تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عمل اندک و بادوام که بر پایه یقین باشد و در نزد خداوند از عمل زیاد که بدون یقین ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804253509




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت‌الله هاشمی: در کشور مدعی دموکراسی، مطالب باید بدون سانسور بیان شود


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: آیت‌الله هاشمی: در کشور مدعی دموکراسی، مطالب باید بدون سانسور بیان شود
رئیس مجمع تشخیص نظام گفت: رسالت انبیا و اولیا راهنمایی انسان‌ها بود و اکنون بخشی از آن وظیفه بر دوش خبرنگاران و متولیان رسانه‌هاست.
آفتاب- سرویس سیاسی: رئيس مجمع تشخيص نظام، در ديدار مسئولين و دبيران سرويسهاي مختلف خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اين مطلب، افزود: مسؤوليت رسانه‌ها مهم است، چون اگر با كتمان حقايق يا وارونه جلوه دادن واقعيت‌ها، باعث انحراف افكار عمومي شوند، مرتكب گناه نابخشودني خواهند شد.

به گزارش آفتاب، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني آيه «ولو تقول علينا بعض الا قاويل لاخذنا منه باليمين ثم لقطعا منه الوتين»  (سوره حاقه، آيات 41 تا 43) را گواه صادقي براي خشم خدا از دروغ و نسبت‌هاي ناروا و تحریف معارف الهی دانست و افزود: متاسفانه گاهي براي بعضي از ارباب رسانه‌ها ، هدف هر وسيله‌اي را توجيه مي‌كند كه هيچ با روح انقلاب سازگار نيست.


ايشان با يادآوري فشارهايي كه طي سالهاي گذشته بر رسانه‌هاي مستقل وجود داشت، رعايت اعتدال و انصاف خبرگزاري دانشجويي ايران را نسبتاً قابل قبول خواند و گفت: اين رويكرد به خاطر حفظ روحيات دانشجويي در آن خبرگزاري است و حفظ اين روحيه در بعضي از رسانه‌ها، آن هم در شرايطي كه انتشار اخبار ناروا و آمارهاي دروغين ديكته مي‌شد، يادآور آن بيت است كه مي‌گويد: از اين سموم كه برطرف بوستان بگذشت/ عجب كه مانده گلی یا که بوی نسترني.


آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با بيان اهميت اطلاع‌رساني در عصر انفجار اطلاعات، گفت: اگر مردم درست مطلع شوند، جامعه منحرف نمي شود.


ايشان با تاكيد بر اين نكته كه «وجدان جامعه مهمترين مرجع در زندگي بشريت است»، فريب افكار عمومي را تقبيح كرد و گفت: اگرچه در خيلي از جوامع به اسم انتخابات، انتصابات انجام مي‌شود، ولي در كشورهاي مدعي دمكراسي، مخصوصاً كشورهايي با مباني اسلامي، مطالب بايد بدون رنگ و لعاب يا سانسور به مردم گفته شود تا براساس آن تصميم بگيرند و مسوولين را براي ادامه مسير جامعه انتخاب كنند.


آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، دولت آقاي روحاني را بر خاسته از چنين شرايطي دانست و گفت: اوضاع اقتصادي جامعه را مي‌ديديد كه چگونه درآمد عده‌اي اندك به شكل سرسام آوري بالا رفته بود و در مقابل درآمد توده مردم كمتر از هزينه‌هاي جاري زندگي بود.


رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، اميد ايجاد شده در جامعه را عميق دانست و گفت: دولت هم در راستاي تقويت اين اميد، گام‌هاي نخستين را خوب برداشته است.


ايشان با اشاره به فضاي جهاني كه عليه ايران يك اجماع همگاني داشت، موفقيت‌هاي ديپلماسي را مثبت ارزيابي كرد و با مقايسه شرايط پايان جنگ تحميلي و اوج تحريم‌ها گفت: من كه جانشين امام راحل و فرمانده جنگ بودم، مي‌دانستم جنگ فرسايشي چه بر سر مردم مي‌آورد! و چگونه امكانات دو كشور اسلامي نابود مي‌شود!، چون مي‌دانستم دنياي استكباري نمي‌گذارد ايران به پيروزي نظامي برسد.


ايشان درايت امام راحل براي قبول قطعنامه را برخاسته از ويژگي ذاتي ايشان براي رهبري جامعه اسلامي دانست وگفت: اگر ايشان مشكل جنگ را حل نمي‌كرد، چه بسا تا سالها و شايد تا امروز ادامه داشت.


آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، مخالفت افراطيون با رفتار و گفتار منطقي را هميشگي دانست و بااشاره به مسايلي كه پس از توافقات ژنو در جامعه مطرح شد، گفت: رهبري معظم كه بر همه مسايل احاطه دارند، از دولت و تيم ديپلماسي آن حمايت مي‌كنند، امّا عده‌اي كه اتفاقاً ادعاي پيروي دارند و ديگران را متهم به بي‌بصيرتي مي‌كنند، هنوز به مخالفت‌ها ادامه مي‌دهند.


رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، عواقب انقلاب‌هاي مردمي در كشورهاي عربي را عبرت‌آموز خواند و گفت: مي‌بينيم كه چگونه افراطيون، حاصل خون جوانان را در مصر، يمن، ليبي، تونس و جاهاي ديگر هدر مي‌دهند.


ايشان با ارائه تحليلي از اوضاع عراق در سالهاي پس از صدام و بيان شرايط امروز، گفت: در يك سرزمين اسلامي كه بهترين ظرفيت‌ها را براي پيشرفت دارد، تندروها كاري كردند كه هر روز شاهد انفجار و كشتار مي‌باشند. 


آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در پاسخ به سؤال خبرنگار اين خبرگزاري كه «چرا در سالهاي گذشته كمتر با مردم و رسانه‌ها حرف مي‌زديد؟» گفت: شرايط كشور را مي‌دانستيد كه چگونه عده‌اي براي عدم انتشار حرف‌هاي ديگران در جامعه هياهو مي‌كردند، البته من به خاطر مسؤوليت‌ها و وظيفه‌اي كه دارم، هر وقت احساس ضرورت كردم، حرف زدم و به صحنه آمدم.


ايشان در پاسخ سؤال ديگري دربارة «گذشته و آينده دانشگاه آزاد اسلامي» گفت: اين دانشگاه كه سرمايه‌اي كم‌نظير براي ايران اسلامي است، بدون حق مالكيت و سهم هيچ كس، رو به تكامل پيش مي‌رود و از تجربيات همه دلسوزان، مخصوصاً چهره‌هاي باسواد دانشگاهي براي تدريس و تحقيق استفاده مي‌كند.


آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با اين جمله كه «سلام مرا به همه کارکنان ايسنا برسانيد» گفت: اينكه منبع و مرجع خبري روزنامه‌ها مي‌شويد، به خاطر رعايت اعتدال است كه بايد به عنوان يك اصل اسلامي در جامعه تقويت شود.


در آغاز اين ديدار آقايان سعيد پورعلي و فيض به عنوان سرپرست خبرگزاري ايسنا و معاون فرهنگي جهاد دانشگاه گزارشي از فعاليت‌ها، برنامه‌ها و اهداف اين دو نهاد دانشگاهي ارائه كردند.




مطالب مرتبط
مرحوم عسگراولادي، تابع منطق و خداترس بود
افراط، بيداري اسلامي را به روز سياه كشانده است


تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن