تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819947741




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گله دو عکاس سینما از مدیران جشنواره‌های سینمایی


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵




bokeh_photography_03.jpg

دو عکاس سینما با طی یاداشتی از مدیران و دبیران جشنواره‌های سینمایی گله کردند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهدی دل‌خواسته و آرش صادقی در یاداشت خود به مدیران و دبیران جشنواره‌های سینمایی چنین نوشته‌اند: «حرفهٔ عکاسی سینما از‌ همان بدو تولد جایگاهی خاص در هنر سینما برای خود یافت. آن هم با دغدغه‌ای تماماً هنری و اجتماعی؛ نه تنها هنر به شمار می‌رود، بلکه می‌باید آنرا هنری نمایشی (به منزلهٔ ابزار فعال و چالشگر سینمایی- اجتماعی) و برخوردار از استعدادی ذاتی در جهت پیوند با عنصری تاریخی دانست. برای پی بردن به اهمیت عکس باید گفت، ‏عکس فیلم قوی‌ترین شیوه ارتباط فیلم با مخاطبان است، عکس می‌تواند ایجاد این ارتباط را با حضور عکاسان حرفه‌ای، زمینه‌های مناسب رقابتی (بخش مسابقات عکس فیلم) و استفاده صحیح و منطقی از تکنولوژی پیشرفته با کار بردی لازم و موفقیت آمیز به نمایش بگذارد و نقش خود را نشان دهد. وقتی پیش تولید یک پروژه حرفه‌ای سینمایی آغاز می‌شود، عکاس فیلم بعنوان یکی از نخستین عوامل اصلی فیلم و زود‌تر از برخی همکارانش در زمان تولید حضور دارد. عکاس فیلم نه تنها در زمان فیلمبرداری هم نفس با تمامی عوامل پیش می‌رود بلکه در پس از تولید و تا سال‌ها به عنوان تنها دارنده بانک جامع و کامل آن فیلم همچنان درگیر آن پروژه است. عکاسی که در طول پروژه وسایل و تجهیزات حرفه‌ای خود را فرسوده و فرسوده‌تر می‌کند و زمانی حتی دستمزد یک فیلمش صرف تعمیر تجهیزاتش می‌شود. اینکه چرا دستمزد‌ها این است و شرایط بدین گونه، اینکه چرا حتی یک نفر از اعضای فعال عکاسان سینما در بین داوران نیست، اینکه چرا حتی یک نفر از اعضای انجمن عکاسان به مراسم افتتاحیه و دریافت جوایز این بخش دعوت نمی‌شود، این چرا جوایز آن با دیگر بخش‌ها برابر نیست، اینکه چرا طبق گفته هیئت محترم داوران بخش عکس و پوس‌تر امسال (رشد تعداد فعالین و شرکت کنندگان در این بخش نشان از توجه به این رشته دارد. هرچند که مواد تبلیغی در سینمای ایران در تراز فیلمهای سینمایی نیست و مسئولین باید به این نکته توجه کنند.) بماند برای وقتش و اهلش. سخن به گزافه نمی‌گوییم وپیشنهاد می‌کنیم عکس فیلم را همانند دیگر هم نفسانش در‌ همان سال، با‌ همان داوران، در‌ همان روز و با‌ همان جوایز داوری نمایید و یا اینکه بقیه رشته‌ها را همینگونه به بخش‌های مواد شنیداری، مواد دیداری، مواد اجرایی و.. در سال بعد پس از اکران بعد ازفروش در مغازه‌ها، با داوران جداگانه و با جوایز متفاوت داوری کنند.» مهدی دل‌خواسته که با داشتن پنج فیلم در جشنواره امسال به عنوان پر کار‌ترین عکاس سینما در این دوره از جشنواره بوده است، عکاس فیلم‌های «طلا و مس»، «بوسیدن روی ماه» و...، برنده چندین جایزه عکاسی فیلم از جشنواره‌های مختلف سینمایی، همچنین دبیر سه دوره بخش مسابقه عکس جشنواره فیلم کودک و نوجوان بوده است. آرش صادقی با داشتن دو فیلم در جشنواره امسال و عکاس فیلم‌های «فرزند خاک»، «چند کیلو خرما برای مراسم تدفین» و...، همچنین دبیر سه دوره بخش مسابقه عکس جشنواره فیلم کودک و نوجوان بوده است. انتهای پیام








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن