محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1843318161
اصغر نعیمی، کارگردان سریال «عصر پاییزی»: اعتقادی به خنداندن زورکی مخاطب ندارم
واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: تاریخ انتشار: 13 بهمن 1392 ساعت 13:49 | شماره خبر: 1368511172929261059
یکی از سریالهای طنزی که این روزها از شبکه یک پخش میشود، «عصر پاییزی» به کارگردانی اصغر نعیمی است. بخش اعظم فعالیتهای نعیمی پیش از این در حیطه سینما بوده است. او به عنوان دستیار کارگردان با شماری از کارگردانهای سینمای ایران مانند فریدون جیرانی، احمد امینی، فرزاد مؤتمن و... همکاری کرده است. نعیمی کارگردانی دو فیلم سینمایی «سلام بر عشق» و «بیوفا» را هم در کارنامه خود دارد. عصر پاییزی اولین تجربه او در زمینه ساخت سریال است که در این باره با او به گفتوگو نشستیم. پیش از این بیشتر در حوزه سینما فعالیت داشتید. چطور شد که تلویزیون را برای ادامه کار انتخاب کردید؟
عمده کارهایی که در این سالها انجام داده بودم در سینما بود. چند بار هم که پیشنهاد ساخت سریال به من داده شد با احتیاط با آنها برخورد کردم. به این دلیل که علاقهمند بودم اگر قرار است کاری در این حوزه انجام دهم، حداقل برای خودم قابل دفاع باشد. همواره این نگرانی را داشتم که شرایط تولید در تلویزیون، به دلیل طولانی بودن زمان ساخت سریال، جایی مرا وادار به کنار آمدن با شرایط کرده یا متوقفم کند. حتی در مورد یکی دو کار تا مراحل نهایی و عقد قرارداد هم پیش رفتیم اما همین عوامل بازدارنده در لحظههای آخر مرا منصرف کرد. تا اینکه ساخت سریال عصر پاییزی به من پیشنهاد شد.
اولین چیزی که مرا به پیگیری ماجرا علاقهمند کرد، این بود که متن در حیطه کار طنز حاوی موقعیتها و لحن جدیدی بود که خیلی با حال و روحیهام جور بود. مساله دومی که در ساخت سریال برایم بسیار مهم بود، مقوله بازیگران و انتخاب آنها بود که با همکاری مدیران شبکه یک توانستم بازیگرانی را که دوست داشتم و به توانایی آنها اعتماد داشتم، به کار دعوت کنم.
اکنون که اولین تجربه سریال سازی را پشت سر گذاشتهاید، آن را چطور ارزیابی میکنید؟
البته پیش از این تجربه ساخت تله فیلم را داشتم، اما در زمینه سریال این اولین تجربه من بود. سریال سازی دنیای خاص خودش را دارد، به لحاظ شکل تولید، روشهای مدیریت یک گروه و از همه مهمتر نحوه اجرای صحنهها با سینما و ساخت تلهفیلم کاملا فرق دارد. چون باید گروهی را انتخاب کنیم که به مدت شش، هفت ماه کنار هم کار کنند. از طرف دیگر در تلویزیون با مخاطبان زیادی روبهرو هستیم و این خطر وجود دارد که برای جلب رضایت این مخاطب گسترده، بهعنوان کارگردان از یکسری اصول عدول کنیم یا کم فروشی کنیم و کاری کنیم که آنها با سریال ارتباط برقرار نکنند. حفظ این تعادل در کار خیلی پیچیده و دشوار است.
لوکیشن اصلی، یعنی خانهای را که از معماری خاصی برخوردار باشد تا برای تمام آدمهای سریال جا داشته باشد، چطور پیدا کردید؟
برایم خیلی مهم است که وقتی وارد لوکیشنی میشوم انرژی خوبی از آن دریافت کنم. ممکن است یک لوکیشن مناسب داستان باشد، اما انرژی خوبی نداشته باشد یا برعکس. این لوکیشن، هم برای داستان بسیار مناسب بود و هم در فضای خانه انرژی خوبی حاکم بود که آدم را دعوت به حضور میکرد. بعضی اوقات گروه سازنده بعد از ده، دوازده ساعت کار بیوقفه، باز دلشان نمیخواست آن خانه را ترک کنند و برای استراحت هم آنجا میماندند. همین طور بازیگرانی که دو، سه روز بازی نداشتند هم به آنجا میآمدند و میگفتند دلشان برای لوکیشن تنگ شده است. انرژی موجود در این فضا، با فیلمبرداری و نورپردازی در همه نماها و تصاویر قابل دیدن است.
این سریال، طنز است، اما طنزی متفاوت. کسی با دیدن عصر پاییزی نمیخندد، اما میتوان در مجموع گفت لحظات بانمکی دارد. چگونه طنزی مد نظرتان بود که نتیجه به این شکل و شمایل در آمد؟
یکی از مهمترین وظایفی که در این سریال به عهده داشتم، کنترل و حفظ تعادل بود. با بازیگران هم به این نتیجه رسیدیم که قرار نیست صحنهای خلق کنیم که تماشاگر با دیدن آن بخندد. مطلقا دنبال خنده شدید تماشاگر نبودم. حتی برایم خوشایند نیست کسی بگوید دیشب سریال را دیدیدم و کلی خندیدیم. یک لبخند کمرنگ، یک تبسم، این که مخاطب شاهد یک موقعیت شیرین باشد و از دیدن یک زندگی بامزه رضایت داشته باشد، برایم کافی بوده و هست. هر وقت کسی میگوید سریال چقدر بامزه یا تر و تمیز است، فکر میکنم نتیجهای را که میخواستم به دست آوردم و میخواستم یک زندگی دلنشین و شیرین را به شکلی متعادل به تصویر بکشم. مهمتر از همه این که از اجرای متظاهرانه موقعیتهای کمیک و شوخیها هم پرهیز کردم.
وقتی سریالی منظورش خنداندن نیست، شاید جزو طنزهایی است که میخواهد با لحنی تلخ و گزنده، تلنگری به مخاطب بزند و با لحنی شیرین، تلخیها را به او نشان دهد. آیا شما هم میخواستید از همین روش استفاده کنید؟
به هر حال اگر کار هدفمند نباشد، ساخت بیهوده است. اصلیترین چیزی که میخواستیم در این سریال و موقعیتهای کمیک آن نشان دهیم نمایش تعارضاتی است که دنیای ذهنی آدمها برای خودشان و جامعه ایجاد میکند و از طرف دیگر برخوردی است که جامعه با جاهطلبیها میکند. وقتی رفیع ناخواسته به یک قهرمان تبدیل میشود، تلاش کردیم رفتار جامعه با قهرمان را نشان دهیم. این که چگونه جامعه قهرمان میسازد و چگونه قهرمانش را خراب میکند؟ این یکی از وجوه جامعهشناختی بود که در این سریال بررسی شد. چیزی که ساختار شوخیها را طراحی میکند، تعارضات درونی آدمهاست که در دنیای واقعی جلوههای تلخی را بهوجود میآورد.
اما کار به طنز تلخ و گزنده تبدیل نشده است که مخاطب را به فکر فرو ببرد.
مایل نبودم سریال به این سمت برود. چون اگر قرار بود تلخ باشد دیگر طنز نبود. تا همین حد به نظرم کافی است، چون نمیخواستیم با نمایش شوخیهای تند و گزنده مخاطب را آزار دهیم. مضاف براینکه این سریال صرفا طنز نیست. ژانر سریال را کمدی ـ رمانتیک تعریف کردیم. علاوه بر موقعیتهای طنز، موقعیتهای تلخ و تأثیرگذاری هم در سریال وجود دارد که در آینده بیشتر خواهید دید. جایی که قرار است به مخاطب تلنگر جدی بزنیم، از لحن جدی استفاده میکنیم.
یکی از عواملی که عصر پاییزی را به یک سریال متفاوت تبدیل میکند، شخصیتپردازیهای عجیب و غریب آن است. مثلا شخصیت رفیع، ارسلان، کیوان،عطا و تقریبا همه شخصیتها، دنیای اسرارآمیز و دیوانهوار شخصی خودشان را دارند. البته گاهی گیج بودن یا دردسرساز بودن بعضی از شخصیتها حرص و لج بیننده را در میآورد. شاید این دنیای شخصی را همین ضعفهای این آدمها میسازد.
هرگز منظورمان این نبود که حرص مخاطب را در بیاوریم. جالبترین ویژگی که باعث شد علاقه و توجهم به این سریال جلب شود، تنوع و تفاوت شخصیتها بود. احساس کردم با متنی روبهرو هستم که به جای این که گرفتار گرههای دراماتیک دم دستی یا شوخیهای سهلالوصول یا صحنههای کمدی ارزان باشد، تلاش نویسنده صرف این شده که شخصیتهای باورپذیر و صاحب شناسنامه خلق کند.
این شخصیتها ویژگیهای خود را دارند و در دنیای پیچیده خود سیر میکنند، مثلا رفیع صاحب نوعی دنیای ذهنی خاص خودش است و تنها کسی است که برای تحقق رویاهایش حرکت و تلاش میکند، از طرف دیگر ارسلان دارای یک جور تنبلی مسری و ادامهدار است و این تفاوت آنهاست. اما وجه مشترک آنها این است که همه رویاباف، خیالپردا، صاحب ایدهآل و آرمان هستند. عدهای آرمانهای دست یافتنی دارند و عدهای آرمانهای خیالی و در این خانه با مجموعهای از آدمهای خیالباف روبهرو هستیم. رفیع رؤیای ساخت یک گیربکس اتوماتیک را دارد، مهشید آرمانش این است که کتاب آشپزی منتشر کند، عطا همیشه گرفتار این خیالبافی است که هنرمند بزرگی است، ارسلان گرفتار آرمان شاعری است، حتی مامان پری هم گرفتار آرمان آشپزی است. حتی شخصیت شیرین منیژه که خانم بختیاری نقش او را بازی میکند، گرفتار خیالبافی و آرمان عشق است. بعضی از این خصلتها نقصهای اخلاقی هستند که باعث ایجاد موقعیت بامزه و کمیک میشوند.
در این سریال تصادف و اتفاق، شخصیت اصلی را که کمی هم ساده است به سمت نکات و پیچیدگیهای فلسفی پیش میبرد. این رشد و تغییراتی که در رفیع رخ میدهد، بیشتر از طریق گفتار متن (نریشن) و صدای ذهنی رفیع به مخاطب منتقل میشود، چرا برای انتقال ذهنیات رفیع از نریشن استفاده کردید؟ لزوم وجود نریشن در این سریال چه بود؟
نریشنها توضیح دهنده دغدغههای رفیع و رشد شخصیت اوست. همینطور سعی کردیم از طریق نریشنها لحن شاعرانهای به سریال بدهیم. جهان این داستان از زاویه دید رفیع روایت میشود و او قرار است در مراحل مختلف صاحب رشد و بالندگی شود. کاربرد نریشنها توضیح تردیدها، اضطرابها و ترسهای رفیع و شرح چگونگی فائق شدن او بر آنهاست. آنچه در تصویر نمیبینیم از طریق نریشنها میشنویم. چون رفیع شخصیتی رؤیاپرداز است که در ذهنیات خودش غوطهور است و آدم درونگرایی هم هست که کمتر در مورد دنیای خودش به کسی توضیح میدهد. طوری که حتی توان ابراز علاقه به دختری که دوستش دارد یا اعتراض به اطرافیانش را هم ندارد. آدمی است که همه چیز را درون خودش حل میکند و از این بابت رنج زیادی میبرد. نریشنها آنجا که لازم است شرح درون آشفته و به هم ریخته قهرمان داستان را بیان میکند.
جالب این است که وقتی مفاهیم جدی وارد تفکرات رفیع میشود، جملهبندی سنگین و استفاده از کلمات قصار را در نریشنها نمیشنویم. مثل وقتی که هر آدمی در زندگی خودش به نتایجی میرسد و آن را با سادهترین کلمات در ذهن خود مرور میکند. این شکل نریشن، به واقعیت نزدیک است. واقعی بودن برایتان چقدر اهمیت داشت؟ میخواستید کاملا منطبق با واقعیت حرکت کنید یا این که یک دنیای تخیلی، قراردادی و فانتزی را مد نظر داشتید؟
مهمترین دغدغهای که در این سریال داشتم، اجرای واقعی موقعیتها و صحنهها بود. در طول سریال به تعداد انگشت شماری از صحنهها برمیخوردم که احساس میکردم ممکن است در عالم واقع اتفاق نمیافتد یا اگر هم اتفاق بیفتد، آنقدر اندک است که حداقل برای من طبیعی جلوه نمیکند. در این موارد موضوع را با آقای میرمیرانی در میان میگذاشتم و سعی میکردیم طبیعیترین موقعیت را بسازیم. دلم میخواست در عین فضای طنز و ویژگیهای منحصربهفردی که شخصیتها دارند، آنقدر برای تماشاگر آشنا باشند که او احساس آشنایی و فکر کند نظیر آنها را اطراف خودش میبیند. ملموس بودن شخصیتها و آشتی کردن تماشاگر با آنها برایم از هر چیزی مهمتر بود.
واقعگرایی را از زاویهای دیگر هم میتوان پیدا کرد. این که موقعیتی که رفیع در آن گرفتار میشود، تمام و کمال نتیجه کارهای ابلهانه و غیرمعقول او نیست، بلکه بدون این که بخواهد درگیر ماجراهایی میشود. این همان شیوهای است که در زندگی واقعی هر کسی را ممکن است دچار دردسر کند.
عصر پاییزی روایت بیواسطه یک زندگی خیلی معمول با تمام شیرینیها و تلخیهایش است. صحنههای این سریال مثل این است که یک اتفاق بامزه در طول روز برایتان بیفتد و شب برای خانوادهتان تعریف کنید. زندگی پر از این موقعیتهای ملموس و شیرین است. به نظر من برای این که اثری بسازیم که مردم با آن ارتباط برقرار کنند، بهترین راه ایده گرفتن از زندگی خود مردم و واقعیاتی است که اتفاق میافتد. تجربه هم نشان داده درامهایی که از دل زندگی بیرون میآیند و موقعیتهای بامزهای که در این موقعیتها وجود دارد، اگر بدون بزک و صادقانه ساخته شود، مردم آن را باور و با آن ارتباط برقرار میکنند. در ساخت اثر طنز احتیاجی به کارهای عجیب و غریب یا داستانپردازیهای بسیار پیچیده نیست، چون اگر مردم احساس کنند سریالی با احساس خوب و سلامت روح ساخته شده، باورش میکنند و دوستش دارند. نیت من در تک تک صحنهها این بود که احساس خوبی را به مخاطب منتقل کنم. هیچ کجا نخواستم خودم را نشان دهم یا مخاطب را بیش از حد بخندانم یا متأثر کنم و هیچ هدفی جز بهوجود آوردن یک احساس خوب در مخاطب نداشتم. به همین دلیل به اتفاقات محیرالعقول و پیچیده نیازی نداشتم.
اما لازم بود کمی هم پیچیدگی در داستان وجود داشته باشد، چون در غیر این صورت چه جذابیتی میتواند بیننده را پای سریال نگه دارد؟
همیشه اینگونه است که داستانی طراحی میشود و بر اساس آن شخصیتها را میچینند. به نظر من اتفاقی که در عصر پاییزی افتاده درست است. یک خط داستانی داریم، شخصیتهای ملموس و باورپذیر و در عین حال منحصربهفرد خلق کردیم و حالا باید ببینیم این شخصیتها با این خط داستانی چه میکنند. نمیتوانیم انتظار داشته باشیم رفیع با ویژگیهایی که دارد، واکنش یا حرکت عجیب و غریبی داشته باشد. خاصیت شخصیتها طوری است که چنین درام نرمی را میطلبد. شخصیتها هرچه در مسیر داستان و برخورد با یکدیگر و مسائل جامعه جلو میروند در شناخت از خودشان و جامعه تغییر بهوجود میآید و به مراحل بالاتری از رشد میرسند. به نظرم این بزرگترین کشمکش دراماتیکی است که در هر درامی میتواند شکل بگیرد.
انتخاب بازیگران این سریال جالب و دور از انتظار است. مثلا انتخاب کورش تهامی برای نقش رفیع یا بهنوش بختیاری برای منیژه؛ چطور به این بازیگران رسیدید؟
چون برای این داستان لحن متفاوتی از طنز را در نظر گرفته بودم، برایم مهم بود بینش درستی نسبت به کار و همینطور دانش تعامل داشته باشند. بنابراین تصمیم گرفتم سراغ بازیگرانی بروم که صرف نظر از این که سابقه کار طنز دارند یا نه، در درجه اول بازیگران توانایی باشند.
با توجه به شناختی که از بازی کورش تهامی داشتم، انگار چیزی در وجودم میگفت بهترین انتخاب برای این نقش، اوست. مشکلی که وجود داشت این بود که تمام نقشهایی که کورش تهامی تا به حال بازی کرده بود جدی و در دنیایی متفاوت از این سریال سیر میکرد. به همین دلیل این انتخاب و ایستادن پای آن و متقاعد کردن دیگران به توانایی او، کمی خطرناک بود. در حال حاضر یکی از بهترین دستاوردهای سریال را حضور کورش تهامی میدانم که در تمام مراحل با دقت و مرارت پای کار ایستاد. اگر کورش تهامی الان شخصیتی ساخته که همه باورش میکنند. خانم بختیاری هم همیشه در کارهای دیگرش، نقش محوری برعهده دارد، اما به من اعتماد و محبت کرد و این نقش را که در ابتدا حاشیهای بود، پذیرفت. اما هنر ایشان در اجرای این نقش و تصویری که از منیژه داد، او را به شخصیتی دوست داشتنی تبدیل کرد. حتی نویسندهها را وادار کرد که به منیژه بیشتر توجه کنند. خانم بختیاری فقط با جنس هنر بازیاش، نقشی را که در مراحل اولیه چندان اهمیت و محوریت نداشت، به یک نقش موثر و محوری تبدیل کرد. شروینه شجریکهن / جامجم
13 بهمن 1392 ساعت 13:49 | شماره خبر: 1368511172929261059
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]
صفحات پیشنهادی
آغاز پخش سریال عصر پاییزی از امشب از شبکه یک
آغاز پخش سریال عصر پاییزی از امشب از شبکه یک عصر پاییزی به کارگردانی اصغر نعیمی که در 35 قسمت چهل دقیقهای تهیه شده است از امشب ساعت 22 30 از شبکه یک پخش شود به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران داستان این سریال درباره مردی به نام عطا با بازی علی عمرانی استبهنوش بختیاری و سپیده خداوردی با عصر پاییزی بزودی به شبکه یک می آیند/ خلاصه سریال، بازیگران +تصاویر
بهنوش بختیاری و سپیده خداوردی با عصر پاییزی بزودی به شبکه یک می آیند خلاصه سریال بازیگران تصاویر سریال عصرپاییزی داستان این سریال دربارهی مردی به نام عطا با بازی علی عمرانی است که 30 سال بعد از مرگ همسرش در 60 سالگی مجددا ازدواج میکند و همسر جدیدش مهشید را که نسرین مقنظرات موافق و مخالف مخاطبان سایت «جام جم سیما» درباره سریال «آوای باران»
تاریخ انتشار 4 بهمن 1392 ساعت 21 33 | شماره خبر 1357833508286480349 نظرات موافق و مخالف کاربران نشاندهنده آن است که سریال آوای باران به شدت دیده شده و مورد قضاوت مردم قرار گرفته است همزمان با پخش سریال پرطرفدار آوای باران ده ها نقد و خبر و گزارش و مصاحبه درباره جزییاتمظلومي: به روانشناس اعتقادي ندارم
مظلومي به روانشناس اعتقادي ندارم سرمربي مس کرمان گفت در اين مقطع از فصل به روانشناس اعتقادي ندارم چون بازيکنان تيمم بيمار نيستند پرويز مظلومي پس از تساوي 2 بر 2 تيمش مقابل سايپا گفت در نبود 5 بازيکن خودمان شرايط سختي داشتيم و زماني که ميخواستيم تيم را هجومي کنيم مهاجم نماجراهای شیرین «عصر پاییزی» از امشب در شبکه یک
تاریخ انتشار 28 دی 1392 ساعت 08 22 | شماره خبر 1349769626091724737 سریال عصر پائیزی به کارگردانی اصغر نعیمی و تهیهکنندگی جمال شیرمحمدی از امشب ساعت 22و 15 دقیقه از شبکه یک به نمایش در میآید فیلمنامه این سریال به قلم آزاده محسنی و سمانه نامدار با سرپرستی علی میرمگلایه کارگردان «پروانه» از نحوهی پخش سریالش در آیفیلم
شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱ ۰۷ جلیل سامان که همزمان سریال ارمغان تاریکی او از شبکه سه و پروانه اش از شبکه آیفیلم بازپخش میشود نسبت به برخی اقدامات شبکه آیفیلم گلایههایی را طرح کرد به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا جلیل سامان - کارگردان سریال پروانه - درخصوص پخش این مجمحمید گودرزی: علاقه ای به سریال های ترکیه ای ندارم
تاریخ انتشار 11 بهمن 1392 ساعت 18 37 | شماره خبر 1366299088800851275 حمید گودرزی بازیگر سینما و تلویزیون گفت من شخصاً هیچگونه علاقهای به سریالهای ترکیهای ندارم و اخبار مربوط به آنها و از اینکه بازیگران این سریالها در فیلمهای ایرانی هم ایفای نقش میکنند اطلاعی ندارمتغییر در پایان سریال «آوای باران» به خواست مخاطبان!
تغییر در پایان سریال آوای باران به خواست مخاطبان تصویربرداری سریال آوای باران به کارگردانی حسین سهیلی زاده همچنان ادامه دارد و همزمان با فشردگی زیاد کار سریال را به پخش می رسانیم سیدمحمد هاشمی اصل در گفت وگویی بدون اشاره به محتوای متن اصلی و تغییرات جدید ایجاد شده درقسمت های پکوروش تهامی از عصر پاییزی می گوید
کوروش تهامی از عصر پاییزی می گوید کورش تهامی در فیلمها و سریالهایی همچون زیر تیغ رویای گنجشکها ملکوت شبانه از دوردست به رنگ ارغوان مریم مقدس و دفتری از آسمان بازی کرده است به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران با همه اینها او همیشه علاقهمند بوده نقش کمدی و طنز هم بازچرا فخیمزاده دیگر سریال تاریخی نمیسازد؟ / گفتوگو با کارگردان «ولایت عشق» و «تنهاترین سردار
چرا فخیمزاده دیگر سریال تاریخی نمیسازد گفتوگو با کارگردان ولایت عشق و تنهاترین سردار مهدی فخیمزاده کارگردان دو سریال تنهاترین سردار و ولایت عشق میگوید که ریختن حوادث تاریخی در قالب درام همیشه یک چالش سخت است به گزارش نامه نیوز ساخت و پخش مجموعههای تاریخی تلویزیون بهطرحهای پیشنهادی کارگردان خنده بازار سریال جدیدش به تلویزیون
طرحهای پیشنهادی کارگردان خنده بازار سریال جدیدش به تلویزیون شهاب عباسی گفت منتظر فراهم شدن شرایط جدید برای ساخت سریال خود هستم شهاب عباسی بازیگر و کارگردان سریال خنده بازار با اشاره به فعالیت فعلی خود در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت در حالطرحهای پیشنهادی کارگردان خنده بازار برای سریال جدیدش به تلویزیون
در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد طرحهای پیشنهادی کارگردان خنده بازار برای سریال جدیدش به تلویزیون شهاب عباسی منتظر فراهم شدن شرایط برای ساخت سریال جدیدش است شهاب عباسی بازیگر و کارگردان سریال خنده بازار با اشاره به فعالیت فعلی خود در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزقسمت هشتم عصر پاییزی امشب از شبکه یک
قسمت هشتم عصر پاییزی امشب از شبکه یک قسمت هشتم مجموعه داستانی عصر پاییزی امشب ساعت 22 20 ازشبکه یک سیما پخش میشود به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران در این قسمت درادامه بازیگر اصلی داستان رفیع دوباره به سرکار برمی گردد اما سرنوشت عجیبی در انتظار اوکارگردان سریال «یادآوری»: برای نشان دادن صحنه اعدام خط قرمز نداشتیم
تاریخ انتشار 24 دی 1392 ساعت 10 34 | شماره خبر 1344955955187412136 فرهاد قائمیان در نشست سریال یادآوری که عصر دوشنبه 23 دی ماه با حضور عدهای از عوامل و بازیگران این سریال برگزار شد گفت اگر توانایی داشتم دلم میخواست به جای همه نقشهای این سریال بازی کنم فرهادکارگردان سریال پایتخت مطرح کرد نمایش تنوع فرهنگی هدف سریال پایتخت/ بدعت جدیدی که پایتخت در طنز تلویزیون ایجاد
کارگردان سریال پایتخت مطرح کردنمایش تنوع فرهنگی هدف سریال پایتخت بدعت جدیدی که پایتخت در طنز تلویزیون ایجاد کردکارگردان سریال پایتخت سه با اشاره به نمایش زندگی قشر متوسط جامعه در این سریال گفت سریال پایتخت در طنز تلویزونی بدعت جدیدی ایجاد کرد به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس درگفتوگو با فلورا سام، نویسنده و کارگردان سریال «بیقرار»: نمایش احساسات مادرانه
تاریخ انتشار 16 دی 1392 ساعت 00 40 | شماره خبر 1334598454443753819 فلورا سام سابقه نویسندگی کارگردانی و بازیگری در آثاری همچون شبهای روشن ناز و نیاز تا رهایی توطئه فامیلی و راز پنهان را دارد او فیلمنامه سریال تلویزیونی بیقرار را نوشته و کارگردانی کرده اکارگردان «عصر یخبندان 2 و 3» فیلمساز بینالمللی لقب گرفت
فرهنگ و هنر سینمای جهان کارگردان عصر یخبندان 2 و 3 فیلمساز بینالمللی لقب گرفت کارلوس سالدانها کارگردان انیمیشنهای موفق به عنوان فیلمساز بینالمللی سال لقب گرفت به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر کارلوس سالدانها فیلمساز برزیلی جایزه سینماکان که عنوان جایزه سال-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها