تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
سه برند برتر کلید و پریز خارجی، لگراند، ویکو و اشنایدر
مراحل قانونی انحصار وراثت در یک نگاه: از کجا شروع کنیم؟
چگونه برای دریافت ویزای ایران اقدام کنیم؟ مدارک لازم و نکات کاربردی
راهنمای خرید یو پی اس برای مراکز درمانی و بیمارستانی مطابق الزامات قانونی
آیا طلاق توافقی نیاز به وکیل دارد؟
چگونه ویزای آفریقای جنوبی را به آسانی دریافت کنیم؟ راهنمای قدم به قدم
همه چیز درباره ویزای آلمان و مراحل دریافت آن
چرا پاسارگاد به عنوان یکی از مهمترین آثار تاریخی ایران شناخته میشود؟
خرید انواع خودکار و روان نویس شیک و ارزان
خرید انواع خودکار و روان نویس شیک و ارزان
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1820001953
خشوع، دل شکسته و اشک چشم از آثار محبت الهی است
واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:
آیت الله مصباح یزدی:
خشوع، دل شکسته و اشک چشم از آثار محبت الهی است خبرگزاری رسا ـ آیت الله مصباح یزدی در تبیین آثار محبت الهی، گفت: خشوع قلب و بدن، دل شکسته و بسیار گریستن نمونه ای از آثار این محبت است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه امام خمینی(ره)شب گذشته در دفتر مقام معظم رهبری در قم به بیان آثار محبت الهی پرداخت و اظهار داشت: در روایتی قدسی خداوند خطاب به حضرت موسی(ع) می فرماید از چشمانت به من اشک هدیه کن، دل شکسته باش و در دل احساس خشوع داشته باش و بعد از خشوع قلب، بدنت نیز خشوع داشته باشد.وی در شرح ادامه روایت گفت: با حفظ این حالات در نیمه های شب وقتی مرا صدا بزنی خواهی دید که من بسیار به تو نزدیک هستم و تو را اجابت می کنم.عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آثار محبت را فطری و از لوازم محبت دانست و بیان داشت: انسان خود می فهمد که باید در برابر محبوب چگونه رفتار کند؛ می داند که باید کارهایی انجام دهد که محبوب خوشش می آید، نیاز نیست این مسائل را کسی به وی بگوید.نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری منشاء این آثار را محبت دانست و گفت: انجام دادن خود این آثار موجب بیشتر شدن محبت می شود و از طرف دیگر با افزایش محبت، عمل به این آثار نیز بیشتر می شود؛ رابطه محبت با آثارش نیز مانند رابطه بین ایمان و عمل که پیش تر گفته شد زیکزاکی است.راز و نیاز با محبوب از آثار محبت استاستاد اخلاق حوزه علمیه قم یکی دیگر از آثار محبت را راز و نیاز با محبوب عنوان کرد و ابراز داشت: در ادبیات جهانی به این مسأله بسیار تأکید شده است؛ محب همواره دوست دارد با محبوبش راز و نیاز کند؛ در داستان ها و اشعار ادبی بسیار آمده که عاشقی میل به غذا ندارد و شبها خوابش نمی برد، شاید برخی از اینها اغراق باشد اما همه اش دروغ نیست.آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: اگر محبت به خدا خالصانه باشد آثار آن ظهور پیدا می کند و هر اندازه آثار آن بیشتر باشد نشانه میزان محبت فرد به خدا است؛ محبت خدا اقتضا می کند که بنده در مقابلش خاضع و خاشع باشد، خلوت کند و دلش بخواهد که اشک بریزد؛ مضامین بروز چنین آثاری در روایات زیاد آمده است.وی در بیان روایت قدسی دیگر که در آن حضرت عیسی(ع) مورد خطاب خداوند است، گفت: خداوند می فرماید در مقابل من چنان خضوع کن که سگ در مقابل صاحبش خضوع می کند یعنی صورت خود را بر خاک بگذار؛ سگ حیوانی است که دارای صفت خوبی است در روایات نیز آمده است که این رفتارها را از آن یاد بگیرد؛ از جمله آنها وفاداری سگ است.خداوند نیازی به ابراز محبت ما نداردرییس مؤسسه امام خمینی(ره) با تأکید بر این که خداوند هیچ نیازی به چنین اعمال و رفتاری از جانب ما ندارد، اظهار کرد: اظهار تملق و چاپلوسی ای که سگ انجام می دهد معمولا صاجبش خوشش می آید اما در مورد خداوند تغییر حال محال است؛ خداوند کمبودی ندارد که با اظهار خضوع، گریه و خدمات ما خوشحال شود.عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در دعای عرفه آمده است خشنودی تو بالاتر از آن است که تو خود علتی برای آن ایجاد کنی چه رسد به این که من بخواهم کاری کنم که تو راضی شوی؛ این مسأله برمی گردد به صفات ذاتی خدا که خوبی ها را دوست دارد زیرا خوبی از ذات او است.نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در توضیح معنای رضای الهی، گفت: راضی شدن خدا مفهوم صحیحی است اما معنایش بسیار فراتر از چیزی است که ما تصور می کنیم؛ رضایت خدا معلول کار ما نیست؛ امیرالمؤمنین(ع) می فرماید خدا این گونه نیست که حالتش تغییر کند بنابراین ما نمی توانیم علتی برای تغیییر حال خدا شویم.استاد اخلاق حوزه علمیه قم ابراز داشت: خوشی خدا متعلق اش انجام چنین کارهایی است؛ چون کمال ما در انجام این کارها است از ما این را می خواهد نه این که نفعی برای او داشته باشد؛ خدا نیازی به اشک چشم ندارد بلکه کمال هر بنده به این است که در مقابل خدا خاکسار باشد.گریه برای خدا چه معنایی دارد؟آیت الله مصباح یزدی در توضیح این که چرا باید در برابر خداوند اشک بریزیم، گفت: معمولا ما فکر می کنیم کسی که اشک می ریزد به فکر جهنم و عذاب های سخت می افتد و گریه می کند که اگر در آتش جهنم گرفتار شوم چه کنم؟ بنابراین از خدا می خواهد که از گناهانش بگذرد به همین خاطر می گویند گریه از خوف خدا؛ این تعبیر نمادین است برای اینکه عموم اشخاص بتوانند تصور کنند که آدمی چرا باید گریه کند.وی ادامه داد: این پایین ترین مرتبه گریه کردن در مقابل خدا است هرچند که بسیار ارزشمند است و چنین فردی مقام بالایی دارد چراکه این حالت نشان می دهد که انسان به وعده و وعید الهی باور دارد می داند، باور دارد که خدا فرموده«خُذُوهُ فَغُلُّوهُ ثُمَّ الْجَحِیمَ صَلُّوهُ ثُمَّ فِی سِلْسِلَةٍ ذَرْعُهَا سَبْعُونَ ذِرَاعاً فَاسْلُکُوهُ» خداوند به موکلین جهنم می فرماید وی را با زنجیری که 70زارع است به بند کشید.عضو جامعه مدرسین گفت: کسی که درست این مسائل را تصور کند اشک می ریزد؛ گریه برای دوری از این عذاب ها بسیار خوب است اما مسأله گریه برای خدا فقط این نیست؛ گریه اولیای الهی معانی بسیار بالاتری دارد.مراتب گریه برای خدااستاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: یکی از انواع گریه های انسان که در علم روانشناسی نیز در مورد آن بحث شده این است که فرد احساس ورشکستگی می کند؛ تاجری با مال التجاره زیاد، آبرومند، با اعتبار فراوان زمانی که متوجه می شود همه اموالش از بین رفت از روی حسرت و درماندگی ناله می کند و اشک اش جاری می شود؛ این گریه برای ترس از وعده عذاب نیست.استاد اخلاق حوزه علمیه قم گفت: اگر انسان فکر کند که عمرم را باختم، سرمایه ای که هر ساعتش میلیاردها سکه طلا ارزش داشت و می توانستم کارهایی کنم که با ارزش های مادی غیر قابل سنجش است، کاری که در میزان الهی دارای ارزش و اهمیت است؛ آن هم در بهترین ایام جوانی، قوت و سلامت بدن، اما من این قوای جسمانی را صرف چه کردم؟ نه تنها سودی نداشت بلکه سرمایه ام را باختم معلوم نیست دیگر چقدر عمر داشته باشم، آنچه داشتم رفت و هیچ نماند.آیت الله مصباح یزدی اظهار داشت: اگر انسان در این مسائل درست فکر کند و بتواند این حالت را در ذهن خود خوب تجسم کند احساس خسران و باختن می کند؛ شاید دیده باشید ورزشکارانی که می بازند، هرچند پهلوانی بزرگ باشد، گریه می کند این گریه از عذاب و کتک دیگران نیست بلکه از احساس باختن است؛ کسی این را به وی یاد نمی دهد اما به طور طبیعی با این احساس اشک می ریزد.گریه حیا بالاتر از گریه ترس از عذاب و خسران استوی اهمیت این نوع گریه در پیشگاه الهی را از حالت اول بالاتر دانست و گفت: شاید بالاتر از این حالت زمانی است که انسان فکر زشتی گناهانی که انجام داده را بکند؛ اینکه من چه هستم و خدا چقدر به من مهربانی کرده است و به خاطر خیرخود من گفته چنین کاری نکن اما من چقدر بی شرمم که در حضور او این کار را انجام دادم.عضو جامعه مدرسین این نوع اشک ریختن را گریه حیا نامید و ابراز داشت: بعد از زیارت امام رضا(ع) این دعا را می خوانیم«استغفرک استغفار حیا» برای کسانی که معرفت داشته باشند این حالت کشنده تر از حالات قبلی است، انسان را آب می کند؛ در این حالت اگر اشک جاری شود بسیار ارزشمند است؛ این حالت نوعی رابطه مستقیم با خدا است نه ترس از عذاب.رییس مؤسسه امام خمینی(ره) مرتبه دیگری از گریه را مخصوص محبین و مشتاقان خدا دانست و گفت: کسانی که وارد وادی محبت می شوند احساس فراق و جدایی رنجشان می دهد و اشکشان جاری می شود؛ حضرت علی(ع) در دعای کمیل می فرماید«فهبنی صبرت علی عذابک فکیف اصبر علی فراقک» گیرم که بر عذاب جهنم تو صبر کردم اما بر فراق تو چگونه صبر کنم؟ لازمه این مرتبه از محبت نیز گریستن و اشک ریختن است.حضرت شعیب صد سال بر اثر محبت الهی گریه کرد و چهار بار نابینا شدنماینده مجلس خبرگان رهبری به روایتی از پیامبر(ص) در مود حضرت شعیب(ع) اشاره کرد و بیان داشت: این روایت تصریح دارد که در اثر محبت خدا، شعیب آنقدر گریه کرد تا نابینا شد و خداوند دوباره چشمش را بینا کرد و مجددا گریه کرد تا نابینا شد و این کار تا چهار بار ادامه پیدا کرد در روایت دیگری دیدم این مدت زمان صد سال طول کشیده است.استاد اخلاق حوزه علمیه قم ادامه داد: بار چهارم خداوند وحی کرد تا کی می خواهی گریه کنی؟ اگر از ترس جهنم است از آتش آن تو را پناه دادم، اگر شوق به بهشت موجب گریه کردن تو است، آن را در اختیار تو قرار دادم، چرا اینقدر گریه می کنی؟ حضرت شعیب پاسخ داد خدایا خود می دانی که گریه من نه از آتش جهنم و نه شوق بهشت و نعمت های آن است بلکه محبت تو در دل من بسته شده و تا تو را نبینم آرام نمی گیرم.آیت الله مصباح یزدی افزود: خداوند وحی کرد حال که چنین است من، هم سخن خود موسی را خادم تو می کنم؛ این اجری بود که خدا در دنیا به ایشان داد و پیامبر اولوالعظمی مانند موسی به مدت 10 سال برای وی شبانی کرد؛ این همان گریه شوق الی الله یا گریه از فراق خدا است؛ ما این حالت ها را نمی فهمیم اما برای اینکه بتوانیم حدس بزنیم باید با محبت های دنیایی خود مقایسه کنیم.وی گفت: در روایت قدسی دیگر خداوند می فرماید«انا خاصة لمحبین» من اختصاصا برای محبین هستم، منظور خداوند برای چنین کسانی است که شبانه روز شان برای خدا و به یاد خدا هستند./928/پ201/ج
۱۳۹۲/۱۰/۲۶
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]
صفحات پیشنهادی
«نفس الهی،» در بیشتر آثار آیتالله جوادی آملی به چشم میخورد
مدیر گروه تصوف و عرفان اسلامی دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی نفس الهی در بیشتر آثار آیتالله جوادی آملی به چشم میخورد خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه تصوف و عرفان اسلامی دانشکده مذاهب دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه نفس الهی امری است که در بیشتر آثار آیتالله جوادی آملی به چشمآثار تاريخي سوريه و چشم طمع تروريست ها
آثار تاريخي سوريه و چشم طمع تروريست ها خبرگزاري آريا-سه سال جنگ تحميلي ضد سوريه همه خط قرمزها را درنورديد و حرمت هيچ چيز را رعايت نكرد به طوري كه اين كشور كه از ميراث باستاني فرهنگي و جايگاه معنوي مهمي در ميان كشورهاي جهان برخوردار است متحمل خسارت هاي سنگيني در زمينه ميراث باسمعرفي آثار راه يافته به بخش چشم انداز تئاتر ايران” جشنواره تئاتر فجر
معرفي آثار راه يافته به بخش چشم انداز تئاتر ايران جشنواره تئاتر فجر هيئت انتخاب آثار بخش چشمانداز تئاتر ايران سي و دومين جشنواره بينالمللي تئاتر فجر آثار راه يافته به جدول نهايي جشنواره را معرفي كردند به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از از روابط عمومي سي و دوآثار نهايي بخش چشم انداز تئاتر فجر اعلام شد
آثار نهايي بخش چشم انداز تئاتر فجر اعلام شد هيات انتخاب آثار بخش چشمانداز تئاتر ايران سي و دومين جشنواره بينالمللي تئاتر فجر آثار راه يافته به جدول نهايي جشنواره را معرفي كردند به گزارش خبرگزاري مهر 12 گروه نمايشي توسط اعضاي هيات داوران اين بخش متشكل از فريندخت زاهدي محمدبااعلام آثار بخش چشمانداز جشنواره تئاتر فجر
اعلام آثار بخش چشمانداز جشنواره تئاتر فجر هيات انتخاب آثار بخش چشمانداز تئاتر ايران سيودومين جشنواره بينالمللي تئاتر فجر آثار راه يافته به جدول نهايي جشنواره را معرفي كرد به گزارش روابط عمومي سيودومين جشنواره تئاتر فجر 12 گروه نمايشي توسط دكتر فريندخت زاهدي دكترمحمد بافیلم: گزارش با چشمان اشکبار جواد خیابانی
فیلم گزارش با چشمان اشکبار جواد خیابانی گزارش بازی با چشمان اشکبار جواد خیابانی ورزش سه لینک تاریخ انتشار ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۰ ۱۴آثار پذيرفتهشده در بخش چشمانداز تئاتر ايران معرفي شدند
آثار پذيرفتهشده در بخش چشمانداز تئاتر ايران معرفي شدند هيأت انتخاب آثار بخش چشمانداز تئاتر ايران سيودومين جشنواره بينالمللي تئاتر فجر آثار راه يافته به جدول نهايي جشنواره را معرفي كرد به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي سيودومين جشنواره تئاتر فجر 12 گروه نمايشيهمه اديان الهي چشم انتظار ظهور مسيح هستند
همه اديان الهي چشم انتظار ظهور مسيح هستند معاون پژوهشي بنياد فرهنگي حضرت مهدي موعود عج با بيان اينكه همه اديان الهي چشم انتظار ظهور مسيح هستند گفت آمدن مسيح يعني ظهور امام مهدي عج كه در دولت او مسيح نيز ميآيد حجتالاسلام والمسلمين محمدرضا فؤاديان در گفتوگو با ايسنااتقریب مذاهب باید حول محور محبت به اهلبیت شکل گیرد/ وحدت به معنای چشم پوشی از اصول نیست
آیتالله علوی گرگانی تقریب مذاهب باید حول محور محبت به اهلبیت شکل گیرد وحدت به معنای چشم پوشی از اصول نیست خبرگزاری رسا ـ حضرت آیتالله علوی گرگانی تفرقه را یکی از خطرات جهان اسلام دانست و با تاکید بر دوری مسلمانان از هر گونه اختلاف و تفرقه گفت وحدت یکی از اصلی ترین اهداف پیگزارش با چشمانی اشک بار
گزارش با چشمانی اشک بار جواد خیابانی در شرایطی بازی تیم های پرسپولیس و نفت را در چارچوب هفته بیست و یکم گزارش کرد که ساعتی پیش از این دیدار به او خبر رسیده بود مادرش دار فانی را وداع گفته است این گزارشگر باسابقه در شرایطی که می توانست به ورزشگاه نرود به آزادی رفت تا بازی را متشخیص کمبود ویتامین بدن نوزادان با اشک چشم به جای خونگیری
تشخیص کمبود ویتامین بدن نوزادان با اشک چشم به جای خونگیری دانشمند ایرانی با همکاری یک محقق ایرانی آزمایش سادهای مبتنی بر اشک چشم را طراحی کردهاند که به شناسایی کمبود ویتامین در بدن نوزادان میپردازد به گزارش نامه نیوز به نقل از ایسنا تشخیص کمبود ویتامینها در نوزادان نیازمهيچ سهمي از چشمانداز تئاتر فجر به شهرستانيها نرسيد/ آثاري كه با فيلم قضاوت شدند!
هيچ سهمي از چشمانداز تئاتر فجر به شهرستانيها نرسيد آثاري كه با فيلم قضاوت شدند در حالي آثار نهايي بخش چشمانداز سيودومين جشنواره تئاتر فجر اعلام شد كه از بين آثار شهرستاني هيچ نمايشي مجوز ورود به ويترين تئاتر كشور را پيدا نكرد به گزارش خبرنگار تئاتر فارس سيودومين جشنوارگزارش بازی با چشمان اشکبار جواد خیابانی
شماره خبر 1332600964295341044 پپ جام جم نما به جواد خیابانی عزیز درگذشت مادر گرامی اش را تسلیت میگوید 0 0 دانلود لینک را کپی کنید دانلود14 دی 1392 ساعت 09 42-
گوناگون
پربازدیدترینها