تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802723322




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش مي‌دهدوقتي كه ابتكار براي نجات هامون دست به ابتكار مي‌زند/تلاش براي «تر» كردن لب‌هاي خشكيده‌


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش مي‌دهدوقتي كه ابتكار براي نجات هامون دست به ابتكار مي‌زند/تلاش براي «تر» كردن لب‌هاي خشكيده‌
نفس‌هاي آخر هامون سبب شد مسئولان وزارت نيرو و محيط زيست با حضور در منطقه سيستان عزم خود را براي نجات و احيي آن بيش از پيش جزم كنند.


به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان، تالاب بين‌المللي هامون به عنوان بزرگترين تالاب آب شيرين كشور از حدود 15 سال پيش تاكنون با خشكسالي رو به روست كه مشكلات فراواني از جمله حركت شن‌هاي روان و ريزگردهاي ناشي از بادهاي 120 روزه، مشكلات زيست محيطي، اقتصادي و گردشگري را براي مردم منطقه سيستان ايجاد كرده است‌.

خشك شدن اين تالاب علاوه بر اينكه زمينه مهاجرت مردم از منطقه را فراهم كرده باعث بيكاري بسياري از كشاورزان منطقه شده است.

در راستاي رفع مشكلات تالاب هامون و برطرف كردن مشكلات در حوزه تامين آب منطقه سيستان، وزير نيرو، رئيس سازمان محيط زيست كشور، مديرعامل شركت آب و فاضلاب كشور با هئيت همراه وارد سيستان و بلوچستان شده و ضمن بازديد و افتتاح چند پروژه، مشكلات اين حوزه را مورد بررسي قرار داده و تصميمات لازم را براي برون رفت سيستان و بلوچستان از مشكلات زيست محيطي و كم آبي اتخاذ كردند.

وزير نيرو عصر روز چهارشنبه چهارم دي ماه جاري در بدو ورود به سيستان و بلوچستان به سراغ پروژه‌هاي برق رفت كه با حضور وي همزمان از خط 400 كيلوولت زاهدان ـ بيرجند، پست 400 كيلوولت نبوت زاهدان، كليدخانه 400 كيلوولت سفيدآبه زابل و خط ايرانشهر اسپكه آغاز شد.

بهره‌برداري از آب‌ شيرين‌كن بزرگ زاهدان

آب شيرين بزرگ زاهدان پروژه ديگري بود كه با حضور حميد چيت‌چيان وزير نيرو افتتاح و مورد بهره‌برداري قرار گرفت.

حميد چيت چيان در مراسم بهره‌برداري از پروژه آب شيرين كن زاهدان كه با حضور جمعي از مسئولان و مديران استاني و كشوري انجام شد، اظهار داشت: براي سال آينده 200 ميليارد تومان براي آبرساني به روستاهاي سيستان و بلوچستان ‌پيش‌بيني شده است.

وزير نيرو بيان كرد: هرچند رقم قابل توجهي نيست اما براي شروع خوب است زيرا طي چند سال اخير رديفي براي اين كار نداشتيم اما در سال جاري اين رديف پيش‌بيني شده است.

وي ادامه داد: اميدواريم در سال‌هاي آينده نيز اين رديف استمرار داشته باشد.

چيت‌چيان اذعان داشت: در سال‎هاي گذشته فعاليت‌هاي خوبي انجام شده و چاه نيمه‌ها به بهره‌برداري رسيده و اين خوب است از آن جهت كه در فصولي كه رودخانه هيرمند سيلابي مي‌شود، امكان ذخيره آب وجود دارد.

وي با اشاره به وضعيت جوي و خشكسالي سيستان و بلوچستان گفت: مسئولان مربوطه جريان حق‌آبه منطقه سيستان را از كشور افغانستان پيگيري مي‌‌كنند و وزارت نيرو نيز اقدامات لازم را انجام مي‌دهد.

وزير نيرو افزود: اميدواريم با بارش الهي و افزودن به ظرفيت چاه نيمه‎ها بتوانيم مشكلات مردم منطقه سيستان را رفع كنيم.

مطالعه‌ 14 سد در ‌سيستان و بلوچستان در دست انجام است‌

استاندار سيستان و بلوچستان با بيان اينكه مطالعه‌ 14 سد در اين استان‌ در دست انجام است، ‌گفت: توجه به دو عنصر آب و نيرو سيستان و بلوچستان را بر مدار توسعه قرار مي‌دهد.

علي‌اوسط هاشمي در مراسم بهره‌برداري از پروژه آب شيرين‌كن زاهدان اظهار داشت: در راستاي عدالت‌محوري، كاهش محروميت و برقراري توازن بين استان‌ها شاهد سفر مسئولان دولت به سيستان و بلوچستان هستيم.

استاندار سيستان و بلوچستان بيان كرد: قطعا بهره‌برداري از پروژه‌هاي بخش نيرو و آب، زمينه سرمايه‎گذاري بخش خصوصي و ورود سرمايه‎گذار به استان را بيش از پيش فراهم مي‌كند.

وي افزود: سيستان و بلوچستان بعضا با مشكل بحران آب مواج است كه اميدواريم افتتاح پروژه‎هاي زيربنايي اين مشكلات را برطرف كند.

هاشمي ادامه داد: اين سفر به خواسته مردم منطقه است.

وي با بيان اينكه هم‌اكنون 14 سد در دست مطالعه قرار دارد، انتظار داريم توجه ويژه به اين استان شود زيرا دو عنصر آب و انرژي در سيستان و بلوچستان را بر مدار توسعه قرار داده و زمينه سرمايه‌گذاري را بيش از پيش فراهم مي‌كند.

طرح انتقال آب از چابهار به زاهدان در دست بررسي قرار دارد

مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور گفت: تمام گزينه‌ها براي رفع مشكل آب زاهدان بررسي شده و حتي گزينه انتقال آب از چابهار به زاهدان در دست بررسي قرار دارد.

حميدرضا جانباز در مراسم بهره‌برداري از پروژه آب شيرين‌كن زاهدان كه با حضور وزير نيرو و جمعي از مسئولان و مديران استاني و كشوري‌ انجام شد، اظهار داشت: با توجه به اقليم سيستان و بلوچستان بزرگترين مشكل اين منطقه، تامين آب شرب است.

مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور بيان كرد: براي آبرساني درازمدت برنامه‌هاي جامعي را شركت آب و فاضلاب در نظر دارد.

اين مسئول اذعان داشت: تمام گزينه‌ها بررسي شده و حتي گزينه انتقال آب از چابهار به زاهدان در دست برسي است.

وي با بيان اينكه منابع آب روستاها، منابع آب پايداري نيستند و با كوچكترين خشكسالي با كمبود آب مواجه مي‌شود، ‌افزود: يكي از بهترين مجتمع‌هاي آبرساني در منطقه سيستان است.

مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور با بيان اينكه با نگاه دولت يك رديف متمركز ملي در رديف‌هاي لايحه بودجه درج شده است، گفت: اميدواريم تا سال‌جاري مشكلات آب اين منطقه رفع شود، چرا كه تامين آب سيستان و بلوچستان مهم‌ترين دغدغه مسئولان است.

آبگيري سد ماشكيدعليا در جنوب سيستان و بلوچستان ‌آغاز شد

با حضور وزير نيرو، معاونين وزارت نيرو، استاندار سيستان و بلوچستان و جمعي از مسئولان سيستان و بلوچستان آبگيري سد ماشكيد عليا آغاز شد.

مديرعامل شركت آب منطقه‌اي استان سيستان و بلوچستان در اين مراسم با بيان اينكه آبگيري سد ماشكيد عليا ‌‌در فاصله 55 كيلومتري جنوب غرب شهرستان سراوان و 30 كيلومتري شرقي شهرستان مهرستان ‌با هدف تامين سالانه 4 ميليون مترمكعب آب شرب، كشاورزي و صنعت شهرهاي مهرستان، سيب سوران، هيدوچ و روستاهاي پايين دست ساخته شده است، اظهار داشت: كنترل سيلاب‌هاي مخرب رودخانه ماشكيد و جلوگيري از خروج آب‌هاي مرزي از ديگر اهداف ساخت اين سد است.

‌احمد عاقبت‌بخير ‌درباره ويژگي‌هاي فني اين طرح اظهار داشت: سد ماشكيد از نوع خاكي با هسته رسي با حجم مخزن 67 ميليون مترمكعبي است كه در زمان حاضر عمليات اجرايي آن به پايان رسيده است.

به گفته وي، براي ساخت سد ماشكيد مبلغ 440 ميليارد ريال هزينه شده است و اين سد داراي آثار بسيار زياد زيست محيطي خواهد بود كه موجب جلوگيري از مهاجرت روستاييان مي شود.

بررسي مشكلات تالاب بين‌المللي هامون با حضور ابتكار در زابل

با هدف بررسي مشكلات تالاب هامون، معصومه ابتكار نيز پنج شنبه پنجم دي ماه جاري وارد زابل شد.

در بدو ورود ابتكار به شهرستان زابل، مردم شهرستان هامون در فرودگاه زابل با تشكيل زنجيره انساني و تهيه پلاكادرهايي كه در آنها نوشته شده بود «بانوي هامون هامون را دريابيد» خواستار رفع مشكلات تالاب هامون شدند.

رئيس سازمان محيط زيست كشور نيز با بيان اينكه مردم سيستان صبور و خونگرم هستند، گفت: مردم اين خطه با سختي‌هاي فراوان و خشكسالي توانسته‌اند طاقت بياورند، از اين رو براي بررسي و رفع مشكلات مردم منطقه سيستان قول مساعد مي‌دهيم.

وي پس از شنيدن مشكلات مردم منطقه سيستان به همراه وزير نيرو از اين تالاب بين‌المللي به صورت هوايي بازديد كردند.

استفاده از نظر نخبگان براي نجات تالاب هامون

سپس وزير نيرو در نشست هم انديشي براي بررسي مشكلات منطقه سيستان اظهار داشت: اين وزارتخانه براي نجات درياچه هيرمند از نظرات نخبگان استفاد‌ه مي‌كند.

حميد چيت‌چيان بيان كرد: در خصوص موضوع محيط زيست، مديريت آب، مسئله معيشت مردم و محيط زيست كه با آن مواجه هستيم همه اينها ابعاد مرتبط به يك مسئله است، اگر بخواهيم جداجدا به اينها نگاه كنيم، راه غلطي است، بايد همه را در يك مجموعه مورد بررسي قرار دهيم.

اين مسئول اذعان داشت: كارگروه‌هاي مختلف نجات درياچه هيرمند، شوراي عالي آب و غير .. كارگروه‌هاي خوبي است كه در راستاي رفع اين مشكلات تشكيل شده است.

وي ادامه داد: بايد يك هم‌انديشي در سطح ملي با حضور نخبگان، نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي داشته باشيم و با استفاده از نظرات آنها و مردم، براي رفع مشكلات اين بخش اقدام كنيم.

وزير نيرو افزود: در زمينه موضوع محيط زيست و مسئله آب و مديريت آب، هركسي پيشنهاد و نقطه نظري داشته باشد، استقبال مي‌كنيم زيرا جمع كردن ايده‌ها و افكار مختلف ما را به نتايج خوبي مي‌رساند.

چيت چيان در پايان گفت: اميدواريم با اتكا به نظرات نخبگان‌ ‌و محدود نكردن موضوع به سمت دولت، و اتكا به مردم و نظرات نمايندگان مجلس، تصميمات خوبي را در اين زمينه اتخاذ كنيم.

عزم محيط زيست براي احياي ‌تالاب هامون

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست نيز در اين نشست با بيان اينكه تمام سعي خود را براي احياي تالاب هامون به‌ كار خواهيم بست، گفت: دولت عزم جدي در اين خصوص دارد و بحث حق‌آبه ايران را با جديت پيگيري مي‌كند.

‌معصومه ابتكار با اشاره به اينكه ‌سازمان محيط زيست با تمام تلاش زندگي را به تالاب هامون برمي گرداند، اظهار ‌داشت: اميدواريم دوباره شاهد حضور مردم براي امرار معاش در اين منطقه باشيم.‌

وي با بيان اينكه خشكسالي‌هاي اخير منطقه سختي زيادي براي مردم ايجاد كرده و در خصوص رفع مشكلات زيست محيطي منطقه دولت عزم جدي را در پيش گرفته است، ‌تاكيد كرد: بحث حق‌آبه ايران با جديت پيگيري مي‌شود.

ابتكار با بيان اينكه حضور مسئولان كشوري در استان سيستان و بلوچستان نشان از توجه دولت براي رفع مشكلات مردم منطقه سيستان است، خاطرنشان كرد:‌ ‌هامون يكي از تالاب‌هاي بين‌المللي ايران به شمار مي‌رود كه طي خشكسالي‌هاي اخير از بين رفته كه با مساعدت دولت و همكاري كشور افغانستان اميدواريم به زودي مشكل آن حل شود.

‌مديركل حفاظت محيط زيست سيستان و بلوچستان نيز در اين جلسه با بيان اينكه اهميت و جايگاه ‌تالاب هامون در اقتصاد و محيط زيست منطقه سيستان براي همگان روشن و مبرهن است، گفت: ‌همه با مشكلات زيست محيطي از قبيل انتشار ذرات گرد و غبار در هوا و عدم مهاجرت پرندگان به اين تالاب و مسائل ديگر ... آشنا هستند و بسيار جاي خرسندي است كه رياست‌ سازمان‌، مسئله هامون را جزو اولويت‌هاي اصلي و درجه يك سازمان قرار داده و با جديت و تلاشي همه جانبه و پيگيرِ مسئله تالاب هامون‌، احيا‌ و برطرف كردن موانع اين مقوله است.

خسرو افسري با بيان اينكه دكتر ابتكار از نزديك از تالاب بازديد كرده و تمام مراحل مطالعاتي و اجرايي احياي تالاب هامون را بررسي كردند، افزود: ‌اين فرصت بسيار مناسب و مغتنم است كه با توجه به حضور نمايندگان ‌استان‌، وزير ‌نيرو‌، استاندار و ساير مسئولان، بتوانيم اهميت و جايگاه تالاب هامون را بهتر درك و به عموم مردم معرفي كنيم‌.

خبر خوش ابتكار براي كاركنان سازمان محيط زيست‌ در سراسر كشور

رئيس سازمان محيط زيست كشور با بيان اينكه توجه به مشكلات كاركنان ‌سازمان در اولويت قرار دارد، گفت: در حال پيگيري هستيم كه حقوق كاركنان محيط زيست افزايش پيدا كند.

معصومه ابتكار در جمع كاركنان محيط زيست نيز زابل‌ اظهار داشت: بررسي مشكلات محيط‌بانان، توجه به رفع مشكلات مالي كاركنان از جمله مهم‌ترين برنامه‌هاي ‌سازمان محيط زيست است.

رئيس سازمان محيط زيست كشور با بيان اينكه توجه به مشكلات كاركنان ‌سازمان در اولويت قرار دارد، گفت: در حال پيگيري هستيم كه حقوق كاركنان محيط زيست افزايش پيدا كند.

اين مسئول اذعان داشت: محيط‌بانان نيت خدمت و حل و فصل مشكلات مردم آمده‌اند پس بايد زمينه رفاه و آرامش خودشان نيز فراهم باشد.

وي با بيان اينكه محيط زيست در جامعه نقش محوري دارد، افزود: در مقابل من به عنوان رئيس سازمان محيط زيست از كاركنان و محيط‌بانان انتظار دارم خدمتي مبتني بر دانايي، اطلاعات و آگاهي درست داشته باشند و از تمام جوانب و قوانين و مقررات اطلاع داشته باشند.

ابتكار اضافه كرد: احياي تالاب هامون، مديريت صحيح آب و پسماند در اولويت كار مسئولان مربوطه باشد، همكاران محيط زيست نيز با اعضاي شوراي شهر تشكل‌هاي زيست محيطي و اجتماعي همكاري كرده و با هم از تمام ظرفيت‌ها براي پيشبرد اهداف سازمان استفاده كنند.

وي در پايان گفت: صادقانه از تمام توان خود براي پيشبرد برنامه‌ها و اهداف محيط زيست كشور استفاده مي‌كنيم.

درخواست كمك از سازمان ملل براي رفع مشكلات تالاب‌هاي ايران

رئيس سازمان محيط زيست كشور بيان كرد: از ‌سازمان ملل خواسته‌ام از ظرفيت‌هاي بين‌المللي و روابط دوجانبه و همكاري‌هاي منطقه‌اي براي رفع مشكلات تالاب‎ها استفاده كنيم.

معصومه ابتكار در جمع مردم، مسئولان و معتمدان منطقه سيستان در سالن اجتماعات دانشگاه زابل اظهار داشت: با همكاري مردم، جوانان و دانشجويان و نخبگان منطقه مشكلات قطعا قابل حل خواهد بود.

رئيس سازمان محيط زيست كشور بيان كرد: با آغاز به كار دولت جديد تحولات خوبي را در كشور شاهد هستيم كه اميدوارم اين تحولات سر منشا اقدامات درست به دور از شعار و اقدامات عملي در راستاي بهبود شرايط زندگي مردم باشد.

ابتكار تاكيد كرد: بايد ‌با راهكارها و راه‌حل‎هاي كارشناسي ‌زمينه رفاه مردم را فراهم كنيم.

اين مسئول افزود: از همان روزهاي آغاز به كار خود در دولت جديد‌، رفع مشكلات هامون در دستور كار‌ بود و تاكنون در بعد بين‎المللي اقدامات خوبي انجام شده و‌ ‌نشست‌هايي نيز با وزير امور خارجه داشته‌ايم.

وي با بيان اينكه در ارتباط با تالاب‎هاي ايران به ويژه هامون از مجامع بين‌المللي در‌خواست كمك ‌كرده‎ا‌م افزود: بايد از تمامي ظرفيت‌هاي بين‌المللي براي نجات تالاب هامون استفاده كنيم.

رئيس سازمان محيط زيست كشور با بيان اينكه از ‌سازمان ملل خواسته‌ام از ظرفيت‌هاي بين‌المللي و روابط دوجانبه و همكاري‌هاي منطقه‌اي براي رفع مشكلات تالاب‎ها استفاده كنيم، گفت: بايد مجموعه تالاب‌هاي بين‌المللي هامون را يك زيست‌بوم بدانيم و با مديريت يكپارچه براي احياي آنها در افغانستان و ‌ايران تلاش شود ‌تا زندگي مردم رونق بگيرد.

اين مسئول خاطرنشان كرد: براي رفع مشكلات محيط زيست به ويژه تالاب‎ها در سطح ملي مطالعاتي از گذشته آغاز كرده‌ايم و همكاري خوبي با مراكز دانشگاهي داشته‎ايم. وي گفت: مطالعات تفصيلي تالاب هامون براي احياي تالاب در دست اقدام است و اميدواريم بتوانيم آن را اجرايي و به تصويب ‌كنيم.

رئيس سازمان محيط زيست با بيان اينكه بايد كارگروهي زير نظر استاندار به دبيري محيط زيست سيستان و بلوچستان تشكيل و مسائل، مشكلات و اقدامات بررسي شود، اضافه كرد: ‌مي‌طلبد ‌در اين كارگروه از نظرات، پيشنهادها و راهكارهاي تمام‌ نخبگان، صاحبنظران، اساتيد و تشكل‌هاي مردم‌نهاد بهره برده شود تا شاهد مديريت يكپارچه آب و احياي زيست‌بوم هامون ‌باشيم.

ابتكار با تاكيد براينكه براي رفع اين موضوع تمام تلاش خود را به كار خواهيم بست، اظهار اميدواري كرد ‌اين مشكلات بر اساس مصوباتي كه صورت مي‌گيرد ساماندهي شود.

رئيس سازمان محيط زيست كشور با بيان اينكه‌ شوراها نسبت به مسائل زيست‌محيطي ‌توجه بيشتر داشته باشند، گفت: مديريت آب، پسماند و ‌تكميل طرح‌هاي جمع‌آوري فاضلاب بايد در اولويت باشد.‌

اين مسئول گفت: سازمان محيط زيست امكان حمايت از تمامي طرح‎هاي انجمن‎هاي علمي در زمينه محيط زيست را دارد.

وي با بيان اينكه مردم مطالبات خود را از دولت و مسئولان بخواهند چرا كه فضا فضاي اميد است، تاكيد كرد: مردم اگر از اين فرصت استفاده كنند يك تعامل اجتماعي ‌در سطح كشور شكل خواهد گرفت.‌‌

امام جمعه زابل، نمايندگان مردم در منطقه سيستان در مجلس و فرماندار زابل و معتمدان نيز در ابتداي اين ديدار به بيان مشكلات مردم منطقه پرداختند.‌

بازديد مديرعامل آب و فاضلاب كشور از پروژه‎‎هاي آب در خاش

مديرعامل آب و فاضلاب كشور نيز كه به همراه وزير نيرو به سيستان و بلوچستان سفر كرده بود، با هئيت همراه وضعيت پروژه‎هاي منابع تامين آب شرب و بهداشتي شهرستان خاش را بررسي كرد.

حميدرضا جانباز از پروژه آبرساني به شهر نوك‌آباد و روستاهاي اسكه آباد، دهپابيد و كهنوك كه بخشي از اين پروژه اجرايي شده اما نيمه تمام است نيز بازديد كرد.

دست تمام اقوام و مذاهب را براي رفع مسائل زيست‌محيطي به گرمي مي‎فشاريم

رئيس سازمان محيط زيست كشور گفت: ‌دست تمام اقوام و مذاهب را براي رفع مسائل زيست‌محيطي به گرمي مي‎فشاريم.

معصومه ابتكار در ديدار با مولوي احمد نارويي امام جمعه موقت مسجد مكي زاهدان اظهار داشت: تمام اقوام و مذاهب براي دولت تدبير و اميد قابل احترام است و دست همگان را براي مسائل زيست‌محيطي به گرمي مي‎فشارد.

رئيس سازمان محيط زيست كشور افزود: اگر همكاري مردم با محيط زيست نباشد نمي‎توان از محيط زيست به خوبي مراقبت كرد.

اين مسئول اذعان داشت: دولت تدبير و اميد براي بحث‎هاي زيستي محيطي و رفع مشكلات آن تمام تلاش خود را به كار خواهد خواهد بست.

امام جمعه موقت مسجد مكي زاهدان نيز اظهار داشت: مردم سيستان و بلوچستان مردمي رنج ديده و ستمديد مظلوم هستند كه در مسائل خشكسالي و زيست محيطي بسيار آسيب‌پذير شده‎اند.

مولوي احمد نارويي گفت: محيط زيست بايد تلاش خود را در راستاي رفع مشكلات اين منطقه به كار ببندد و ما نيز نهايت همكاري را با اين مجموعه خواهيم داشت.

ديدار رئيس سازمان محيط زيست با نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان

رئيس سازمان محيط زيست كشور پس از ديدار با كاركنان محيط زيست زاهدان، با حضور در بيت نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان به تشريح اقدامات انجام شده خود در سفر يكروزه به منطقه سيستان پرداخت.

معصومه ابتكار در ديدار با آيت‌الله سليماني در زاهدان‌ اظهار داشت: بازديد از تالاب هامون، بررسي وضعيت محيط زيست، شنيدن مشكلات مردم منطقه از جمله برنامه‌هايي است كه امروز انجام شد.

رئيس سازمان محيط زيست كشور از ديدار با مردم، معتمدان و مسئولان منطقه سيستان در دانشگاه زابل خبر داد و افزود: در اين ديدار برنامه‌هاي دولت در زمينه محيط زيست و اقداماتي كه براي نجات تالاب هامون در دست بررسي است براي حضار تشريح شد.

نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان نيز در پايان اظهار اميدواري كرد: فعاليت‌ها و اقدامات اين سفر منتج ‌به رفع مشكلات منطقه شود.

وزير نيرو، رئيس سازمان محيط زيست كشور، مديرعامل شركت آب و فاضلاب كشور، استاندار و نمايندگان مردم سيستان و بلوچستان در مجلس شوراي اسلامي در استانداري سيستان و بلوچستان گرد هم آمده و براي رفع مشكلات سيستان و بلوچستان تصميمات لازم را اتخاذ كردند.

اميدواريم سفر دولت مردان به سيستان و بلوچستان و بازديد و لمس مشكلات منطقه از نزديك، سبب شود تا آنها با انديشيدن راهكار درست و مديريت صحيح بر مشكلات منطقه غلبه كرده و مزد سالها صبوري و تحمل مشقت مردم سيستان و بلوچستان را با فراهم كردن زمينه‌هاي توسعه و آباداني و رفاه اجتماعي، پاسخ دهند.

-----------------------------

گزارش: شيبا سرگزي

-----------------------------

جمعه 6 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن