تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس براى خدا دانش بياموزد و به آن عمل كند و به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمانها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803474821




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعامل هنری ایران و جمهوری کره در حوزه تئاتر ادامه می یابد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کوتاه از تئاتر فجر تعامل هنری ایران و جمهوری کره در حوزه تئاتر ادامه می یابد تهران - ایرنا - معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از تماشای نمایش رویای پروانه ای اثر مشترک ایران و کره جنوبی بر افزایش تعامل هنری میان دو کشور تاکید کرد.


به گزارش روز شنبه جشنواره تئاتر فجر، در آخرین روز برگزاری سی ودومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تماشای نمایش رویای پروانه ای کار مشترک ایران و کره در تالار هنر نشست و پس از اجرای نمایش با سفیر کشور کره و کارگردان نمایش کره ای دیدار کرد.
مرادخانی همچنین با شهرام کرمی مدیر تالار هنر دیدار و درباره تئاتر کودک گفت و گو کرد.
وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت تئاتر کودک و نوجوان، این حوزه نیازمند توجه بیشتری است و در معاونت هنری توجه بیشتری نسبت به آن خواهیم داشت.
سفیر کره جنوبی و کارگردان نمایش رویای پروانه ای نیز در دیدار با معاون هنری درباره تعامل هنری بین تئاتر ایران و کره به گفت و گو پرداختند و قرار شد که کارگردان کره ای به مدت یک ماه در ایران بماند و ضمن اجرای نمایش در شهرهای مختلف کشور، کارگاه های آموزشی نیز برای هنرمندان تئاتر ایران برگزار کند.

* دیدار مدیر کل هنرهای نمایشی با سفرای اسپانیا و ژاپن
سفیر اسپانیا و هیات همران به همراه مدیر امور بین الملل مرکز هنرهای نمایشی شامگاه گذشته (جمعه 11 بهمن ماه) به تماشای نمایش فریب از اسپانیا در جشنواره تئاتر فجر نشستند و در ادامه با مدیر کل هنرهای نمایشی در مجموعه تئاتر شهر دیدار کردند.
در این نشست حسین طاهری مدیر کل هنرهای نمایشی ضمن خوش آمدگویی به سفیر وهیات همراه، در خصوص گسترش روابط بین دو کشور در حوزه های مختلف هنری و فرهنگی به ویژه هنرهای نمایشی ، حضور پررنگ گروه های نمایشی اسپانیا در برنامه های آتی هنری در ایران و همچنین حضور نمایش های ایرانی در فستیوال های هنری اسپانیا سخن گفت.
وی ابراز امیدواری کرد که با حضور و علاقه سفیر به تئاتر ، این تعامل بیش از پیش صورت بگیرد.
طاهری اظهار کرد: قطعا مقدمات این کار به شکل اجرایی در جلسات آتی و به صورت یک برنامه مدون و با پیگیری امور بین الملل این مرکز انجام خواهد شد.
سفیر اسپانیا نیز ضمن ابراز خوشحالی از حضور گروه نمایش فریب در این جشنواره، گفت : با کمال میل آمادگی دارم که در خصوص هرچه قوی تر شدن این تعامل فرهنگی همکاری کنم.

* دیدار مدیرکل هنرهای نمایشی با سفیر ژاپن
مدیر کل هنرهای نمایشی در دفتر اداره کل هنرهای نمایشی نشست جداگانه ای با سفیر ژاپن داشت.
این دیدار که پیش از تماشای نمایش آرش ساد برگزار شد سفیر ژاپن از اینکه دو سال است از ژاپن هیچ گروه تئاتری در جشنواره فجر حضور نداشته است ابراز تاسف و اعلام آمادگی کرد که در خصوص معرفی گروه های تئاتر ژاپن به جشنوارهای بعدی در ایران اقدام کند.
طاهری در این نشست ضمن تشکر از حضور سفیر ژاپن در جشنواره و علاقه ایشان به تئاتر، ابراز امیدواری کرد که در آینده با همکاری یکدیگر مناسبات فرهنگی دو کشور در حوزه تئاتر افزایش یابد.

** کتاب نقش اول منتشر شد
کتاب نقش اول که حاوی آثار برگزیده مسابقه پوستر سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر است در 80 صفحه تمام رنگی چاپ و منتشر شد.
این کتاب با طرح جلد خیام مویدی و صفحه آرایی مریم شیرزاد به صورت دو زبانه انگلیسی و فارسی که توسط مولود صادقی فر ترجمه شده است توسط دبیرخانه جشنواره سی ودوم تئاتر فجر منتشر شده و در آن بخش های مجزایی به معرفی هیات داوران، عکس هایی از روند قضاوات آثار و نمایشگاه پوستر ، تصاویر پوسترهای منتخب جشنواره سی و دوم اختصاص دارد.
بخش ویژه این کتاب به مرور پوستر های تئاتر مرتضی ممیز می پردازد که با یادداشتی از قباد شیوا آمده است.
در بخش خارج از مسابقه این کتاب نیز به مرور طراحی پوستر تئاتر ایران پرداخته و مجموعه ای از پوسترهای قباد شیوا، ابراهیم حقیقی، مهنوش مشیری، عباس سارنج، رضا عابدینی، امیر اثباتی، فرزاد ادیبی، کیانوش غریب پور، ژدرام حربی، مجید کاشانی، امیر اسمی، جواد آتشباری، ابراهیم حسینی، یحیی پاکدل، محسن ولیحی و هادی معزی درج شده است.
علاقه مندان می توانند این کتاب را از طریق دبیرخانه سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر ایران دریافت کنند.

** کتاب پرده آخر در آخرین صفحه تئاتر فجر منتشر شد
کتاب پرده آخر که حاوی مجموعه آثار برگزیده مسابقه عکس تئاتر در سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر است در 76 صفحه منتشر شد.
کتاب پرده آخر، به صورت تمام رنگی و در قطع خشتی مجموعه آثار برگزیده بخش عکس را که در نمایشگاه این جشنواره بر دیوار قرار گرفتند را شامل می شود.
در این کتاب پس از معرفی کوتاهی از داوران پرئنده ویژه ای به مرور تاریخچه مسابقات عکاسی تئاتر فجر اختصاص یافته که از سال 69 تا 82 و سال 91 را در خود دارد.
این کتاب نیز به دو زبان انگلیسی و فارسی چاپ و منتشر شده و علاقه مندان می توانند از طریق دبیرخانه سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر ایران آن را تهیه کنند.

** تئاتر ایران مهمترین سرمایه تئاتر که مخاطب جوان است را دارد
یان خوسنس مدیر تئاتر KVS بروکسل که از جمله مهمانان سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر بود تئاتر ایران را به دلیل داشتن مخاطبان کنجکاو و مشتاقی که در سالن ها حضور دارند ستود.
یان خوسنس (Jan Goossens) جالب ترین اتفاق در جشنواره تئاتر فجر را حضور چشمگیر تماشاگران عنوان کرده و گفت: این همه تماشاگر جوان کنجکاو ومشتاق جالب توجه است. مهمترین سرمایه تئاتر مخاطب است و تئاتر ایران باید به خود ببالد که این همه تماشاگر دارد.
وی اشتیاق جوانان و ازدهام مخاطبان در پشت درهای سالن جشنواره را اتفاقی مثبت ارزیابی کرده و گفت: در همه نمایش هایی که دیدم جمعیت زیادی حضور داشتند که همه جوان بودند و این سرمایه بزرگی است که کمتر در جشنواره های دیگر جهان دیده می شود.
این مدیر تئاتر بلژیک با اشاره به برخی از نمایش هایی که درایران دیده است گفت: در مدت چند روز که درایران بودم روزی دو نمایش را دیدم و در یکی از روزهای تمرین رحمانیان نیز بودم از قبل نیز با کارهای کوهستانی که در KVS اجرا شده آشنایی دارم امیدوارم که در تعامل با هنرهای نمایشی ایران بتوانیم در آینده شاهد حضور تعدادی از هنرمندان تئاتر ایران در جشنواره کنستن بروکسل باشیم.
وی درباره بازار تئاتر ایران نیز گفت: بر اساس دی وی دی نمایش ها، تصمیم گرفتن درباره کیفیت کار خیلی مشکل است. به نظر من بهتر است که بازار تئاتر در روزهای آخر جشنواره برگزار شود تا مهمانان و مدیران تئاتر کشورهای دیگر حداقل بتوانند نمونه کار گروه را روی صحنه ببینند و بعد با کارهای گذشته گروه در بازار آشنا شوند.

** اداره تئاتر میزبان جشنواره امید می شود
بازبینی های آثار پنجمین جشنواره ی سراسری امید در اداره ی برنامه های تئاتر برگزار می شود.
طی حکمی از سوی حسین طاهری مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی، نمایش های پذیرفته شده ی پنجمین دوره جشنواره سراسری امید در اداره ی برنامه های تئاتر بازبینی می شوند.
آثار راه یافته به این دوره ی جشنواره، از 23 تا 30 بهمن ماه جاری با حضور سه بازبین مورد ارزیابی قرار می گیرند.
گروه های شرکت کننده ی پنجمین دوره جشنواره ی امید برای اطلاع از شرایط و ابعاد پلاتو های اداره ی برنامه های تئاتر به سایت جشنواره به آدرس www.omidfestival.com مراجعه کنند.
پنجمین دوره ی جشنواره ی سراسری امید، با ریاست پیام دهکردی، دبیری افسانه ماهیان و با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پانزدهم اسفند در تالار هنر برگزار می شود.
فراهنگ(1)**9266**1588
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




12/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن