تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان بلند مرتبه چون به فهم و دانايى رسد، متواضع مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803889588




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«هری پاتر» و «ارباب حلقه‌ها» به خاطر اقتباس درست موفق شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶




10-713.jpg

کارگردان انیمیشن سینمایی «خاندان پهلوی» که یازدهم بهمن از شبکه پویا پخش شد، از پخش مجدد اثرش در هر سال ابراز خوشحالی کرد و گفت: وقتی اثری تاریخ مصرف ندارد، تکرار آن مفید و برای سازنده‌اش لذت بخش است. سعید ترخانی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عنوان کرد: خوشحالم که «خاندان پهلوی» تاریخ مصرف ندارد و تجدید پخش می‌شود ولی ناراحتم برای همه انیمیشن‌سازان؛ 15 سال عمرم را در انیمیشن صرف کردم اما متاسفانه در حال حاضر درگیر روزمره‌ هستم. وی همچنین درباره‌ی اینکه آیا تکرار آثار به ویژه در حوزه انیمیشن می‌تواند از مطلوبیت برخوردار باشد؟ بیان کرد: این بستگی به اثر دارد. برخی از آثار حتی پخش یک بارشان هم خوب نیست اما بعضی دیگر تکرارشان لازم است؛ «خاندان پهلوی» که هر سال با عنوان «آقای شاه» پخش می‌شود جزو کارهای لازم برای پخش است چرا که بیانگر بخشی از واقعیت تاریخی کشور ماست. این انیمیشن‌ساز با اشاره به اینکه 70 درصد متن «خاندان پهلوی» از کتابی با نام «آخرین سفر شاه» نوشته شده است درباره علت انتخاب این کتاب به عنوان منبع گفت: نویسنده این کتاب ایرانی نیست و نگاه بی‌طرفی به وقایع زمان پهلوی و دوران انقلاب دارد در نتیجه بسیاری از واقعیت‌ها را بی‌طرفانه روایت کرده است.

خاندان پهلوی

او درباره‌ی توجه به آثار اقتباسی نیز بیان کرد: اقتباس حلقه مفقوده فیلم‌سازی ماست آن هم اقتباس درستی که دغدغه‌های فیلمسازی در آن رعایت شده باشد. بهترین فیلم‌هایی که در دنیا ساخته می‌شوند آثار اقتباسی هستند. ترخانی یادآور شد: البته آثار اقتباسی بد هم داریم؛ بحث اقتباس خیلی مهم است و باید جدی گرفته شود و یکسری از موارد رعایت شود. اقتباس خوب این نیست که عین به عین یک کتاب برداشت شود، نمی‌توان و نباید عین یک کتاب را به فیلم تبدیل کرد. این کارگردان انیمیشن ادامه داد: بعضی از آثار اقتباسی به دلیل رعایت نکردن یکسری موارد ضعیف از آب درمی‌آیند و این باعث می‌شود این تصور ایجاد شود که آثار اقتباسی خوب نیستند و باید به سراغ خلق آثار جدید رفت در حالی که اقتباس در دنیا رونق دارد. ترخانی تاکید کرد: اگر فیلم «هری پاتر» و «ارباب حلقه‌ها» موفق از آب درمی‌آیند به خاطر این است که کتابشان موفق بوده و بازتابشان در جامعه دیده شده است و از ابتدا که می‌خواهند از این کتاب‌ها اقتباس کنند مطمئنند که موفق می‌شود؛ ضمن اینکه در کنارش موارد مربوط به یک اقتباس صحیح را نیز رعایت می‌کنند.

خاندان پهلوی

او در پاسخ به این پرسش که آیا مخاطب بیشتر به آثار اقتباسی توجه می‌کند؟ نیز به ایسنا گفت: هر کدام جای خودش را دارد و نمی‌توان گفت که از میان آثار اقتباسی و خلق شده کدام بهتر است. هر کدام باید جایگاه خاص خودش را داشته باشد. وی افزود: انسان موجودی است که تنوع برایش اهمیت دارد و همانطور که دوست دارد فیلم‌ها و انیمیشن‌های کتابی را که خوانده ببیند همچنین دوست دارد آثار خلق شده جدید را هم ببیند و اینکه مخاطب به کدام نوع از آثار رغبت بیشتری دارد باید گفت به هر دو نوع، اما به شرطی که هر کدام در جای خود و درست تولید و عرضه شوند. به گزارش خبرنگار ایسنا، انیمیشن سینمایی «خاندان پهلوی» به کارگردانی مشترک وحید نیک‌گو و سعید ترخانی و همچنین تهیه‌کنندگی مرکزپویا نمایی صبا جمعه، 11 بهمن ماه به مناسبت آغاز ایام دهه فجر به روی آنتن شبکه پویا رفت.

خاندان پهلوی

انتهای پیام
کد خبرنگار:







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن