تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819263406




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور پررنگ مديران ورزشي بدون بليت در حوزه جوانان


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: حضور پررنگ مديران ورزشي بدون بليت در حوزه جوانان
قبل از هر حركتي در بازي شطرنج ابتدا بايد مهره ها را به درستي در جاي خود قرار داد تا بتوان از تكنيك ها و روش هاي مختلف استفاده كرد اما به نظر مي رسد اين مسئله در وزارت ورزش و جوانان هنوز در هاله اي از ابهام قرار دارد و بر خلاف وعده وزير ورزش و جوانان، قبل از كسب راي اعتماد مبني بر بكارگيري افراد متخصص در پست‌هاي مربوط به جوانان، باوجود گذشت نزديك به 40 روز از سكانداري اين وزارتخانه تاكنون شاهد هيچ گونه تغييري در پست هاي مديريتي و معاونت‌هاي استانها در حوزه جوانان نبوده ايم .

به گزارش خبرنگار «جوانان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ، وزير ورزش و جوانان در اولين نشست خبري خود قبل از كسب راي اعتماد مجلس با اشاره به لزوم بكارگيري افراد متخصص و مشاور در حوزه جوانان گفته بود: بايد به اين نكته نيز توجه داشت كه يك وزير نمي‌تواند در تمام رشته‌هاي ورزشي تخصص داشته باشد و طبيعتا حوزه جوانان نيز همين‌گونه است و يك وزير بايد از متخصصان و مشاوران مجرب در اين خصوص استفاده كند. اين گفته وزير درحاليست كه تاكنون تغيير و تحولاتي در سطوح مختلف بخش جوانان وزارتخانه انجام نشده است.

دكتر روحاني در نخستين نشست خبري خود پس از پيروزي در انتخابات ، دولت خود را دولتي كارآمد و شايسته سالار خواند كه بنا دارد از تمامي مديران و نيروهاي كارآمد كشور در بدنه خود بهره ببرد ، بر اين نكته نيز تاكيد كرده بود كه اگر كسي اتوبوسي و بدون بليت آمده تكليف را خودش مي‌داند.

با روي كارآمدن دكتر صالحي اميري و به دست گرفتن سكان سرپرستي وزارت ورزش و جوانان افرادي كه بدون بليت برمسند معاونت‌هاي مختلفي هم چون معاونت فرهنگي تكيه زده بودند، كم كم كنار گذاشته شدند و با انتصاب افرادي همچون دكتر گلزاري كه از افراد صاحب نظر و با تجربه و به ويژه غير سياسي در حوزه جوانان است، روزنه اميدي ايجاد شد تا تغيير و تحولات در سطوح پايين تر نيز اتفاق بيفتد اما با عدم اعتماد مجلس به دكتر صالحي اميري روند تغيير و تحولات تا امروز متوقف مانده است.

سايه ورزش بر معاونت هاي امور جوانان استان ها

به گزارش ايسنا ، عدم سنخيت تخصص معاونين جوانان استان‌ها با حوزه كاري شان يكي از مهم ترين معضلات حوزه جوانان است و ورزش بر اين بخش نيز سايه انداخته به نحوي كه از 31 استان ، معاونين و سرپرست‌هاي معاونت فرهنگي و امور جوانان 8 استان فارع التحصيلان تربيت بدني و از فعالان ورزشي هستند كه بي‌شك در حوزه ورزش صاحب نظرند و اين به معناي مديريت موفق در امور فرهنگي و جوانان نيست .

جداي از افراد ورزشي، در ديگر استان‌ها نيز افرادي با مدرك‌هاي غيرمرتبط با جوانان هم چون مهندسي كشاورزي ، عمران ، معارف اسلامي و زبان و ادبيات عرب ، منابع طبيعي، شهرسازي و .. بر مسند معاون فرهنگي و امور جوانان تكيه زده‌اند و در معدود استان‌هايي است كه افراد مرتبط با تخصصشان در اين حوزه مشغول به فعاليت باشند.

كمبود نيروي انساني متخصص در استان ها

از سوي ديگر استان‌ها از كمبود نيروي انساني متخصص به شدت رنج مي برند به شكلي كه در نشست معاونين استان‌ها با وزير ورزش و جوانان اين مسئله به عنوان يكي از معضلات مهم حوزه جوانان مطرح شده است و به گفته زحتمكش، معاونت فرهنگي و امو جوانان استان بوشهر برخي استان ها همچون سيستان و بلوچستان سرپرست امور جوانان به تنهايي تمام كارهاي اين حوزه را از پاراف كردن برگه گرفته تا امضا و ابلاغ مصوبات انجام مي دهد يا در خود استان بوشهر هيچ كارشناسي براي امور پژوهشي وجود ندارد.

به گزارش ايسنا، به نظر مي رسد با توجه ويژه‌اي كه دكتر روحاني در انتخابات به موضوعات جوانان داشتند توقع بيشتري از وزير ورزش و جوانان به عنوان سكان دار اين عرصه مي رود تا مهره هاي خود را در صفحه شطرنج وزارتي طوري بچيند كه هيچ يك از دو بخش ورزش و جوانان كيش و مات نشود؛ چرا كه لازمه يك ساختار قوي در هر سازماني افراد متخصص و كارآمد هستند تا با مشاوره و ارائه راهكار بتوانند موانع و مشكلات يك سازمان را حل كنند.

گزارش از محمدحسن سيدزاده

انتهاي پيام

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن