تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداى تعالى كتابى راهنما فرستاد و در آن خوب و بد را روشن ساخت. پس راه خوبى را پيش گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818931136




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار به نفوذ وهابيون و سلفي‌ها در كشور/ خط كشي‌هاي غليظ سياسي نداشته باشيم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قم آيت‌الله غروي مطرح کرد:
هشدار به نفوذ وهابيون و سلفي‌ها در كشور/ خط كشي‌هاي غليظ سياسي نداشته باشيم
قم - خبرگزاري مهر: عضو شوراي عالي حوزه‌هاي علميه و جامعه مدرسين، نسبت به نفوذ وهابيون و سلفي‌ها در كشور هشدار داد و گفت: نگذاريم نامحرمان به اسم دين در صفوف ما نفوذ كنند.



به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله سيد محمد غروي شامگاه دوشنبه در مراسم گراميداشت سي و پنجمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي كه از سوي جبهه پيروان خط امام و رهبري و مجمع هماهنگي پيروان امام و رهبري استان قم در مسجد اميرالمومنين(ع) برگزار شد به رواياتي از ائمه معصوم(ع) پيرامون جايگاه و نقش مهم شيعه اشاره كرد و گفت: وظيفه ما به عنوان مسلمان و شيعه كه از ولايت اميرالمومنين و ائمه معصوم برخورداريم و نسبت به آنها تولي داريم و خودمان را مطيع آنها مي‌دانيم اين است كه بايد به گونه‌اي رفتار و عمل كنيم كه مورد رضاي آن بزرگواران باشيم. وي با بيان اينكه انقلاب اسلامي يك انقلاب ويژه و نادر بود اظهار كرد: شروع مبارزات انقلاب اسلامي از سال 41 بوده و پس از قضيه  انجمن‌هاي ايالتي و ولايتي كه رژيم شاهنشاهي عقب نشيني كرده، حادثه 15 خرداد پيش آمد و با عملكرد زشتي كه حكومت شاه داشت روال اعتراض به حكومت ادامه داشت و برخي‌ها شهيد و بعضي‌ها تبعيد شده بودند. عضو شوراي عالي حوزه‌هاي علميه ادامه داد: در آن زمان روز به روز بينش مردم در مورد ظلم و فسادهاي رژيم بيشتر مي‌شد و بعد از وقايع و مشكلاتي كه در تبعيد حضرت امام به تركيه و نجف پيش آمد بينش خاصي در مردم پديد آمد و مردم فهميدند حكومت پهلوي چه حكومت فاسدي است. وی با اشاره به زمينه‌هاي وقوع قيام 19 دي گفت: پس از اين قيام زمينه اعتراضات مردم در استان‌هاي مختلف ايجاد شد و كم كم دامنه اعتراضات مردم بيشتر شد تا اينكه انقلاب اسلامي به پيروزي رسيد. آيت‌الله غروي به وقايع و كشتار مردم در آستانه پيروزي انقلاب اسلامي اشاره كرد و با تشريح نقش برجسته مراجع تقليد و علما در پيروزي انقلاب اسلامي تصريح كرد: علما و مراجع در روند پيروزي انقلاب اسلامي به خوبي با حضرت امام همراهي كرده‌اند تا اينكه اين نهضت گسترش يافته است. وي بيان اينكه بعد از انقلاب اتفاقات سنگيني پيش آمد كه نمي‌شود به سادگي از كنار آن گذشت اظهار كرد: جنگ تحميلي 8 سال به طول انجاميد و همه نظام‌هاي استكباري دست به دست هم داده بودند كه اين انقلاب را از بين ببرند اما اين انقلاب روز به روز قدرتمندتر مي‌شود و اگر اتفاقي در منطقه بيفتد چنانچه ايران اسلامي در آن ورود پيدا نكند ممكن نيست اين مشكلات برطرف شود.

حضور يكپارچه مردم عامل پيروزي انقلاب وي حضور يكپارچه مردم در صحنه را يكي از عوامل مهم پيروزي انقلاب اسلامي ذكر كرد و افزود: انقلاب ما يك انقلاب حزبي نبود كه يك گروه و جريان خاصي، نهضت را راه بيندازند و ديگران بپذيرند. آيت‌الله غروي تاكيد كرد: انقلاب اسلامي متشكل از مردم مسلمان و به ويژه شيعيان بوده و مردم براي پيروزي اين نهضت، يكپارچه به صحنه آمده بودند. وحدت كلمه نقش مهمي در اين رابطه داشته است. وحدت كلمه نه صرفا از مردم مسلمان، بلكه مردم مسلماني كه از ائمه معصومين تبعيت مي‌كردند يعني اسلام ناب. اسلام نابي كه علماي آن استقلال دارند و وابسته به دولت‌ها و حكومت‌ها نبودند و آنچه كه تشخيص مي‌دادند در صحنه حضور پيدا مي‌كردند. وي با بيان اينكه اين ويژگي در ساير كشورها ديده نمي‌شود، اظهار كرد: شيعه بودن ويژگي بالايي بود براي اينكه انقلاب ما يك انقلاب اسلامي باشد. عضو جامعه مدرسين حوزه گفت: سعودي مدعي است كه يك كشور اسلامي محسوب مي‌شود ولي علماي آنها مزدبگير حكومت‌ها و جيره‌خوار آنها هستند و ملك فهد و ديگران اولوالامر محسوب مي‌شوند. كساني كه در برابر اين حكومت بايستند انگار در برابر خلفاي مسلمين ايستاده‌اند. به گفته آيت‌الله غروي، ديني كه قوي باشد و مفسر و مبين آن اهل بيت باشند به گونه‌اي كه حضرت امام و مقام معظم رهبري و بزرگان ديني را پرورش مي‌دهد در برابر حق خاضع و در برابر ظلم موضع مي‌گيرند.
خط كشي‌هاي غليظ نداشته باشيم وي گفت: بايد پاسدار تشيع باشيم و وحدت خودمان را حفظ كنيم. نبايد خط كشي‌هاي غليظ بكشيم كه مثلا ما اين جريان را محكوم كنيم و افراد ديگر فلان جريان را. همه بايد در كنار اختلاف سليقه‌هايي كه داريم همديگر را بپذيريم و وحدت داشته باشيم.

اين استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينكه حساسيت نسبت به مذهب تشيع بسيار مهم است اظهار كرد: نگذاريم در صفوف ما نامحرمان به اسم دين نفوذ كنند. وهابيت و سلفي‌ها در حال نفوذكردن در شهرهاي مرزي و داخل كشور هستند و بايد حواس ما جمع باشد اينها را در خودمان راه ندهيم. آيت‌الله غروي ادامه داد: كساني كه چارچوب‌هاي اصلي را قبول دارند سر جاي خودش، ولي كساني كه تكفيري هستند مقبول ما نيستند. نقش مهم رهبري در پيروزي انقلاب وي به نقش محوري و برجسته رهبري در پيروزي انقلاب اسلامي اشاره كرد و افزود: يكي از مهم‌ترين دلايلي كه بيداري اسلامي در كشورهاي مختلف اسلامي به نتيجه نرسيده نداشتن رهبري واحد كه معقول همه باشد است. وي در عين حال كه نقش همراهي مراجع و بزرگان ديني در همراهي با حضرت امام خميني(ره) را بي‌نظير توصيف كرد گفت: با وجود اينكه مراجع تقليد همراهي خوبي با حضرت امام داشتند اما اگر در انقلاب ما شخص امام خميني(ره) نبودند انقلاب به پيروزي نمي‌رسيد. عضو شوراي عالي حوزه‌هاي علميه افزود: وقتي انقلاب اسلامي پيروز شد حضرت امام (ره) از همان روزهاي اول با برگزاري رفراندوم، پايه‌هاي انقلاب را مستحكم كردند و به دنيا نشان دادند كه بيش از 98 درصد مردم انقلاب اسلامي را مي‌خواهند. آيت‌الله غروي، اعتقاد مردم به مرجعيت حضرت امام را مورد توجه قرار داد و افزود: مردم احساس كردند اين جنگ، جنگ بين اسلام و كفر است و كسي كه در اين جنگ كشته شود شهيد خواهد بود. وي با تاكيد مجدد بر نقش مذهب شيعه، وحدت كلمه و رهبري در پيروزي انقلاب اسلامي اظهار كرد: همدلي مردم در سختي‌ها نقش مهمي در پيروزي انقلاب اسلامي داشته است. در آن شرايط سخت همه مردم با هم همدلي داشتند و به هم كمك مي‌كردند و مشكلات يكديگر را برطرف مي‌كردند. این استاد حوزه و دانشگاه به شرايط دشوار جنگ تحميلي اشاره كرد و با انتقاد از اظهارات ناپخته برخي افراد در مورد مذاكره با صدام افزود: در شرايطي كه بخش وسيعي از كشور ما در اختيار عراق بود برخورد عاقلانه‌اي صورت گرفت و جنگ در حالي تمام شد كه حتي يك وجب از خاك كشورمان را از دست نداده‌ايم. وي تاكيد كرد كه بايد حواسمان جمع باشد و گاهي نسبت به فرصت‌هايي كه پيش مي‌آيد استفاده كنيم.

راه انقلاب ادامه دارد آيت‌الله غروي تصريح كرد: بعد از حضرت امام، راه انقلاب با صلابت و تدبيري كه مقام معظم رهبري دارند و با اقتدار و حفظ مباني انقلاب ادامه مي‌يابد. گرچه ممكن است اعتراضاتي نسبت به بعضي عملكردها داشته باشيم ولي مسير همان مسير انقلاب است كه پيش مي‌رود. وي با اشاره به مصادره انقلاب در مصر اظهار كرد: در مصر، مبارك را بركنار كرده‌اند ولي بر اثر مصادره انقلاب، مبارك در وضع مناسب و مرسي در زندان بسر مي‌برد. عضو جامعه مدرسين در مورد عراق گفت: عراق را شيعه حفظ كرده است. حكومت تحت تاثير مرجعيت شيعه است. آيت‌الله غروي تاكيد كرد: ما بايد قدر مفاهيم ديني و مذهبي و رهبران ديني و يكپارچكي مردم را بدانيم. زماني مي‌توانيم از اين ويژگي‌ها استفاده كنيم كه همه همراه و همگام يكديگر باشيم اما اگر خداي ناكرده اين طور نباشيم تشتت و اختلاف پيش مي‌آيد كه اين روند به انقلاب اسلامي لطمه وارد مي‌كند. در پايان اين مراسم از خانواده شهيدان گل بلاغي و فركي كه هر كدام دو شهيد را تقديم انقلاب اسلامي كرده‌اند تقدير شد.




۱۳۹۲/۱۱/۱۵ - ۰۷:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن