تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801770986




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حاتمی کیا هنرمندی انقلابی و جهادی است/ امیدوارم به آرزوی شهادت برسی/ فرزندان شهدا را رها نکنید


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: خانواده شهدا در مراسم تجلیل از هنر مرد روزهای آتش و خون و سردار بی‌نشان "ابراهیم حاتمی‌کیا" چه گفتند؛
"حاتمی کیا" هنرمندی انقلابی و جهادی است/ امیدوارم به آرزوی شهادت برسی/ فرزندان شهدا را رها نکنید
فرزندان و خانواده های شهدا در مراسم تجلیل از هنر مرد روزهای آتش و خون و سردار بی‌نشان "ابراهیم حاتمی‌کیا" از ویژگی ها و فعالیت های انقلابی او گفتند.
به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، مراسم تجلیل از هنرمرد روزهای آتش و خون و سردار بی‌نشان "ابراهیم حاتمی‌کیا" در "نخلستان اوج" با حضور خانواده های شهدا برگزار شد و هریک از این خانواده به سخنانی کوتاه از این کارگردان برجسته پرداختند.

"الهام " همسر شهید "حسن تهرانی‌مقدم "در این مراسم گفت: سفره امشب ویژه شهدا پهن شده است و با جمع شدن خانواده شهدا کنار هم، خود این عزیزان هم در اینجا حاضر و ناظرند و رزق و روزی را شهدا برایمان مهیا کردند. اینجا میان این چهره‌ها که السابقون السابقون هستند حضور من چیزی جز نقطه‌چین محسوب نمی‌شود.






وی افزود: سلام و درود بیکران ما بر مقام معظم رهبری که طی سالیان سال از فراز و نشیب‌های جامعه اسلامی خسته نشده است. در محفل امشب فرزندان شهدا حضور دارند و دلم نمی‌آید هدیه‌ای از قرآن تقدیم آنها نکنم، آیه 21 سوره توبه به این اشاره می‌کند که زیباترین لحظات برای فرزندان زمانی است که پدران، فرزندان خود را می‌بینند.

"حيدري" تصریح  کرد: افرادی هستند که با عمل خودشان در صنف ایثارگران و فداکاران قرار می‌گیرند و این مسئله را با انجام فعالیت‌ها و اعمال خودشان نشان می‌دهند و آقای حاتمی‌کیا از جمله این افراد است. ایشان یک هنرمند انقلابی و جهادی هستند و مسلماً اخلاص ایشان باعث تولید فیلم‌های ارزشی شده که جوانان ما را با فعالیت‌های واقعی بزرگ‌مردانی مثل شهید چمران آشنا می‌کند.

همسر شهید "تهرانی‌مقدم" در پایان خاطرنشان کرد: من بخشی از فیلم «چ» حاتمی‌کیا را دیدم و در لحظات آخر آن‌قدر متأثر شدم که بیرون آمدم. خدا را شکر می‌کنم که کسانی هستند که هنوز در این زمینه کار می‌کنند. اما من به شما این نوید را می‌دهم که روزی حضرت مهدی(عج) ظهور می‌کند و جشن پیروزی امام و انقلاب گرفته خواهد شد.

"محمد جولایی" فرزند شهید "سیدعباس جولایی" در مراسم تجلیل از هنرمرد روزهای آتش و خون و سردار بی‌نشان ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان فیلم سینمایی «چ» گفت: زمانی که پدر تفنگ را برداشت تو دوربین را برداشتی تا چهره‌های او را در جبهه‌های بدر و خیبر به ما نشان دهی. 

در بازگشت از «از کرخه تا راین» فردا شدی و سرلشگری‌ات را با پوشیدن «بوی پیراهن یوسف» گرفتی.
وی ادامه داد: من سیدمحمد جولایی فرزند شهید همت، باکری، زین‌الدین، صفوی، تهرانی، رودکی، نامجو، رستگار و فرزند همه شهیدان این سرزمین هستم که با فیلم‌های «از کرخه تا راین»، «دیده‌بان»، «آژانس شیشه‌ای»، تو گریستم اما با فیلم «چ» هم گریستم و هم به خود بالیدم. 

آقا ابراهیم به امید روزی که ده‌ها سرلشگر بسازی، تنها یک آرزو دارم و آن این است که پس از ساختن آخرین فیلم خود در 100 سالگی به آرزوی شهادتت برسی.

"محدثه نجفی" فرزند شهید "کاظم نجفی رستگار" در مراسم تجلیل از این کارگردان دفاع مقدس گفت: امروز کنار هم جمع شدیم تا از هنرمندی تقدیر کنیم که عمر هنری‌اش را در طبق اخلاص نهاده است. داستانهای اسطوره‌ای قهرمانان خواب را از چشم فرزندان ما گرفته است. هنوز فرهنگی ملی ما با قهرمانانی همانند آرش و رستم و سهراب عجین شده است. اما برای ما چه اتفاقی افتاده که نسبت به قهرمانان معاصر کشورمان بی‌توجه هستیم. 






وی ادامه داد: کشورهای دیگر تلاش می‌کنند یاد قهرمانان خود را زنده نگه دارند و قهرمانان جنگ‌های جهانی آمریکا هنوز سوژه فیلم‌های هالیوود هستند و به شکل‌های مختلف تصاویر رنگ به رنگ قهرمانان پوشانی خودشان را به مخاطبان ارائه می‌دهند. برای ما چه اتفاقی افتاده است که شهدا را از یاد برده‌ایم. دشمن خرمشهر را تسخیر کرد و همین جوانان باغیرت، آسایش را در خانه و شهرشان رها کردند و به جبهه‌های جنگ رفتند. 

"محدثه نجفی" عنوان کرد: 8 سال پایداری مردم فصل نوینی از پایداری و قهرمانی بود تا یک وجب از خاک کشورمان نصیب دشمن نشود. با اینکه چند نهاد دولتی مسئول زنده نگه داشتن این زیبایی‌ها شدند به جز خلق آثار محدود کاری انجام نداده‌ایم. به جز مردانی چون حاتمی‌کیا که در آتش آن روزها گداختند و امروز در شمار هنرمندان هستند کاری انجام نشده است. صفحات و ستون‌های جنگ در نشریات هر روز کمرنگ‌تر شده است. سینما و تلویزیون هم کمتر به این مسئله می‌پردازند اما با وجود مشکلات اقتصادی مردم یاد شهدا را فراموش نمی‌کنند.

این فرزند شهید اظهار داشت: به نمایندگی از فرزندان قهرمانان بی‌نشانه جنگ 8 ساله می‌خواهم که به نام آنها بی‌لطفی نکنید. یادبود شایسته آنها در حوزه هنر، سینما و ادبیات به وقوع می‌پیوندد و احتیاج به عشق دارد.

"علی کشوری" فرزند خلبان شهید "علی‌اکبر کشوری" در ادامه مراسم گفت: در رشته سینما و فیلمسازی تحصیل کرده است.من دوست داشتم خلبان شوم ولی مادرم اجازه نداد.

کشوری افزود: دوست دارم افرادی همانند شما فکر نکنند که دفاع مقدس تمام شده و بروند «دعوت» را بسازند. احساس قلبی ما این است که ما را رها نکنید و اگر پای صحبت‌های فرزندان شهدا بنشینید همواره پر درد است.

این فرزند شهید ادامه داد: برگزاری تجلیل‌های اینگونه باید بسیار انجام شود به این دلیل که این مسائل در حال فراموشی است.

کشوری عنوان کرد:‌ اتفاقی که برای شوق پرواز افتاد همان اتفاقی است که در فیلم "چ" نیز رخ داد و من شهید چمران را در این فیلم ندیدم. شهید کشوری در عملیات پاوه حضور داشته و مجروح می‌شود و چقدر خوب است که ما تاریخ را یک بار دیگر دنبال کنیم.

وی در پایان صحبت هایش خاطر نشان کرد: آثار بسیار عالی ابراهیم حاتمی‌کیا بر هیچ‌کس پوشیده نیست و اگر بخواهم از میان آنها اثری را نام ببرم "آژانس شیشه‌ای" را معرفی می‌کنم. اگر فیملسازان می‌خواهند در زمینه دفاع مقدس اثاری را تولید کنند در آن زمینه بکوشند زیرا آثار جنگی که به ما تحمیل شد از یاد ما نخواهد رفت.

انتهای پیام/ اس







تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن