تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله مردى را ديدند كه موهاى ژوليده و جامه‏اى چركين و سر و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819866875




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بینندگان غیرقانونی، اعتبار را افزایش می‌دهند


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
بینندگان غیرقانونی، اعتبار را افزایش می‌دهند




تهیه کنندگان سریال های مشهور آمریکایی بر این باورند که بینندگان غیرقانونی باعث افزایش اعتبار آنها خواهند شد.











روزنامه هفت صبح:تهیه کنندگان سریال های مشهور آمریکایی بر این باورند که بینندگان غیرقانونی باعث افزایش اعتبار آنها خواهند شد.

هنگامی که به آمار تعداد بینندگان سریال های خارجی نگاه می کنیم (یعنی آنهایی که برای دیدن هر مجموعه ای هزینه مشخصی پرداخت می کنند) با نام هایی همچون بیگ بنگ تئوری و تعدادی کمدی دیگر روبرو می شویم که در صدر فهرست قرار دارند. حالا وقتی فهرست بینندگان واقعی – قانونی و غیرقانونی؛ در کنار یکدیگر منتشر می شود، متوجه می شویم که بسیاری از سریال ها بسیار بیشتر از آن چیزی که آمار و ارقام می گویندط رفدار دارند. در اینجاست که مقوله ای با نام دانلودهای غیرقانونی و تاثیر آنها روی محتواهای شبکه های کالبی مطرح می شود.

موافق با دانلود غیرقانونی

این برای سومین سال متوالی است که مجموعه محبوب HBO به عنوان محبوب ترین سریال دانلودهای غیرقانونی معرفی می شود. HBO زیرمجموعه برادران وارنر است. کمپانی مشهوری که طی سال های اخیر یکی از مبارزان اصلی دانلودهای غیرقانونی بود طوری که از آنها به عنوان یکی از 10 شرکت قدرتمندی یاد می شود که سبب تضعیف پایگاه The Pirate Bay شدند اما نکته جالب اینجاست که مدیران همین شرکت مدعی شدند که کپی رایت حداقل در زمینه سریال های شبکه های کابلی از قوانین خاص خود تبعیت می کند و گاهی اوقات دانلود غیرقانونی آنها مکیک تواند حتی به نفع سازندگان مبدل شود.

جف بیکوز، مدیر تایم وانر که شرکت هایی همچون برادران وارنر و HBO را در اختیار دارد می گوید: «اشتباه نکنید؛ من به هیچ وجه طرفدار نقض قوانین کپی رایت نیستم، هر چند وقتی صحبت از سریال می شود می توان به جنبه های مثبت این مسئله نگاه کرد.»

بیکوز تنها کسی نیست که چنین باوری دارد. وینس گیلیگان خالق مجموعه Breaking Bad که در کنار «سوپرانوها» و «وایر» به عنوان بهترین های تاریخ شبکه های کابلی شناخته می شوند هم چنین نظری دارد. «قسمت پایانی سری 10 میلیون بیننده داشت، این تعدا در کنار 4.2 میلیون نفری که آن را به صورت غیرقانونی دانلود کرده اند نشان می دهد که چنین دانلودهایی تا چه اندازه می توانند در موفقیت و محبوب شدن یک برند موثر باشند.»

مانعی برای مبدل شدن به پرطرفدارترین

با این همه هنوز هم افرادی هستند که بر این باورند دانلودهای غیرقانونی می توانند به ضرر سازندگان تمام شود. گیل هاردی تهیه کننده Walking Dead از جمله این دسته است. سریال او با 3.6 میلیون بار دانلود در رتبه سوم فهرست جای گرفته. «این تفکر اشتباهی است که فکر می کنند دزدی های اینچنینی به نفع سریال ها تمام می شود. مردم عادت کرده اند که برای دیدن چنین محتوایی پول بپردازند. این در حالی است که دیگر مخاطبان به این موضوع عادت می کنند که هیچ وقت برای دیدن آنها پولی پرداخت نکنند.»

آخرین فصل بازی تاج و تخت نزدیک به 5.5 میلیون بیننده در سرتاسر آمریکا داشت. این در حالی است که دانلود غیرقانونی نزیک به شش میلیون رسیده بود اما در طرف دیگر Walking Dead با داشتن بیش از 16 میلیون بیننده تنها 3.6 میلیون دانلود غیرقانونی داشت. مشخص است که تهیه کنندگان این سریال ترجیح می دهند تا همین تعداد به جمع بینندگان اصلی اضافه شوند تا این مجموعه زامبی محور به پرطرفدارترین سریال آمریکا بدل شود، در حالی که مسئولان HBO بر این باورند که به لطف دانلودهای غیرقانونی، تعداد بینندگانی که برای سریال ها پول می پردازند هم افزایش می یابد.

Zoom

حقیقت این است که ما همچنان با فرهنگ کپی رایت مشکل داریم. کافی است همین حالا یک نگاه به اطراف خود بیندازیم. رایانه ای که ویندوز 7 یا 8 آن را با قیت دو هزار تومان تهیه کرده ایم، بازی های کنسول های خانگی که در شرایط گرانی لوح های فشرده و در بدترین حالت به هشت هزار تومان رسیده اند و البته این تمام ماجرا نیست.

همین نرم افزار فتوشاپ را در نظر بگیرید که این روزها به لطف اینترنت پرسرعت حتی بدون پرداخت ریالی آن را تهیه می کنیم. باید اعتراف کنم همه تقصیرها هم گردن ما نیست. واقعا چند نفر حاضرند آنقدر سر کیسه را شل کنند که برای پکیج کامل نرم افزار ذکر شده دو میلیون و 400 هزار تومان بپردازند؟ در بسیاری از کشورها کپی رایت جزئی از مصادیق مجرمانه است و جریمه آن گاهی تا 200 هزار دلار! می رسد. اگر از بحث سریال ها فاصله بگیریم می بینیم که بسیاری از شرکت های بزرگ طی سال های اخیر بر ضد دانلودهای قانونی اقدام کرده اند و محدود شدن سایت های تورنت محور و بسته شدن مگا آپلود هم به همین دلیل است. حالا سوال اینجاست که چگونه می توان این فرهنگ را با توجه به قیمت سرسام آور تعداد کالاهای خارجی جا انداخت.







تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن