تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804251956




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موج کالا بگیران در اردبیل/ ازدحام و صف های طولانی در سرما و یخبندان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > اردبیل گزارش میدانی مهر/
موج کالا بگیران در اردبیل/ ازدحام و صف های طولانی در سرما و یخبندان
اردبیل – خبرگزاری مهر: از نخستین ساعت آغاز توزیع سبد کالا و در سردترین روز فصل زمستان فروشگاه های استان اردبیل مملو از صف های بی نظم و طولانی شهروندان شهری و روستاهایی برای اخذ سبد کالایی دولت شده است.



به گزارش خبرنگار مهر، امروز وعده دولت برای حمایت از اقشار کم درآمد جامعه با استقبال پرشور مردم در فروشگاه های متعدد استان جهت گرفتن یارانه ای به عنوان سبد کالا محقق شد. این استقبال در اردبیل با ازدحام مردم از اقشار مختلف پیر و جوان، زن و مرد زیر برف و سرمای شدید اواسط زمستان در پشت درهای بسته فروشگاه های شهر همراه است به گونه ای که هر کس سعی دارد گوی سبقت را از بین جمعیت برده و نخستین فرد در گرفتن سبد کالا باشد. با وجود اینکه طبق اعلام مسئولان در سراسر کشور از روز یکشنبه 13 بهمن ماه توزیع سبد کالا  آغاز شده است ولی در این استان برخی از فروشگاه ها از ظهر روز گذشته اقدام به توزیع این سبد در بین شهروندان کردند. فروشگاه های زنجیره ای رفاه 1 و 2 ، اتکا و فرهنگیان تنها فروشگاه هایی هستند که در سطح استان سبد کالا را توزیع می کنند و در مقابل خیل عظیمی از جمعیت عاجز شده اند. سرگردانی مردم در خیابان های یخ بسته اطراف فروشگاه ها برغم برهم ریختن چهره شهر سبب ترافیک و کندی رفت و آمد شده است، دیدن این صحنه ها یادآور حضور مردم در نخستین روز واریز یارانه ها پای عابر بانک ها است که با گذشت دو سال از اجرای این طرح هنوز شاهد شلوغی عجیبی در بانک ها و غیرفعال شدن سیستم خود پردازها هستیم. استاندار اردبیل پیش از این در جلسه ستاد تنظیم بازار استان اردبیل با پیش بینی این وضعیت تاکید کرده بود که با توجه به اینکه اقلام مورد نیاز برای اقشار هدف تامین شده، باید در زمینه نحوه توزیع سبد کالا مدیریت مناسبی صورت گیرد تا مشکلی به وجود نیاید.

کالا به اندازه کافی وجود دارد مجید خدابخش یادآور شده بود که ممکن است در روزهای اول توزیع سبد کالا با ازدحام جمعیت مواجه شویم که این امر می تواند برای توزیع کنندگان و هم برای مردم مشکلاتی را به وجود آورد. وی تصریح کرده بود باید با استفاده از رسانه ها و اطلاع رسانی مناسب مردم را از دریافت سبد کالایی مطمئن کنیم تا مشکلات ناشی از ازدحام مردم و تشکیل صف های طولانی به حداقل کاهش یابد. اما با وجود اینکه مسئولان اعلام کرده اند کالا به اندازه کافی وجود دارد و مردم در دریافت سبد کالای خود عجله نکنند، اما مردم طبق عادت گذشته سعی دارند زودتر به آنچه که حق شان است، دست یابند. در عین حال دبیر خانه کارگر و نماینده اردبیل در مجلس کارگری کشور نیز در گفتگو با مهر نحوه پرداخت سبد کالایی را عادلانه ندانست و با اشاره به حذف 50 درصد کارگران اردبیل گفت: باید همه کارگران مشمول دریافت این سبد باشند. مرتضی مقدم با بیان اینکه قشر کارگر ضعیف ‌ترین و شکننده ‌ترین قشر در برابر تورم و گرانی‌های اخیر بوده و نتوانسته است آنگونه که مطلوب بوده تامین معاش و زندگی مناسبی را داشته باشد، متذکر شد: تلاش می‌کنیم مشکل به وجود آمده در پرداخت سبد کالای کارگران استان برطرف شود. وی در عین حال وزارت صنعت و معدن و تجارت را مقصر حذف بخشی از کارگران از سبد کالایی دانست و عنوان کرد‌: در حالی که وزارت کار لیست کارگران را برای پرداخت این سبد کالایی به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه داده بود اما در دقیقه 90 بخشی از این اسامی حذف شده و باعث سرگردانی کارگران شده است. نماینده اردبیل در مجلس کارگری کشور یادآور شد: اشتباهی که وزارت صنعت و معدن مرتکب شده اشتباهی عجیب و غریب است، بطوریکه از بین دو کارگر مشابه که حداقل حق و حقوق و مزایا را دریافت می‌کنند یکی مشمول این سبد کالایی است، اما دیگری نه. وی خواستار اصلاح این اشتباهات که باعث سلب اعتماد می شود، شد و ادامه داد: قرار است این مسائل در نشست امروز اتحادیه‌های کارگری استان با متولیان بررسی شود تا در این زمینه به یک تصمیم‌گیری واحد و مناسب برسیم.

بررسی حذف سبدکالایی کارگران اردبیل مقدم مطالبات جامعه کارگران را نجیبانه و منصفانه توصیف کرد و اضافه کرد: در حالی که سال‌ها تورم رکود و تعطیلی کارخانه‌ها زندگی کارگران را دشوار کرده و آنها را با مشکلات و دغدغه‌هایی مواجه کرده انتظار داریم مشکلات جامع کارگری به راحتی حل شود. به گفته وی هر انسان منصفی با شرایط تورمی موجود باید قضاوت کند که حقوق ماهیانه 400 هزار تومان چه جایگاهی در تامین زندگی یک خانواده دارد که عده‌ای بخواهند مزایایی همچون سبد کالایی را بعد از سال‌ها اینگونه دچار بی‌مهری کرده و قشر کارگر را از پرداخت این سبد محروم کنند. دبیر خانه کارگر استان اردبیل عدم دریافت سهام عدالت برای کارگران فصلی و حتی کارگران رسمی، تحمیل قراردادهای موقت و سفید امضا که منجر به اخراج آسان و بدون دغدغه کارگران می‌شود و... را از دیگر مشکلات و نارسایی‌های کارگران استان اعلام کرد. امروز به غیر از فروشگاه ها ادارات و دستگاه هایی چون کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد شهید و سازمان صنعت و معدن از نخستین ساعت روز پاسخگوی خیل عظیمی از مراجعه کنندگان در خصوص عدم تعلق سبد کالا بودند. به نظر می رسد از روز گذشته تاکنون موج گلایه های مردم از عدم برنامه ریزی دقیق مسئولان و نبود نظم بیشتر شده است، موج اعتراض ها در جلوی درب فروشگاه ها از عدم به موقع رسیدن به درخواست مردم، اجر نشدن عدالت در تعلق یافتن سبد کالا، فراموشی بسیاری از اقشار کم درآمد جامعه در این طرح و شلوغی و ترافیک شهر از جمله این اعتراض ها و گلایه ها است.  


۱۳۹۲/۱۱/۱۴ - ۰۸:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن