تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تسبيحات فاطمه زهرا عليهاالسلام در هر روز پس از هر نماز نزد من محبوب تر از هزار ركعت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802756090




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سینمای مستند نیاز امروز جامعه است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: کارگردان مستند «درپناه بلوط»:
سینمای مستند نیاز امروز جامعه است
مهدی نورمحمدی معتقد است که سینمای مستند، نیاز امروز جامعه ایران است و مخاطبان سینما و تلویزیون درحال حاضر، بیش از گذشته به دنبال فیلم های مستند هستند.


 به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از مدیریت ارتباطات سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، مهدی نورمحمدی کارگردان مستند «در پناه بلوط» با اشاره به این که جشنواره فیلم فجر می تواند نگاه مخاطبان را به سمت سینمای مستند سوق دهد، گفت: تصور می‌کنم، سینمای مستند و داستانی را نباید جدا از هم دانست، چرا که براساس نظریه بزرگان سینما، بهترین فیلم مستند فیلمی است که جنبه داستان گونه داشته باشد و بهترین فیلم داستانی فیلمی است که جنبه مستند گونه داشته باشد.

این مستند ساز در ادامه تاکید کرد: تلاش برای ساخت مستندهای که با فضای دراماتیک، پیام خود را به بهترین شکل ممکن به مخاطب منتقل می‌کنند، می‌تواند باعث جذب بیشتر مخاطبان شود. اما تحقق این امر در برخی از گونه‌های مستند سخت‌تر از بقیه است. از جمله ژانرهایی که کمتر فضای دراماتیک در آن به کار می‌رود حیات وحش است.

وی در ادامه افزود: در مستند های حیات وحش برای دست یافتن به فضایی دراماتیک و ساختاری متفاوت باید زمان زیادی صرف شود. یکی از فیلم‌های حیات وحش ایران که در عین پرداختن به واقعیت، ساختار آن بر اساس فضای دارماتیک شکل گرفته مستند «در پناه بلوط» است. این فیلم روایتی از رازها و چالش‌های زندگی سنجاب ایرانی، آشنای کوچک جنگل‌های بلوط است.

نورمحمدی تصریح کرد: محور اصلی مستند «در پناه بلوط» سنجاب ایرانی است این مستند ۶۱ دقیقه به حیات یک گونه جانوری می‌پردازد. یک سال تحقیق و پژوهش همراه با ترجمه سه عنوان کتاب از منابع خارجی پیرامون زندگی سنجاب‌ها و سپس ۴۰۰ روز تصویربرداری از زندگی سنجاب ایرانی بخشی از تلاش هایست که برای تولید این مستند صورت گرفته است. علاوه براین، پانزده هزار دقیقه راش همراه با شش ماه تدوین و صداگذاری تلاش دیگری بود برای تولید این مستند.

این کارگردان در ادامه گفت: کمبود امکانات برای ساخت مستندهای حیات وحش در ایران ازجمله میکرو دوربین‌های مادون قرمز و کمرااسلایدر گروه را به سمت طراحی، ساخت و استفاده از ابزاری ساده برای ثبت این تصاویر کشاند. در مجموع مراحل ساخت مستند «درپناه بلوط»چهارسال به طول انجامید.

نورمحمدی گفت: این مستند در اولین حضور خود در هفتمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت کاندیدای پنج بخش این جشنواره نیز شده است که بهترین فیلم علمی زیست محیطی – بهترین فیلم مستند بلند – بهترین تدوین – بهترین تصویربرداری، بهترین صدابرداری و صداگذاری ازاین جمله است. ضمن این که مستند «درپناه بلوط»توانسته موفق به دریافت تندیس بهترین مستند بلند و بهترین تدوین نیز از این جشنواره شود.

انتهای پیام/ص







تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن