تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ايمان به خدا و سود رساندن به برادران.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803493409




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چند ابزار كاربردي براي بهبود امنيت در گوگل كروم


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: چند ابزار كاربردي براي بهبود امنيت در گوگل كروم
برخي از متخصصان امنيت سايبري، در يك تمثيل جالب فضاي وب و «غرب وحشي» را با يكديگر مقايسه ميكنند. در حالي كه هر دو از وسعتي فراخ برخوردارند و در هر دو آنها افرادي شرور با ابزار و آلاتي براي صدمه رساندن به شما وجود دارند، امنيت چيزي است كه همواره بايد در ذهن كسي كه پا به اين دو دنيا ميگذارد، نقش بسته باشد.
برخي از متخصصان امنيت سايبري، در يك تمثيل جالب فضاي وب و «غرب وحشي» را با يكديگر مقايسه ميكنند. در حالي كه هر دو از وسعتي فراخ برخوردارند و در هر دو آنها افرادي شرور با ابزار و آلاتي براي صدمه رساندن به شما وجود دارند، امنيت چيزي است كه همواره بايد در ذهن كسي كه پا به اين دو دنيا ميگذارد، نقش بسته باشد.

به گزارش «تابناك» در گزارش پيشين به معرفي چند افزونه امنيتي براي مرورگر فايرفاكس پرداختيم كه به واسطه آنها ضريب امنيتي وب گردي براي كاربران افزايش ميابد. در اين گزارش سعي داريم افزونه هاي امنيتي پر كاربرد و قدر را براي مروگر كروم معرفي كنيم.

همانگونه كه در خصوص افزونه هاي مرورگر فايرفاكس اشاره شد، اكنون ابزارهاي امنيتي فراواني براي اضافه كردن به گوگل كروم نيز موجود است كه انتخاب از بين آنها كار چندان ساده اي نيست. اما چند نمونه از اين افزونه ها به حد كافي از محبوبيت و شهرت بالايي برخوردار هستند كه بتوان با اطمينان آنها را به كاربران معرفي نمود.

Disconnect

يكي از مهمترين بخشهاي حفظ و افزايش ضريب امنيتي در مرورگر جلوگيري از رصد شدن فعاليت هاي كاربر از سوي وب سايتهاي ثالث است. سايتهاي ثالثي كه اين روزها به لطف شبكه هاي اجتماعي تعداد آنها كم هم نيست و اغلب بدون اطلاع كاربر فعاليت هاي وب گردي آنها را رصد ميكنند.

اين افزونه براي كروم يكي از بهترين و محبوب ترين نمونه ها در جلوگيري از رصد فعاليت كاربران در فضاي وب است. همچنين اين افزونه از قابليت بهينه سازي ارتباط WiFi برخوردار است كه امنيت كاربر را در حين اتصال به شبكه هاي مختلف مد نظر دارد.

همچنين اين افزونه قدرتمند ابزاري براي جلوگيري از بارگذاري شدن اسكريپتهاي فلش و ساير اسكريپتها براي افزايش ضريب امنيت در وب گردي برخوردار است:

لينك دانلود افزونه

HTTPS Everywhere

نوع ديگري از افزونه هاي امنيتي مهم براي مرورگر كروم، آن دسته از افزونه هايي هستند كه شما را تنها از مسيرهاي امن به وب گردي ميبرند و يا آنكه خود اقدام به امن ساختن مسير وب گردي شما ميكنند. افزونه HTTPS Everywhere يكي از محبوب ترين نمونه هاي اين دست از افزونه ها است.

اين افزونه از اين امر اطمينان حاصل ميكند كه هر وب سايتي كه شما براي بازديد از آن اقدام ميكنيد از يك پروتكل ارتباطي امن و حفاظت شده مانند SSL استفاده ميكند و اگر چنين نباشد به شما هشدار ميدهد و همچنين اگر مسير ارتباطي امن نباشد خود از طريق تغيير وب سايت از مسير http به https به ايجاد يك مسير امن كمك ميكند:

لينك دانلود افزونه

Web of Trust يا WoT

اين افزونه اي است كه در گزارش قبل و در خصوص افزونه هاي امنيتي فايرفاكس نيز به آن اشاره كرديم و در واقع افزونه اي است كه بنا به محبوبيت و كاركرد فوق العاده خود در بين هر دو مرورگر مشترك است.

كار اصلي اين افزونه درجه بندي وب سايتها بر اساس اطلاعات امنيتي آنها است كه از بازخورد وب گردي حدود 800 هزار كاربر خود بدست آورده است. زماني كه با نصب اين افزونه اقدام به وب گردي ميكنيد، در وب سايتهاي مختلف به شما نشان ميدهد كه آيا در اين وب سايت سابقا يا در حال حاضر بد افزاري وجود داشته بيا دارد و يا اينكه فعايلت شما به شكل غير قانوني در آن رصد ميشود يا خير.

البته اين افزونه خود اقدام به مسدود كردن وب سايت نميكند اما با صدور هشداري شما را از مخرب بودن وب سايت آگاه ميسازد و اين كار را از طريق نشان دادن ميله هاي امنيتي خود صورت ميدهد:

لينك دانلود افزونه

ScriptSafe

برخي اوقات كاربران در وب سايتهايي مشغول وب گردي هستند كه ويجت هاي فلش در آن منجر به نقص در عملكرد مرورگر ميشود. مخصوصا وب گردي در سايتهايي كه تعداد بنرهاي فلش در آنها زياد باشد اين موضوع بسيار آزار دهنده است.

ScriptSafe افزونه اي است كه به شما اين امكان را ميدهد كه با مسدود كردن ويجت هاي فلش و ساير اسكريپتها هر زمان كه لازم بود با كليك كردن بر روي آنها، ويجت را فعال نماييد و به اين شكل مشكل سرعت و اختلال در وب گردي خود را حل و رفع نماييد.

اين افزونه اسكريپتهاي جاوا، جاوا اسكريپت و فلش را به شكل كامل مسدود ميكند كه البته از عوارض جانبي آن اين است كه در وب سايتهاي چند رسانه اي همچون يوتيوب كاربر بايد خود اقدام به فعال سازي اسكريپت كند:

لينك دانلود افزونه

همانگونه كه در گزارش قبل نيز ياد آور شديم، حفظ و ارتقاي امنيت يك روند نا متناهي است. اقدام به افزايش ضريب امنيتي به خصوص در فضاي وب با نصب اين افزونه ها ميتواند تا حد زيادي به امن ماندن حريم شخصي و اطلاعات شما كمك كند، اما توصيه مانند هميشه آن است كه هوشياري و عملكرد خود را به عنوان اولين سنگ در بناي امنيت خود در فضاي سايبري مد نظر داشته باشد.

جمعه 6 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن