تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند به شكل شما و اموال شما نگاه نمى كند بلكه به دلها و اعمال شما توجه مى نمايد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819402778




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور جوانان در مسجد جمكران توطئه‌هاي دشمنان را خنثي مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: حضور جوانان در مسجد جمكران توطئه‌هاي دشمنان را خنثي مي‌كند
قم - خبرگزاري مهر: توليت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: مسجد مقدس جمكران پايگاه بزرگ شيعي است و حضور جوانان و مردم در اين مكان مقدس، توطئه‌هاي دشمنان اسلام و ايران اسلامي را خنثي مي‌كند.

به گزارش خبرگزاري مهر، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي در ديدار توليت و مسئولان مسجد مقدس جمكران، با ابراز خرسندي از فعاليت‌هاي اين مسجد مقدس در عرصه فرهنگي و نشر تعاليم ناب شيعي گفت: بايد قدر عرصه‌اي را كه براي خدمت به مكتب اهل‌بيت(ع) در اختيار ما قرار داده شده است، بدانيم.

وي گفت:‌ مسجد مقدس جمكران پايگاه بزرگ شيعي است كه حضور جوانان و مردم در اين مكان مقدس، خنثي‌كننده توطئه‌هاي دشمنان اسلام و ايران اسلامي است.

امام جمعه قم افزود: احداث بلوار پيامبر اعظم حدفاصل حرم حضرت فاطمه معصومه(س) تا مسجد مقدس جمكران اقدام شايسته‌اي بود كه از دست‌اندركاران آن تقدير مي‌شود، ولي اصل كار از اين به بعد شروع مي‌شود.

بلوار پيامبر اعظم(ص) بايد به بين‌الحرمين ديگري تبديل شود

حجت الاسلام سعيدي با بيان اينكه بايد از اين مسير استفاده فرهنگي و ولايي شود، گفت: اين مسير بايد به بين‌الحرمين ديگري تبديل شود و در اين عرصه نبايد چشم‌انداز ديگران باشيم؛ بايد حضور فعالي در اين عرصه داشت.

وي با بيان اينكه پياده‌روي اربعين حسيني از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) تا مسجد مقدس جمكران نبايد به اربعين خلاصه شود، افزود: زماني كه حضور گسترده مردم در مناسبت‌هاي مختلف در اين مسير باشد و مسئولان ديدند كه اين بلوار به بين‌الحرميني ديگر تبديل شده است،‌ نگاه‌هاي اقتصادي آنها نيز مورد تأثير قرار خواهد گرفت.

توليت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ادامه داد: البته اين كار بايد به صورت مردمي اجرا شود، مردم بايد به اين مسير نگاهي فرهنگي داشته باشند، مسئولان و متوليان فرهنگي نيز بايد در جريان دادن به اين كارها نقش‌آفرين باشند.

وي با اشاره به پياده‌روي عزاداران حسيني از حرم كريمه اهل بيت تا مسجد مقدس جمكران، با بيان اينكه بايد خيمه‌هايي از سوي آستان مقدس حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمكران در اين مسير پياده‌روي براي خدمت‌رساني به عزاداران ايجاد شود، گفت: اين كار بايد مانند خدمت‌رساني به زائران حسيني عليه‌السلام در مسير نجف تا كربلا در ميان مردم فرهنگ‌سازي شود و آنها نيز در اين عرصه وارد شوند.

زمان حضور زائران در قم بايد افزايش يابد

توليت مسجد مقدس جمكران نيز در اين ديدار، تعامل ميان آستان مقدس حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمكران را ضروري دانست و اظهار كرد: اميد مي‌رود با هم افزايي اين دو پايگاه بزرگ، نقش مهم‌تري در ياري رساندن به اسلام ايفا شود.

حجت‌الاسلام محمد حسن رحيميان ضمن ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي انجام شده از سوي اين مسجد به زائران، افزود: براي آينده اينگونه برنامه ريزي صورت گرفته است كه توقف چند ساعته زائران در قم به توقف چند روزه تبديل شود كه اجراي اين برنامه نيازمند حمايت‌هاي استاني و كشوري است.

وي به ظرفيت‌هاي بزرگ در قم در خدمت‌رساني به زائران اشاره كرد و تصريح كرد: سرمايه‌هاي معنوي حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمكران، حوزه‌هاي علميه و غيره، آماده خدمت‌رساني فرهنگي و ديني به اقشار مختلف مردم است.

توليت مسجد مقدس جمكران با بيان اين كه اگر اين چند ساعت حضور مسافران در قم به چند روز تغيير نيابد، فرصت‌هاي بزرگي در ترويج مكتب اهل‌بيت(ع) از دست مي‌رود، افزود: بايد حداكثر استفاده از اين ظرفيت‌ها براي تبليغ اسلام ناب صورت پذيرد.

وي خاطرنشان كرد: زماني كه افراد در اماكن مقدسه قم حضور دارند، بالاترين سطح پذيرش را در تعاليم تشيع دارند، از اين رو بايد از تمام ظرفيت حوزه و تشكيلات تبليغي و پژوهشي آن از اين فضا بهره برد.

حجت الاسلام رحيميان ارائه تسهيلات به زائران و مسافران در قم را گامي مهم در تحقق اين برنامه دانست و گفت: براي تحقق اين تسهيلات، نيازمند حسينيه‌ها، زائرسراها و غيره در قم هستيم كه بايد راهكارهاي لازم در اين عرصه بررسي شود.

وي به بزرگراه پيامبر اعظم(ص) در حد فاصل حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمكران اشاره كرد و افزود: مسئولان مربوطه بايد ايده واحدي را در اين عرصه استفاده كنند تا از اين ظرفيت براي استفاده حداكثري در تقويت ديني مردم استفاده برد.

توليت مسجد مقدس جمكران به برگزاري آئين پياده‌روي اربعين حسيني از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمكران اشاره كرد و گفت: در كنار آئين پياده‌روي اربعين حسيني از نجف تا كربلا، يكي از بهترين فضاها در سطح ملي و استاني، با توجه به جايگاه جغرافيايي قم، برگزار چنين مراسمي در قم است تا مردم اربعين حسيني را به پيشگاه حضرت ولي عصر عجل الله تعالي فرجه تسليت عرض كنند.

كد خبر: 2196252

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۴ - ۱۹:۳۳

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن