تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814602295




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرانسوي‌ها پس از تأمين اعتبار به ارگ بم مي‌آيند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: فرانسوي‌ها پس از تأمين اعتبار به ارگ بم مي‌آيند
مدير پايگاه ميراث جهاني ارگ بم از رايزني موسسه‌ي «كرايتر» فرانسه با اين پايگاه براي مرمت دروازه‌ي دوم ارگ بم خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرويس ميراث فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افشين ابراهيمي اظهار كرد: از حدود دوماه پيش، اين موسسه‌ي علمي - پژوهشي درخواست خود را براي مرمت دروازه‌ي دوم ارگ بم به پايگاه ارائه كرده است و اكنون ما در حال صحبت و رايزني در اين زمينه هستيم.

وي با اشاره به پايان مرمت بخش زيادي از برج يك ارگ توسط مدرسه‌ي عالي مرمت ايتاليا در سال 90، ادامه داد: در روز پاياني مرمت اين بخش از ارگ قديم بم، تفاهم‌نامه‌اي با اين گروه مرمتي براي آغاز مرمت كاروانسراي بم امضا شد كه هنوز اعتبار آن تأمين نشده است.

اين عضو پژوهشگاه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با اشاره به اين‌كه تا كنون 98 درصد آواربرداري در محوطه‌ي ارگ قديم بم انجام شده است گفت: 85 درصد از ايمن‌سازي محوطه انجام شده است.

او همچنين از در دست مرمت بودن كارخانه‌ي حناسازي ارگ قديم بم خبر داد و افزود: تا كنون 10 درصد موزه‌ي مشاهير اين محوطه‌ي ثبت جهاني مرمت شده است.

به گزارش ايسنا، ارگ جهاني بم سال 1345 در فهرست آثار ملي به ثبت رسيد و در پنجم دي‌ماه 1382 براثر زلزله مهيبي كه در اين شهرستان رخ داد بخش زيادي از آن تخريب شد. با اين وجود، اين محوطه‌ي تاريخي 17 تيرماه 1383 در فهرست ميراث جهاني در خطر يونسكو به ثبت رسيد و از اواخر همان سال مرمت اين بنا توسط كميته‌اي شامل بهترين متخصصان مرمت و سازه آغاز شد.

انتهاي پيام

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن