تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيّت مؤمن بهتر از عمل او و نيت منافق بدتر از عمل اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817031531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد منتظري از قانون‌گريزي مديران


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: انتقاد منتظري از قانون‌گريزي مديران
رئيس ديوان عدالت اداري از بي‌توجهي مديران ارشد اجرايي به قوانين انتقاد كرد و گفت كه وقتي در كشور مرجع قضايي محترم شمرده نشود، سنگ روي سنگ نمي‌ماند.
تسنيم: حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظري، رئيس ديوان عدالت اداري در نشستي با مديران دفاتر نمايندگي ديوان در استان‌ها با بيان اينكه يكي از بدترين و آسيب‌زاترين اشكالات فرهنگ جامعه و اداري ما پايبند نبودن به عهد و پيمان است، ادامه داد: وقتي ما در جايگاه و پستي قرار مي‌گيريم بايد امانت‌دار باشيم و بار امانت بسيار سنگين است. حتي رئيس‌جمهور نيز بايد امانت را رعايت كرده چرا كه او نيز نوعي پيمان با مردم، خدا و نظام بسته است و بايد عمل كند.

وي با اشاره به اينكه هر كارمندي نيز بايد به عهد پيمان خود وفادار باشد، افزود: در چين و ژاپن كه آنها خداوند را قبول ندارند نظم در كار فوق‌العاده است و ما مي‌توانيم ساعات ادارات دولتي ايران را با اروپا مقايسه كنيم و مشاهده كنيم كه نظم در كار آنها فوق‌العاده است.

رئيس ديوان عدالت اداري در خصوص حسن خلق بيان كرد: چهره شاد داشتند مصداق حسن خلق است ولي حسن خلق برگرفته از درون و ساختار وجودي و شخصيت انسان است و كسي كه مردمي است به پيامبر اكرم نيز نزديك‌تر است. ولي مردمي بودن به اين معنا نيست كه در ديوان عدالت را باز كنيم و هر كسي كه مي‌خواهد هر ساعتي بيايد و برود چون اين موضوع امكانپذير نيست و بايد كار با نظم صورت گيرد.

* رئيس جمهور گذشته علنا قانون را زير پاي خود گذاشته است

منتظري با بيان اينكه وقتي يك اداره براي مردم صادقانه كار كند، مردم راضي خواهند بود حتي اگر به حقشان نرسند، اظهار داشت: رئيس جمهور گذشته علنا قانون را زير پا گذاشته و قانون‌گريزي و قانون‌ستيزي صورت گرفته است و يك فرد متخلف و مجرم را برخلاف همه مقررات سر كار گذاشت كه حتي ديوان عدالت اداري وقتي مطرح كرد كه حكم را ابطال مي‌كند او اعتنا نكرد و در برخي موارد براي اينكه قانون را دور بزند از مصوبات استفاده كرده تا بگويد قانون را رعايت كرده است؛ گزارش‌ها اكنون پخش مي‌شود؛ وقتي مي‌گوييم اين فرد شايستگي پست به اين مهمي را ندارد قبول نكردند. در واقع وقتي عالي‌ترين مقام كشور حكم قضايي را لگدمال كند خود يك مشكل اساسي است.

وي با بيان اينكه مردم به چشم خود قانون‌گريزي رئيس‌جمهور را به چشم خود ديدند، افزود: وقتي در كشور مرجع قضايي محترم شمرده نشود، سنگ روي سنگ نمي‌ماند. به طور مثال روز گذشته در تركيه فساد مالي صورت گرفت كه چند وزرا استعفا دادند كه وقتي متن يك استعفاي يك وزرا را مشاهده مي‌كنند عجيب است چرا كه به صراحت مطرح كرده كه مقامات قضايي و امنيتي براي اينكه در راستاي تحقيقات خود مانع نداشته باشند، بنده استعفا دادم تا بتوانم با فرد متخلف برخورد كنم ولي اينكه ما بياييم از آدم فاسد در كشور دفاع كنيم و فردي كه محكوميت و پرونده دارد اصرار كنيم كه روي كار باشد خود امري است كه بايد مورد توجه قرار بگيرد.

رئيس ديوان عدالت اداري با بيان اينكه ديوان عدالت اداري مرجع قضايي است كه از ابتداي انقلاب روي كار آمد چرا كه در قبل از انقلاب چنين جايگاهي نداشتيم و خوشبختانه در كمتر كشوري كيفيت ديوان عدالت را به اين شكل مشاهده مي‌كنيم، گفت: ما كمتر دستگاهي را مشاهده مي‌كنيم كه از خارج از دستگاه اجرايي بوده و براي پايش دستگاه اجرايي اقدام كند نه به معناي بازرسي بلكه مردم مي‌توانند از تصميمات و مصوبات شكايت كنند و دولت هيچ نفوذ و دخالتي در اين امر ندارد.

وي ادامه داد: دولت به عنوان قوه مجريه در نصب و عزل رئيس و قضات و كاركنان ديوان عدالت اداري نقشي ندارد و اين يكي از افتخارات نظام است، افزود: نوع شكايت در ديوان عدالت اداري به دو صورت است كه شامل شكايت فرد ذين‌فع و شكايت يك شهروند است. به اين شكل كه فرد ذينفع از مشكل بيمه تا ساختمان شهرداري را مي‌تواند در موردش شكايت كند ولي يك شهروند در هر جاي كشور كه باشد مي‌تواند از آيين‌نامه وزارتخانه و يا دولت شكايتي وضع كند و به ديوان عدالت مراجعه كند چرا كه يك ايراني بوده و حق شكايت دارد و ما نيز وظيفه رسيدگي داريم.

منتظري بيان كرد: رئيس قوه قضائيه كه به عنوان عالي‌ترين مقام قضايي كشور است و يا رئيس ديوان عدالت اداري به عنوان مسئول مجموعه و تشكيلات و حتي يك شهروند ايراني مي‌توانند به ديوان عدالت اداري مراجعه و شكايت خود را ارائه كند؛ رئيس قوه قضائيه به موجب قانون مي‌تواند از مصوبه‌اي شكايت كند و حتي رئيس ديوان عدالت نيز در اين زمينه مي‌تواند شكايتي را ارائه دهد بنابراين ديوان عدالت اداري مرجعي است كه دولت به عنوان قوه مجريه نمي‌تواند در نصب و عزل آن دخالت داشته باشد.

* ايجاد دفاتر نمايندگي در مراكز استاني

رئيس ديوان عدالت اداري با بيان اينكه تا به امروز تبيين، تشريح و تفسير به شكل بايد و شايد در خصوص ديوان عدالت اداري صورت نگرفته و اگر اين اتفاق انجام مي‌شد، ما وضعيت بهتري داشتيم، افزود: بعد از 30 سال تازه مجلسي‌ها به اين فكر افتادند كه مردم براي اينكه از روستاهاي خود راه طولاني را طي نكنند و براي شكايت خود به تهران نيايند مراكز استاني دفاتر نمايندگي ايجاد شده است.

وي با اشاره به اينكه بايد جايگاه خود را در ديوان عدالت بدانيم، اظهار داشت: امروز چهره بنده چهره شخصي خودم يك طلبه ضعيف است ولي شخصيت من رئيس ديوان عدالت بوده و همه از من قانونمداري مي‌خواهند بنابراين واي به حال ما كه جايگاه و رسالت خود را كوچك بشماريم.

رئيس ديوان عدالت اداري ادامه داد: آبروي ديوان عدالت اداري بستگي به نحوه تعامل شما نيز دارد كه چگونه خدمترساني كنيد بنابراين بنده تقاضا دارم آبرو و حيثيت ديوان عدالت را در مركز استانها به شكل شايسته حفظ كنيد و يك رابطه و سفارش موجب نشود كه ما عدل و انصاف را نداشته باشيم.

منتظري گفت: مابقي دستگاه‌هاي قضايي از دادگاه تا دادسرا 99 درصد مراجعات دوطرف مردم هستند ولي در ديوان عدالت به اين شكل نيست چرا كه يك طرف دعوا و طرف ديگر مردم هستند و اينجاست كه اهميت كار ما از ساير مراجع خود را نشان مي‌دهد.

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن