تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1833810295
تازه به سینما نرسیده ام که انتظار کف زدن داشته باشم/ برای رنج و سرمستی جنگیدم
واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
فرهنگ و هنر > سینمای ایران الماسی در گفتگو با مهر:
تازه به سینما نرسیده ام که انتظار کف زدن داشته باشم/ برای "رنج و سرمستی" جنگیدم
جهانگیر الماسی کارگردان فیلم سینمایی "رنج و سرمستی" معتقد است که این فیلم سینمایی گوشه ای از تاریخ این سرزمین را مورد بررسی قرار می دهد؛ سرزمینی که مردم آن برای رسیدن به ارزشهای انسانی و اسلامی انقلاب کردند و جنگیدند تا به استقلال برسند.
گروه فرهنگ و هنر- خبرگزاری مهر، جهانگیر الماسی بازیگر سینما و تلویزیون نخستین تجربه ساخت فیلم سینمایی خود را با "رنج و سرمستی" در بخش نگاه نو سی و دومین جشنواره فیلم فجر روی پرده دارد و به گفته خودش قرار است با این فیلم مسئولیت تاریخی خود را ارائه دهد. الماسی در این گفتگو از مشکلات تولید این فیلم سینمایی، نبود امکان و تجهیزات لازم هنگام فیلمبرداری و همچنین از تلاش مسئولان جشنواره و شخص مهدی طباطبایی نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برای حمایت این فیلم و ارسال به جشنواره قدردانی کرد. * گویا فیلم "رنج و سرمستی" به راحتی و بدون دردسر ساخته نشده است. - دقیقا همینگونه است. تولید این فیلم سنیمایی به هیچ عنوان راحت نبود چراکه در طول کار با دست اندازی های بسیاری مواجه شدیم و بخش های کلیدی فیلم به دلیل عدم تولید خوب از آب در نیامد. *نگاه و به عبارت دیگر ایدئولوژی شما به عنوان فیلمساز برای ساخت این فیلم چه بوده است؟ - خوشحالم که سئوالی درباره ایدئولوژی فیلم از من پرسیده شد. در واقع برای نخستین بار است که یک رسانه سراغ ایدئولوژی را از من می گیرد. به هرحال سئوال خوبی است و برای پاسخ به این سئوال باید بگویم که من در نظامی زندگی می کنم که مختصات تعریف شده ای دارد و طی قوانین خاصی کنار هم زندگی می کنیم.
از همین رو من هم سعی کردم از ارزشهای انسانی عدول نکنم. سعی کردم انسانی باشم که ساحت زندگی اجتماعی و اسلامی به آن نیاز دارد. تبعا فعالیت و زندگی در این باید در راستای مصالح اجتماع، نظام و اجتماع باشد. بنابراین رنج و سرمستی بر اساس همین نگاه و ایدئولوژی ساخته شد. * مشخصه اصلی "رنج و سرمستی" چیست؟ - مهمترین مشخصه این فیلم این است که مختصات یک فیلم را دارد به این معنا که "رنج و سرمستی" هم فیلم جذابی است، هم موقعیت های دراماتیک دارد و هم تماشاگر درباره موضوعات و اتفاق هایی که در فیلم مشاهده می کند فکر می کند بنابراین تماشاگر در مواجهه با این اثر به نتیجه ذهنی مختص به خود خواهد رسید و نکته قابل توجه این است که معتقدم برداشت مخاطب از این فیلم برای من قابل محاسبه است در واقع اهدافی که از ساخت این فیلم مدنظر داشتم در بازخوردهایی که تا کنون داشته ام؛ مشاهده کرده ام. در تعریف یک خطی باید بگویم "رنج و سرمستی" یک اثری هنری، صنعتی و رسانه ای است که برای من به عنوان یکی از اهالی سینما مسئولیت فرهنگی ایجاد کرده بود و تا آنجا که امکانات مالی و شرایط تولید اجازه می داد سعی کردم فیلم قابل قبولی باشد. * مشکلات تولید و مسائل مالی نکته ای است که به آن اشاره کردید. دقیقا منظور از این مشکلات چیست؟ - برای صرفه جویی در هزینه ها سعی کردم از بسیاری از خرج های اضافه ای که بر تولید متحمل می شد صرف نظر کنم و داستان را صاف و پوست کنده تعیرف کنم. اما با وجود همه ملاحظاتی که به خرج دادم بازهم مشکلات مالی دست از سر من برنداشت. البته بخش عمده ای از این مشکلات به عدم احساس مسئولیت در بخش تهیه و تولید فیلم بود. *چطور؟ - برآورد اولیه من برای تولید 600 میلیون تومان بود و بودجه خاصی برای تولید نداشتیم و اگر رقمی اضافه شد من در جریان نبودم و تهیه کننده باید پاسخگو باشد. چراکه تهیه کننده طبق نظر خود رقم بودجه را تغییر داد. نکته اینجاست که من و بازیگران کمترین میزان دستمزد را دریافت کردیم و بیشترین حاصل مالی متعلق به کسانی بود که به ورودی پول به پروژ نزدیک تر بودند و غیر از منابع مالی از کنار این پروژه امتیازهای دیگری را نیز به دست آوردند. این در حالی است که من سه سال از عمرم را برای پرداخت این فیلمنامه گذاشتم و زحمت بسیاری برای کارگردانی کشیدم. * البته به نظر می رسد مهدی طباطبائی نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی همکاری های لازم برای به انجام رسیدن این فیلم را داشته است. - خوشبختانه همینگونه است هم مدیران پیشین سینمایی و هم طباطبایی نژاد حمایت های ارزشمندی را به من و "رنج وسرمستی" کردند. به خصوص مهدی طباطبایی نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اجازه نداد این فیلم گرفتارحاشیه های فیلم "لاله" و تا اندازه ای"شهابی از جنس نور" شود و بعد از اینکه فیلم را دیدند حمایت های لازم در جهت دیده شدن فیلم را در جشنواره به عمل آورد و من از این مدیر سینمایی مراتب سپاس را به جا می آورم که اجازه نداد "رنج و سرمستی" لطمه بخورد و در اختیارات خودش حمایت کرد.به همین دلیل به خاطر عمل شایسته و انسانی طباطبایی نژاد از او تشکر می کنم. *حضور در جشنواره فیلم فجر را چطور ارزیابی می کنید. - برای پاسخ به این سئوال باید این نکته را متذکر شوم که شایعات بسیاری مطرح شد که شایعات به هیچ عنوان شایسته من نبود و تا مرز حذف شدن "رنج و سرمستی" پیش رفت اما در بهایت در بخش فیلم های اول پذیرفته شد و این فرصت را غنیمت می دانم و امیدوارم مردم و منتقدان در مواجه با این فیلم نظرات منصفانه ای را ارائه دهند. چون ساختن این فیلم در شرایطی که من در آن قرار داشتم بسیار سخت بود. * منظور از شرایطی که در آن قرار داشتید چیست؟ آیا بحث تولید مطرح است؟ - منظورم دقیقا مسائل مالی و شرایط تولید است. به این معنا که من چهار صحنه کلیدی فیلم را به دلایل مختلف چون عدم توانمندی در بخش تولید، نبود هماهنگی های لازم ، عدم احساس مسئولیت کاستی در مدیریت میانی تولید و... نتوانستم فیلمبرداری کنم. * می توانید اشاره ای به صحنه هایی که به دلیل همین مشکلاتی که گفتید نتوانستید فیلمبرداری کنید داشته باشید؟ - یکی از صحنه های مهم فیلمنامه صحنه پس گیری مهران توسط نیروهای ارتش و مردن از دست عراقی ها بود. می خواستم رشادت مردم خودجوش و همراهی آنها با نیروهای ارتش برای پس گیری نشان دهم اما نتوانستم. * آنچه برای فیلمبرداری این صحنه می خواستید و فراهم نشد، چه بود؟ - من حتی نتوانستم یک تانک و یا نفربر داشته باشم و تا آخرین روز فیلمبرداری امیدوار بودم که یک تانک فراهم شود اما نشد.در واقع برای ساخته شدن "رنج وسرمستی" جنگیدم.
* شهرک دفاع مقدس که ای امکان را در اختیار می گذارد. - بله می دانم. در نهایت هم به شهرک دفاع مقدس رفت و برخی از صحنه ها را فیلمبرداری کردم اما آنچه می خواستم نشد.یک صحنه دیگر داشتم که خودمن اسم آن را صحنه را شب آمریکایی گذاشتم در این صحنه نیروهای نظامی ایرانی با صحنه حضور نیروهای آمریکایی که وارد عراق شده بودند مواجه می شوند که به سمت بغداد می رفتند. متاسفانه این صحنه را هم ندارم. * صحنه هایی که حذف می شد جایگزین در فیلمنامه داشت؟ - یکی از جذابیت های کار برای من این بود که هر صحنه ای که حذف می شد صحنه دیگری را طراحی و جایگزین می کردم تا پاسخگوی نگاه تماشاگران باشم. به همین دلیل فکر می کنم فیلمی پرشور و قابل تامل است . این فیلم 4 دیالوگ اصلی دارد که اگر مخاطب با این دیالوگ ها ارتباط برقرار کند قطعا هدف فیلم را می فهمد. * در صحبت های به مسئولیت تاریخی اشاره کردید با توجه به مشکلاتی که برای تولید این فیلم داشته اید فکر می کنید این مسئولیت تاریخی را به درستی انجام داده اید؟ - تمام مسئولان کشوری و لشگری به خصوص کسانی که در فضای فرهنگی نفس می کشند در برابر سرزمین و مردم آن مسئول هستند به همین دلیل من هم به عنوان یک سینماگر مسئولیت تاریخی دارم که باید به آن عمل می کردم و سعی کردم از گذشته تاامروز به این مهم توجه ویژه ای داشته باشم. * به عنوان سئوال آخر به سیمرغ فکر می کنید. تا چه اندازه شانس سیمرغ گرفتن را دارید؟ - من تازه به سینما نرسیده ام که حال انتظار کف زدن داشته باشم.در طول تمام این سالها همکاری های متعددی با اهالی سینما و فیلمسازان مطرح چون کیانوش عیاری،کیومرث پوراحمد،کمال تبریزی و ...داشته ام به همین دلیل نیاز به سیمرغ ندارم. اما آنچه مسلم است"رنج و سرمستی" نخستین فیلم سینمایی من است و پیش از این تجربه ساخت دو تله فیلم را داشته ام وامیدوارم اهالی اندیشه و تفکر پس از مواجه با فیلم نیمه پر لیوان را ببینند و ارزیابی این فیلم را از سر انصاف بکنند و باعث دلگرمی من شوند.
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ - ۱۴:۰۱
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]
صفحات پیشنهادی
آنهایی که تیشه به سینما زدند عذرخواهی کنند/ باید شهامت بخشش داشته باشیم
فرهنگ و هنر سینمای ایران رییسسازمان سینمایی در افتتاحیه فجر آنهایی که تیشه به سینما زدند عذرخواهی کنند باید شهامت بخشش داشته باشیم رئیس سازمان سینمایی در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر گفت خط سینمای ایران گفتگو است حتی با افرادی که برای فعالیتهای گروهی خود تیشه به ریشه سینما ایعلاقمندم با مدیران تئاتری دیدار داشته باشم/ آثار عباس کیارستمی را دنبال می کنم
فرهنگ و هنر تئاتر سفیر کره جنوبی در گفتگو با مهر علاقمندم با مدیران تئاتری دیدار داشته باشم آثار عباس کیارستمی را دنبال می کنم سونگ وونگ یوب سفیر کره جنوبی با اشاره به علاقه مردم کره جنوبی به فرهنگ و هنر ایرانی و اینکه تمایل دارد با مدیران تئاتر ایران از جمله حسین طاهری و مجیبرنامهی چاپی جشنوارهی فجر هنوز به سینماهای مردمی نرسیده است
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳ ۱۰ نمایش فیلمهای جشنوارهی فجر در سینماهای مردمی از ساعت 14 آغاز میشود خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا در مراجعهای که صبح 12 بهمن ماه به گیشهی برخی سینماها داشت مشاهده کرد که هنوز برنامهی چاپی جشنواره در سینماهای مردمی توزیع نشدسرپرست فدراسیون اسکی: انتظار کسب رتبه از المپیکیها نداشته باشید
دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱ ۱۹ سرپرست فدراسیون اسکی میگوید اسکی بازان ایرانی حاضر در المپیک زمستانی 2014 در شرایط خوبی به سر میبرند و با آمادگی کامل در این بازیها شرکت خواهند کرد اما نباید از آنها انتظار مدال داشت ناصر طالبی در گفتوگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایرانتازهترین ساخته «خسرو سینایی» روی پرده سینماتک خانه هنرمندان
تازهترین ساخته خسرو سینایی روی پرده سینماتک خانه هنرمندانتازهترین ساخته خسرو سینایی امروز در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش در میآید به گزارش خبرگزاری فارس بیست و یکمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش مستند دستگاه ساخته خسرو سینایی اختصاص دارد این مستنبوناچیچ: از من انتظار معجزه نداشته باشید/ برای سقوط مس به کرمان نیامدم
پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳ ۰۴ سرمربی جدید تیم فوتبال مس کرمان پس از امضای قراردادش با این باشگاه کمک همه کرمانیها را برای نجات تیم فوتبال مس لازم دانست به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه کویر لوکا بوناچیچ پس از امضای قرار داد خود در جمع خبرنگاران گفت خودتان شرایطتونی اولیویرا وارد تبریز شد/امیدوارم دوباره روزهای خوبی با هواداران تراکتورسازی داشته باشم
تونی اولیویرا وارد تبریز شد امیدوارم دوباره روزهای خوبی با هواداران تراکتورسازی داشته باشم ورزش > لیگ برتر - ایسنا نوشت سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی امیدوار است بتواند پاسخ محبت هواداران این تیم را بدهد تونی اولیویرا اظهار کرد خوشحال هستم که بار دیگر به تبریز آمدمبیتآشور: میخواهم در جام جهانی حضور داشته باشم
چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰ ۰۳ مهرداد بیتآشور میگوید دوست دارد با بازیهای خوب و ثابت در وایتکپس یکی از نفرات کارلوس کیروش در جام جهانی 2014 باشد به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا مدافع ایرانی با جدایی از سنخوزه آمریکا به وایتکپس ونکوور کانادا پیوست بیتآشور روز گذتونی اولیویرا: امیددوارم دوباره روزهای خوبی با هواداران تراکتورسازی داشته باشم
جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱ ۳۵ سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی امیدوار است بتواند پاسخ محبت هواداران این تیم را بدهد تونی اولیویرا در گفتوگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا اظهار کرد خوشحال هستم که بار دیگر به تبریز آمدم و امیدوارم بتوانم با کسب نتایج خوب در این تیماشینی نگرفتم که مشکل سند داشته باشم، اما باید خرج خانواده را بدهم نیلسون: باید 5 گل به سپاهان میزدیم/ حالا پ
ماشینی نگرفتم که مشکل سند داشته باشم اما باید خرج خانواده را بدهمنیلسون باید 5 گل به سپاهان میزدیم حالا پرسپولیس شانس اول قهرمانی استدروازهبان تیم فوتبال پرسپولیس گفت در بازی مقابل سپاهان باید 5 گل به این تیم اصفهانی میزدیم نیلسون کوریا در گفتوگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاروالری: دیگر نمیخواهم با سیاست ارتباطی داشته باشم
والری دیگر نمیخواهم با سیاست ارتباطی داشته باشم شریک زندگی سابق رئیسجمهوری فرانسه در جریان سفر بشردوستانهاش به بمبئی گفت اگر شریک زندگیام رئیسجمهوری فرانسه نبود همچنان در کنار هم زندگی میکردیم دیگر نمیخواهم با سیاست ارتباطی داشته باشم آفتاب به گزارش صدای روسیه والفیلمهای راه یافته به جشنواره فیلم فجر ( نگاه نو ): رنج و سرمستی (جهانگیر الماسی)-فردا (ایمان افشاریان . مهدی پ
شماره خبر 1351448654931006689 پپ منبع تسنیم 0 0 دانلود لینک را کپی کنید دانلود29 دی 1392 ساعت 17 07تونی اولیویرا:انتظار قهرمانی نداشته باشید،مسی و رونالدو را ندارم/برای فینالیست شدن باید 12 نفر باشیم
تونی اولیویرا انتظار قهرمانی نداشته باشید مسی و رونالدو را ندارم برای فینالیست شدن باید 12 نفر باشیم ورزش > لیگ برتر - سرمربی جدید تراکتورسازان می گوید نظم و انضباط کریمی باید الگوی سایر بازیکنان باشد کاوه علی اسماعیلی چهره محبوب تبریزی ها جذاب ترین مربی لیگ سیزدهمدیر گروه سینما شهرزاد هرمزگان: پروژه ساخت نخستین فیلم بلند هرمزگان چشم انتظار حمایت است
مدیر گروه سینما شهرزاد هرمزگان پروژه ساخت نخستین فیلم بلند هرمزگان چشم انتظار حمایت استمدیر گروه سینما شهرزاد هرمزگان گفت پروژه ساخت نخستین فیلم بلند هرمزگان چشم انتظار حمایت است ● گزارش تصويري مرتبط------------------------------- به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس مرتضیمارگوت رابی بازیگر تازه «تارزان» جدیدسینما
مارگوت رابی بازیگر تازه تارزان جدیدسینمامارگوت رابی در حال مذاکره با تهیهکنندگان اکشن ماجراجویانه دوباره سازی شده تارزان است تا در نقش کاراکتر اصلی مؤنث قصه فیلم بازی کند به گزارش خبرگزاری فارس این بازیگر استرالیاییتبار سینما به دنبال بازی در گرگ وال استریت مارتین اسکورسیزتونی اولیویرا: انتظار قهرمانی نداشته باشید
تونی اولیویرا انتظار قهرمانی نداشته باشید سرمربی جدید تراکتورسازان می گوید نظم و انضباط کریمی باید الگوی سایر بازیکنان باشد خبرآنلاین سرمربی جدید تراکتورسازان می گوید نظم و انضباط کریمی باید الگوی سایر بازیکنان باشد چهره محبوب تبریزی ها جذاب ترین مربی لیگ سیزدهم و مربی پرانرژکنایه به آندو؛ خدا را شکر که می بینم ؛ صد در صد عمدی زد ؛ به آرنج زدن که نمی گویند جنگندگی
کنایه به آندو خدا را شکر که می بینم صد در صد عمدی زد به آرنج زدن که نمی گویند جنگندگی هافبک ذوب آهن که از مهرههای کلیدی این تیم است با کنایه از نوع بازی آندو صحبت میکند و میگوید جنگندگی این نیست که یک بازیکن آرنج بزند به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز آندو تیموریان-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها