واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۱
نشست فیلم سه اپیزودی «گنجشکک اشیمشی» در برج میلاد محل کاخ جشنوارهی فیلم فجر برگزار شد. به گزارش خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این نشست که 12 بهمن ماه در اولین روز جشنوارهی فیلم فجر در برج میلاد محل برگزاری کاخ جشنواره برگزار شد، وحید نیکخواهآزاد نویسنده فیلمنامه و تهیهکننده سه اپیزود درباره شکلگیری ایده و سه اپیزودی بودن این فیلم توضیح داد: هنگامی که فیلمنامه را مینویسیم احساس میکنیم که این قصه، استعداد 90 دقیقه را ندارد و گاهی اوقات سعی میکنیم که به آن شاخ و برگ بدهیم و به اصطلاح به آن آب ببندیم و آن را به فیلم بلند تبدیل کنیم. او افزود: ما سه قصه کوتاه داشتیم و سرانجام تصمیم گرفتیم که آن را به سه فیلم که به لحاظ مضمونی اشتراک دارند و میتوانند کنار هم قرار بگیرند، تبدیل کنیم. البته هنگامی که تصمیم به ساخت فیلم گرفتیم مجبور شدم به جای قصه خودم که همراه با ساز و آواز بود به پیشنهاد مسئولان فارابی آن را عوض کنیم و قصه دیگری را به جایش بسازیم. این کارگردان همچنین درباره تفکیک سینما برای کودک و یا درباره کودک بیان کرد: من معتقدم که هر دو سینما در یک جهت قرار میگیرند. فیلم «گنجشکک اشیمشی» برای کودکان نیست بلکه برای نوجوانان است. او همچنین درباره انتخاب اسم این فیلم گفت: قبول دارم این اسم یک مقدار غلط انداز است اما اگر بخواهیم از محصولات پفک و چیپس و... بگذریم، این اسم یادآور ترانهای است که مرحوم فرهاد در فیلم «گوزنها» خوانده است. نیکخواهآزاد در پاسخ به مدیر جلسه مبنی بر اینکه فکر میکنید این فیلم تا چه اندازه با استقبال عمومی مواجه شود؟ گفت: توفیق در اکران عمومی برایم مهم است. اگر تبلیغات در این زمینه خوب کار شود نعوذبالله نه به اندازه «اخراجیها»، اما میتوان فروش نسبیای را برای آن در نظر گرفت. به گزارش ایسنا، مسعود کرامتی کارگردان اپیزود سوم فیلم بیان کرد: بعد از خواندن فیلمنامه، ساخت اپیزود سوم که همان «بنبست» است را انتخاب کردم و احساس کردم این قصه را از دو قصه دیگر بیشتر دوست دارم و همه آدمها ممکن است در چنین موقعیتی قرار بگیرند. کرامتی همچنین خطاب به اهالی رسانه گفت: امیدوارم دوستان اهل رسانه فیلم را به سمتی نبرند که چرا برای کودک نساختهاید؟ زیرا نگاه کردن از این منظر به این فیلم لطمه میزند. با این تعریفی که متأسفانه چندین سال است که در جامعه مطرح شده که سینمای کودک باید اینطور باشد که بچهها در سینما جمع شوند، دست بزنند و پا بکوبند اما سینمای کودک به این معنی نیست. غلامرضا رمضانی کارگردان اپیزود اول این فیلم نیز بیان کرد: من سعی کردم از منظر خودم به قصه نگاه کنم. قدرت انتخاب برای خواندن سه قصه را نداشتم و احساس کردم روابط بین دو مادر در قصه «نفس» برایم دوستداشتنی است. نگار نیکخواه آزاد بازیگر اپیزود اول و دوم در فیلم «گنجشکک اشیمشی» (دختر وحید نیکخواه آزاد) نیز بیان کرد: من تجربه پنج فیلم را با پدرم دارم و این رابطه برایم خوشایند و دلچسب است. افشاریان نیز که صدابرداری این فیلم را بر عهده داشت با انتقاد از سالنی که در آن فیلم به نمایش درآمد، گفت: سالنی که نمایش را در آن دیدیم از نظر صدا سالن بسیار بد بود و متأسفانه آنطور که باید، صدا شنیده نمیشد. یکی از نکات قابل توجه در این نشست عکاسی نگار نیکخواه آزاد از جمع عکاسان و خبرنگاران حاضر در سالن بود که سوژه عکاسان مطبوعاتی قرار گرفت. به گزارش ایسنا، در این نشست بسیاری از سوالها از سوی منتقدان و خبرنگاران نشریات تخصص مطرح شد که درباره جزئیات فیلم بود، یکی از این سوالها این بود که چرا فلان شخصیت در داستان فیلم به سفر زیارتی میرود؟ که در نهایت با واکنش نیکخواه آزاد روبرو شد و بیان کرد که خوب اگر به سفر زیارتی نرود پس به کجا برود خوب است؟ و چه اهمیتی دارد که به کجا سفر کند؟ انتهای پیام
کد خبرنگار:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]