تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى‏داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819187489




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گیشه سال ۲۰۱۳ سال خوب سینمای آلمان و محصولات بومی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گیشه سال ۲۰۱۳
سال خوب سینمای آلمان و محصولات بومی
کمدی دبیرستانی «شکسپیر مرا ببلع» با فروش بالای خود رنگ تازه‌ای به جدول گیشه نمایش سینماهای کشور آلمان در سال ۲۰۱۳ میلادی زد.

خبرگزاری فارس: سال خوب سینمای آلمان و محصولات بومی


به گزارش خبرگزاری فارس، استقبال خوب تماشاگران آلمانی از این فیلم و دیگر محصولات صنعت سینمای آلمانT سال خوبی را برای هنرمندان این کشور فراهم آورد.

تحلیل‌گران اقتصادی سینما می‌گویند کمدی شکسپیر مرا ببلغ نزدیک 6میلیون بلیط در جدول گیشه نمایش فروخت و تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم سینمایی آلمان سال 2013 سینماهای کشور شد. اما این هابیت: ویرانی دسموگ ساخته پیتر جکسن بود که در صدر جدول پرفروش‌های سال 2013 گیشه نمایش آلمان نشست. گفته می‌شود نسخه سه‌بعدی این فیلم، یکی از عوامل اصلی موفقیت بالای مالی آن در جدول گیشه نمایش سینماها بوده است. دومین قسمت مجموعه فیلم اکشن و فانتزی هابیت با آن که در روزهای پایانی سال 2013 به روی پرده سینماهای آلمان رفت، اما با فروش بالای 44میلیونی یورویی روبرو شد. با این رقم فروش بود که ساخته جدید پیترجکسن توانست رقیب آلمانی خود شکسپیر مرا ببلع را به ردیف دوم جدول براند. این فیلم آلمانی، موفق به یک فروش 41میلیون یورویی شد. بورا داگتکین کارگردان این فیلم که یک بار دیگر با الیاس ام بارک همکاری کرد و فیلمی تماشایی ارائه داده است. این دو در اولین فیلم داگتکین به نام ترکیه برای تازه واردها هم همکاری کرده بودند. این فیلم با جذب حدود 2.5میلیون تماشاچی، پرفروش‌ترین فیلم سینمای آلمان در سال 2012شد.

اهل فن می‌گویند احتمال زیادی وجود دارد شکسپیر مرا ببلع در یک آینده نزدیک، رقم فروش هابیت 2 را رد کند و تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم سال گیشه نمایش‌ سینماهای آلمان شود. علت امر این است که نمایش عمومی آن در حدود600 سالن سینما ادامه دارد و نکته جالب این است که تهیه‌کنندگان فیلم، خبر تولید قسمت دوم آن را هم اعلام کرده‌اند. آن‌ها این فیلم را برای نمایش عمومی در سال 2015 آماده می‌کنند. الیاس ام بارک هم چنین بازیگر نقش مکمل فیلم اکشن علمی تخیلی مورتال اینسترومنت: شهر استخوان‌ها هم بوده است. این فیلم انگلیسی زبان یکی از کارهای پرسروصدای تابستان سال گذشته میلادی بود و قرار است قسمت‌های بعدی آن هم ساخته شود. خط اصلی قصه فیلم، درباره چند نوجوان است که باید با یک سری موجودات مرموز به مبارزه برخیزند و از سرزمین مادری خود محافظت کنند. برای این فیلم پیش‌بینی فروش بالایی می‌شد، اما تماشاگران سینما استقبال بالایی از آن نکردند. همین موضوع بحث تولید دومین قسمت آن را به عقب انداخته است.

تحلیل گران اقتصادی سینما می‌گویند در فاصله سوم ژانویه تا بیست و نهم دسامبر سال 2013، سینماهای کشور آلمان حدود 117میلیون بلیط فروختند. با فروش این تعداد بلیط، جدول گیشه نمایش سینماهای آلمان در سال گذشته میلادی، با یک رقم فروش 941 میلیون یورویی روبرو شد. نمایش عمومی قسمت دوم هابیت در روزهای پایانی سال و همین‌طور درام شرح حال‌گونه فیزیکدان، رونق تازه‌ای به جدول گیشه نمایش سینماهای آلمان داد. دفتر فدرال فیلم آلمان (FFA) می‌گوید می‌توان گفت سینماهای آلمان در سال 2013 با یک فروش خوب وکلی یک میلیاردی یورویی روبرو بوده‌اند. سهم سینمای آلمان فیلم‌های آلمانی در سال 2013 موفق به جذب 27میلیون تماشاچی شدند. با این رقم تعداد تماشاچی، سهم فیلم‌های بومی از فروش کلی جدول گیشه نمایش به 191 میلیون یورو می‌رسد. تحلیل‌گران اقتصادی سینما می‌گویند این رقم فروش به معنی کسب 23 درصد از کل فروش جدول گیشه است. شکسپیر مرا ببلع در حالی با استقبال بالای تماشاگران آلمانی روبرو شد، که از سال 2008 و فیلم کوکوواه تیل شویگر هیچ فیلمی نتوانسته بود این چنین تماشاگران داخلی را به وجد بیاورد.

از دیگر فیلم‌های موفق آلمانی سال می‌توان به فیزیکدان ساخته فیلیپ اشتولزل اشاره کرد. این درام تاریخی با بازی بن‌کینگرلی بازیگر هندی تبار سینما و به زبان انگلیسی ساخته شده و 26 میلیون یورو در سینماهای آلمان فروش داشت. فیلم 25 دسامبر به روی پرده سینماهای کشور رفت و در هفته اول اکران عمومی، حدود 8میلیون یورو فروش کرد. این رقم کلان، حیرت صنعت سینمای آلمان را برانگیخت و شور و شوق تازه‌ای در دل آنان به وجود آورد. دومین قسمت کوکوواه به کارگردانی تیل شویگر و بازی خود او و دختر نوجوانش، استاد مدرسه فراندالا به کارگردانی ماتیاس شویگهوفر و سرزمین‌های خیس ساخته دیوید واگنر از دیگر فیلم‌های مطرح سال 2013سینمای آلمان هستند. برادران وارنر موفق آمارهایی که از سوی مدیران سالن‌های نمایش آثار هنری و غیرمتعارف می‌رسد، حکایت از موفقیت‌ بالای کمپانی برادران وارنر می‌کند. این کمپانی با اکران عمومی فیلم‌هایی مثل گتسبی بزرگ باز لورمن، ژاسمن آبی، وودی آلن و جاذبه آلفونسو کارون، لقب موفق‌ترین توزیع‌کننده خارجی در آلمان را گرفت. دومین توزیع‌کننده موفق شرکت اروپایی کنکوردو فیلم درلیل است که درام شرح حال‌گونه و دلهره‌ قطار نیمه‌شب به لیسبون با بازی جرمی آیرونز را در آلمان توزیع کرد. شرکت ان اف پی(که دفتر اصلی آن در آلمان قرار دارد) سومین شرکت توزیع‌کننده موفق فیلم در آلمان است این شرکت هانا آرندت را در آلمان توزیع کرد که لقب دومین فیلم موفق هنری سال 2013 سینماهای آلمان را گرفت.  

«شکسپیر مرا ببلع» پرفروش‌ترین فیلم آلمانی سال 2013 سینماهای این کشور اروپایی، یک کمدی اجتماعی و انتقادی است. خط اصلی قصه فیلم درباره یک رهبر سابق دنیای خلاف‌کاری است که دست از کارهای خلاف گذشته خود کشیده و قصد دارد زندگی سالم و آرامی را دنبال می‌کند. آدمی با این مشخصات عجیب و غریب، به عنوان یکی از مسئولان یک دبیرستان کار خود را آغاز می‌کند. در حالی که وی با مشکلات مختلف درسی و خانوادگی شاگردان مدرسه رو در رو است، باید با یکی از سارقان قدیمی هم، مبارزه تازه‌ای را آغاز کند. این سارق مقدار زیادی از پول های سرقتی خود را در نقطه‌ای از این دبیرستان مخفی کرده و حالا برای بردن آنها، وارد مدرسه شده است.                     تابستان داغ سینما بورا داگتکین کارگردان فیلم، فیلم را بر اساس فیلم‌نامه‌ای از خودش کارگردانی کرده است. فیلم با هزینه تولید 5 میلیون یورویی تهیه شد و توانست لقب اولین فیلمی را بگیرد که در شش سال اخیر، توانسته بیش از 5 میلیون تماشاچی را جذب خود کند. اهل فن، این موضوع را یک پیروزی بزرگ برای صنعت سینمای آلمانی ارزیابی می‌کنند. این کمدی انتقادی در ایام تابستان به روی پرده سینماهای کشور رفت و تحلیل‌گران اقتصادی سینما، با عنایت به فروش بالای آن، از یک تابستان داغ سینمایی برای صنعت سینمای کشور اسم بردند. به نوشته رسانه‌های گروهی آلمان، تمام مردم این سرزمین از قصه و حال و هوای آن لذت بردند و پیر و جوان، از ماجراجویی‌های کاراکترهای اصلی آن استقبال کردند. منتقدان سینمایی در رابطه با این فیلم می‌نویسند، کمتر کسی انتظار چنین موفقیت بالایی را برای آن داشت. اما استقبال تماشاگران نشان داد که حتی تحلیل‌گران اقتصادی و منتقدان سینمایی هم می‌توانند اشتباه کنند. زکی مور (با بازی الیاس ام‌بارک) کاراکتر اصلی قصه، آدم محکومی است که تازه از زندان آزاد شده و می‌خواهد با فراموش کردن گذشته، زندگی تازه‌ای را شروع کند. اما به نظر می‌رسد زمانه با او همراه نیست. بورا داگتکین کارگردان فیلم با این کمدی انتقادی، دومین فیلم بلند سینمایی‌اش را ارائه می‌دهد. او که از سال 2001 به عنوان فیلم‌نامه‌نویس همکاری خود را با رسانه تلویزیون شروع کرد، در سال 2012 اولین فیلم بلند سینمایی خود را ساخت. محصول مشترک بین‌المللی فیزیکدان بیش از آن که فیلمی آلمانی به نظر برسد، یک محصول مشترک بین‌المللی است که هنرمندان مختلفی از کشورهای مختلف جهان، در امر تولید آن مشارکت کردند. با آن که فیلم به عنوان محصولی آلمانی معرفی شده (هیچ کشور دیگری در امر تولید آن سرمایه‌گذاری نکرده است) ولی به زبان انگلیسی ساخته شده است. ظاهرا هدف اصلی از این کار این بوده که تماشاگران بین‌المللی بیشتری داشته باشد. فیلیپ اشتولزل کارگردان فیلم، اهل آلمان است و قبل از این چهار فیلم بلند سینمایی در سرزمین مادری خود ساخته است. تمام این فیلم‌ها به زبان آلمانی ساخته شده‌آند. فیلم‌های او در ژانرهای مختلف سینمایی بوده‌اند و فروش خوبی در جدول گیشه نمایش سینماهای کشور خود داشته‌اند. گوته او که در سال 2010 جزو محصولات پر سر و صدای سینمای آلمان بود، قصه زندگی گوته شاعر کلاسیک کشور را تعریف می‌کرد.

فیزیکدان قصه‌ای شرح‌حال‌گونه و همگانی دارد و برای تعریف داستان خود، به سراغ زندگی ابن سینا شاعر، فیلسوف و پزشک بزرگ ایرانی رفته است. نقش این شخصیت برجسته تاریخی را بن کینگرلی بازیگر هندی‌تبار انگلیسی سینما بازی کرده است. او قبل از این برای ایفای نقش مهاتما گاندی،‌اسکار بهترین بازیگر مرد را دریافت کرده است. کشور ایران قرن یازدهم هجری محل رخدادهای قصه فیلم است و ماجراهای مربوط به تلاش ابن سینا برای تدریس در یک مکتب‌خانه بزرگ را به تصویر می‌کشد. لوکیشن‌های مختلف کشور مراکش به عنوان مکان‌های مختلف فیلم‌برداری این درام تاریخی مورد استفاده قرار گرفته‌‌اند. یان برگر فیلم‌نامه فیلم را بر اساس قصه کتاب پرخواننده نوآ گوردون نوشته است و استلان استارسگاد، اما ریگبی، الیویه مارتنیز، الیاس ام باروک و تام پاپی هم در آن بازی دارند. تیل شویگر موفق منتقدان آلمانی از تیل شویگر به عنوان یکی از محبوب‌ترین بازیگران سینمای کشور اسم می‌برند. تماشاگران غیر آلمانی، او را برای بازی در پدرسوخته‌های لعنتی کوئنتین تارانتینو به یاد می‌آورند. وی در سال 2013 قسمت دوم فیلم پرفروش خود کوکوواه را به روی پرده سینماها فرستاد. پس از موفقیت بالای مالی و انتقادی قسمت اول در سال 2011، همه منتظر اکران عمومی دومین قسمت آن بودند. شویگر در کنار بازی در نقش اصلی هر دو قسمت، کارگردان آنها هم بوده است.

او در قصه فیلم در نقش پدری چهل ساله به نام هنری ظاهر می‌شود. او فیلم‌نامه‌نویسی است که تلاش دارد تا در عالم واقعیت، یکی از فیلم‌نامه‌های خود را تبدیل به قصه‌ای واقعی کند. هنری قصد ازدواج دارد، ولی وقتی دختری کوچولو به نام ماگدلینا را در خانه‌اش پیدا می‌کند، شرایط زندگی‌اش کاملا تغییر می‌کند. او به زودی متوجه می شود ماگدلینا دخترش است. در قسمت دوم فیلم، هنری همراه با ماگدلینا و همسرش کاترینا، زندگی آرامی دارند. فرزند آنها تازه به دنیا آمده است. اما زمانی که کاترینا اعلام می‌کند نمی‌تواند در خانه در کنار ماگدلینا زندگی کند، شرایط دوباره برای هنری سخت می‌شود. قطار بدون مقصد

قطار شبانه به لیسبون محصول مشترک اروپایی که توسط سرمایه‌‌گذاران آلمانی، سوئیسی و پرتغالی تهیه شده، یک درام رومانتیک شرح‌حال‌گونه و دلهره‌آور درباره تاریخ تلخ کشور پرتغال است. برای کسانی که اطلاع زیادی از گذشته این کشور کوچک اروپایی ندارند، قصه فیلم توضیح می‌دهد که پرتغال هم در دهه هفتاد میلادی، درگیر یک حکومت دیکتاتوری بود. جرمی آیرونز در نقش یک پروفسور سوئیسی بازی می‌کند که پس از پیدا کردن یک کتاب قدیمی، درس و دانشگاه را رها کرده و دست به سفری ماجراجویانه به شهر لیسبون می‌زند. به این بهانه، قصه فیلم فلاش بکی به تاریخ گذشته پرتغال زده و مبارزه چند دانشجوی ضدفاشیست (و رقابت‌ها و حسادت‌های موجود در بین آنها) را به نمایش می‌گذارد. بیل آگست کارگردان دانمارکی تبار سینما، این فیلم را بر اساس نوولی پرخواننده از پاسکال مرسیه کارگردانی کرده است. هانا آرندت

این فیلم هم مثل قطار شبانه به لیسبون، یک درام تاریخی شرح‌حال‌گونه است و برای نقش اصلی خود، از یک بازیگر انگلیسی‌زبان بهره گرفته است. مارگارت فون تروتا فیلم‌ساز زن سرشناس چند دهه اخیر سینمای آلمان، کارگردان فیلم است و باربارا سوکووا نقش اصلی آن را بازی کرده است. قصه فیلم نگاهی صریح و صادقانه به زندگی هانا آرندت فیلسوف و نظریه‌پرداز سیاسی آلمانی دارد. او یکی از کسانی بود که در دادگاه رسیدگی به جرایم جنگی حاضر شد و علیه آدولف آیشمن یکی از نزدیکان آدولف هیتلر شهادت داد. فیلم محصول مشترک آلمان،‌فرانسه و لوکزامبورگ است و با هزینه‌‌ای 25 میلیون یورویی تهیه شد.

 

تروتا کارگردان فیلم در گفت‌وگویی اعلام کرد،‌با ساخت آن قصد داشته نگاهی به بخش تاریک از گذشته کشورش داشته باشد و آن را به نقد بکشد. گروهی از منتقدان، از این درام شرح‌حال‌گونه به عنوان فیلمی پر حرف و پر دیالوگ یاد کرده‌اند. انتهای پیام/      

92/11/06 - 13:32





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن