تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804390308




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درد و رنج، میهمان قلب خسته بیماران سرطانی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

درد و رنج، میهمان قلب خسته بیماران سرطانی همدان-ایرنا-درد و رنج ناشی از مشکلات اجتماعی و اقتصادی میهمان قلب خسته بیماران سرطانی است که در کنار تحمل درد ناشی از بیماری با بی مهری جامعه نیز روبه رو هستند.


به گفته کارشناسان حوزه بهداشت و درمان، عصر حاضر دوره بروز بیماری های مزمن و زمینه ای برای بروز بیماری های چون سرطان است که پیکره زندگی افراد زیادی را زیر تاثیر قرار داده، و درد و رنج زیادی را برای افراد ایجاد کرده است.
به گفته آنان این بیماری مهلک،نه به بزرگ رحم می کند و نه به کوچک ؛ بلکه بی صدا و آرام وارد زندگی افراد شده بطوریکه بیشتر مبتلایان زمانی به بیماری خود پی می برند که تک تک سلول های وجودشان به این بیماری ها آلوده شده و رمق زندگی کردن را از این افراد گرفته و در این حال تنها صرف هزینه هنگفت راهگشای زندگی این افراد است.
کارشناسان همواره عواملی مانند شیوه زندگی و الگوی غذایی ناسالم را در بروز این بیماری موثر دانسته و به افراد دارای استعداد و زمینه ژنتیکی توصیه می کنند که بروز هرگونه علامت را در خود جدی گرفته و هر چه سریع تر برای درمان خود اقدام کنند.
به گفته کارشناسان خیلی از بیماران سرطانی دچار افسردگی و اضطراب در حد بالینی هستند؛ و همچنین به دلیل کاهش درآمد و لزوم تامین مخارج سرطان، آسیب شدیدی به عملکرد اقتصادی خانواده های این افراد وارد می شود.
نبود نهاد کافی حمایتی در زمینه سرطان، هزینه بالای درمان و پوشش ندادن بیمه ای از جمله مواردی هستند که بیماران سرطانی در هر نقطه ای از کشور از آن گله دارند.
یکی از بیماران مبتلا به سرطان ریه در همدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد:پیش از ابتلا به این مشکل هیچ اطلاعاتی در خصوص سرطان ریه نداشتم ، و تا پس از گذشت شش ماه از تشخیص بیماری توسط پزشکان مطلع شدم که گرفتار این مشکل هستم.
ˈنصرت ا... عزیزیˈرسانه های گروهی را مسوول بی اطلاعی مردم جامعه از بیماری های خاصی نظیر سرطان دانست و گفت: در صورتی که تلویزیون و سایر رسانه ها در خصوص بیماری های خاص، جامعه را آگاه سازند افراد می توانند با مشاهده نخستین علامت بیماری، با مراجعه به پزشک از پیشرفت آن جلوگیری کنند.
ˈمریم مهراوی ˈنیز از مبتلایان به تومور،می گوید:تشخیص غده سرطانی من بیش از یک سال طول کشید، و متاسفانه روند تشخیص پزشکان بسیار ضعیف صورت می گیرد بطوریکه پزشکان بیش از یک سال است که در مرحله تشخیص قطعی بیماری من هستند.
وی در ادامه با بیان اینکه پزشکان در بیمارستان ها هیچ گونه اطلاعی در خصوص بیماری ها در اختیار بیمار قرار نمی دهند ادامه داد: من نیاز اطلاعاتی خود را از بیماری، بر اساس علایم آن از اینترنت جستجو می کنم در صورتی که اگر پزشک به سوالات و دغدغه بیماران راجع به بیماری اطلاعات مفید بدهد، راحت تر می توان با بیماری کنار آمد.
این بیمار سرطانی در ادامه گفت:هزینه درمانی در بیمارستان های دولتی با مراکز خصوصی قابل مقایسه نیستند، فقط زمان بر بودن دوره درمان در بیمارستان های دولتی از دغدغه مراجعان است.
رییس انجمن بیماران سرطانی استان همدان با بیان اینکه هزینه بالای دارویی از مهمترین مشکلات بیماران مبتلا به سرطان است اضافه کرد: در ابتدای امسال کمبود دارو نیز به مشکلات این افراد اضافه شده بود ، که با تدابیر لازم تا حدودی این مشکل کمرنگ تر شده است.
ˈمحمد صادق زهدیˈ ادامه داد: هم اکنون انجمن حمایت از بیماران سرطانی همدان بیش از چهار هزار نفر را زیر پوشش قرار داده است.
وی با تاکید بر لزوم توسعه و حمایت بخش دولتی از اقدامات پژوهشی که در انجمن حمایت از بیماران سرطانی این استان در حال انجام است گفت: این انجمن با اعتقاد کامل پیشگیری از سرطان و شناخت علل و عوامل بیماری زا را در دستور کار خود قرار داده، و در این مسیر با انجام برنامه های غربالگری هر ساله به موفقیت هایی دست یافته است.
وی افزود: افراد مبتلا به این بیماری از یک سو باید با این بیماری دست و پنجه نرم کنند، و از سویی با مشکلات روحی و عاطفی ایجاد شده ناشی از این بیماری برای خود و اطرافیانشان روبه رو باشند.
وی اضافه کرد:هزینه سنگین درمان و تهیه دارو را نیز باید به مشکلات این قشر از جامعه اضافه کرد، به گونه ای که گاهی برخی از این افراد توان پرداخت هزینه ها را نداشته و به ناچار از طی دوره درمان کامل این بیماری باز می مانند.
زهدی با اشاره به اینکه این بیماران خاص، از دفترچه بیمه خدمات درمانی برخوردار هستند گفت: بیماران سرطانی دفترچه بیمه نداشته و هزینه بستری و یا رادیو تراپی آنها نیز رایگان نیست.
مدیر عامل موسسه بیماران خاص همدان ادامه داد: هم اکنون این موسسه از طریق کمک خیرین، خدمات خیلی محدودی را به این بیماران ارایه می کند.
کارشناس برنامه سرطان دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز گفت: هم اکنون سرطان پوست،معده و سینه به ترتیب بیشترین میزان ابتلا را در استان همدان به خود اختصاص داده است.
دکترˈشراره نیک سیرˈافزود:میزان ابتلا به سرطان در استان همدان در بین مردان 59 درصد و در زنان 41 درصد است و بیشتر زنان مبتلا در همدان نیز از سرطان سینه رنج می برند.
وی با بیان اینکه سالانه بیش از دو هزار بیمار مبتلا به سرطان در همدان شناسایی می شود اظهارکرد:متاسفانه ابتلا به سرطان سینه و روده بزرگ در این استان با کاهش سن روبه رو شده، اما دیگر سرطان ها با افزایش سن افراد ارتباط مستقیم دارد.
وی ،تغییر سبک زندگی وکم تحرکی و ایجاد عادت غلط تغذیه،و استفاده از فست فود و نمک به مقدار فراوان، تغییرات شرایط محیطی، غذاهای دودی، ترشی و غذای محتوی نشاسته بالا و فیبر پایین ،نیتریت موجود در مواد غذایی (مثل سوسیس و کالباس)،مصرف الکل،گاستریت مزمن همراه با عفونت هلیکوباکتریای پیلوری وسابقه ابتلا به سرطان را در افراد درجه یک فامیل،از عوامل تشدید ابتلا به سرطان در افراد دانست.
وی با تاکید بر استفاده افراد از میوه و سبزیجات عنوان کرد:مصرف روزانه پنج واحد میوه و سبزیجات از مهمترین راه کاهش ابتلا به سرطان و تامین تغذیه سالم است.
وی با اشاره به اقدامات لازم برای پیشگیری از ابتلا به سرطان پوست نیز گفت: هنگام برخورد با نور خورشید استفاده از لباس با پوشش کامل،استفاده از ضد آفتاب با فاکتور محافظتی ،استفاده از کلاه لبه پهن برای محافظت پوست گوش ها، پیشانی، چشم، بینی مفید است.
وی اضافه کرد:استفاده از عینک محافظ در برابر اشعه ماورا بنفش برای محافظت پوست دور چشم ها نیز از دیگر مواردی است که باید استفاده شود و حین خرید باید توجه کرد که شیشه تیره تر به معنای بهتر بودن نیست و فریم لبه دار و بزرگتر از زوایای مختلف چشم ها از رسیدن اشعه محافظت می کند وکودکان نیز مانند بزرگسالان نیاز به عینک مناسب دارند.
وی پیشگیری از سرطان را یک اصل مهم دانست و اضافه کرد:در مسایل پیشگیرانه توجه خود فرد به بروز هرگونه علامت غیرطبیعی در بدنش مهمترین نقش را دارد.
وی بر توجه افراد به تغییرات فیزیکی حتی در حد تغییر اندازه یک خال در بدن تاکید و توصیه کرد هر فرد که دچار یک تغییر در روند طبیعی تغذیه ای، گوارشی، پوستی، دستگاه تناسلی شد باید به پزشک مراجعه کند.
وی با بیان اینکه رشد بی رویه یک سلول باعث ایجاد تومور می شود، افزود: تومورها به انواع خوش خیم و بدخیم تقسیم می شوند که به نوع بدخیم آن سرطان گفته می شود.
یک روانشناس نیز گفت: پرداختن به بعد روانی بیماران سرطانی در کنار درمان مشکل جسمی توسط یک روانپزشک، برای بررسی کیفیت زندگی ضروری است،زیرا افسردگی، اضطراب و اختلال انطباقی می تواند اثر زیادی روی کیفیت درمان بیمار مبتلا به سرطان داشته باشد و حتی روی پاسخ بیمار به شیمی درمانی و برخوردی که با درد دارد اثرگذار باشد.
ˈمهسا ملکیˈاظهارکرد: زمان درمان مشکل جسمی بیماران باید سعی شود که به جنبه انسانی سرطان پرداخته شود، تااحساس بهتر نسبت به زندگی در آنها پدیدار شود،و این مورد فقط به بیماران اختصاص ندارد، بلکه خانواده بیمار و گروه پزشکی درگیر با بیمار نیز باید در این امر مشارکت کنند و جنبه اجتماعی و روانشناسی سرطان هم باید در نظر گرفته شود.
وی اضافه کرد:در کشور ما بیشتر روی جنبه فیزیکی و جسمی بیماری سرطان کار می شود، ولی باید در نظر داشت که درمان سرطان و جنبه روانی بیماری دو پدیده مستقل از هم هستند و ممکن است فردی به لحاظ جسمی بیماری اش درمان شده باشد ولی احساس خوبی نسبت به زندگی نداشته باشد .
وی بیان کرد:چگونگی گفتن خبر ابتلا به بیماری سرطان به بیمار بسیار مهم است و معمولا از زمان شنیدن خبر تا قبول آن و بازگشت زندگی بیمار به روال پیش، حدود 100 روز طول می کشد.
وی ادامه داد: مهم ترین شکایتی که از سوی بیماران مبتلا به سرطان مطرح می شود، شکایت از نداشتن اطلاعات یا داشتن اطلاعات ناکافی در خصوص بیماری خود است.
هشتم تا 15 بهمن ماه به عنوان هفته ملی سرطان نام گذاری شده است.
7530/551/640
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن