تالار اصلی تئاتر شهر اجرا می‌شود.
 

انتهای پیام/ اس







تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن