تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عريف بيش از استحقاق، چاپلوسى و كمتر از استحقاق، از ناتوانى در سخن و يا حسد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803942145




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انجام دادن زیاد اینکار، انسان را فقیر می کند


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



انجام دادن زیاد اینکار، انسان را فقیر می کند
از آنجا كه دنیا مزرعه آخرت است و آنچه را در این عالم بكاریم ثمره و نتیجه اش را در آن عالم خواهیم یافت...




پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: بهترین زنان امت من زنانی هستند که خوشروتر و مهریه ایشان کمتر باشد.   به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، برای پرخوابی، آثار و نتایج ناگواری بیان شده است كه به تعدادی از آنها اشاره می شود:   آثار پرخوابی در روایات 1ـ فقر در قیامت: از حضرت رسول خدا(صلی الله و علیه) نقل شده است : «از خواب بسیار برحذر باشید؛ زیرا خواب زیاد آدمی را در قیامت فقیر می كند.»   2ـ منفور درگاه الهی: پیامبر اكرم(صلی الله و علیه) فرمودند: «خوردن بدون گرسنگی و خواب بدون خستگی و خنده بدون تعجب، نزد خدا به سختی منفور است.»   3ـ جلب ضرر و زیان: امیرالمؤمنین(علیه السلام) میفرماید: «خوردن و خواب بسیار، جان را تباه و زیان را جلب نماید.»   4ـ ضایع كردن عمر: از آنجا كه دنیا مزرعه آخرت است و آنچه را در این عالم بكاریم ثمره و نتیجه اش را در آن عالم خواهیم یافت با افزایش خواب، عمر ،این سرمایه گرانقدر، را از كف داده و دست خالی گام در آن وادی می نهیم. امام علی(علیه السلام) می فرماید: «وای بر آن كه به خواب رفته، كه چه اندازه زیانكار است؛ هم عمرش كوتاه و هم مزدش كم است.»
5ـ محروم شدن از نماز شب: با افزایش خواب، افراد از نماز شب كه در آیات و روایات با عظمت از آن یاد شده و آثار و نتایج شگفت انگیزی برای آن بیان داشته اند محروم خواهد بود.   6ـ قساوت قلب: پیامبر اكرم(صلی الله و علیه) می فرماید: غذایتان را با یاد خدا و نماز ذوب (هضم) كنید و پس از آن نخوابید كه دل هایتان سخت شده قساوت پیدا می كنند.   7ـ ایجاد روحیه نخوت و كسلی در جامعه: روحیات و خصلت های بشری در مواجهه با همدیگر منتقل شده، تأثیر خود را برجای می گذارد.     آثار پرخوابی در پزشکی: خواب باید به حد اعتدال باشد اما اگر از حد بگذرد مخصوصاً خواب در روز و به ویژه در زمستان و برای كسی كه به آن عادت نداشته باشد موجب بروز امراض رطوبی و افزایش نزولات (منظور از نزولات به عقیده قدما رطوبت هایی است كه از قسمت های بالای بدن به پایین كشیده شده باعث بروز عوارضی در بدن میشود)، بزرگی طحال، بدبویی دهان، كمی قوت بدن (چون مزاج خواب، سرد و تر است و در اثر زیادی خواب، رطوبت و تری بر مزاج چیره می شود كه به دنبالش سستی قوای نفسانی و بدن را در پی دارد.)، كمی اشتها به غذا و كندی ذهن و از بین رفتن شادابی رخسار می شود.     درمان پرخوابی: 1- پرخورى در شب که از مهمترین عوامل پرخوابى است. سعى کنید شب‏ها به حداقل غذا اکتفا کنید.
2- اگر طبع شما سرد است از خوردن غذاهایى مثل ماست، بادمجان، ترشیجات و غیره که طبیعتا سرد هستند و موجب تشدید خواب‏ آلودگى می ‏شود بپرهیزید و اگر طبیعت شما گرم است از غذایى که طبیعت گرم دارند نیز اجتناب کنید که براى این گروه افراد این دسته غذاها موجب پرخوابى می گردد.
3- غذا را سرشب میل کنید که تا موقع خواب هضم شده باشد.
4- در صورت امکان از خواب قیلوله (قبل از ظهر) یا خواب بعد از ظهر بهره‏ مند باشید.
5- فعالیت ‏هاى شدید بدنى، در روز با خواب‏ آلودگى و افزایش خواب همراهند و گریزى از آنها نیست، لذا اگر این نوع فعالیت‏ هاى شما زیاد است آنها را تعدیل کنید. همچنین عدم تحرک و ترک ورزش روزانه باعث اجتماع رطوبت در بدن و خواب آلودگی می شود. بنابراین تحرک بدنی از ضرورت های زندگی یک جوان است.
6- با برنامه ‏ریزى دقیق سعى کنید به تدریج از میزان خواب خود بکاهید. مثلاً جدولى تنظیم کنید که به مدت یک ماه از طول خواب خود یک ساعت کم کنید. هر 5 روز 10 دقیقه (5 دقیقه از ابتدا و 5 دقیقه از انتها) از خواب خود بکاهید و در 5 روز بعد این مقدار را دوبرابر کنید تا ظرف 30 روز 60 دقیقه از خواب شما کاسته شده باشد و به اصطلاح عادت شکنى تدریجى داشته باشید. بعد از یک ماه اگر باز هم مدت خواب شما زیاد است به همین ترتیب از طول آن بکاهید. در عین حال میزان کاهش نباید از حد مورد نیاز بدن افزون‏ تر شود.
7- توجه داشته باشید که براى انسان‏هایى مانند شما 6 تا 7 ساعت خواب، ضرورى است و اگر کاستن از خواب موجب افت کارآیى روزانه شما می ‏شود، هرگز در صدد کاهش میزان خواب خود برنیایید.
8- زمانی که از خواب بیدار شدید سعی کنید:1- حمام آب سرد بگیرید. 2- صبحانه سبک و پرانرژی بخورید.   9- هر روز کمی حمام آفتاب بگیرید.
حمام آفتاب به شما کمک خواهد کرد تا چرخه خوابتان را منظم کنید چرا که آفتاب به تنظیم ساعت بدن کمک می کند.
10- ورزش فراموشتان نشود.
ورزش نه تنها برای سلامت بدن خوب است بلکه تحقیقات نشان می دهد که ورزش به تنظیم ساعت بدن کمک به سزایی می کند و خلق و خو را بهتر می کند و انرژی بدن را ارتقا می دهد و دلیلی بر کمتر خوابیدن هم می باشد. سعی کنید نزدیک به ساعت خوابتان ورزش نکنید، چرا که اینکار باعث می شود که به راحتی نتوانید به خواب بروید از آنجا که بدنتان پر انرژی شده است.   گروه خانواده جام نیوز/ 2005




۱۳۹۲/۱۱/۲ - ۰۷:۳۲




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن