تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توبه زيباست، ولى از جوان زيباتر .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818808986




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عاقبت مسكن مهر توسعه فقر است وزير راه و شهرسازي:


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: عاقبت مسكن مهر توسعه فقر است وزير راه و شهرسازي:
وزير راه و شهرسازي به وضعيت شهرسازي و مسكن نيز اشاره كرد و گفت: با وجودي كه خود را متعهد به انجام پروژه هاي مسكن مهر و تكميل آنها مي دانيم بايد اذعان كنيم كه چنين حجم مداخله گسترده اي در زندگي خصوصي مردم نه تنها فقر زدايي نيست بلكه در دراز مدت مي تواند به توسعه فقر نيز منجر شود چرا كه مباحثي مانند حمل و نقل، آسايش، رفاه و اشتغال در اين پروژه ها ديده نشده است.


عباس آخوندي در جمع مديران راه و شهرسازي استان ها با اعلام اينكه در حال بازنگري طرح جامع مسكن و اجراي صحيح قانون ساماندهي و عرضه مسكن با استفاده از ابزارهاي قانوني هستيم، اظهار كرد: تلاش مي كنيم تا كميته مامور بازنگري طرح جامع مسكن محصولي ماهانه داشته باشد و آن را به اطلاع عموم مردم برسانيم.

وي با بيان اينكه در برخي موارد مصوبات كميسيون ماده پنج مغايرت هاي كلي را با طرح هاي جامع نشان مي دهد كه حاكي از تصميمات خطرناك گرفته شده در كلان شهرها و شهرهاي مختلف است، افزود: چنين مصوباتي را با طرح هاي جامع مطابقت خواهيم داد و اعلام مي كنيم كه هيچ تعهدي نسبت به عدم لغو مصوباتي كه مغايرت هاي اساسي دارند، نداريم.

وزير راه و شهرسازي خطاب به مديران استاني اين وزارتخانه نيز گفت: چنانچه تحت فشار سياسي و به هر دليل ديگري تصميمي مغاير با طرح هاي جامع در كميسيون ماده پنج اتخاذ شده و به تهران اعلام شود بدون هيچ ملاحظه اي مغايرت طرح ها را اعلام خواهيم كرد چرا كه نمي توان از حقوق مردم به راحتي گذشت.

وي همچنين اعلام كرد: شيوه اي را راه اندازي مي كنيم كه در آن پروژه هاي بيمارستاني توسط بخش خصوصي كه لزوما پزشك نيستند نيز اجرا شود و وزارت بهداشت، خدمات مورد نياز را به مدت 30 سال از آنها مي خرد.

وزير راه و شهرسازي با غلط خواندن اين تصور كه همه پروژه هاي عمراني بايد توسط دولت انجام شود، اظهار كرد: مي توان اجراي پروژه ها را به بخش خصوصي و از اين طريق توسعه را به مردم منتقل كرد تا جايي كه در كشوري مانند انگلستان به همين شيوه 32 ميليارد پوند سرمايه گذاري صورت گرفته است.

آخوندي با بيان اينكه اجراي چنين شيوه اي از سرمايه گذاري براي اولين بار در ايران صورت مي گيرد و ممكن است با مسايل مختلفي روبرو شود، ادامه داد: بايد كار را از جايي شروع كرده و با مسائل آن آشنا شويم تا بتوانيم از آنها عبور كنيم.

وي خواستار رابطه تنگاتنگ مديران راه و شهرسازي در استانها با بخش خصوصي و نهادهاي اجتماعي، فرهنگي و سياسي شد و افزود: اين نهادها بايد بتوانند راجع به شيوه توسعه استان خود اظهار نظر كنند.

وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه نمي توان تمام گلوگاه هاي تصميم گيري را در اختيار دولت نگاه داشت و سپس انتظار سرمايه گذاري بخش خصوصي را نيز داشته باشيم، تصريح كرد: وقتي قيمت ها در بخشي مانند حمل و نقل ريلي ثابت نگه داشته شود معلوم است كه كسي تمايلي براي سرمايه گذاري در اين بخش نخواهد داشت و نتيجه آن ناوگاني فرسوده است كه اضافه كردن 3000 واگن مسافري و 20 هزار واگن باري مورد نياز آن ميسر نيست.(ايسنا)

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 198]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن