تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803050327




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شوک شاپور بختیار به مردم/ مهر‌آباد با توپ و تانک محاصره شد/ کشتار دوستداران امام خمینی(ره)


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: 4 بهمن ماه؛ سالروز بستن فرودگاه‌ها با دستور دولت بی‌اختیار "بختیار"/
شوک شاپور بختیار به مردم/ مهر‌آباد با توپ و تانک محاصره شد/ کشتار دوستداران امام خمینی(ره)
توطئه‌های رژیم منحوس پهلوی با وجود آوارگی و فرار شاه از ایران در 26 دی ماه پایان نیافت و شادی‌های مردم را در لحظات نزدیک به پیروزی انقلاب اسلامی به کامشان تلخ می‌کرد، تا جاییکه امام خمینی (ره) که در تبعید به سر می‌برد و فرانسوی‌ها میزبان بزرگترین مرد انقلابی مسلمان در کشور خود بودند، "شاپور بختیار" آخرین نخست‌وزیر ایران، پیش از انقلاب با دیکتاتوری تمام اجازه ورود ایشان را به میهن نداد.
به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، سال 1357 و ماه‌های پایانی آن لحظات پرتلاطمی برای ملت ایران بود، روزهایی که با فریاد خونین و انقلابی مردمی، که خواهان خروج شاه و ورود خمینی کبیر(ره) به ایران بودند، همراه شده بود.






اما توطئه‌های رژیم منحوس پهلوی با وجود آوارگی و فرار شاه از ایران در 26 دی ماه پایان نیافت و شادی‌های مردم را در لحظات نزدیک به پیروزی انقلاب اسلامی به کامشان تلخ می‌کرد، تا جاییکه امام خمینی (ره) به دستور شاه در تبعید به سر می‌برد.

در بهمن سال 1357 فرانسوی‌ها میزبان بزرگترین مرد انقلابی مسلمان در کشور خود بودند اما متاسفانه "شاپور بختیار" آخرین نخست‌وزیر ایران، پیش از انقلاب با دیکتاتوری تمام اجازه ورود ایشان را به میهن با ابراز تمایلی که داشتند تا در کنار مردم خود باشد را نداد.

انتظار مردم برای ورود امام(ره) به تهران/ موج نگرانی و دلهره در میان مردم سایه افکند

اوایل بهمن‌ماه٬ خبر تصمیم سرنوشت‌ساز و مهم بنیانگذار انقلاب اسلامی برای بازگشت به کشور در رسانه‌ها منتشر شد و علاوه بر اینکه مردم انقلابی ایران از این خبر بسیار خوشحال بودند اما موجی از نگرانی و دلهره در میان آنها درباره چگونگی حفظ امنیت جانی و سلامتی رهبرشان مشاهده می‌شد تا جاییکه دوستان و نزدیکان خمینی به او توصیه کردند سفر خود را تا تامین کامل شرایط مناست به تعویق بیندازد.

اقدام دولت بختیار به منظور ممانعت از ورود امام خمینی(ره) به میهن

در زمانیکه دولت تعیین‌شده از طرف شاه بر سر کار و حکومت نظامی برقرار بود، با توجه به اینکه ورود امام به خاک ایران عملاً به معنی پایان کار حکومت پهلوی بود، رژیم سعی در سنگ‌اندازی جلوی پای انقلابیون را داشت تا از این طریق بتواند امیدی به بازگشت شاه به کشور و تداوم رژیم شاهنشاهی را برای خود داشته باشند تا جاییکه در اقدامی ناجوانمردانه همچون تهدید به انفجار هواپیما و یا وقوع کودتای نظامی در ایران سعی در اخلال وضعیت آن زمان را داشتند.

اصرار رئیس‌جمهور فرانسه برای ماندن امام(ره) در فرانسه راه به جایی نبرد

طاغوتیان در روزهای آتشین و انقلابی ایران با تقلای زیاد به هر دری می‌زدند تا از راه‌های غیر اخلاقی و غیرانسانی مانعی در پیروزی قطعی انقلاب به حساب آیند، غافل از اینکه آنها فقط توهمی را در ذهن خود مبنی بر استمرار رژیم پادشاهی را در ذهن می‌پروراندند.

روزهایی که امام خمینی(ره) تصمیم داشت که برای حضور در جمع انقلابیون همیشه پیروز به کشورش بازگردد رئیس‌جمهور کشور فرانسه به منظور حفظ امنیت جانی وی در این هنگام واسطه شد و با فرستادن نمایندگانی به "نوفل‌لوشاتو"٬ سعی در متقاعد کردن امام(ره) به عدم ترک فرانسه داشت تا در فرصتی مناسب‌تر به ایران بازگردد.

تصمیم سرنوشت‌ساز امام خمینی(ره) برای بازگشت

با وجود تلاش‌ها و تمایل فرانسوی‌ها برای ماندن بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در کشورشان و توطئه‌های درباریان پهلوی به منظور جلوگیری از حضور ایشان در میهن خویش، امام خمینی(ره) تصمیم خود را مبنی بر حضور در کنار مردم انقلابی در روزهای پایانی رژیم منحوس پهلوی گرفته بود.







بی‌قراری مردم برای آمدن امام(ره) به کشور / شکل گیری ستاد استقبال از ورود امام(ره)

بی‌تابی ملت ایران در سراسر کشور برای ورود امام به سر آمد و به منظور استقبال از ایشان، ستاد مرکزی استقبال در تهران شکل گرفت تا هماهنگی‌های لازم را در این خصوص انجام دهند.







شوک شاپور بختیار به مردم/ مهر‌آباد با توپ و تانک محاصره شد

دولت بی‌اختیار بختیار در کنار "ژنرال هایزر" آمریکایی که در ایران با دخالت‌های بی‌مورد خود، جا خوش کرده بود در چهارم بهمن ماه دستور بستن فرودگاه‌ها و پروازهای خارجی را به منظور عدم ورود رهبر انقلاب به کشور صادر و ارتش با توپ و تانک به محاصره فرودگاه بین‌المللی مهرآباد پرداخت و در پی این اقدام، جمعیت کثیری به سوی فرودگاه مهرآباد روی آوردند و خواهان بازگشت امام خمینی(ره‌) به وطن شدند و حتی به رغم بسته شدن فرودگاه‌ها و متوقف ماندن پرواز هواپیماها، چند تن از خلبانان شرکت هواپیمایی ملی ایران اعلام کردند که به پاریس خواهند رفت و امام خمینی را با هواپیمای 707 به تهران خواهند آورد.

کشتار دوستداران امام خمینی(ره) به دستور بختیار

تظاهرات میلیونی مردم ایران با حضور در تهران به مدت چند روز افزایش یافت و پس از آن بختیار و طاغوتیان با مشاهده اعتراض انقلابیون و تحصن جمعی از روحانیون و شخصیت‌های سیاسی در مسجد دانشگاه تهران دستور درگیری و کشتار مردم بی‌گناهی که انتظار بازگشایی فرودگاه مهرآباد و ورود خمینی به کشور را در پی داشت را داد.







بختیار بعد از 6 روز متوالی تسلیم شد

سرانجام دولت شاپور بختیار در نهم بهمن ماه بعد از شش روز اعتراض و مقاومت مردم و روحانیون انقلابی ایران تسلیم خواسته‌ی مردم شد و اجازه‌ی ورود امام خمینی(ره) را در جمع مردم ایران صادر کرد.

روز موعود فرا رسید/ امام(ره) آمد

بعد از اینکه به مدت شش روز برای ورود خمینی کبیر(ره) به کشور از طریق اشغال فرودگاه مهرآباد توسط ارتش از ۴ تا ۱۰ بهمن ممانعت به عمل آمد سرانجام روز موعود فرا رسید و بنیانگذار انقلاب اسلامی سرانجام عصر روز ۱۱ بهمن با پرواز هواپیمایی ایر فرانس، دهکده  "نوفل‌لوشاتو" فرانسه را ترک و صبح روز بعد٬ بامداد ۱۲ بهمن ۱۳۵۷، پس از چهارده سال تبعید وارد تهران شد.

انتهای پیام/









تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن