تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803629053




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلی از یک شهر تاریخی پنج سال پس از زلزله و غفلت دولتمردان؛ عکس ها


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



تلی از یک شهر تاریخی پنج سال پس از زلزله و غفلت دولتمردان؛ عکس ها
وقوع زلزله در شهری در ایتالیا در سال ۲۰۰۹ میلادی منجر به مرگ ۳۰۹ نفر و بی خانمانی هفتاد هزار نفر شد و با گذشت نزدیک به پنج سال از این واقعه، هنوز هم می توان آثار آن را در تمام نقاط شهر مشاهده کرد.




به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز به نقل از شبکه یورونیوز؛ وقوع زلزله در شهر لاکوییلای ایتالیا در سال ۲۰۰۹ میلادی منجر به مرگ ۳۰۹ نفر و بی خانمانی هفتاد هزار نفر شد و با گذشت نزدیک به پنج سال از این واقعه، هنوز هم می توان آثار آن را در تمام نقاط شهر مشاهده کرد.   







  مدارس این شهر نیز مانند دیگر بخش های اداری و مسکونی، پس از زلزله در ساختمان های موقتی راه اندازی شدند اما اکنون و با وجود گذشت پنج سال از این حادثه هنوز هیچ بنای دائمی در این شهر دیده نمی شود و صبر معلمان به پایان رسیده است.   سیلیویا فرزا، یکی از معلمان این مدرسه می گوید: «از آنجا که این بناها بصورت موقتی ساخته شده اند همه چیز بتدریج در حال فرسایش است. سیستم های تهویه و گرمایش دیگر بخوبی کار نمی کنند و کودکان دچار مشکلات تنفسی شده اند. ما طی پنج سال سعی کرده ایم با این وضعیت اضطراری مقابله کنیم اما نمی خواهیم که این وضعیت برای پنج سال دیگر نیز ادامه یابد. دیگر کافیست.»  

  این احساس مشترکی است که در سراسر این منطقه مشاهده می شود. هزاران نفر از مردم در خانه های موقتی مستقر شدند که در چهارچوب طرح کمک های اضطراری به مردم ساخته شده اند.  

   اشکالات این خانه ها مانند رطوبت زیاد، استفاده از مواد ساختمانی بی دوام و عایق کاری بد باعث شده که شکایت مردم از این وضعیت چندین برابر شود. زمستان امسال آنها اولین صورتحساب های گازشان را نیز دریافت کردند که مربوط به هزینه های سه سال گذشته می شد.  

  پی یرلوییجی می گوید: «مردم برای پرداخت هزینه های گرمایش، صورتحساب هایی با مبالغ پنج، شش و هفت هزار یورو دریافت کردند. آنها این پول را از کجا می توانند تهیه کنند؟ ما در حال گفتگو با شورای شهر هستیم تا این مبالغ را از کسانی بگیرند که این ساختمانها را ساخته اند و استانداردهای مصرف انرژی را رعایت نکرده اند. این پول را باید کسانی پرداخت کنند که بطور مستقیم مسئول این کاستی ها هستند.»  

    «آنا» نیز در یکی از این مجتمع ها زندگی می کند و هنوز هم خشمگین است می گوید: این خانه ها در منطقه ای که خطر وقوع سیل وجود دارد ساخته شده اند و ایمنی بسیار پایینی دارند. پشت بام بسیاری از خانه ها دارای منافذ بسیاری است و آب باران وارد خانه ها می شود. علیه سازندگان این ساختمانها و دیگران کیفرخواستی تنظیم شده اما من فکر می کنم که آنها تنها چند روز را در بازداشت خانگی بسر ببرند و سپس مانند آنچه همیشه در ایتالیا اتفاق می افتد حتی یک یورو از این پولها را برنگردانند.  

  در ماه نوامبر گذشته «سورن بو سوندرگارد»، یکی از اعضای کمیسیون کنترل بودجه اتحادیه اروپا گزارشی در این باره ارائه داد. به گفته او بخشی از بودجه ۴۹۳ میلیون یورویی که از سوی اتحادیه اروپا برای بازسازی لاکوییلا پرداخت شده، در اختیار شرکت های مرتبط با جرایم سازمان یافته قرار گرفته و در اعلام مبلغ بسیاری از هزینه ها نیز اغراق شده است.   این اتهامات مورد تایید سازمان ضد مافیای «لیبرا» نیز هست. آنجلو وانتی، رئیس موسسه لیبرا می گوید: «این موضوع باعث ایجاد فسادی شد که پیش از این در جامعه ریشه دوانده بود. باید در این باره به همه هشدار داد. باید مراقب شرکتهای مافیایی بود.»   پنج سال از شروع بازسازی این شهر تاریخی متعلق به دوران قرون وسطی می گذرد اما هنوز این کار تمام نشده است. مردم کمی در خیابانها مشاهده می شوند. سر و صدای ساختمان سازی در همه جا شنیده می شود و داربست ها عبور و مرور را مشکل کرده اند. با توجه به مواد استفاده شده برای استحکام ساختمانهای قدیمی، نمی توان به مقاومت آنها در مقابل زلزله بعدی امید داشت.   بر اساس آخرین برآوردهای شهرداری، مبلغ ۵ میلیارد یورو برای بازسازی کامل شهر نیاز است اما پولی وجود ندارد.   شهردار لاکوییلا بیش از دیگران از سوی نماینده اروپا در مظان اتهام قرار دارد و چند هفته پیش، پرونده قضایی معاون او برای اتهام فساد مورد بررسی قرار گرفت. او قبل از هر چیز خشم خود را نسبت به اقدام اتحادیه اروپا بیان کرد.  

  آقای لوییجی می گوید: «آرزوی من این است که دوباره در صبح روز ۶ آوریل در این خانه از خواب بیدار شوم و ببینم که تمام خاطرات بد ناپدید شده اند و زندگی طبیعی را دوباره از سر گرفته ام. چیزی که طی ۵ سال گذشته از آن محروم بودم.»   115




۱۳۹۲/۱۰/۲۲ - ۱۲:۰۱




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن