تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر بنده‏اى بخواهد چيزى بخواند يا كارى انجام دهد و بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819906333




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انقلاب اسلامی تبلور پیوند میان دین و سیاست بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری خراسان رضوی : انقلاب اسلامی تبلور پیوند میان دین و سیاست بود مشهد - ایرنا - دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری شاخه خراسان رضوی گفت : انقلاب اسلامی ما ثابت کرد می توان هم انقلابی بود و هم دیندار و آمیختگی دین و سیاست را به منصه ظهور رساند.


جواد آرین منش روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : انقلاب اسلامی ما بدون تردید بزرگترین حادثه ربع آخر قرن بیستم بود که تعادل قدرت های دنیا را بر هم زد.
وی اظهار داشت : انقلاب ما تعادل نظام دو قطبی که بر پایه دو اندیشه لیبرالیسم و سوسیالیسم بود را بهم ریخت و قدرت سومی را به نام انقلاب اسلامی و حکومت مردمسالاری دینی به جهانیان عرضه کرد.
وی گفت : در واقع تا آن زمان مارکسیست ها دین را افیون جامعه و به خواب رفتن ملت ها می دانستند اما انقلاب اسلامی ما بر اندیشه مارکسیسم خط بطلان کشید و ثابت کرد می توان هم دیندار و هم انقلابی بود.
وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ،تحولات جهان و منطقه متاثر از آن بوده است ، افزود : در واقع شعاع این انقلاب از مرزهای میهن اسلامی ما فراتر رفت و بیداری اسلامی را در جهان رقم زد و تحولات عظیم سیاسی درکشورهای مختلف بویژه اسلامی رخ داد که منبعث از انقلاب اسلامی ایران بود.
وی گفت : این انقلاب خیزش و بیداری عظیمی را در میان مسلمانان و محرومین جهان بطور عام از جمله کشورهای افریقایی بوجود آورد.
وی افزود : در سطح داخلی هم مردم ما با شعار استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی و الله اکبر پا به میدان مبارزه گذاشتند.
آرین منش اظهارداشت : در طول 34 سال گذشته دستاوردهای عظیمی در حوزه های مختلف کسب کردند چنانکه امروز در عرصه سیاسی مدعی هستیم شعار استقلال سیاسی محقق شده است.
وی تحقق و نهادینه شدن مردمسالاری دینی در کشور ، طرد کامل استعمار ، محور استبداد و خودکامگی و تامین آزادی های سیاسی ،حاکمیت دموکراسی و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود را از جمله مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد.
این فعال سیاسی ادامه داد : قطع وابستگی های فرهنگی و در حوزه اقتصادی حرکت به سوی استقلال اقتصادی و عمرانی و نیز توسعه روستاها بخشی از آثار ارزشمند این انقلاب برای مردم ما می باشد ضمن آنکه در حوزه علم و فناوری هم به جهش بلندی دست یافته ایم و امروز در منطقه حرف نخست را می زنیم.
وی دستیابی به فناوری هسته ای ، نانو ، دانش شبیه سازی را از جمله زمینه های پیشرفت انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت : در حوزه دفاعی کشور ما هم در منطقه جایگاه اول را دارد که همه اینها به برکت اعتقاد مردم به اسلام ، اطاعت پذیری از ولایت مطلقه فقیه و همبستگی و مشارکت آنان حاصل شد.
وی ادامه داد : در واقع سه رکن اصلی پیروی و تداوم انقلاب اسلامی ما اعتقاد مردم به اسلام اصیل و انقلاب ، پیروی از ولایت مطلقه فقیه و اتحاد و همبستگی و مشارکت مردم در اداره امور کشور است که ریشه، تنه و شاخ و برگ درخت انقلاب را تشکیل می دهد.
آرین منش گفت : تا مادامی که این ارکان استوار باشد آسیبی به این نظام نمی رسد.
وی بیان کرد : در این میان بیان دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی ما به مفهوم نبود کاستی و ضعف نیست ضمن آنکه همچنان با چالش هایی در عرصه های مختلف اقتصادی و فرهنگی و جهانی شدن روبرو هستیم اما برای بقا و تداوم انقلاب تلاش هایی بسیاری شده و هرگز نباید از گذشته درخشان سه دهه قبل غفلت کنیم.
2713/659
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن