تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819602731




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کیفیت آثار سینمای ایران و جهان یکسان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اصغر فرهادی : کیفیت آثار سینمای ایران و جهان یکسان است تهران – ایران – اصغر فرهادی کارگردان برنده اسکار ایران در بازدید از موزه سینما و گفت و گو با هنرمندان خارجی در جشنواره فیلم فجر با اشاره به یکسان بودن کیفیت آثار سینمای ایران با تولیدات جهانی گفت: مشکل سینمای ایران عدم اعتماد به نفس هنرمندان آن است.


به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از موزه سینما، اصغر فرهادی ظهر امروز (دوشنبه) با بروس برس فورد و ویتوریو استرارو (کارگردان و فیلمبردار برنده اسکار ) که به بهانه برگزاری سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر به عنوان مدرسان کارگاه های تخصصی در ایران حضور دارند در موزه سینما دیدار و گفت و گو کرد.
در این نشست اصغر فرهادی و بروس برس فورد درباره شیوه کارگردانی از زمان پیش تولید تا ساخت فیلم در ایران و غرب گفت و گو کردند.
در این نشست،ویتوریا استرارو فیلمبردار اسکاری فیلم محمد (ص) ساخته ی مجید مجیدی هم حضور داشت.
فرهادی در ابتدای این نشست درباره شیوه فیلمسازی و کارگردانی آثارش از زمان پیش تولید تا ساخت آنها توضیحاتی ارایه کرد و افزود: فیلمی که بیرون از ایران ساختم را به همان شیوه ای کار کردم که پیش از آن در ایران تولید کردم.
وی ادامه داد: اعتقاد دارم که پروسه تولید فیلم در ایران شبیه کشورهای غربی است ولی تصویری که ما از غرب ساخته ایم ، فکر می کنیم از آنها خیلی دوریم و این از عدم اعتماد به نفس ما ناشی می شود.
فرهادی افزود: این در حالی است که سینمای ما برای آنها (غربی ها) حسرت انگیز است و وقتی به آنها می گوییم که سینمای ما این باور را به خود ندارد، تعجب می کنند و می گویند آرزو دارند که مثل ما باشند.
کارگردان فیلم سینمایی گذشته با اشاره به سازنده فیلم جاذبه که از نظر تولید یکی از بزرگترین پروژه های دنیا محسوب می شود، گفت: کسی که آن همه امکانات در اختیار داشته می گفت که ای کاش من سر صحنه آرامش تو را داشتم. در واقع سینمای ما برای آنها شکل متفاوت تری دارد به همین دلیل معتقدم با همه ضعف ها و مشکلات، ما قدر این سینما را نمی دانیم.
فرهادی اضافه کرد: ما باید بررسی کنیم که در مقایسه با کشورهای اطراف و اروپایی و نیز استرالیا چقدر عقب هستیم و چقدر جلو و بعد از آن باید خودمان را کمتر تحقیر کنیم. این آزاردهنده است که آن ها حسرت ما را می خورند ولی ما فیلمبرداران، تدوین گران و... خود را باور نداریم.
در ادامه این نشست بروس برس به سوال اصغر فرهادی درباره پروسه ساخت فیلم پاسخ داد و توضیح داد: به نظرم شباهت های زیادی بین سینمای استرالیا (که من در آن به دنیا آمده ام) با ایران وجود دارد.
پیش از برگزاری این نشست داوران خارجی جشنواره فیلم فجر که در این نشست حضور داشتند به همراه دیگر مهمانان، از موزه سینما بازدید کردند.
بورس برس فورد کارگردان مطرح استرالیایی پس از دیدار از این موزه آرزو کرد که ای کاش در استرالیا هم چنین موزه ای وجود داشت.
علیرضا داودنژاد، محمدمحسین لطیفی، عزیز الله حمیدنژاد، مازیار میری، همایون ارشادی، علیرضا شجاع نوری، آناهید آباد و... از جمله افراد حاضر در این نشست بودند که توسط کانون کارگردانان و دستیاران کارگردان و بخش بین الملل جشنواره فجر برپا شده بود.
فراهنگ**9266 ** 1569
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن