تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در راه خدا از ملامت و نكوهش ملامتگران نترس.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802518411




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صنعت برق با ازخودگذشتگی سرپا‌ست/ واگذاری شرکت توزیع برق به دور از شتابزدگی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: معاون وزیر نیرو در کنفرانس منطقه‌ای سیرد؛
"صنعت برق" با ازخودگذشتگی سرپا‌ست/ واگذاری شرکت توزیع برق به دور از شتابزدگی
فلاحتیان گفت: اقتصادی نبودن تعرفه برق موجب شده تا این صنعت به سختی سرپا باشد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، فلاحتیان معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو در دومین کنفرانس منطقه‌ای سیرد با بیان اینکه در حال حاضر مجموع ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور از مرز 70 هزار مگا‌وات فراتر رفته است، افزود: در حال حاضر این صنعت به حدود سی میلیون مشترک برق‌رسانی می‌کند. 

وی ادامه داد: 100 درصد جمعیت شهری و نزدیک به 99 درصد جمعیت روستایی از نعمت برق برخوردارند و تقریبا تمام تجهیزات صنعت برق اعم از بخش‌های توزیع، انتقال و نیروگاهی در داخل کشور تولید می‌شود.

فلاحتیان اظهار داشت: براساس آمارهای مراکز بین‌المللی انرژی ایران به لحاظ قدرت نصب شده نیروگاهی و سایر شاخص‌های صنعت برق، در جهان رتبه 14 و در منطقه رتبه اول را دارا‌ست که باید با کار و تلاش بیشتر به حفظ و ارتقای این جایگاه و افزایش کمی و کیفی فعالیت‌ها اهتمام کرد.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه پیک تابستان امسال با رقمی حدود 47 هزار مگا‌وات بدون خاموشی سپری کردیم، تصریح کرد: برای تأمین برق در تابستان سال آینده با توجه افزایش 8 درصدی مصرف برق باید حدود پنج هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی وارد مدار شود.

فلاحتیان ادامه داد: وزارت نیرو تمام توان خود را به کار گرفته تا تابستان سال آینده را با مشکلات کمتری سپری کند. با وجود وارد مدار شدن تعدادی از نیروگاه‌ها تا تابستان سال آینده مدیریت مصرف از جمله اقدامات دیگری است که باید از سوی شرکت‌های توزیع برق منطقه‌ای از هم اکنون دنبال شود.

وی گفت: کمبود شدید منابع مالی، وجود بدهی‌های هنگفت، عدم تناسب بین قیمت تمام شده تولید و برق قیمت فروش تکلیفی، نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت کالا و خدمات، نرخ بالا و بی‌رویه رشد مصرف برق و موضوع یارانه برق از جمله مشکلاتی است که امروز صنعت برق ایران با آن دست به گریبان است.

فلاحتیان اظهار داشت: با وجود مشکلات فوق توسعه عملکرد بازار عمده‌فروشی، کاهش سالانه حداقل یک درصد تلفات برق، افزایش راند‌مان تولید، اجرای شبکه هوشمند اندازه‌گیری تمامی مشترکان برق و برق‌دار کردن روستاهای بالای 10 خانوار از جمله برنامه‌هایی است که دنبال می‌کنیم.

وی همچنین توسعه علمی ارتقا و استفاده از فناوری‌های نوین در ساخت و بهره‌برداری، شکست انحصار‌ها و رشد بازارهای ملی و منطقه را از جمله تحولات اساسی صنعت برق عنوان کرد و افزود: در مسیر با استفاده از سند چشم انداز نظام و در جهت اجرای برنامه پنجم و اصل 44 قانون اساسی به مرحله نوینی در صنعت برق گام نهاده است.

فلاحتیان در خصوص دغدغه‌های وزارت نیرو نیز گفت: تأمین امنیت عرضه برق با کیفیت، تنوع بخشی منابع تولید کننده برق، توسعه فن‌آوری‌های تولید پراکنده، استفاده از منابع تجدید‌پذیر و ورود بیشتر بخش خصوصی به این حوزه از جمله این دغدغه‌هاست.

معاون وزیر نیرو همچنین از مطالعه مجدد نحوه واگذاری برخی از نیروگاه‌هایی که در گذشته صورت گرفته نیز سخن گفت و ادامه داد: در امر واگذاری شرکت‌های توزیع برق به بخش خصوصی و ارتقای ساختاری این شرکت‌ها نیز باید با دقت نظر خاصی صورت گیرد تا ضمن افزایش بهره‌وری هزینه‌ها و تلفات انرژی خدمات بهتر و مطلوب‌تری را به مردم ارائه دهیم. قطعا این واگذاری با وجود حساسیت‌های خاص خود با دقت و تأمل و به دور از شتاب‌زدگی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: در حال حاضر 50 درصد از کل برق کشور توسط نیروگاه‌های خصوصی تأمین می‌شود و وزارت نیرو از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این امر حمایت لازم را خواهد کرد.

فلاحتیان در ادامه این همایش پیشرو بودن صنعت برق کشور را بهره‌مندی از تحولات و پیشرفت‌های عرصه جهانی و قدم برداشتن در مسیر بهره‌مندی از فناوری‌های نوین عنوان کرد و افزود: لازمه این امر تعامل بین صنعت و دانشگاه و مراکز پژوهشی در داخل و ارتباط با مجامع علمی معتبر است.

معاون وزیر نیرو در پایان خاطرنشان کرد: هنگامی دانشگاه با صنعت برق باعث شده تا از آغاز تاکنون این صنعت در کشور به صورت فنی و تخصصی اداره شود.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن