تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820231395




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مكمل‌هاي دارويي؛ دوست يا دشمن؟


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: مكمل‌هاي دارويي؛ دوست يا دشمن؟
رئيس انجمن داروسازان ايران گفت: درباره مصرف مكمل‌هاي دارويي و ويتامين‌ها با ديدگاه غلط و بسيار زيان بار در جامعه مواجه هستيم كه پايه علمي ندارد.

سيدحميد خويي در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار واحدمركزي خبر افزود: كساني معتقدند مكمل‌ها هيچ ارزش درماني ندارد و در مقابل كساني هستند كه انتظار بي‌پايه، غيرعلمي و وهم‌آلود از مكمل‌ها دارند و اين‌ها را لازمه حفظ سلامت خود و خانواده خود مي بينند.

وي با رد اين دو ديدگاه تأكيد كرد: آنچه به عنوان مكمل شناسايي مي‌شود مي‌تواند به عنوان تكميل كننده برنامه‌هاي درماني در بسياري بيماري‌ها جايگاه منطقي و قابل دفاع داشته باشد اما اينكه هر كسي، بيمار يا سالم احساس كند كه به ويتامين ها نياز دارد نگاهي درست نيست.

رئيس انجمن داروسازان ايران گفت: فرد طبيعي و سالم كه تغذيه مناسب دارد و منابع گياهي و حيواني در سبدغذايي وي قرار دارد نياز به املاح و ويتامين مكمل ندارد.

خويي افزود: بهتر است ويتامين‌ها و املاح را از غذاها دريافت كنيم چون رفتار ويتامين ها وقتي به صورت دارو دريافت مي شوند و وقتي به صورت غذا دريافت مي شوند كاملا متفاوت است و ويتامين هاي موجود در منابع غذايي، تركيبي، منسجم و متعادل هستند كه در كنار هم ديگر مي‌توانند به حفظ سلامتي كمك كنند.

وي گفت: واقعيت اين است ويتامين ها و املاح اجزاي ضروري و مورد نياز بدن براي حفظ سلامت هستند ولي كمبود ويتامين‌ها و املاح علائم و تظاهرات مرضي ايجاد مي‌كند و در اين زمان مصرف ويتامين ها مي تواند اين علائم را برطرف كند.

رئيس انجمن داروسازان ايران افزود: در كساني كه كمبود ندارند مصرف ويتامين و املاح زيادي موجب ارتقاي سلامتي فرد نمي‌شود؛ گاهي انتظارات معكوس از ويتامين‌ها داريم و فكر مي‌كنيم اگر كمبود ويتامين «آ» باعث ضعف بينايي مي‌شود مصرف آن در انساني سالم موجب بهتر شدن بينايي مي شود، ولي اينطور نيست.

نظر شما:
------------

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن