محبوبترینها
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
سه برند برتر کلید و پریز خارجی، لگراند، ویکو و اشنایدر
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1826075640
جلوی دوربین نفس میکشم
واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:
گفتوگو با کیانو ریوز، بازیگر مجموعه فیلمهای «ماتریکس» جلوی دوربین نفس میکشم کیانو ریوز، بازیگر لبنانیتبار سینما نزدیک دو دهه است به کار بازیگری اشتغال دارد. او با اکشن دلهرهآور «سرعت» سال 1994 به چهرهای سرشناس تبدیل شد و در سطح بینالمللی با سهگانه علمی ـ تخیلی و ماجراجویانه «ماتریکس» شناخته میشود.
او فیلم اکشن رزمی «مرد تای چی» را آماده نمایش دارد که در کنار بازی در آن، کارگردانی آن را هم به عهده داشته است. این فیلم، اولین کار سینمایی او در مقام فیلمساز است و می گوید از سال 2007 به فکر ساخت آن بوده است. دوست صمیمی او تایگر چان هم در ساخت فیلم کمک زیادی به ریوز کرد. آشنایی این دو به قسمت اول ماتریکس برمی گردد که تایگر چان، یکی از مدیران گروه بدلکاران فیلم بود. ریوز برای کارگردانی اولین فیلم سینمایی خود قصه ای شرقی را انتخاب کرد و بخش مهمی از هزینه های تولید آن را نیز سرمایه گذاران آسیایی تامین کردند. کل صحنه های مرد تای چی در لوکیشن های مختلف چین و هنگ کنگ فیلمبرداری شده است. نکته جالب این که خود ریوز در این فیلم در نقش مکمل (و نه نقش اصلی) ظاهر شده و در قالب یک شخصیت منفی بازی کرده است. بهانه این گفت و گو پخش سه گانه «ماتریکس» از شبکه نمایش سیمای جمهوری اسلامی ایران و کارگردانی «مرد تای چی» است. این بازیگر چهل ونه ساله سینما در این مصاحبه اینترنتی درباره علاقه اش به کارگردانی، هنرهای رزمی، فلسفه آسیایی و بازی در یک نقش منفی صحبت می کند. اگر روزی نتوانید در فیلم های سینمایی بازی کنید، چه اتفاقی می افتد؟ فکر می کنم نه فقط برای من، که برای تمام بازیگران چنین چیزی حکم یک فاجعه بزرگ و ضایعه جبران ناپذیر را دارد. زندگی من وابسته به بازیگری و حضور جلوی دوربین است؛ نوعی نفس کشیدن. همان طور که آدم ها برای ادامه حیات نیازمند هوا هستند، ما بازیگران هم نیازمند بازی هستیم. در رابطه با من، این کار یک جور خودنمایی نیست. می خواهم جلوی دوربین سینما در نقش آدم های متفاوتی بازی کنم و به واسطه آن، مسائلی را مطرح کنم که مردم عادی با آنها دست به گریبان هستند. رابطه خوبی با رسانه های گروهی ندارید! مشکلی با آن ندارم، ولی در کل خجالتی هستم و از جنجال، سروصدا و مصاحبه دوری می کنم. نمی خواهم زیاد حرف بزنم. شاید هم سخنران خوبی نیستم و نمی توانم آنچه را که خبرنگاران می خواهند، به آنها بدهم. بیشتر ترجیح می دهم کار کنم و با کارهایم با مردم و خبرنگاران صحبت کنم. از آن دسته بازیگرانی نیستم که بخواهم با فیلم هایم همراه شوم و آنها را به صورت کتبی توضیح دهم. باورم این است که خود نقش و بازی حرف اصلی را می زند و دیگر به مصاحبه و ادای توضیحات درباره آنها نیازی نیست. فقط به همین دلیل است که کمتر گفت وگو می کنم وگرنه خبرنگاران و رسانه های گروهی را خیلی دوست دارم. فکر می کنید حرفه بازیگری و حضور جلوی دوربین، شما را آماده کرد که بر کرسی کارگردانی بنشینید یا این که این فیلم کاملا یک تجربه مستقل بود؟ هر دو تای آنها. مطمئنا تجربه حضور سرصحنه فیلمبرداری و بازی کردن جلوی دوربین و همچنین کار با فیلمسازان مختلف و به این ترتیب، درگیر شدن با مساله تهیه و تولید فیلم به من این فرصت را داد خودم را آماده کارگردانی یک فیلم سینمایی کنم. می دانید، تجربه همکاری با گروهی از فیلمسازان بزرگ تشویقم کرد پشت دوربین قرار بگیرم و تصمیم بگیرم کارگردان شوم. این همکاری های خوب مرا آماده چنین کاری کرد. یاد گرفته بودم چه کاری باید انجام دهم. در زمان کارگردانی مرد تای چی خودم را در یک محل و محیط کاملا آشنا می دیدم و به هیچ وجه حس غریب بودن نداشتم. این طور نبود که برای اولین بار پایم را در لوکیشن بگذارم و با محیط بیگانه باشم. این طور به نظر می رسد نزدیکی زیادی به کارگردانی فیلم هایی دارید که ریشه در هنرهای رزمی دارد. چرا این گونه است؟ اولین بار که جذب این موضوع شدم و احساس کردم علاقه خاصی به رشته هنرهای رزمی و کاراته دارم زمانی بود که به بازی در سه گانه «ماتریکس» دعوت شدم و در نقش اصلی این تریلوژی اکشن و پررمز و راز بازی کردم. فیلمنامه های سه قسمت این اثر ماجراجویانه و قصه درونی آن اشتیاقی عجیب و فوق العاده نسبت به ژانر کونگ فویی را از خود نشان می داد. از دوران بچگی عاشق فیلم های کونگ فویی و کاراته ای بودم و هنوز هم از تماشای آنها لذت می برم. در عین حال، تفکرات و آموخته های شرقی را هم دوست دارم. به فلسفه، معماری و هنر این قاره هم علاقه دارم و خیلی وقت هادرباره شان فکر می کنم و آنچه را در این باره نوشته شده، می خوانم. در کنار اینها، دوست دارم در فیلم های اکشن هم بازی کنم. واقعا از این حرکات فیزیکی و چرخش های آن لذت می برم و مایلم جلوی دوربین اکشن کاری کنم. قصه هایی را دوست دارم که موضوع شان را به کمک این تضادها و درگیری های فیزیکی تعریف می کنند. تلاش برای غلبه بر یک دشمن بیرونی به کمک حرکات فیزیکی و اکشن برایم حکم یک چالش را دارد. باورم این است به کمک این کارها می توان یک درام غنی و بزرگ خلق کرد. در کارگردانی اکشن رزمی مرد تای چی چقدر به فیلم های قدیمی کونگ فویی و رشته هنرهای رزمی تکیه کردید؟ در عین حال چقدر تلاش کردید مستقل بمانید و فیلم خاص خود را بسازید؟ تمام تلاشم این بود برداشت خودم از هنرهای رزمی را به تصویر بکشم، اما نمی توانم منکر تاثیراتی شوم که از فیلم های قدیمی کونگ فویی گرفته ام. به صورت طبیعی، می خواستم از منابع کلاسیک که در ژانر کونگ فویی وجود داشت، بهره ببرم. در عین حال، تایگر استادی داشت که آدم بسیار باتجربه ای بود. شخصیتی که من در فیلم بازی می کنم (که شخصیت ضدقهرمان و منفی قصه است) حکم یک استاد سیاه را دارد. من در این فیلم خیلی از کارها و رفتارها را از شخصیت استاد تایگر گرفتم. استادان این فن کسانی هستند که چیزهایی را می دانند که دیگران نمی دانند. آنها تجربیات زیادی دارند و دانش شان خیلی بیشتر از دیگران است. به همین دلیل به آنها لقب مرد تای چی را می دهند و شخصیتی کاملا خاکستری دارند. آنها به صورت همزمان روشن و تاریک، سفید و سیاه هستند. این افراد تجسمی از تغییر و تحول و تفکر و عبادت هستند. منفی بودن جلوی دوربین چگونه است؟ شخصیت های منفی جالب و بانمک هستند. آنها خیلی خوب می دانند چه می خواهند و آشفته و مغشوش نیستند. شخصیت مثبت قصه و پروتاگونیست ها همیشه آشفته و درهم و برهم هستند و برای رهایی و خلاص شدن تلاش می کنند. اما شخصیت های منفی راهی را می روند که می دانند چیست و به کجا ختم خواهد شد. آنها می گویند «این را می خواهم، آن را می خواهم.» و برای به دست آوردن آن به آب و آتش می زنند. شخصیت من داناکا در فیلم هم همین طور است. می خواستم او را به شیوه ای منیستووار (کاراکتری قدیمی که روح خودش را به شیطان می فروشد و تبدیل به موجودی خبیث می شود) به نمایش بگذارم. او کسی است که تایگر را به دام می اندازد. تایگر را با بهره گیری از میل و انگیزه هایی که دارد، در چنگ خود می گیرد. به همین دلیل احساس می کنم فیلم یک جورهایی یک افسانه احتیاطی و اخطارآمیز به حساب می آید. مرد تای چی تنها تجربه فیلمسازی تان به حساب می آید یا این که باید منتظر تغییری در کارنامه سینمایی تان باشیم؟ به صورت طبیعی، دنبال قصه ای می گردم که بتوانم به عنوان یک کارگردان آن را تعریف کنم. خیلی دوست دارم دوباره شانس و امکان آن را داشته باشم که پشت دوربین قرار بگیرم. مطمئن باشید به محض آن که قصه ای جذاب و خوب پیدا کنم، دست به کار شده و آن را می سازم. آیا کیانو ریوز کارگردان، حرف و پندی هم برای فیلمسازان جوان و علاقه مند دارد؟ زمان ساخت مرد تای چی خیلی آرام بودم و سعی داشتم کارم را در آرامش انجام دهم. تجربیاتی که تا قبل از کارگردانی این فیلم کسب کرده بودم، مرا در موقعیت و شرایطی قرار داد تا بتوانم وظیفه کارگردانی را (در تمام مراحل تولید فیلم) بخوبی و بدرستی انجام دهم. البته من تا قبل از این هیچ فیلمی را کارگردانی نکرده بودم و این حرفه تا حدودی برایم غریب و ناآشنا بود. اما از کاری که کردم راضی ام و در زمان تولید فیلم، لذت بسیار از کارم بردم. حالا که این تجربه را از سر گذرانده ام، به دنبال تجربه های بعدی هستم و به جوانان علاقه مند می گویم وحشتی نداشته باشند و وارد گود شوند. بسیاری از مسائل و مشکلات در طول کار حل می شود و اگر کسی واقعا عشق به این کار داشته باشد، از عهده اجرای آن برمی آید. اسکرین اینترنشنال / مترجم: کیکاووس زیاری
سه شنبه 08 بهمن 1392 8:04
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]
صفحات پیشنهادی
ميدانيد چه كسي بار اول جلوي دوربين تلويزيون ايران رفت؟/عكس قديمي
ميدانيد چه كسي بار اول جلوي دوربين تلويزيون ايران رفت عكس قديمي منوچهر نوذری زاده ۱۳۱۵ قزوین بازیگر تئاتر سینما رادیو و تلویزیون ایران و از پیشگامان هنر دوبله بود وی بیش از نیمقرن در این حیطهها به فعالیت پرداخت پدرش حسابدار و نقاش قالی و اهل کاشان بود منوچهر نوذری زادهفیلم بزرگداشت «جهانگیر میرشکاری» جلوی دوربین رفت
فیلم بزرگداشت جهانگیر میرشکاری جلوی دوربین رفتساخت فیلم بزرگداشت جهانگیر میرشکاری در جشنواره فیلم فجر توسط میثم میرزایی کلید خورد به گزارش خبرگزاری فارس امسال و در آئین افتتاحیه جشنواره فیلم فجر برای مهدی هاشمی هما روستا و جهانگیر میرشکاری مراسم بزرگداشت برگزار می شود که فیلم مراثر تاریخی چین جلوی دوربین هالیوود «ارتش سربازان سفالین» از قرنها پیش از میلاد، به دنیای مدرن میآی
اثر تاریخی چین جلوی دوربین هالیوودارتش سربازان سفالین از قرنها پیش از میلاد به دنیای مدرن میآیندسینمای هالیوود و چین با همکاری هم فیلم سوپرقهرمانی جدیدی با موضوع اثر تاریخی ارتش سربازان سفالین چین میسازند به گزارش خبرگزاری فارس اخیرا سینمای هالیوود با توجه به فروش قابل توجلالايي ايراني در فرانسه جلوي دوربين ميرود/ انتخاب بازيگر دو زبانه
لالايي ايراني در فرانسه جلوي دوربين ميرود انتخاب بازيگر دو زبانه فيلم سينمايي لالايي به كارگرداني غلامرضا آزادي بهار سال 93 جلوي دوربين ميرود و فيلمنامه آن ايجاب ميكند كه بخشي از كار در فرانسه جلوي دوربين برود غلامرضا آزادي كارگردان و تهيهكننده سينما در گفتگو با خبرنگارفیلم بزرگداشت «جهانگیر میرشکاری» جلوی دوربین رفت
فرهنگ و هنر سینمای ایران فیلم بزرگداشت جهانگیر میرشکاری جلوی دوربین رفت ساخت فیلم بزرگداشت جهانگیر میرشکاری در جشنواره فیلم فجر توسط میثم میرزایی کلید خورد به گزارش خبرگزاری مهر امسال و در آیین افتتاحیه جشنواره فیلم فجر برای مهدی هاشمی هما روستا و جهانگیر میرشکاری مراسمپس از تحويل نسخه اوليه به جشنواره فجراكبر عبدي فردا جلوي دوربين «معراجيها»/ دانيال عبادي و بهاره افشاري خداح
پس از تحويل نسخه اوليه به جشنواره فجراكبر عبدي فردا جلوي دوربين معراجيها دانيال عبادي و بهاره افشاري خداحافظي كردند در ادامه فيلمبرداري فيلم سينمايي معراجيها به كارگرداني مسعود دهنمكي فردا اكبر عبدي براي ايفاي نقش خود جلوي دوربين اين كارگردان ميرود به گزارش خبرنگار سيهشدار؛ مواظب دوربین لپتاپ باشید!
هشدار مواظب دوربین لپتاپ باشید کارشناسان حوزه امنیت سایبر نسبت به سوء استفاده از دوربین وبکم لپ تاپ هشدارداده اند آنها می گویند حملات هکرها با استفاده از این ابزار به صورت متمرکز روبه افزایش است کارشناسان حوزه امنیت سایبر نسبت به سوء استفاده از دوربین وبکم لپ تاپ هشدارداده اصوت/ صاحب نفسمطمئنه
صوت صاحب نفسمطمئنه خبرگزاری رسا ـ پیامبر اعظم ص صاحب نفس مطمئنه است و این امر سبب شد که در مقابل تمام آنچه خداوند برای ایشان مقدر فرمودند رضایت کامل داشته باشد دانلود ۱۳۹۲ ۱۰ ۹شهرداری برای کارگران فضای باز تجهیزات تنفسی وارد کند
شهرداری برای کارگران فضای باز تجهیزات تنفسی وارد کند کارگران شرکت واحد به دلیل ماهیت خدماتی شغلشان باید همیشه در محل کار خود حضور داشته باشند و به همین دلیل فعالیت این گروه از کارگران حتی در روزهای که هوا به شدت آلوده است نیز ادامه دارد آفتاب یک فعال صنفی کارگران شرکت واحد اتوبشکسته نفسی گواردیولا در مقابل لیونل مسی
شکسته نفسی گواردیولا در مقابل لیونل مسی سرمربی پیشین بارسلونا در مقابل لیونل مسی شکست نفسی کرد به گزارش نامه نیوز جوزپه گواردیولا که اکنون هدایت بایرن مونیخ آلمان را به دست دارد بر این باور است که از دوران حضور او در بارسلونا را نمی توان به عنوان عصر گواردیولا نام برد وی کهتست: اعتماد به نفس شما چقدر است؟
تست اعتماد به نفس شما چقدر است آیا هرگز فکر کرده اید در دنیا چه چیزی وجود دارد که از تمام این موارد ارزشمندتر است یک لحظه به اعتماد به نفستان فکر کنید همان احساس و نگرشی که شما نسبت به خودتان دارید و مفهوم شکست و پیروزی یا محبوب و منفور بودن را برایتان معنادار می کند مجله مودانلود Paper Camera - نرم افزار موبایل دوربین کارتونی
با استفاده از این برنامه می توانید دنیای اطراف خود را به صورت کارتونی و شیک تبدیل کنیدو عکس بگیرید و آنها را با افکت های فوق العاده تبدیل به تصاویر کارتونی تصاویر کتاب های داستانی تصاویر قدیمی و کنید می توانید تلفنتان را اطراف خود بچرخانید و دنیا را از دریچه استثنایی دوربیتمام سنگهایی که مجلس نهمیها جلوی پای دولت روحانی انداختند/ رییسجمهور در اندیشه فتح مجلس دهم و ترس نمایندگان
تمام سنگهایی که مجلس نهمیها جلوی پای دولت روحانی انداختند رییسجمهور در اندیشه فتح مجلس دهم و ترس نمایندگان از ریسمان سیاه و سفید حسن روحانی از زمان آغاز دولتش با عدم همراهی مجلس با سیاستهای خارجی و اقتصادی خود روبرو بوده است مصطفی داننده مجلس نماد مهم مردمسالاری است و ت-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها