تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819409753




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسئولان از مواجهه مستقیم با صنعتگران پرهیز می‌کنند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


اقتصادی > صنعت و تجارت و کشاورزی
مسئولان از مواجهه مستقیم با صنعتگران پرهیز می‌کنند
رئیس خانه صنعتکاران ایران اعلام کرد: در شرایط فعلی رویکرد مسئولان و دستگاه‌های مرتبط با بخش صنعت و تولید تغییر یافته و آنها از وعده های خود در دوران تبلیغات انتخاباتی فاصله گرفته اند و از مواجهه مستقیم با صنعتگران پرهیز می کنند.



به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد موسوی در دومین همایش سالانه خانه صنعتکاران ایران، با اعلام این خبر گفت: در شرایطی که با روی کار آمدن دولت جدید انگیزه سرمایه گذاران و فعالان بخش صنعت برای ادامه حضور در این بخش افزایش یافته، انتظار می رود مسئولان دستگاه ها با اتخاذ تدابیر ویژه ای روند سرمایه گذاری ها در بخش صنعت را سرعت دهند. وی اظهار داشت: طی چهار سال اخیر بسیاری از فعالان صنعتی در تکاپوی فروش واحدهای تولیدی و دارایی های خود بوده و تلاش می کردند سرمایه هایشان را از کشور خارج کنند، اما طی ماه های اخیر این روند معکوس شده و بسیاری به دنبال یافتن زمینه های مناسب برای سرمایه گذاری هستند. موسوی حفظ حرمت فعالان صنعتی را مهمترین خواسته آنان از دولت خواند و تصریح کرد: بسیاری از این افراد طی سالهای اخیر سخت ترین شرایط متاثر از تحریم های ظالمانه خارجی را تحمل کرده اند، اما نمی توان انتظار داشت که در کنار تمام این دشواری ها، تحریم های داخلی که عمدتا بر اثر بداخلاقی های سیاسی بروز پیدا می کنند را تحمل نمایند. رئیس خانه صنعتکاران ایران اضافه کرد: در شرایط فعلی هیچ یک از قوانین مرتبط با امور بانکی، تامین اجتماعی و مالیاتی در حمایت از کارآفرینان نیست و در عین حال بسیاری از سرمایه گذاران طرح های تولیدی به واسطه وجود بروکراسی پیچیده اداری انگیزه حضور و سرمایه گذاری در بخش صنعت و تولید را از دست می دهند. در همین حال سید محمد غرضی از کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری نیز در این همایش اعلام کرد: فعالان بخش تولید همواره زیر فشار گروه های بروکرات مستقر در سیستم های اداری دست و پا می زنند و طبیعی است که حتی دهها قانون، مصوبه و بخشنامه هم نمی تواند راهگشای مشکلات باشد. وی افزود: این موضوع به قدری در سیستم اداری ایران پیچیده است که نمی توان انتظار داشت با روی کار آمدن دولت های جدید بروکرات ها با تکنوکرات ها سازش کنند و در عین حال علت ضخامت دولت وجود همین بروکراسی ها و عدم دسترسی به دولت است. غرضی با بیان اینکه باید شرایط و نحوه دسترسی فعالان بخش صنعت و تولید به دولتمردان تغییر کند، متذکر شد: فعالان این حوزه امکانات فراوانی را در اختیار دارند اما با این وجود دائم تحت فشار هستند زیرا بروکرات ها به هیچ وجه کوتاه نمی آیند و حتی رسانه ها هم نمی توانند مقاومت بروکرات ها را در برابر روان سازی امور مربوط به تولید بشکنند. وی ادامه داد: در چنین شرایطی راهکار در اختیار تولیدکنندگان است و آنها باید خود تلاش کنند تا جریان های فرهنگی و اجتماعی بخش تولید را بر پایه مبانی محکم استوار کنند، چون مصوبه و قانون فقط روی کاغذ است و جریان های فرهنگی و اجتماعی باید به گونه ای تعریف شود که بروکرات ها امکان تخطی از آن را پیدا نکنند. این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: وقتی فعالان بخش تولید با این رویکرد مسائل خود را دنبال کنند هدف اصلی که همان توسعه جریان فرهنگی و اجتماعی مرتبط با تولید و صنعت است بر توسعه بروکراتیک غلبه می کند و زمینه برای رشد سرمایه گذاری فراهم می شود. دومین همایش سالانه خانه صنعتکاران ایران با حضور برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان قضايي کشور، اساتيد دانشگاه ها و فعالان بخش هاي توليدي کشور برگزار شد و زمينه هاي تقويت زيرساخت هاي توليد در کشور مورد ارزيابي قرار گرفت.
 


۱۳۹۲/۱۱/۱۱ - ۱۱:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن