تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، بزرگ‏ترين ـ فرمود ـ يا با عظمت‏ترين نام خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802529499




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش مي‌دهدجولان مانكن‌هاي اروپايي در خيابان‌هاي زنجان / خواب سنگين دستگاه‌هاي فرهنگي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش مي‌دهدجولان مانكن‌هاي اروپايي در خيابان‌هاي زنجان / خواب سنگين دستگاه‌هاي فرهنگي
جولان افرادي كه به شدت خود را به مانكن‌هاي اروپايي شبيه كرده‌اند، در حال حاضر معضل فرهنگي شهر زنجان محسوب مي‌شود به طوري كه توجه هر عابري را به خود جلب مي‌كند.


به گزارش خبرگزاري فارس از زنجان، مدل و مد گرايي از مشكلات جامعه امروز به ويژه در بين بانوان است كه آثار مخرب آن در خانواده‌ها نيز مشاهده مي‌شود.

خانواده‌ها براي برخورد با مد گرايي فرزندان خود گاهي به مجادله مي‌پردازند و گاهي نيز همراه فرزندان خود مي‌شوند، در برخي مواقع خانواده به اندازه‌اي به مد مورد نظر فرزندانشان نزديك مي‌شوند كه تشخيص و مادر و دختر دشوار مي‌شود، چرا كه مادر با استفاده از ابزار زيبا سازي توانسته خود را در حد دختر جوان سازي كند و لباس‌هايي كه از مد روز است استفاده كند تا خود را در حد مانكن‌هاي خارجي پيش برده و زمينه سازي مناسبي براي دلبري در ميان جمع داشته باشد.

متاسفانه روند سرعت مد و مدگرايي در بين جوانان موجب شده تا هر روز شاهد حضور جواناني با مدهاي عجيب و غريب در جامعه باشيم.

در حال حاضر نيز با فرا رسيدن فصل زمستان، پوشيدن لباس‌هاي زمستاني شبيه مانكن‌هاي خارجي از روش‌هاي جديد براي خودنمايي است.

اين مسئله در حال حاضر تا اندازه‌اي پيش رفته است كه براي خريد لباس كه به مغازه‌ها و پاساژهاي شهر زنجان مراجعه مي‌كني، آلبومي از تصاوير مدهاي جديد اروپايي را برايت مي‌آورند تا انتخاب خوبي داشته باشي.

*فعاليت زيرزميني شوهاي لباس در زنجان

البته نبايد از آمار شوهاي زيرزميني نيز غافل شد كه اين روزها در زنجان نيز طرفداران بسياري دارد و خريد لباس از شو‌هاي مختلف كه نام و نشاني از خود در كرده‌اند، آبرو براي انسان ايجاد مي‌كند و به محض آوردن نام فلان شوي لباس نظرات اطرافيانت در زمينه قيمت و نوع پارچه به كار رفته در لباست نقل مجلس مي‌شود.

البته بايد شوهاي لباس را بشناسي و از مردم عقب نماني، اگر لباست را از مغازه و پاساژ خريده باشي همه در اصل بودن آن شك خواهند كرد چرا كه شوهاي لباس شخصيتي به انسان مي‌دهد كه خريد از بازار و پاساژ آن را خدشه‌دار مي‌كند.

به نظر مي‌رسد مد گرايي پديده‌اي پيچيده‌اي است كه بايد در خصوص آن به سبك زندگي مورد نظر مقام معظم رهبري بيشتر توجه شود و بايد ديد در اين دنيايي كه بايد براي آخرت كوشيد مد و لباس تا چه اندازه به كمكت مي‌آيد‌.

با گشتي در خيابان‌هاي شهر زنجان، انواع دختران و پسران را مشاهده مي‌كني كه با لباس‌هاي مختلف كه بيشتر از نوع خارجي است در خيابان‌ها جولان مي‌دهند و مردم بيشتر در چهار راه سعدي تا سعدي وسط با مانكن‌هايي روبرو مي‌شوند كه فقط در فيلم‌هاي خارجي مي‌توان ديد.

نوع نگرش مردم به مد به گونه‌اي تغيير يافته است كه هر كس لباس خواننده يا مدل اروپايي را بپوشد داراي شخصيت و كسي كه از اين نوع مدها استفاده نكند، عقب مانده است و بيشتر از اين آزار مي‌بيني وقتي جوانان از مدهاي لباس ايراني به دليل قيمت بالا و كيفيت بد انتقاد دارند و معتقدند بايد لباس خوب ايراني در بازار موجود باشد تا يك جوان به سمت لباس‌هاي خارجي نرود.

به نظر مي‌رسد در اين ميان تنها سازمان بسيج اصناف استان زنجان است كه دست به كار شده و در حال حاضر در حال برنامه‌ريزي براي ارائه مد و لباس ايراني ـ اسلامي است

*برگزاري جلسات مد و لباس ايراني - اسلامي در زنجان

رئيس سازمان بسيج اصناف استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با بيان اينكه چندين جلسه در زمينه مد و لباس در زنجان برگزار شده است، خاطرنشان كرد: فارغ‌التحصيلان دانشگاهي مد و لباس، اصناف، بازاريان، توليد كنندگان و فروشندگان به همراه كارشناسان در اين جلسات حضور مي‌يابند.

عليرضا حيدري با اشاره به اينكه در آينده نزديك خروجي اين جلسات ارائه مي‌شود، خاطرنشان كرد: بايد راهكار عملي براي تببين مد و لباس ايراني به كار گرفت.

اين مسئول با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري در خصوص سبك ايراني – اسلامي تصريح كرد: سازمان بسيج اصناف براي پيشبرد اهداف مقدس نظام اسلامي در زمينه توجه به سبك زندگي ايراني – اسلامي به دنبال ارائه راهكارهاي مهم در زمينه مد و لباس است كه در حال حاضر اقدامات عملي در اين زمينه آغاز شده است.

گفتني است، بايد ديد وظيفه ساير مسئولان در قبال تاكيدات مقام معظم رهبري و جامعه عمل پوشاندن به اين تاكيد چيست؟ و كدام سازمان توانسته گامي مهم در اين زمينه بردارد.

به نظر مي‌رسد بايد با تقويت فرهنگ خانواده‌ها به مقابله با مد‌گرايي پرداخت، اما اينكه چه راهكارهايي بيشترين بازدهي را دارد، بايد مسئولان و كارشناسان نظرات خود را ارائه كنند.

*مد همه شئون زندگي انسان را در بر مي‌گيرد

گستره‏ مد به اندازه‏اى گستره‏ زندگي انسان است و همه شئونات آن را در بر مي‌گيرد، به طور كلي هر كجا كه پاي جنبه زيبا شناختي در ميان باشد، مد هم آنجا حضور دارد. عرصه پوشش، آرايش، محيط آرايي، مدل ماشين، مدل كيف، لوازم منزل،حتي ادبيات سياسي، شيوه احوال‌پرسي و خلاصه جنبه‌هاي زيبا شناختي همه متاع‌ها و كالاهاي دنيوي، گستره مد و مد گرايي هستند.

هرچند مد همواره در بين همه نسل‌ها و عصرها وجود داشته است، اما آهنگ رشد آن تا دوره معاصر بسيار كند بوده است، در دوره معاصر به ويژه در چند دهه اخير در واقع مد و مد گرايي به افراطي‌ترين حد خود رسيده است، شكي نيست كه گسترش وسايل ارتباط جمعي همانند ماهواره و اينترنت از يك طرف و ارتقاي سطح زندگي و رفاه و افزايش نقدينگي موجود در جوامع از علل اصلي آن هستند.

به نظر مي‌رسد همانند سازي كه مورد نظر روانشناسان است، در مدگرايي بيشتر نمود دارد چرا كه كودك، نخستين و بيشترين برخورد را در زندگي با والدين خود دارد، اما در دوران نوجواني كه فرد از والدينش فاصله مي‌گيرد، الگوهايي را كه خود را با آنها شبيه كرده است، از دست الگوهاي ديگر، يعني از طريق همانند سازي‌هاي جديد با ديگري، پر شود.

به نظر مي‌رسد جامعه ايراني نتوانسته الگوسازي مطلوبي در اين حوزه داشته باشد و جوانان ايراني خود را با الگوهاي خارجي تطبيق مي‌دهند.

فارس اميدوار است اين گزارش تلنگري براي مسئولان براي درك واقعيت مد و مدگرايي شده و به دنبال معرفي الگوهاي ايراني – اسلامي به جامعه باشند.

انتهاي پيام/73003/

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن