محبوبترینها
آشنایی با سایت قو ایران بهترین سایت آگهی و تبلیغات در کشور
بهترین شرکتهای مهندسی در آلمان
صفر تا صد حق بیمه 1403! فرمول محاسبه حق بیمه
نقش هدایای سازمانی در افزایش انگیزه و تعهد کارکنان
کلینیک پروتز و ساخت اندام مصنوعی دکتر اجرائی
چگونه میتوانیم با ترانسفر وایز پول جابجا کنیم؟
بهترین مدلهای [صندلی گیمینگ] براساس نقد و بررسی کاربران
مشاوره حقوقی تلفنی با کمترین هزینه
مشاوره حقوقی تلفنی با کمترین هزینه
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1802942081
![نمایش مجدد: جدال ممنوعهها با جشنواره فیلم فجر! refresh](https://vazeh.com/images/refresh.gif)
جدال ممنوعهها با جشنواره فیلم فجر!
واضح آرشیو وب فارسی:سیمرغ: جدال ممنوعهها با جشنواره فیلم فجر!
![جدال ممنوعهها با جشنواره فیلم فجر! جدال ممنوعهها با جشنواره فیلم فجر!](http://images.seemorgh.com/iContent2/Files/188033.jpg)
در این شرایط، جشنواره فیلم فجر، مانند کتابی که احتمال میرود از بازار جمعآوری شود، مشتری بسیاری پیدا میکند و وقتی به چاپ دوم رسید، دیگر خود به خود بازارش تضمینشده میشود، در بین اهالی سینما هم اعتباری پیدا کرد که...
آنقدر که جشنواره فیلم فجر توانست یک جایگاه تثبیتشده، رو به رشد و مهم برای خود دست و پا کند، هیچیک از جشنوارههای هنری دیگر که زیر عنوان چتر مناسبتی فجر برگزار میشوند، بهدست نیاوردند.در ادامه یادداشت منتشره در هفتهنامه مثلث آمده است: قطعا یکی از دلایل تحقق این امر، وجود نمونههای مشابه خارجی است که بخشی از بار جذابیت را به نمونه شبیهسازیشده آنها منتقل میکند. جایزههایی چون کن، برلین و حتی آکادمی اسکار و گلدن گلوب با وجود تفاوتهای محتوایی و شکلیشان، پشتوانه تجربی بزرگی برای جشنواره فیلم فجر محسوب میشوند.بیشک، یک دلیل دیگر که موجب شد این جشنواره از دورههای ابتدایی خود، رفته رفته اهمیت پیدا کند، این بود که مخاطبان احساس میکردند در طول برگزاری جشنواره، آنهم در دورانی که تکنولوژی ارتباطی و الکترونیکی اینقدر پیشرفته نشده بود، فیلمهایی یا حتی صحنههایی را میتوانند ببینند که در آینده ممکن است اصلا امکان دیدنشان فراهم نشود.در این شرایط، جشنواره فیلم فجر، مانند کتابی که احتمال میرود از بازار جمعآوری شود، مشتری بسیاری پیدا میکند و وقتی به چاپ دوم رسید، دیگر خود به خود بازارش تضمینشده میشود، در بین اهالی سینما هم اعتباری پیدا کرد که این اعتبار سیمرغی، طبعا به مخاطبان نیز منتقل شد.حالا 32 دوره، یعنی 32 سال از برگزاری این جشنواره می گذرد و این ویژگی هنوز هم مصداق دارد. در همین چند سال گذشته، فیلمهایی چون «خیابانهای آرام» کمال تبریزی و «گزارش یک جشن» ابراهیم حاتمیکیا یا قبل از آن، بهرنگ ارغوان او، همین وضعیت را داشتهاند. هرچند شرایط عوض شده و دیویدی سنتوری داریوش مهرجویی از پیادهروها سر در میآورد، اما هنوز هم فیلمها برای حضور در جشنواره کشمکشهایی را تحمل میکنند و هنوز هم ممکن است شما فیلمی را در جشنواره ببینید که هیچوقت به اکران عمومی نرسد. این وضعیت به تغییر دولتها هم انگار خیلی ارتباط پیدا نمیکند، چون هم در دوره اصلاحات این وضعیت حاکم بود، هم دوره دولتهای نهم و دهم و هم دولت یازدهم که با شعار تغییر بر سر کار آمده است. حتی میتوان گفت، اگر مدیران دولت تدبیر و امید نتوانند در این زمینه، دستکم در زمینه نمایش فیلمهایی که با گرفتن پروانهها و مجوزهای متعدد و طی کردن همه مسیرهای قانونی و استاندارد ساخته شدهاند تغییری ایجاد کند، این پرسش پیش میآید که اساسا این مدیران برای کدام تغییر با اسمهای دهان پرکن پشت این میزها نشستهاند؟در جشنواره امسال نیز سه فیلم مورد توجه نگارنده بوده که برای حضور در جشنواره مشکل داشتهاند. از روی اتفاق، این سه فیلم، سه سرنوشت متفاوت هم تاکنون داشتهاند و شاید مثالهای خوبی باشند برای این بحث. فیلم «خانه پدری» کیانوش عیاری سرانجام هرچند نه در بخش مسابقه، بلکه به شرط مدعی نبودن دریافت سیمرغ یا هر جایزه دیگری، در بخش خارج از مسابقه در جشنواره بهنمایش گذاشته خواهد شد. فیلم «شیار 143» نرگس آبیار هرچند در فهرست ابتدایی حضور نداشت، اما سرانجام در فهرست تکمیلی، توانست خود را در بخش مسابقه جشنواره جای دهد. اما فیلم «آشغالهای دوستداشتنی» محسن امیریوسفی، تا چند روز به جشنواره مانده، هنوز مجوز حضور نگرفته، ممکن است هیچوقت هم نگیرد اما به همین نسبت، ممکن است در میانههای جشنواره به قافله اضافه شود.بهجد بر این اعتقادم که هر سه این فیلمها، هرچند برای مدیران سینمایی با ملاحظههایی همراه هستند، اما چه از نظر هنری و چه از منظر انسانی، فیلمهای قابل احترامی هستند و چه بسا بسیار قابل احترام. فیلم شیار 143 که دومین تجربه کارگردان – نویسنده آن است، با بازی چشمگیر مریلا زارعی، از آن دست حکایتهایی را روایت میکند که آنها را زیستهایم. مادر جوان روستایی که تنها پسرش در عملیات لورفته والفجر مقدماتی مفقودالاثر میشود، با انتظار او پیر میشود، در شبانهروز و سر مزرعه هم رادیو به کمر میبندد شاید موج رادیو عراق نام پسرش را در میان اسیران جنگ اعلام کند، با عکس پسرش پشت سر همه آزادههای قلمدوش شده میدود و درنهایت پس از سالها چند تکه استخوان کفنپیچشده پسرش را مانند دوران نوزادیاش به آغوش میکشد. اگر از نظر عاطفی در شرایط طبیعی باشید، دستکم سه بار باید در مدت زمان 90 دقیقه تماشای این فیلم، شما را به گریه بیاندازد.«خانه پدری» خانه ماست، وطن ماست، جامعه ماست. هرچند نیروی انتظامی بهعنوان سرمایهگذار فیلم، با صحنه قتل ناموسی صورت گرفته در دوره قاجار و تاثیر منفی آن بر ذهن مخاطب مشکل دارد اما آنها که نسل اندر نسل تاوان آن خون را در آن خانه پرداخت میکنند و این میراث، گریبانشان را رها نمیکند، خود ما هستیم. پس چرا باید از خودمان فرار کنیم؟ کارگردان دکتر «قریب» پس از سالها فیلمی ساخته که شاید اگر پس از این بازنشستگی خود را هم اعلام کند، میتوان گفت، غایت کار هنریاش را به انجام رسانده است. فیلمی که تماشای آن، تا چند روز ذهن شما را درگیر خواهد کرد.و اما «آشغالهای دوست داشتنی»، جنجالیترین فیلم این روزهاست که حتی منتقدان و مخالفان رسانهایاش هم آنرا ندیده نقد میکنند. یک واقعیت مغفول درباره این فیلم این است که تمام مراحل قانونی ساخت را رعایت کرده، بیش از 70 اصلاحیه را اعمال کرده و حتی با سرمایهگذاری بنیاد سینمایی فارابی ساخته شده است اما برخی طوری درباره آن حرف میزنند که انگار یکی از شبکههای ماهوارهای خارج از کشور، فیلمی مخالف نظام و کشور ساخته است. گذشته از اینکه این فیلم قطعا با اعمال چند ممیزی دیگر مانند همه فیلمها قابل نمایش است و قطعا خود کارگردان هم این مهم را میداند و در نظر گرفته است، اولا بهجد معتقدم با همه تفاوتها و تضادهای ظاهری، در همان دستهبندی نیتی میتواند قرار گیرد که فیلمهایی چون قلادههای طلا و اخراجیها 3 اجازه ساخت و نمایش میگیرند. ازسوی دیگر، یکی از اقدامهای عملی در جهت تحقق دستورالعمل «جذب حداکثری و دفع حداقلی» و ایجاد مفاهمه در جامعه است. تاریخ این ادعا را ثابت خواهد کرد؛ البته شاید در زمانی که وقتی فیلم نمایش داده شود، خیلیها درباره آنچه درباره آن شنیده بودند و همچنین توقیف رسمی یا غیررسمی آن، تعجب خواهند کرد.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سیمرغ]
[مشاهده در: www.seemorgh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]
صفحات پیشنهادی
جدال ممنوعهها با جشنواره فجر!
شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳ ۳۸ آنقدر که جشنواره فیلم فجر توانست یک جایگاه تثبیتشده رو به رشد و مهم برای خود دست و پا کند هیچیک از جشنوارههای هنری دیگر که زیر عنوان چتر مناسبتی فجر برگزار میشوند بهدست نیاوردند به گزارش ایسنا در ادامه یادداشت منتشره در مثلث آنلاین آمده است قافزایش ۶۰ درصدی قیمت بلیت جشنواره فیلم فجر!
افزایش ۶۰ درصدی قیمت بلیت جشنواره فیلم فجر تاریخ انتشار دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۷ ۱۴ بلیت سینماهای مردمی بخش مسابقه اصلی سیودومین جشنواره فیلم فجر با ۶۰ درصد افزایش قیمت نسبت به دوره قبل عرضه میشود به گزارش ایسنا بلیت بخش مسابقه اصلی سودای سیمرغ و نگاه نو سی و دفيلم دهنمكي به دبيرخانهي جشنوارهي فجر رسيد اما ...
فيلم دهنمكي به دبيرخانهي جشنوارهي فجر رسيد اما فيلمبرداري معراجيها ي مسعود دهنمكي به مراحل پاياني خود نزديك شد به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران ايسنا نسخه اوليه فيلم معراجيها به دفتر جشنواره فيلم فجر تحويل داده شده است اما فيلمبرداري آن همچنان ادفارس منتشر کرد مروری بر داوران سودای سیمرغ ۳۱ دوره گذشته جشنواره فیلم فجر
فارس منتشر کردمروری بر داوران سودای سیمرغ ۳۱ دوره گذشته جشنواره فیلم فجردر حالی ترکیب 8 داور بخش سودای سیمرغ جشنواره سیودوم اعلام شد که از این جمع تنها 3 نفر پرویز شهبازی هوشنگ گلمگانی و محسن شاهابراهیمی برای اولین بار داوری در بخش سودای سیمرغ را تجربه میکنند خبرگزاری فارس-زن ایرانی داور جشنواره فیلم برلین +عکس
زن ایرانی داور جشنواره فیلم برلین عکس میترا فراهانی مستندساز و نقاش ایرانی برای عضویت در هیئت داوران جشنواره فیلم برلین در سال ۲۰۱۴ برگزیده شد به گزارش کافه سینما به نقل از بی بی سی مستندهای زهره و منوچهر که درباره روابط جنسی در ایران است و فیفی از خوشحالی زوزه میکشد هر دو پسینماهای جشنواره فیلم فجر مشخص شدند
سینماهای جشنواره فیلم فجر مشخص شدند حسن شمس با اشاره به گروههای سهگانه سالنهای نمایش مردمی بخش مسابقه ایران جشنواره بینالمللی فیلم فجر بهای بلیت و اسامی سینماهای این دوره از جشنواره را اعلام کرد خبرگزاری تسنیم حسن شمس با اشاره به گروههای سهگانه سالنهای نمایش مردمیزمان پیش فروش اینترنتی بلیت جشنواره فیلم فجر
زمان پیش فروش اینترنتی بلیت جشنواره فیلم فجرتاریخ انتشار چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۷ ۱۴ پیش فروش اینترنتی بلیت آثار حاضر در سی و دومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر از ۳۰ دیماه و از طریق سایت این رویداد بینالمللی آغاز میشود به گزارش تسنیم محسن شمس مدیر ساماعلام اسامی هیأت داوران بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر
سهشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷ ۲۵ توحیدی داوودی راعی شاه ابراهیمی شهبازی عیاری قریبیان و گلمکانی داوری آثار سودای سیمرغ جشنواره سی و دوم را عهده دار شدند به گزارش ایسنا اسامی داوران فیلمهای مسابقه سینمای ایران سودای سیمرغ به شرح زیر اعلام شد فرهاد توحیدی فرهاد توحیدی متولد ۱۳اعلام 16 فیلم ایرانی جشنواره فجر
اعلام 16 فیلم ایرانی جشنواره فجر اسامی 16 فیلم بخش مسابقه سینمای ایران در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر اعلام شد خبرگزاری مهر در بخش مسابقه سینمای ایران سودای سیمرغ فیلم های زیر پذیرفته شده اند تمشک سامان سالورچ ابراهیم حاتمی کیاخط ویژه مصطفی کیاییرستاخیز احپنجم، ششم و هفتم بهمنماه اعلام زمان تحویل حضوری بلیت فیلمهای جشنواره فجر
پنجم ششم و هفتم بهمنماهاعلام زمان تحویل حضوری بلیت فیلمهای جشنواره فجرمدیر سامانه فروش بلیت آثار سی و دومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر از تحویل بلیتهای خریداری شده طی روزهای پنجم ششم و هفتم بهمنماه در پردیس سینمایی ملت خبر داد به گزارش خبرگزاری فارس محسن شمس درباره زمانمدير دبيرخانه جشنواره فجر خبر داد:هيات انتخاب فجر 92 فيلم را بازبيني كرد
مدير دبيرخانه جشنواره فجر خبر داد هيات انتخاب فجر 92 فيلم را بازبيني كرد هيات انتخاب بخش سينماي ايران سي و دومين جشنواره بين المللي فليم فجر تاكنون 92 فيلم را بازبيني كردند به گزارش خبرگزاري فارس سيمون سيمونيان مدير دبيرخانه جشنوارهي سي و دوم فيلم فجر با اشاره به اينكه مهلت تهيات انتخاب جشنواره فجر 92 فيلم ايراني را ديدند
هيات انتخاب جشنواره فجر 92 فيلم ايراني را ديدند هيات انتخاب بخش سينماي ايران سي و دومين جشنواره بين المللي فليم فجر تا كنون 92 فيلم را بازبيني كردهاند به گزارش خبرگزاري مهر سيمون سيمونيان مدير دبيرخانه سي و دومين جشنواره فيلم فجر با اشاره به اينكه مهلت تحويل آثار به پايان رسيدآغاز پیش فروش اینترنتی بلیت آثار جشنواره فیلم فجر از ۳۰ دیماه
آغاز پیش فروش اینترنتی بلیت آثار جشنواره فیلم فجر از ۳۰ دیماه پیش فروش اینترنتی بلیت آثار حاضر در سی و دومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر از ۳۰ دیماه و از طریق سایت این رویداد بینالمللی آغاز میشود به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از مدیریت ارتباطات سی و دومین جشنو-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها