تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803899853




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«سینما سلام» یک مانور برای مخاطب‌سنجی بود/ باید فکری به حال قیمت بلیت کرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > سینمای ایران ایل‌بیگی در گفتگو با مهر:
«سینما سلام» یک مانور برای مخاطب‌سنجی بود/ باید فکری به حال قیمت بلیت کرد
به گفته رئیس کمیته طرح «سینما سلام»، این طرح که دیروز در سراسر کشور اجرا شد یک مانور برای ارزیابی میزان علاقه مردم به سینما و فیلم‌های ایرانی بود.



حبیب ایل‌بیگی رئیس کمیته طرح «سینما سلام» در ارزیابی اجرایی شدن این طرح در تاریخ 10 بهمن‌ماه در سینماهای تهران و شهرستان‌ها به خبرنگار مهر گفت: هدف اصلی از اجرایی کردن طرح «سینما سلام» این بود که در آستانه جشن پیروزی انقلاب هدیه‌ای به مردم داده شود که خوشبختانه مردم با حضور گسترده خود در سالن های سینما این هدیه را پذیرفتند. وی با اشاره به اینکه در این طرح مردم می توانستند یک روز کامل به صورت رایگاه به سینما بروند، بیان کرد: به اعتقاد من مردم با حضور در سالن‌های سینما این تئوری را که مردم با سینمای ایران قهر هستند، رد کردند. این طرح از سوی دیگر مبین این مطلب بود که اگر توجه کوچکی به مردم شود قطعا آنها از سینمای ایران حمایت می‌کنند. اجرایی شدن این طرح و استقبال مردم آغازی است برای اینکه دست‌اندرکاران سینما در تمامی سطوح دلایلی را که پیش از این مطرح می‌شد که مردم به سینما نمی‌روند، مورد بررسی قرار دهند.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با اشاره به اینکه باید براساس یافته‌های رسانه ای این حضور را مورد بررسی قرار داد، گفت: مصاحبه‌های مردمی که در رسانه ها منتشر شده عامل خوبی برای ارزیابی این حضور و انتظار مردم از مسئولان سینمایی است. از همین رو فکر می کنم باید پوسته قدیمی سینما در زمینه تولید و اکران را شکست و به ایده‌های جدید رسید. زمان تغییر کرده و پوسته‌های قدیمی دیگر پاسخگوی نیاز مردم نیست. وی در ادامه افزود: حضور گسترده مردم در سالنهای سینما در هیچ مقطع تاریخی تا این اندازه پر رنگ نبوده است. این حضور در دورافتاده‌ترین نقاط کشور هم به درستی اتفاق افتاد و مسئولان سینمایی خوشحال بودند که روز گذشته نشاط به میان مردم برگشته بود و نکته دیگر اینکه علی رغم شلوغی سالنها مردم عصبانی نبودند و به هم لبخند می زدند و این شلوغی و ازدحام، شلوغی اذیت کننده ای نبود.

ایل بیگی با تاکید بر اینکه هیچ یک از مراجعه‌کنندگان دست خالی از سینما برنگشتند، گفت: شلوغی سینما به خصوص در تهران باعث شد تا پاسی از شب مردم در صف سینماها بیاستند به همین دلیل برخی از سالن ها در تهران به سانس فوق‌العاده رسیدند که می توان به سالن های سینما آزادی اشاره کرد. رئیس کمیته طرح «سینما سلام» عنوان کرد: جالب اینکه اغلب کسانی که برای دیدن فیلم در این روز به سینماها آمده بودند از جمله افرادی نبودند که اکران‌ها را دنبال کنند. مخاطبان دیروزِ سینما کسانی بودند که کمتر به سینما می روند. برخی از آنها نیز برای اولین بود که سالن تاریک سینما را تجربه می کردند. توجه به همین نکته آورده جدیدی را برای مردم به همراه دارد.

این مدیر سینمایی با اشاره به حضور مردم در سالن های سینما در شهرستان‌ها توضیح داد: شورای تامین شهر مسئول برگزاری این طرح بود. اما طبق گزارش های ارسال شده به دلیل شلوغی بیش از اندازه و عدم کنترل مسئولان و نیروی انتظامی برخی از سینماها در برخی از شهرها تعطیل شد. صف سینما در شهر قم به بیش از 500 متر رسیده بود. سینما هویزه مشهد هم از ساعت 8 سانس نمایش داشته و به دلیل شلوغی ساعاتی از روز، سینما را تعطیل کرده بودند. ایل‌بیگی رئیس کمیته طرح «سینما سلام» در پاسخ به این پرسش که قیمت بلیت سینما چقدر در این مساله که مردم به سینما نروند موثر بوده است؟ گفت: قطعا موثر است به همین دلیل مسئولان دولتی و سینمایی می‌دانند که باید هزینه بلیت‌ها را کاهش دهند. استقبال مردم از این طرح در سراسر کشور نشان داد که دولت و مسئولان سینمایی باید برای حضور سینمای ایران در سبد هزینه خانوارهای ایرانی فکری بیاندیشند تا بیش از پیش گستردگی حضور مردم در سینما را داشته باشیم.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان درباره نقش رسانه ملی در اطلاع رسانی طرح «سینما سلام» گفت: رسانه ملی برای این طرح اطلاع رسانی و تبلیغ مناسبی کرد ولی به نظرمن حضور رسانه ملی در عرصه اطلاع رسانی فرهنگی باید بیش از پیش باشد و به نوعی آدرس درست به مخاطبان داده شود و این آدرس دادن تنها معطوف به تبلیغات نمی شود بلکه باید در تولید تله فیلم های خود دقت کند و مخاطب را به اشتباه نیندازد تا مردم متوجه شوند که فیلم های ارزان و آپارتمانی به هیچ عنوان سینما نیست. وی در ادامه افزود: از سوی دیگر مسئولان و نهادهای دولتی که ارتباط مستقیم در تولید فیلم های سینمایی دارند باید از تولید فیلم هایی که استانداردهای سینمایی ندارند، جلوگیری کنند.

ایل بیگی در پایان تصریح کرد: طرح «سینما سلام» یک مانور بود برای ارزیابی میزان علاقه مردم به سینما و فیلم های ایرانی. از همین رو مسئولان باید به نقطه مشترکی مبنی بر فراهم کردن فرصت مناسب برای فیلم دیدن مردم برسند و در این راه سینماداران، کانون پخش کننده ها و تهیه کنندگان و مسئولان سینمایی باید به جمع بندی درست و کارشناسی درباره این موضوع برسند.


۱۳۹۲/۱۱/۱۱ - ۱۴:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن