تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد كه بدترين بدها، علماى بدند و بهترين خوبان علماى خوبند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804718180




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهترين زمان براي «تبديل به احسن» مسكن


واضح آرشیو وب فارسی:الف: بهترين زمان براي «تبديل به احسن» مسكن
سطح جديد قيمت مسكن در تهران كه حداقل ۱۵ درصد نسبت به ابتداي تابستان افت كرده است چون تناسبي با قدرت خريد متقاضيان ندارد - هنوز نتوانسته معاملات در اين بازار را رونق ببخشد، اما يك گروه خاص از جامعه تقاضا با تشخيص اقتصادي‌بودن شرايط موجود، به استفاده از فرصت فراهم‌شده در فصل پاياني سال ترغيب شده‌اند.

بازار معاملات مسكن هم‌اكنون مديون گروهي است كه دلالان بازار نام آنها را «متقاضيان‌تعويض» گذاشته‌اند. متقاضيان تعويض گروهي از مالكان هستند كه با هدف تبديل‌به‌احسن، براي خريد آپارتماني بزرگ‌تر يا كم‌ سن‌وسال‌تر از ملك موجودشان وارد بازار شده‌اند.

اين گروه از يك‌سو قدرت لازم براي خريد بخش‌ عمده‌اي از مساحت آپارتمان جديد را از طريق فروش آپارتمان قبلي دارد و از سوي‌ديگر امكان پرداخت هزينه مابه‌التفاوت مساحت‌اضافه، با توجه به كاهش قيمت‌ها در مقايسه با نيمه‌اول امسال، برايش فراهم شده است.

هر چند متقاضيان‌تعويض با ورود به بازار، نسبت عرضه و تقاضا در معاملات مسكن را به سمت عرضه سنگين كرده‌اند، اما به‌رغم فراواني نسبي فايل‌ فروش در بنگاه‌ها، از آنجا كه غالب حجم نياز به خريد را گروه دست‌اول تشكيل مي‌دهند، هم‌اكنون بي‌ميلي اين گروه و انتظار آنها براي تصويب و پرداخت تسهيلات خريد مسكن، همچنان سايه ركود را از بازار خارج نكرده است. متقاضيان‌تعويض در عين حال براي خريد، از شيوه غيرنقدي -ارايه چك به فروشنده- استفاده مي‌كنند با اين هدف كه بتوانند حداكثر تا پايان امسال، ملك اول را گرانتر بفروشند!

رييس اتحاديه مشاوران‌املاك تهران در واكنش به اين اقدام طرفين معاملات، اعلام كرد: احتمال مي‌رود قيمت مسكن در ماه‌هاي آتي ۱۰ درصد ديگر كاهش پيدا كند و بعيد است تجربه زمستان۹۲ دوباره تكرار شود.

حضور فروشندگان واقعي
رونق نسبي ايجاد شده در بازار مسكن در نتيجه كاهش قيمت‌ها كه از خرداد ماه امسال معاملات خريد و فروش را از ركود سه سال اخير تا حد قابل قبولي دور كرد، اكنون در نيمه دوم سال، به شكلي غير از خريد و فروش مستقيم، رفتار متعاملين را تحت تاثير قرار داده است.

به گزارش «دنياي اقتصاد»، در شرايطي كه برخي تحولات سياسي و اقتصادي در سال جاري، بازار مسكن متفاوت‌تري را در مقايسه با سال گذشته به وجود آورده است، مسير تقاضاي معاملات مسكن در سه ماهه سوم سال، با حركت به سمت معاملات معاوضه مسكن شرايط نسبتا متعادل‌تري را براي طرف عرضه و تقاضاي مسكن ايجاد كرده است.

به اين ترتيب، در شرايطي كه سال گذشته بازار مسكن در نتيجه نبود فروشنده واقعي در سمت تقاضا سنگيني مي‌كرد و عملا واحدهاي مسكوني به‌دليل انصراف سازندگان و ساير مالكان از فروش واحدهاي نوساز، در نهايت به بازار واقعي تقاضا راه پيدا نمي‌كرد در حال حاضر با كاهش نسبي قيمت‌ها، شرايط به نفع طرف تقاضا تا حد ملموسي در جهت افزايش حضور مالكان واقعي در بازار معاملات مسكن تغيير يافته است.

اين‌بار، با تغيير رفتار مالكان كه در پي كاهش دو مرحله‌اي قيمت تا مهرماه به‌دليل ايجاد نگراني نسبت به كاهش بيشتر قيمت مسكن طي ماه‌هاي آتي، به‌طور ميانگين واحدهاي خود را تا ۳۰ درصد ارزانتر در برخي مناطق تهران به متقاضيان خريد واگذار مي‌كنند، شكل معاملات هم متحول شده است. به اين ترتيب، هم‌اكنون اغلب فعالان بازار مسكن افرادي هستند كه قصد دارند در نتيجه شرايط ايجاد شده، واحدهاي مسكوني خود را تبديل به احسن كنند.

اين دسته از متقاضيان خريد و فروش در بازار مسكن هم اينك واحدهاي مسكوني چند سال ساخت، يا متراژ پايين خود را به قصد معاوضه با واحدي نوساز يا با متراژ بزرگ‌تر به بازار مسكن معرفي كرده‌اند. به گفته فعالان بازار مسكن، در حال حاضر اغلب متقاضيان يا عرضه‌كنندگان در اين گروه جاي مي‌گيرند كه به‌دليل افت قيمت‌ها در هر مترمربع، از قدرت خريد بيشتري براي اضافه كردن متراژ واحد مسكوني يا تبديل آن به واحدي نوساز، برخوردار شده‌اند.

سعادت‌آباد متري ۲ ميليون كاهش يافت
يكي از فعالان بازار مسكن در منطقه شمال غرب تهران، در اين باره گفت: در حال حاضر هنوز هم شرايط ناپايداري در بازار مسكن حاكم است و هم خريدار و هم فروشنده از معامله مستقيم مي‌ترسند. وي ادامه داد: در اين شرايط كه خريدار و فروشنده واقعي در بازار كم است و اغلب متعاملين منتظر تثبيت كامل قيمت هستند، كاهش قيمت مسكن در هر مترمربع، زمان مساعدي را براي متقاضياني فراهم كرده است كه قصد دارند واحد خود را تبديل به احسن كنند.

اين مشاور املاك فعال در منطقه سعادت آباد خاطرنشان كرد: اغلب مالكان يا سازندگاني كه براي فروش واحدهاي نوساز به بازار مسكن مراجعه مي‌كنند پول لازمند و به همين خاطر متقاضيان خريد هم‌اكنون از قدرت چانه زني بيشتري نسبت به ديگر ايام سال برخوردارند.

وي ادامه داد: در منطقه سعادت آباد متوسط قيمت مترمربعي ۲ ميليون تومان كاهش يافته است كه علاوه‌بر آن در مواردي ديده مي‌شود كه مثلا در يك معامله ۷۰۰ ميليون توماني، فروشنده ۹۰ ميليون تومان به خريدار تخفيف داده است.

اين مشاور املاك در توضيح شگرد تازه خريداران در بازار مسكن گفت: در حال حاضر خريد واحد مسكوني به‌صورت چكي (غيرنقدي) در ميان متقاضيان خريد رايج شده است و اين متقاضيان كساني هستند كه به قصد تبديل به احسن كردن واحد مسكوني خود، واحد مسكوني بهتر را با استفاده از چك خريداري مي‌كنند و واحد قبلي خود را براي فروش در شب عيد و سود بيشتر، حفظ مي‌كنند. وي با رد احتمال كاهش بيشتر قيمت‌ها گفت: در حال حاضر بهترين زمان براي تبديل به احسن واحد مسكوني يا خريد آن است.

دي ماه، بهترين زمان خريد مسكن
مشاور املاك ديگري در منطقه شرق و شمال شرق تهران در اين زمينه گفت: در حال حاضر شرايط مساعدي براي تبديل به احسن كردن واحد مسكوني در بازار مسكن مهيا شده است و كساني كه قصد تغيير و تبديل واحد مسكوني خود را دارند بهتر است در دي ماه، تصميم خود را عملي كنند.

وي افزود: هم‌اكنون در بازار مسكن شاهد فراواني فروشنده و كمبود متقاضي هستيم، اما اين عدم تعادل از نيمه بهمن ماه كه به اصطلاح وارد بازار شب عيد در معاملات مسكن مي‌شويم، تغيير مي‌كند. اين مشاور املاك خاطرنشان كرد: متقاضيان خريد در حال حاضر به دنبال ارزاني بيشتر هستند اين در حالي است كه آذر تا دي ماه بهترين زمان خريد مسكن است، به‌خصوص كساني كه قصد دارند واحد مسكوني خود را تبديل به احسن كنند.

وي با بيان اينكه متوسط قيمت مسكن در شرق و شمال شرق تهران نسبت به شب عيد سال گذشته، مترمربعي ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان كاهش يافته است خاطرنشان كرد: كاهش بيشتر قيمت‌ها ظرف ماه‌هاي آتي تا درصد‌هاي محدودي قابل پيش‌بيني است.

كاهش در پونك متري يك ميليون
مشاور املاك ديگري در منطقه غرب تهران با بيان اينكه متوسط متراژ واحدهاي مسكوني كه هم‌اكنون در بازار مسكن به قصد تبديل به احسن موجود است از ۵۰ تا ۷۰ مترمربع است، گفت: هم‌اكنون بهترين زمان براي تبديل به احسن واحد مسكوني در بازار مسكوني است.

وي با بيان اينكه در منطقه پونك متوسط هر مترمربع واحد مسكوني حداقل يك ميليون تومان كاهش يافته است تصريح كرد: در شرايط فعلي آرامش در بازار مسكن حاكم شده است و خريدار مي‌تواند با فراغ بال بيشتري واحد مسكوني مورد نظر خود را شناسايي و خريد كند.

اين مشاور املاك ادامه داد: اين در حالي است كه در سال‌هاي قبل و همين‌طور ماه‌هاي ابتدايي سال ۹۲ اين آرامش وجود نداشت و شتاب موجود در بازار، خريدار را هم به شتاب وا مي‌داشت و به اين ترتيب متقاضي خريد فرصت چنداني براي مقايسه واحدهاي مسكوني و همچنين بهره‌مندي از تنوع عرضه در بازار مسكن نداشت.

وي همچنين با اشاره به تفاوت رفتار طرف عرضه و تقاضا در بازار مسكن در نتيجه برخي مسايل اقتصادي و سياسي اخير گفت: ظرف ۹ ماه گذشته ۹۰ درصد متقاضيان در بازار مسكن متقاضياني بودند كه به قصد تبديل به احسن يا معاوضه در بازار معاملات حاضر مي‌شدند اما هم‌اكنون به‌دليل اين تحولات و از بين رفتن جاذبه و سوددهي در دو بازار ارز و سكه، پول نقد هم وارد بازار مسكن شده و نسبت متقاضيان خريد واحد مسكوني بهتر، به ۴۰ درصد كاهش يافته است.

پول‌هاي ارز و طلا در راه بازار مسكن
اين مشاور املاك افزود: در حال حاضر اغلب فعالان بازارهاي طلا، سكه و ارز بر سر دوراهي سرمايه‌گذاري در بازار مسكن و بورس مانده اند، اين در حالي است كه اگرچه هنوز حجم قابل توجهي از اين سرمايه‌ها به سمت بازار مسكن نيامده است اما به‌دليل غالب بودن فرهنگ سنتي سرمايه‌گذاري در ايران، به‌طور قطع بخش قابل توجهي از اين سرمايه به بازار مسكن سرازير خواهد شد.

وي تاكيد كرد: با نهايي شدن و تثبيت شرايط سرمايه‌گذاري به‌طور قطع بازار مسكن هم در ماه‌هاي آتي به روال عادي خود بر مي‌گردد به اين معنا كه در ماه‌هاي آتي نه كاهش و نه جهش ناگهاني قيمت نخواهيم داشت.

وي با بيان اينكه در برخي از مناطق از جمله شمال غرب تهران تا مترمربعي ۳ ميليون تومان كاهش قيمت داشته‌ايم خاطرنشان كرد: ظرف پنج ماه اخير نسبت به بهمن سال گذشته قيمت‌ها حداقل ۱۵ درصد كاهش داشته است، هر چند قيمت مسكن در آذرماه امسال در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته هنوز هم گران‌تر است.

وضعيت متفاوت در منطقه ۲۲
مشاور املاك ديگري در منطقه ۲۲، درباره وضعيت اين روزهاي بازار مسكن گفت: با وجود كاهش قيمت‌ها هنوز ميزان تقاضا در بازار مسكن اين منطقه تغيير چنداني نكرده است و طرف تقاضا همچنان منتظر ارزاني بيشتر است.

وي با بيان اينكه رونق زماني به بازار مسكن بازمي گردد كه قيمت‌ها رو به افزايش برود، افزود: بازار مسكن در منطقه ۲۲ مقداري با مناطق ديگر متفاوت است، به اين علت كه در ساير مناطق اغلب متقاضيان خريد كساني هستند كه به قصد تبديل به احسن كردن واحد مسكوني خود وارد بنگاه‌ها مي‌شوند، اما در منطقه ۲۲اغلب متقاضيان خريد افرادي هستند كه براي اولين بار و به اميد ارزاني نسبت به ساير مناطق، متقاضي خريد واحد مسكوني هستند.

اين مشاور املاك با تاكيد بر اينكه وضعيت فعلي بهترين زمان براي خريد مسكن است، گفت: در منطقه ۲۲ به‌طور متوسط ۲ ميليون تومان كاهش قيمت در هر مترمربع داشته‌ايم كه پيش‌بيني مي‌شود با نزديك شدن شب عيد قيمت‌ها تغيير كند.

زمستان امسال متفاوت است
تجربه جهش قيمت مسكن در زمستان سال گذشته به همراه ذهنيتي كه اغلب متعاملين و همچنين فعالان بازار مسكن در مورد افزايش قيمت‌ها در ماه‌هاي منتهي به پايان سال يا به اصطلاح عاميانه شب عيد دارند، براي زمستان امسال در بازار مسكن پيش‌بيني نمي‌شود.

رييس اتحاديه مشاوران املاك تهران با بيان اينكه بازار مسكن امسال تا پايان سال بازاري آرام براي خريداران است، به «دنياي اقتصاد» گفت: متقاضيان خريد يا تبديل به احسن واحد مسكوني در بازار مسكن زمستان امسال مي‌توانند بدون دغدغه و در شرايطي كه قيمت‌ها تا پايان سال تغيير محسوسي نخواهد داشت، در بازار مسكن خريد كنند.

حسام عقبايي ادامه داد: هر چند احتمال مي‌رود بازار مسكن در يك مرحله ديگر تا پايان سال با كاهش حداكثر ۱۰ درصدي مواجه شود اما متقاضيان خريد در اين بازار آرام اطمينان داشته باشند كه اين تغييرات تا پايان سال تا حدي نخواهد بود كه كسي ضرر كند يا از سود محسوسي برخوردار شود.

وي با اشاره به وقفه چند هفته‌اي ايجاد شده در بازار معاملات مسكن به‌رغم كاهش قيمت‌ها، گفت: برخي رويكردها و رويدادهاي اقتصادي در فضاي داخلي كشور ناشي از مذاكرات هسته‌اي ايران و غرب و همچنين كاهش قيمت طلا و ارز، باعث شد رونق معاملات مسكن چند هفته‌اي با وقفه مواجه شود، چرا كه مردم منتظر ارزاني بيشتر هستند.

عقبايي ادامه داد: با اين وجود متقاضيان خريد در بازار مسكن بايد به اين نكته توجه داشته باشند كه هر چند اين‌گونه تحولات بر فضاي رواني بازار مسكن اثرگذار است، اما شدت اين اثر گذاري با توجه به تخليه كامل جباب قيمت مسكن نمي‌تواند چندان قابل توجه و ماندگار باشد.

وي با تاكيد بر ضرورت خروج اقتصاد كشور از حالت تورمي به‌منظور بهبود شرايط قيمت‌ها، خاطرنشان كرد: هم‌اكنون بهترين زمان براي خريد يا تبديل به احسن واحدهاي مسكوني محسوب مي‌شود؛ چرا كه در حال حاضر بازار مسكن از ركود تورمي خارج شده و به قيمت واقعي نزديك شده است.

رييس اتحاديه مشاوران املاك تهران با پيش‌بيني ثبات قيمت مسكن تا پايان بهار ۹۳، گفت: انتظار مي‌رود حجم معاملات خريد و فروش مسكن از نيمه دي ماه تا پايان بهمن به ميزان قابل توجهي افزايش يابد.
منبع: دنياي اقتصاد

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن