تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بى نيازى و عزّت به هر طرف مى گردند و چون به جايگاه توكل دست يافتند در آنجا قرار مى گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818994583




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مطبوعات کودک مهم‌ترین مشوقم در خلق آثار کودکان ونوجوانان بودند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: افشین علاء:
مطبوعات کودک مهم‌ترین مشوقم در خلق آثار کودکان ونوجوانان بودند
افشین علاء، نویسنده‌ی کودک و نوجوان گفت: مطبوعات کودک مهم‌ترین مشوق من در خلق آثار کودکان و نوجوانان بودند.


به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علاء در باره نحوه ورود خود به دنیای ادبیات کودک و نوجوان، اظهار داشت:‌ در سنین کودکی و نوجوانی این توفیق را داشتم که آثار برگزیده‌ای از نویسندگان مطرح این حوزه را مطالعه کنم.

وی با بیان این‌که مادرم هم معلم بود و هم اهل مطالعه، افزود: در همین سنین عضو کانون بودم و با استادانی مانند مصطفی رحمان‌دوست، بیوک ملکی، وحید نیک‌خواه و... در ارتباط بودم و آثارم را برای کیهان می‌فرستادم و تصمیم گرفتم در همین حوزه فعالیت کنم.

این نویسنده و شاعر حوزه کودک و نوجوان، خاطرنشان کرد: بیشترین تاثیر را از استاد محمود کیانوش گرفتم که به نوعی پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران است.

وی درباره تفاوت ادبیات حوزه کودک و نوجوان با ادبیات بزرگ‌سال، گفت: دشواری کار در حوزه ادبیات کودک و نوجوان است. اما عده‌ای عکس این موضوع، فکر می‌کنند.

علاء با بیان این‌که بسیاری از افراد، توفیق حضور در حوزه ادبیات کودک و نوجوان را ندارند، اما سعی می‌کنند با خلق آثاری، وارد این حوزه شوند، تصریح کرد: در حالی‌که حوزه ادبیات کودک و نوجوان، حوزه دشواری است چراکه در حوزه ادبیات بزرگ‌سالان، این تفاهم نویسنده و شاعر با قشر بزرگ‌سال وجود دارد و بدون دغدغه می‌تواند منظور خود را به مخاطب برساند. اما این تفاهم در نویسنده و شاعر حوزه کودک و نوجوان با مخاطبان خود وجود ندارد.

وی با اشاره به این‌که هنرمند باید خود را هم‌قد بچه‌ها تصور کند و از زاویه دید کودک و نوجوان به موضوع نگاه کند تا مفهوم را به مخاطب ارایه کند، گفت: در حوزه ادبیات کودک و نوجوان، نویسنده دایره واژگانی محدود دارد و جنس تخیل در کار کودک، برای هر گروه سنی کودک و نوجوان متفاوت است.

علاء با بیان این‌که نمی‌توان به سادگی برای بچه‌ها نوشت و نویسنده و شاعر حوزه ادبیات کودک و نوجوان شد، ادامه داد: اما برخی این ادعا را دارند و تصور آن‌ها اشتباه است.

وی درباره احتمال حضور خود در حوزه ادبیات بزرگ‌سال، با اشاره به این‌که حوزه تخصصی‌ام ادبیات کودک و نوجوان است، یادآور شد: اما این مانعی نیست که در حوزه عمومی‌تری کار نکنم. 
 
گفتنی است؛ مهلت ارسال اثر به جشنواره در ساری پایان دی، پایان زمان داوری آثار 15 بهمن، زمان نمایشگاه 3 تا 8 اسفند و مراسم پایانی جشنواره 8 اسفند 1392 تعیین شده است.

انتهای پیام/ص







تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 184]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن