تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803149127




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغییر در ساختار سینمایی در فیلم «خط ویژه»/ فیلمی با حضور چهره‌های جوان سینما


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > سینمای ایران
تغییر در ساختار سینمایی در فیلم «خط ویژه»/ فیلمی با حضور چهره‌های جوان سینما
کارگردان «خط ویژه» بر این نکته تاکید کرد که با ساخت این فیلم خطی در مسیر دیگری از کارگردانی وی باز کرده و روایتی دیگر از اجتماع را به تصویر کشیده است.



به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی کیائی دو فیلم «ضدگلوله» و «بعداز ظهر سگی سگی» را در کارنامه کاری خود دارد امسال و در درجشنواره سی و دوم فیلم فجر فیلم سینمایی «خط ویژه»  را اکران خواهد کرد. دو فیلم قبلی کیائی هردو طنز بوده و در فیلم دوم خود یعنی «ضدگلوله» نگاهی طنزگونه و فانتزی به جنگ داشت که بازی مهدی هاشمی در آن فیلم ماندگار شد. اکنون وی نگاهی جدی‌تر به مسائل اجتماعی دارد که این نگاهش در فیلم «خط ویژه» به نمایش در آمده است. کیائی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد اینکه چرا از سینمای طنزگونه به سینمایی اجتماعی روی آورده است، گفت: من به عنوان یک فیلمساز دوست دارم که در فضاهای مختلف کار کنم و کار در ژانرهای مختلف را تجربه کنم. وی افزود: برای من سوژه و قصه فیلم مطرح و مهم بوده است بعد روایت آن که خواه در فضای کمدی باشد و خواه در فضای اجتماعی. مهم کارکرد فیلمنامه است که می‌تواند به فیلم جهت دهد. کیائی خاطرناشن کرد: «خط ویژه» در راستای نگاه منتقدانه به یک پدیده اجتماعی ساخته شده  و یک فضای رئال بر جو فیلم حاکم است و نمی توان گفت «خط ویژه» ادامه دهنده یا تکمیل کننده دو فیلم قبلیم است زیرا فضای آن با دو ساخته پیشین من متفاوت است. کارگردان «ضدگلوله» در مورد داستان فیلم «خط ویژه»  و وجود نگاهی اجتماعی و یا طنز در این فیلم بیان کرد: فیلمنامه خط ویژه به این سمت رفت که اتفاق بدی نیفتد. در این فیلم نیز همان نگاه فیلم‌های اول و دوم من هست و لحنی شیرین در آن وجود دارد ولی سوژه طنز نیست.
 

وی در مورد ارتباط‌گیری نسل جوان با این اثر توضیح داد: نمی‌توان یک فیلم را برای مخاطب دسته‌بندی کرد که مثلا فلان فیلم مخاطب جوان دارد و فلان اثر سینمایی مخاطب غیر جوان ولی به طور حتم و به خاطر داستانی که فیلم خط ویژه دارد جوانان همذات‌پنداری بیشتری با آن خواهند کرد. این فعال سینمایی تصریح کرد: در طول فیلم مخاطب با مسائل روز جامعه برخورد می‌کند و هر فردی در فیلم نماینده یک نوع نگاه و یک نوع فرهنگ است و به همین خاطر متناسب با زندگی افراد به نوعی درد و دلی برآمده از اجتماع را روایت می‌کند. وی در مورد داستان این اثر سینمایی گفت: داستان  فیلم، داستان پول هنگفتی است که به دست چند جوان می‌افتد و به دلایلی کار آنها به زندان می‌کشد. در این اثر هفت جوان در تقابل با هم قرار می‌گیرند. کیائی ادامه داد: هفت جوان در طول داستان به هم گره می‌خورند که مجموعه این در هم تندیه شدن‌های داستان یک داستان را روایت می‌کند. هیچ‌کدام از این هفت شخصیت شخصیت اول نیست و بازی میان انها تقسیم شده است. وی بیان کرد: هرکدام از این هفت نفر داستان‎های خود را دارند و در فیلم می‌بینیم که هفت نفر در موقعیت‌ها و شخصیت‌های خاص اجتماعی خود هستند در کنار هم داستان فیلم را ساخته و تقابل این شخصیت‌ها داستان فیلم را می‌سازد.

کیایی این بار به سراغ بازیگران جوان سینمای ایران رفته است و نام هایی که در فیلم او به ایفای نقش می می پردازند چهره های شناخته شده ای در عرصه بازیگری هستند. هانیه توسلی، هومن سیدی، میلاد کی مرام، محسن کیائی، مصطفی زمانی، میترا حجار و سام قریبیان بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. وی در مورد دلیل انتخاب برادرش در این فیلم به عنوان یک بازیگر در کنار چهره‌های نام‌آشنای سینمایی توضیح داد: محسن در دو فیلم قبلی من هم حضور داشت. من کارگردانی هستم که بازیگری یکی از دغده‌های اصلی من است و همیشه با برادرم و بازی او ارتباط خوبی داشته و دارم. او فضای کاری من را درک می‌کند و من هم ترجیح می‌دهم با چنین کسی کار کنم. کارگردان «خط ویژه» در پاسخ به سوالی مبنی بر به درازا کشیده شدن پروسه ساخت این اثر سینمایی توضیح داد: یک سال و اندی فیلمنامه من در ارشاد دولت قبل خاک خورد و تمام تلاش من برای رسیدن به جریان ساخت آن تا ماه‌های اخر دولت قبل بی‌نتیجه ماند. وی ادامه داد: فیلمنامه من در وهله اول در کانون تهیه‌کننگان اصلاحیه خورد و سپس چندماهی در سازمان سینمایی دولت دهم متوقف شد. بعد از چندین و چند جلسه موافقت اصولی برای ساخت این اثر داده و سپس پروانه ساخت آن صادر شد. کیائی در مورد این روند طولانی توضیح داد: دلیلش اصلاحیه‌هایی بود که به فیلم من داشتند. در مقابل برخی مقاوم کرده و همین باعث طولانی شدن ساخت  آن شد البته در دوماه آخر سال دولت دهم بود که فضا باز شد و فیلمسازانی چون من، کمال تبریزی و رضا درمشیان توانستند فیلم بسازند.

وی افزود: این فیلم کاملا خصوصی است و این روند طولانی باعث شد که در ابتدا چند سرمایه‌گذار خود را از دست بدهیم ولی بالاخره آقای لشکری تهیه‌کننده این فیلم شد و اواخر مهرماه کار تولید را شروع کردیم و بعد از 35 جلسه فیلمبرداری «خط ویژه» را تحویل دادیم. کل پروسه تولید این اثر سه ماه و نیم طول کشید. کیائی در مورد شعر و خواننده تیتراژ این اثر بیان کرد: رضا یزدانی با شعری از یغما گلرویی کار ساخت تیتراژ این فیلم را برعهده دارد. صدای خیابانی و معترض یزدانی و آشنایی قبلی با وی باعث شد که وی را برای این فیلم دعوت کنم. وی در پایان سخنان خود گفت: شعر فیلم را خود یزدانی انتخاب کرد و به من ارائه داد که به خاطر نزدیکی به مضمون اثر من نیز آن را تائید کردم تا روند آهنگسازی برای آن توسط یزدانی شروع شود. "خط ویژه" از تولیدات بخش مستقل سینمای ایران و با بودجه بخش خصوصی است و داستانی بر اساس مسایل روز جامعه و جوانان دارد.

بازیگران این فیلم عبارتند از: هانیه توسلی. میترا حجار، پری ناز ایزدیار، مصطفی زمانی، میلاد کی مرام، هومن سیدی، محسن کیایی، نادر فلاح،بابک بهشاد، علی کوچکی و سام قریبیان. مدیر فیلمبرداری: مهدی جعفری. مدیر صدابرداری: امیر نوبخت. مدیر چهره‌پردازی: مهرداد میر کیانی. برنامه ریز: رضا بختیاری. طراح صحنه: حجت اشتری. طراح لباس: رعنا امینی. منشی صحنه: نفیسه ذاکری. عکاس: محمد فوقانی. دستیار اول کارگردان: هومن خواجه نوری. مدیر روابط عمومی: میترا سپهری. مدیر تولید: میثم کاءد و تهیه کنندگان: مسعود جعفری جوزانی و منصور لشکری قوچانی هستند.


۱۳۹۲/۱۱/۱۴ - ۱۷:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن