تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803246646




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فصل فراموشی فریبا یک فیلم زنانه است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: "عباس رافعی" در نشست خبری فصل فراموشی فریبا؛
"فصل فراموشی فریبا" یک فیلم زنانه است
"عباس رافعی" گفت: "فصل فراموشی فریبا" به عنوان یک فیلم زنانه مسائلی که آن هارا تهدید میکند را به تصویر کشید.


به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاری سی و دومین جشنواره بین الملی فیلم فجر نشست خبری فیلم سینمایی "فصل فراموشی فریبا" شب سه شنبه 15 بهمن ماه با حضور "علی اصغری"، فیلم نامه نویس؛ "عباس رافعی"، کارگردان؛ "امین زندگانی"، "ساره بیات،" "هومن کیایی"، "حسن سلطان محمد"، منتقد؛ "مهرداد قلی پور"، طراح گریم؛ "پرهام وفایی"، تدوینگر و "رعنا امینی"، طراح صحنه و لباس برگزار شد.
 
بنابر این گزارش عباس رافعی در ابتدای این نشست گفت: این فیلم سیاه نمایی نمیکند و آدم‌های قصه بر خلاف تصور ما مبنی بر بد بودن آن‌ها افراد خوبی هستند و ما قصد بد نشان دادن آن‌ها را نداشتیم.
 
وی افزود: در این فیلم چهره ای از تهران که جای آن در خیلی از فیلم‌ها خالیست را نشان دادیم زیرا ما باید ضمن دیدن خوبی‌ها و بدی‌ها در جهت اصلاح خودمان تلاش کنیم.
 
وی عنوان کرد: در هشت سال گذشته مردم جامعه ما به لحاظ اقتصادی دچار مشکلات زیادی شدند و قصه‌ی فیلم ما نیز روایت آدم‌هایی است که در تلاش هستند تا معیشت خود را تامین کنند.
 
رافعی عنوان کرد: ما سعی در ساخت یک فیلم جامعه شناسانه داشتیم؛ فیلمی که بتوانیم با آن ضمن آشتی دادن مخاطبان با سینما خودمان را به طور واقعی در آن احساس کنیم و نمونه‌های آن را در جامعه ببینیم.
 
این کارگردان تصریح کرد: بسیاری از فیلم ها در خلاء و بدون زمان و مکان اتفاقی می‌افتند، اما ما تصمیم گرفتیم یک موقعیت مستند گونه را به تصویر بکشیم، به طوری که در سکانس مربوط به مسافرکشی بسیاری از آن مسافران افراد واقعی بودند.
 
وی با اشاره به گرفتن مجوز این فیلم گفت: در دوره‌ی قبل به فیلم "فصل فراموشی فریبا" پروانه‌ی ساخت ندادند و ما بر روی آن اصلاحاتی انجام دادیم اما در حال حاضر مشکلی نداریم.
 
رافعی با اشاره به آهنگ سازی این فیلم توسط "پیمان یزدانیان" گفت: "پیمان یزدانیان" با ساخت  موسیقی این فیلم به شکل فوق العاده، مزاحم روایت داستان نشد و موسیقی او فیلم من را تبدیل به یک ملودرام نکرد. زیرا اعتقادم بر این است که در صورت تبدیل شدن فیلمم به یک ملودرام، این اثر از دست میرفت.
 
این کارگردان با تاکید بر بازی خوب "ساره بیات" عنوان کرد: حضور "ساره بیات" در این فیلم برخی‌ها را به یاد نقش آفرینی او در فیلم "جدایی نادر از سیمین" می‌اندازد، اما من به عنوان یک کارگردان هنگام تماشای بازی خوب از یک بازیگر او را به عنوان بازیگر فیلم خود انتخاب میکنم و فکر میکنم ساره بیات پس از فیلم جدایی نادر از سیمین به درستی حرکت کرد و انتخاب‌های هوشمندانه‌ای داشت.
 
وی ادامه داد: خوشحالم که فیلم من با واکنش‌ها و سوال‌های خبرنگاران روبرو شده، زیرا اگر اینگونه نمیشد، یعنی فیلم من یک فیلم خنثی بود.
 
این کارگردان تصریح کرد: به دلیل مشکلات اقتصادی جامعه آستانه‌ی تحمل افراد پایین آمده و در هر قشری از جامعه شاهد این موضوع هستیم.
 
رافعی عنوان کرد: فیلم من یک اثر زنانه است و آسیب‌هایی که زنان را تهدید میکند را نشان دادیم. البته باید بگویم مردها نیز در فیلم من نامرد نیستند.
 
"ساره بیات" گفت: به هنگام خواندن سناریوی این فیلم با یک نقش متفاوت روبرو شدم به طوری که بسیاری از اتفاقات آن در فضای بسته اتاق خواب و آشپزخانه مرا محدود نمیکرد و در کنار این موضوعات به مسائل کوچه و خیابان و دغدغه‌های آنان میپرداخت.
 
وی افزود: برای رسیدن به این نقش تک تک عوامل دخیل بودند و بار اصلی به لحاظ بازی بر دوش من و امین زندگانی بود و البته بازیگران دیگر نیز ما ار کمک کردند.
 
بیات عنوان کرد: ما در این فیلم مسئولیت‌های زیادی داشتیم و دغدغه‌های زنان جامعه را بررسی میکردیم و در یک فضای اجتماعی درد و غم این زنان را به تصویر میکشدیم البته باید بگویم که نمونه‌های این زنان در جامعه‌ی ما بسیار است.
 
وی افزود: تمام تلاشم را کردم که این فیلم به لحاظ سناریوی مشابه جدایی نادر از سیمین بود شبیه نقشم در آن فیلم نشود اما اگر تشابهی وجود دارد از این اتفاق خوشحال هستم.
 
"اصغری" فیلم نامه نویس در ادامه گفت: شخصیت مرتضی در این فیلم سه مرحله را پشت سر میگذارد و طرح اولیه‌ی این فیلم یک طرح چهار اپیزدی بود که این قصه تبدیل به فیلم شد.
 
"امین زندگانی" در ادامه گفت: این اولین نقشی بود که سکانس کمی را داشتم اما حضور "هومن کیایی" و تمام عوامل این فیلم مرا بسیار کمک کرد.
 
وی ادامه داد: ما در روند رشد انسان شاهد این موضوع هستیم که آنها از یک ناپختگی به یک بلوغ میرسند و بزرگترین مشکل در بلوغ هر انسان دست به انتخاب زدن است.
 
وی افزود: "فصل فراموشی فریبا" یک فیلم سیاه نیست و برخورد آدم‌ها با مسائل خاص زندگی را به تصویر می کشد.
 
وی ادامه داد: این چند روز که فیلم‌ها را تماشا کرده‌ام این فیلم‌ها طبقه های متوسط جامعه را به تصویر میکشید و مسائل سطحی را نشان میداد.
 
زندگانی ادامه داد: همه‌ی ما در درون خودمان مرتضی‌هایی داریم که ناپختگی‌هایی را در وجودشان احساس میکنند.
 
در ادامه وفایی با اشاره به ریتم این فیلم گفت: این فیلم نیاز به یک ریتم کند داشت و ریتم کند مشکلی برای فیلم ما ایجاد نمیکند.
 
سپس "امیری" گفت: در طراحی صحنه‌های این فیلم تلاش کردیم فضای مستندی بوجود بیاوریم و برخلاف آنچه که تصور میکنم دخل و تصرف در مستند فیلم کردیم.
 
سپس "علیپور" طراح چهره گفت: ما سعی کردیم همه‌ی مردم را واقعی جلوه دهیم و این کار با کمک "امین زندگانی"، "ساره بیات"، "محسن کیایی" و تمام عوامل اتفاق افتاد.
 
"محسن کیایی در ادامه تصریح کرد: برای آشنا شدن با این نقش یک هفته به کشتار گاه رفتم اما باید بگویم در ابتدا با خواندن سناریوی این فیلم علاقه‌ای به ایفای این نقش نداشتم. اما بعدها با آشنا شدن با این نقش به بازی در این فیلم علاقه مند شدم.
 
انتهای پیام/ اس








تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن